Slovenija

Je prejšnja vlada izrabila brezplačnika?

Ljubljana, 04. 03. 2010 17.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

DZ je na zahtevo koalicijskih poslancev odredil parlamentarno preiskavo, ki se bo ukvarjala z ozadjem izdajanja in financiranja brezplačnikov Ekspres in Slovenski tednik. Opozicija bi jo razširila tudi na Dobro jutro.

Janez Janša
Janez Janša FOTO: POP TV

Parlamentarno preiskavo je zahtevala skupina 45 poslancev iz poslanskih skupin SD, Zares, LDS in DeSUS. Kot je v imenu predlagateljev pojasnil Tadej Slapnik, preiskavo predlagajo zaradi obstoja suma, da so brezplačnika izdajali z namenom vplivati na parlamentarne volitve poslancev leta 2008 v korist političnih strank takratne vladajoče koalicije ter zaradi obstoja suma, da je predstavljalo izdajanje omenjenih brezplačnikov prikrito predvolilno kampanjo oziroma nedovoljeno financiranje političnih strank.

Po mnenju predlagateljev ni bilo naključje, da sta se dva brezplačnika, s skupno naklado več kot 700.000 izvodov, ki sta diskreditirala politične nasprotnike, na medijskem področju pojavila ravno v predvolilnem času. Zato želijo ugotoviti, ali je v primeru brezplačnikov šlo za domišljeno politično propagando in diskvalifikacijo, domnevno podprto s sredstvi s strani gospodarskih družb v posredni ali neposredni pretežni državni lasti.

Poročanje v omenjenih brezplačnikih je bilo po Slapnikovih besedah izključno v prid takratne vladajoče koalicije, še posebej največje vladne stranke SDS. Izdajatelji obeh časopisov pa naj bi bili povezani s posameznimi nosilci javnih funkcij v prejšnjem mandatu, s stranko SDS in s posamezniki iz te stranke. Za oba brezplačnika je bilo tudi značilno, da so se pod prispevke podpisovali tudi neznani avtorji, še navaja Slapnik.

Vodja poslanske skupine SD Bojan Kontič pa je brezplačnika ocenil kot "trobilo" tedanje koalicije oziroma sredstvo za ohranitev oblasti. Za to početje nekdo nosi odgovornost, pravi Kontič in dodaja, da bo preiskovalno komisijo zanimala predvsem politična odgovornost, medtem ko bodo kazensko ugotavljali pristojni organi. Kontič še ocenjuje, da je šlo pri obeh brezplačnikih za politično diskreditacijo ter skrivnostne botre, financerje, pisce in oglaševalce, poleg tega pa za zlorabo medijske in volilne zakonodaje ter zlorabo političnega vpliva. Kontič je prepričan, da bo preiskovalna komisija uspešna in bo ugotovila politično odgovornost, morda pa tudi prispevala k razmisleku o spremembi zakonodaje, ki bi takšna odstopanja preprečila.

Po besedah Aleksandra Zorna (SDS) so brezplačniki deviacija slovenskega novinarstva in bi jih bilo treba podvreči kriminalistični preiskavi. Kot pravi, bodo v SDS podprli preiskavo, ob tem pa predlagajo več preiskovancev. Kot primer "agitpropovskega" brezplačnika navaja tednik Dobro jutro, ki po njegovem mnenju deluje v senci premišljene vladne politike. Po njegovih besedah se v tem brezplačniku pojavljajo celostranski oglasi velikih podjetij v državni lasti, zato se bodo v SDS zavzemali, da ga komisija vključi "med svoje maloštevilne preiskovance".

Po mnenju Boruta Sajovica (LDS) sta bila oba brezplačnika "fantomska medija", za katera ni znano, kdo ju je financiral, ne kdo so bili njuni avtorji. Namen preiskovalne komisije pa bo po njegovih besedah razkriti skrivnosti političnega propagandizma, več kot očitnega razloga, zaradi katerega sta nastala. Kot pravi Sajovic, tudi mnenje protikorupcijske komisije dokazuje obstoj skritih virov financiranja, zato je treba z vsemi pravnimi in političnimi sredstvi raziskati, kdo je stal za izdajanjem in financiranjem brezplačnikov. Poleg tega je treba tudi v prihodnje preprečiti vsako manipulacijo z medijsko in volilno zakonodajo.

Tudi vodja poslanske skupine DeSUS Joško Godec pravi, da je glede financiranja brezplačnikov vse preveč ugibanj in sumničenj, kar je glavni razlog, da so se v poslanski skupini pridružili zahtevi za parlamentarno preiskavo. Dodatne razloge za sum Godec vidi v dejstvu, da sta se tako Ekspres kot Slovenski tednik pojavila pred parlamentarnimi volitvami in takoj po njih ugasnila, poleg tega pa poročala izključno v prid tedanji koaliciji. V DeSUS sicer pričakujejo, da komisija ne bo delovala kot "brezzobi tiger", temveč prišla do sklepov ali celo vložila kazenske ovadbe.

Miran Györek (SNS) pa meni, da bi bilo treba preiskavo razširiti na vse vrste brezplačnikov, tudi tiste, ki še vedno izhajajo. Poleg tega pa ne bi smeli zanemariti drugih oblik promocije političnih strank pred volitvami, kot so brošure, plakati, televizijske in radijske predstavitve pa tudi "brezplačnih hektolitrov vina in piva".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

robba
05. 03. 2010 18.49
melita, a neplačevanje bosancev in naših ljudi, in s tem neplačevanje davkov te pa nič ne moti. veš, s tem tudi ni pritoka denarje v državno blagajno, ampak to te ne zanima, ne...socialna demokracija, hehehe. a veš kaj pomeni ta beseda
robba
05. 03. 2010 18.46
hahahaha, dva brezplačnika, sedaj ko ni več jj na oblasti so najbrž umaknli peticijo o zatiranju novinarjev, ne.pa so prej tolkl po nmjemu, sedaj pa še vedno. poslušte, jj ni več na oblasti in nima moči odločanja. če razumete...
Garfield7497
05. 03. 2010 12.42
ALI LAHKO PRIMERJAMO 2 BREZPLAČNIKA PROTI 1000.000 BREZPOSELNIH LJUDI PA ŠE NARAŠČA BOLANOOOO SAMO PRI NAS JE TO MOGOČE "BANANAREPUBLIKA" ŠALABAJZERJI
Tone Strahan
05. 03. 2010 12.34
tupi levičarski bolniki udrihajte po politični konkurnci in po JJ, udrihajte, saj drugega ne znate.Ko Jankovič Bosanske delavce izkorišča in njim grozi, da morajo podpisovati, da ne bojo zahtevali regresa in da njim vse nad ure vzamejo, ki so jih prigarali pri - 12 stopinj celzija, vi levičarji na rabite napadi mafijo ki trenutno vlada, vi nerabite napadati Jankoviča, ko je včeraj novinarjem in delavcem grozil, kaj bojo doživeli, pa tega vas in levičarske novinarje ne briga. Vas in levičarske novinarje ne briga kaj s tem slovenskim narodom, ki pod to levičarsko vlado živi v bedi in revščini, niti vas ne zanima, da je ta levičarska vlada vrgla na cesto že preko 100.000 delavcev. Vi se morate ukvarjati z JJ in stranko SDS, da nebo v procentih preveč se odaljila, zato je treba z vašimi sodelovati, izvajati afere,pred županjskimi vollitvami in blatiti JJ in njim izbijati procente, pa vam ne bo več uspelo z nobeno afero ne več, niti s to sedaj brezplačniki, ki ste jo pol leta pred volitvami prinesli na svetlo, ki bo vas same pokončala ta afera in ne SDS.
BlaBlaGluposti
05. 03. 2010 10.36
Kako neumno vprašanje... Valda, da je
pridem.vec.ksnu
05. 03. 2010 09.35
Brezplačniki,......tako močno so vplivali na kampanijo SDS, da je na volitvah zasedla le drugo mesto Koalicija prosim dajte se ukvarjati, kako poživiti gospodarstvo (100.000 brezposelnih?!?!) ne pa kako zadušiti vse močnejšo konkurenco!!!! če več je brezposelnih manj bo svežega denarja za proračun
anonimus23
05. 03. 2010 09.13
valjda da je izrabila clanke,sej vsak to ve,tko in tko pa ne bo noben odgovarju,kot vedno
deloholik
05. 03. 2010 09.01
Meni se zdi bolj sramotno, da se novinarji podpisujejo pod te članke ki jih objavljajo zadnje pol leta...oziroma drugače povedano, da ni člankov, ki bi jih ljudje pričakovali da bodo...zakaj danes npr. nikjer ni članka o temi, ki jo je včeraj sprožila oddaja svet, kako jankovič grozi izvajalcem na stožicah...in še bi se lahko kakšna tema našla...
HC85
05. 03. 2010 08.58
jacfive 05.03.2010, 08:53 0 Pa saj je vsakemu jasno, da za brezplačniki stoji SDS in čemu so služili. Namen te parlamentarne preiskave je pa itak enak, kot pri vseh parlamentarnih preiskavah: politično obračunavanje med strankami. Če koalicija (upravičeno) sumi, da je financiranje brezplačnikov sporno, naj to prijavijo ustreznim organom, ne pa da bo spet otroški vrtec v parlamentu o tem, kdo je komu ukradel liziko... Tu, pa se popolnoma strinjam s tabo!!!!!
jacfive
05. 03. 2010 08.53
Pa saj je vsakemu jasno, da za brezplačniki stoji SDS in čemu so služili. Namen te parlamentarne preiskave je pa itak enak, kot pri vseh parlamentarnih preiskavah: politično obračunavanje med strankami. Če koalicija (upravičeno) sumi, da je financiranje brezplačnikov sporno, naj to prijavijo ustreznim organom, ne pa da bo spet otroški vrtec v parlamentu o tem, kdo je komu ukradel liziko...
eizo
05. 03. 2010 08.50
aja, ker če imajo komunajzarji vse preostale medije v rokah, potem drugi pol ne sme imeti nič.... ja valda
M-teorija
05. 03. 2010 08.49
HC85 05.03.2010, 08:31 Ma pritiske je omenjal tudi Žerdin. Pritiski, mogoče bolje rečeno poskusi pritiskov so v taki ali drugačni obliki vedno prisotni, bolj je pomembno, da ne rušijo avtonomnosti medijev. In že glede na to, da omenjajo, da so bili pritiski, kažejo bolj na poskuse kot pa dejansko kratenje njihove avtonomije.
HC85
05. 03. 2010 08.31
M-teorija 05.03.2010, 08:07 1 HC85 05.03.2010, 08:03 Lepo prosim da si vtipkaš "novinarji brez meja" in si malo prebereš. To si nisem sam izmislil, sem samo copy pastal dva signifikantna dela. Pokaži mi prosim članek, ker sem iskal, pa ne najdem....sicer sem našel prispevek Dela, ki potrjuje tvoje navedbe, vendar ni povezave s to uvrstitvijo oz. jo ne omenja.... Pa, Ok....rečmo, da sem se zmotil.....saj od mene nikoli nisi mogel slišat da je JJ angel, in njegova vlada brez madeža..... Ampak, kam bomo pol padli po tem letu.......se spomniš na afero baričevič, pa kaj se je pisalo 2-3 dni po njej....zlo malo, pa še tu se je napadalo krvoločne nevarne pasme psov, ni pa se pisalo o dejanskih pol. in seksualnih svinjarijah (razen Požar si je upal)......se še spomniš, kako se je prva 2 dni po aferi na tem portalu še bolj vse brisalo kot že drugače.... Pa še nisi odgovoril v zvezi z LIBERALNo akdemijo......bojim se, da ko bodo Novinarji brez meja zvedeli kaj se dogaj zadnja 2mesca, bomo še padli ne za 7 ampak za 20 mest, pa še marsikatera afriška država nas bo prehitela...
M-teorija
05. 03. 2010 08.30
Inspire 05.03.2010, 08:16 Najmanj neetično je, če za člankom, ki je napisan ne stoji avtor ime in priimek. To me bolj moti kot pa, da je bil časopis zastonj, pravzaprav mi je ta zamisel celo všeč.
Inspire
05. 03. 2010 08.16
Stranka SDS se zaradi predsedovanja EU ni imela časa tako pripravljati na volitve ,kot prejšnja opozicija .Zato so najbrž iskali razne variante kako bi se predstavili volilcem .Sam sem jih rad prebiral ,ker ni bili v njih nobenega sovražnega govora ne napadov . Na soočenjih strank pred volitvami je pa levica udarila ven s Patrio ---zaradi česar se niso med sabo pogovarjali o programih strank ,kar bi bilo pametneje .Volilci niso dobili normalne slike strank .Sedanja koalicija še danes zasipava naše nabiralnike ,pa to ni za njih nič narobe .Dvoličnost : Mi lahko = vi nimate pravice . Pametneje bi bili ,da bi koalicija delala za dobrobit državljanov --ne pa ,da išče dlake v jajcu !
M-teorija
05. 03. 2010 08.07
HC85 05.03.2010, 08:03 Lepo prosim da si vtipkaš "novinarji brez meja" in si malo prebereš. To si nisem sam izmislil, sem samo copy pastal dva signifikantna dela.
HC85
05. 03. 2010 08.03
M-teorija 05.03.2010, 07:45 -1 HC8504.03.2010, 18:50 ~Ker govorimo o medijih, ne moremo mimo tega: Organizacija Novinarji brez meja je objavila poročilo o medijski svobodi držav, v katerem je Slovenija uvrščena na sedemintrideseto mesto, kar je sedem mest slabše kot lani~ Mogoče bi bilo dobro da si prebereš o vzrokih za takšno oceno, ker najbrž ni mišljeno da si tako samokritičen! Več medijske svobode imajo v AFRIKNovinarji brez meja so v sporočilo za javnost zapisali, da obsojajo tožbo zaradi obrekovanja, ki sta jo nekdanji slovenski premier Janez Janša in slovenska država vložila proti finskemu novinarju Magnusu Berglundu. ...da je nazadovanje Slovenije na lestvici svobode medijev v poročilu Novinarjev brez meja posledica dogajanja pod Janševo vlado. Ne, ocena je bila podana za leto 2009! Kilokor vem, so bile volitve jeseni 2008 in od takrat na oblasti ni več janše..... V to, kar si napisla verjetno samo ne verjameš.....ocene se ne podjajo na podlagi ene poteze, ampak bolj komplekso, preučuje se celotna situacija, nep a ena tožba...... Sicer pa še mi odgovori, zakaj se je celo LIBERALNA AKADEMIJA oglasila pred mescom dni......njen predstavnik je povedal, da jih motijo pritiski na novinarje.... :D Pol pa še mi to pojasni....
M-teorija
05. 03. 2010 08.02
SEBASTI 05.03.2010, 07:00 Ko mislim, da so komisije odvečne, mislim na vse, tudi tiste, ki jih ustanavlja opozicija, ki jih ima tudi več.
M-teorija
05. 03. 2010 07.54
Kar se pa tiče same komisije, še ena odvečna izguba čas, energije in preusmerjanje pozurnosti, pa ne glede, koga bodo preiskovali. Vse imajo politično ozadje manipuliranja z javnostjo in nabiranja političnih točk in nič drugega. Če že hočejo imeti debatne krožke naj si jih organizirajo ob kavici, ki jo sami plačajo. Če pa je že kar koli narobe naj tisti denar, ki gre za komisije raje bolje plačajo pristojne, priskovalne itd organe.
M-teorija
05. 03. 2010 07.45
HC8504.03.2010, 18:50 ~Ker govorimo o medijih, ne moremo mimo tega: Organizacija Novinarji brez meja je objavila poročilo o medijski svobodi držav, v katerem je Slovenija uvrščena na sedemintrideseto mesto, kar je sedem mest slabše kot lani~ Mogoče bi bilo dobro da si prebereš o vzrokih za takšno oceno, ker najbrž ni mišljeno da si tako samokritičen! Več medijske svobode imajo v AFRIKNovinarji brez meja so v sporočilo za javnost zapisali, da obsojajo tožbo zaradi obrekovanja, ki sta jo nekdanji slovenski premier Janez Janša in slovenska država vložila proti finskemu novinarju Magnusu Berglundu. ...da je nazadovanje Slovenije na lestvici svobode medijev v poročilu Novinarjev brez meja posledica dogajanja pod Janševo vlado.