Slovenija

Pozitivna Slovenija zaradi holdinga razmišlja o referendumu

Ljubljana, 17. 07. 2012 07.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Odbor DZ za finance je kljub obstrukciji opozicijskih članov odbora potrdil dopolnjen predlog zakona o Slovenskem državnem holdingu. V opoziciji pa še naprej menijo, da gre za zgrešen projekt.

Poslanec Matjaž Han je prepričan, da se nam s holdingom obeta netransparentna razprodaja državnega premoženja.
Poslanec Matjaž Han je prepričan, da se nam s holdingom obeta netransparentna razprodaja državnega premoženja. FOTO: Dz-rs.si

Odbor DZ za finance je podprl predlog zakona o Slovenskem državnem holdingu. Sprejel je tudi predlagana dopolnila koalicijskih strank, ki so jih pripravili na podlagi pripomb zakonodajno-pravne službe DZ.

Dopolnila – nanašajo se na 37 od 41 členov predloga zakona – sicer niso v celoti sledila mnenju zakonodajno-pravne službe, jih pa nameravajo po pojasnilih predsednika odbora Andreja Širclja uskladiti do obravnave na seji DZ.

Med sprejetimi dopolnili je, da holding poleg letnega nakazila Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v višini 50 milijonov evrov za namene usklajevanja pokojnin zagotovi, da se za namen nakazila oblikujejo rezerve v višini 10 odstotkov kupnine, ki jo dobi holding iz naslova prodaje premoženja, ki je bilo na holding preneseno na podlagi pripojitve Kapitalske družbe (Kad). Po prvotnem vladnem predlogu bi se oblikovala rezervacija v višini sedmih odstotkov kupnine, ki jo dobi holding. Odbor je zavrnil tudi predlog DeSUS, da bi rezervacija znašala sedem odstotkov kupnine, ki bi jo dobil holding od prodaje celotnega drugega premoženja v lasti države, ki do pripojitve Kada ni bilo v upravljanju Kada.

'Na koncu bomo ostali brez premoženja'

Skrbi nas, da je zadaj nek zelo komercialni interes. Sredstva, do katerih se je prišlo s privatizacijo, je treba porabiti za namen, za katerega so bila zbrana. "Tu ne gre za politično igračko, gre za preresen kapital za bodoče generacije.. generalni sekretar Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije Igor Antauer

Člani odbora iz SD in PS so nasprotovali obravnavi predloga zakona po nujnem postopku, saj da bi o tako pomembni tematiki moral DZ opraviti splošno razpravo. Sejo so zato obstruirali.

"Vse je narejeno zelo hitro, nepremišljeno. Gre za zadnjo fazo privatizacije. S pomočjo holdinga bomo prodali zlatnino, srebrnino netransparentno, hitro z namenom, da rešujemo bančni sistem, na koncu pa bomo ostali brez premoženja," je dejal Matjaž Han iz SD.

Njegov strankarski kolega Matevž Frangež pa je menil, da bodo z rešitvijo, kot jo predlagal vlada, močno ogrožena načela Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Po njegovem mnenju se s kombinacijo dobrih in slabih naložb ne bo doseglo učinkovitega upravljanja, ampak privatizacijo.

'Cilj zakona je bolj pregledna upravljalska struktura'

Finančni minister Janez Šušteršič je ponovil, da je cilj zakona zagotoviti "bolj pregledno, bolj odgovorno upravljavsko strukturo". Po predlogu se bo Slovenska odškodninska družba (Sod) v treh mesecih preoblikovala v holding, k holdingu bodo pripojili Kad in DSU, pri čemer bodo bilance Kada vodene ločeno.

Finančni minister pa meni, da bo upravljanje z državnim premoženjem bolj pregledno.
Finančni minister pa meni, da bo upravljanje z državnim premoženjem bolj pregledno. FOTO: Reuters

Klasifikacija naložb – katere so strateške, portfeljske, za prestrukturiranje, nepremičninske – naj bi bila pripravljena v dveh mesecih. Holding bo lahko ustanovil odvisne družbe, ob pripojitvi Kada bo odvisna družba holdinga tudi Modra zavarovalnica, ki so jo lani izločili iz Kada.

Zakon bo tudi podlaga za prenos slabih terjatev bank na holding. Po predlogu bo holding izdal obveznice z državnim poroštvom, s čimer bo moral soglašati še DZ. Pri prenosu slabih naložb naj bi uporabili realno ekonomsko ceno, s prenosom terjatev bodo prenesli tudi zavarovanja. Banke bodo za to državno pomoč dolžne plačati določeno provizijo in tako delno financirale to operacijo, je dejal minister. DZ naj bi predlog zakona obravnaval na današnji nujni seji.

Lukšič: Vlada je na plenilskem pohodu

Na potrditev zakona o državnem holdingu se je odzval tudi predsednik SD Igor Lukšič, ki holding razume kot plenilski pohod vlade. "Obstaja neka velika verjetnost, da se vlada pripravlja za zadnji plenilski pohod. Najprej levi, potem hijene in nazadnje bodo prišli še mali glodavci, ki bodo pojedli teh 10 milijard evrov, ki so jih ustvarile slovenske generacije do zdaj," je dejal Lukšič.

Lukšič nasprotuje holdingu in podpira AUKN, ki je bil ustanovljen v času vlade Boruta Pahorja.
Lukšič nasprotuje holdingu in podpira AUKN, ki je bil ustanovljen v času vlade Boruta Pahorja. FOTO: Twitter

Ob tem je opozoril, da se predlog zakona o Slovenskem državnem holdingu obravnava po nujnem postopku, za razpravo pa je na voljo samo 10 minut.

Po Lukšičevem mnenju je glavni problem v Sloveniji upravljanje državnega premoženja, zato so v prejšnji vladi začeli razvijati model, ki je etabliran v Agenciji za upravljanje kapitalskih naložb RS (AUKN), in ta model bi bilo treba razvijati naprej. Vlada z modelom državnega holdinga podira vse dosedanje oblike zato, da bi bilo potem lažje razprodajati premoženje, ki je ostalo, je prepričan prvak SD.

Guvernerju Banke Slovenije Marku Kranjcu se zdi smiselno, da se slabe terjatve, če se izvzamejo iz bančnih bilanc, upravljajo posebej. Ob tem je spomnil, da obstaja za reševanje problematike slabih terjatev več možnosti. Kot pravi, se lahko vzpostavi skupna organizacija, ki jo ustanovijo banke, vsaka banka lahko to rešuje po svoje, lahko pa se poišče tudi neko tujo institucijo, ki to upravlja.

O dogajanju na zaprti seji odbora DZ za finance in monetarno politiko, na kateri naj bi tako bančnik France Arhar kot guverner Banke Slovenije Marko Kranjec kritizirala idejo, da se slabi krediti združujejo z vsem državnim premoženjem, pa je Lukšič na novinarsko vprašanje pojasnil, da je to tudi njegovo stališče in večine strokovnjakov, s katerimi se je pogovarjal.

Po njegovem mnenju bi bilo treba ustanoviti poseben sanacijski sklad, kamor bi dali slabe terjatve in z njimi upravljali na način, da bi hkrati omogočili, da banke ostajajo zdrave. Združevanje v holding pa je zelo slab obet za to, da bi se rešila dva problema, in sicer dobro upravljanje državnega premoženja in hkrati reševanje bank.

Janković: Razmislili bomo o referendumu

Na napovedano ustanovitev holdinga se je odzval tudi predsednik Pozitivne Slovenije Zoran Janković. Čeprav holdingu načeloma ne nasprotuje, koalicijo poziva, naj zakon umakne s seje in si vzame čas za javno razpravo o njem. Kot pojasnjuje, so tudi sami v PS zakon vložili z namenom, da bi omogočili razpravo. Referendumom sicer Janković ni naklonjen, vendar pa bo v primeru sprejetja zakona o državnem premoženjskem holdingu prvič razmislil o tem, da bi poslance pozval k razmisleku za zahtevo za referendum.

Dejal je še, da imajo načelno zagotovljeno potrebno število poslanskih glasov, ki po njegovih besedah prihajajo iz različnih strank. Ali tudi iz koalicijskih vrst, pa ni odgovoril.

Janša: Kdor bo zakon blokiral, bo prevzel odgovornost

Na Jankovićeve besede o referendumu se je že odzval premier Janez Janša. Tisti, ki bo blokiral ta zakon in zavlačeval njegovo uveljavitev, bo tudi prevzel odgovornost za takšno stanje, je dejal. Ta odgovornost bo "zelo konkretna in jo bodo davkoplačevalci, ko bodo to plačevali, tudi konkretno izterjali".

Janša dopušča možnost različnih načinov reševanja tega problema oz. pravi, da reševanje preko holdinga zagotovo ni edini možni način. Je pa po njegovem mnenju edini način, s katerim takoj ne bremenimo žepov davkoplačevalcev "z znatnim bremenom, ki ga v tem trenutku najbrž niso sposobni prenesti".

Tiste, ki govorijo, da so še druge možnosti, tako Janša sprašuje, "kje so bili zadnje tri leta in zakaj jih niso uveljavili, zakaj zdaj zahtevajo dolgo časa za razpravo in za primerjanje različnih predlogov, ko tega časa ni". Pred dvema letoma bi po njegovem mnenju mogoče še lahko imeli "dva meseca, zdaj pa jih pač nimamo".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (478)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

melona3
17. 07. 2012 23.07
-3
24ur.com pošljite si administratorja na osnovno izobraževanje konunikacijksih veščin, da se malo podući, kaj je demokracija v kateri ima vsak pravico povedati svoje korektno mnenje. Kaj misliš, da živiimo v enoumju? Preden zbrišeš, si prej umij roke..
Buena Vita
17. 07. 2012 22.50
-9
za jankoviča bodo poskrbeli hrvati,kot so za ruse, prešteli mu bodo rebra in kamen na noge,čuf v vodo čestitke hrvatom,prvič hrvatom povem pozitivno in čestitam,prvič v življenju,ker so junaki
El Diablo 2013
18. 07. 2012 08.45
+0
Pa tudi prvič si nekaj daljšega napisala, kot je en stavek...se vidi
cyklon
18. 07. 2012 09.00
+0
Tebi tudi!! Pajtli je legenda,ti pa "fejk" !!
VOŠINEK R.
17. 07. 2012 22.31
+10
hočemo razpustitev parlamenta in ponovne volitve!
Mr.JanHara
17. 07. 2012 22.01
-6
Fantje prevarantje, o čem pa bi "referendali"?
Mr.JanHara
17. 07. 2012 21.59
-4
Kako pa kaj uspehi "Hanove" Papirnice Radeče?
El Diablo 2013
18. 07. 2012 10.23
odpisan2x
17. 07. 2012 19.08
+12
islandija je zakon
VolkBrenin
17. 07. 2012 18.03
+11
sds vidi v holdingu rešitev za zvon in podobne zadeve; ki jih je "nujno" treba rešit....če ne ne bodo šli v nebesa....
VolkBrenin
17. 07. 2012 18.07
+10
aja...saj ni treba da gredo...nebesa so si naredili kar tukaj, na naši zemljici...z našim denarjem...res pa je , da imajo svojega gologlavega boga...maše ima po potrebi...biblijo svojo, če je potrebno jo pač malo skup zlepi....vsekakor ta klika piše novo zgodovino...ljudmila že ve , zakaj je dobila tisti trapasti častni naziv dr.
ikoz
17. 07. 2012 17.14
+4
ZOKI reši nas ti si naš edimi up ;)))))))))))))))))))
Mr.JanHara
17. 07. 2012 21.59
-1
El Diablo 2013
18. 07. 2012 08.46
+2
olyca
17. 07. 2012 16.59
+4
Pozitivna Slovenija zaradi holdinga razmišlja o referendumu. Dobra misel, samo Jankovič pa vseeno ne sodi v slovensko politiko. Ko bo pregledan izvor njegovega premoženja in njegovih podjetij, potem pa se lahko kaj pogovarjamo............
illy2
17. 07. 2012 21.04
+1
mislim, da je nasploh težko najti poslanca, ki sodi v parlament, jan ša in jan ković, pa še najmanj!!!!!
prašek
17. 07. 2012 16.58
+11
Interpelacijo in referendum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ljx
17. 07. 2012 16.28
+16
Referenum,to končno,ajmo raja na volišča! Če lahko politiki mirno razsipajo z denarjem,pa če lah Afganistance financiramo,potem ma pa lahko tud raja doma en Referendumček,a ne!
demokracija
17. 07. 2012 22.53
+1
za vse se najde, samo za nas Slovence ni denarja- sramotaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
hanoveranec
17. 07. 2012 16.27
-5
Hahahahahahah... Janković.......Avgusta bodo v Ljubljani začeli delovati novi parkomati. Na novo so jih postavili na območjih Vodmata, Zupančičeve jame, Tobačne II ter na delu Bežigrada–Brinje–med Dunajsko cesto, Grafenauerjevo ulico, Posavskega ulico in Tolstojevo ulico. Cena parkiranja bo 40 centov na uro. Parkirnino bo treba plačevati od ponedeljka do petka med 7. in 17. uro. Plačilo na parkomatih pa bo možno za največ šest ur vnaprej, so sporočili z ljubljanske občine.
ljx
17. 07. 2012 16.29
+9
El Diablo 2013
18. 07. 2012 10.25
ja, to bo za vas desničarje, ki imate 3 afteke na družino in ne znate uporabljat urbane - prava katastrofa
pikador
17. 07. 2012 16.09
+3
po titu janković ta rdečem se sfuzlal
pikador
17. 07. 2012 16.08
-5
kaj jankovic sploh dela v parlamentu, kot župan parlamentu nima v kaj iskat.
nelie
17. 07. 2012 16.27
+5
tudi ti greš lahko.......vsako sejo lahko spremljaš na balkonu.
VOŠINEK R.
17. 07. 2012 22.33
+1
espirit
17. 07. 2012 15.57
-3
BEEE BEEE ovce jankovićeve..bee bee....a veste vi tam dol v LJ.....mi gorenci vas gledamo z viška..pa ne govorim o nadutosti..ampak z viška kar pomeni da bolje vidimo napake vaših MASTERJEV kokr vi sami..no ja..sej da je župan spet ( legel kraja pato a n) ste ga vi LJubljančani zvolil..tako da..Gorenci pa nočemo tujega sojega pa ITAK ne damo:):)
izdajalecivan
17. 07. 2012 16.03
+4
androo78
17. 07. 2012 17.17
+0
tron3
17. 07. 2012 15.52
+9
Holding se bo ustanovil zato da se Šuštaršič svojih dolgov znebil, vauuuuuuuuu kako je pameten ta parazit družbeni!!
dule100
17. 07. 2012 15.21
-1
Prvoborec jugonostalgije Janković se še vedno ukvarja s trgovino. Prodaja levičarstvo, partizanstvo, antifašizem, jugonostalgijo, itd. Zdaj je trgovec začel tržiti še vojno. Partizan Zoki, nas bo v štirih mesecih osvobodil ?! A morda od Nemčije, ali novodobne Turčije ? Potem ni čudno, da Merklova in Erdogan nočeta slišati zanj !
izdajalecivan
17. 07. 2012 15.30
+4
tron3
17. 07. 2012 15.44
+3
dule100 Slovenci smo se že osvobodili od Nemcev leta 1945 od Turkov še prej, tako da Zoki vrli nima nič s tem, ker že Turke ponižuješ, pa ti lahko zaupam da imajo svojo občino v Berlinu!!
tron3
17. 07. 2012 15.46
+6
Vendar se postavlja vprašanje le kdaj se bomo osvobodili od domobrancev, vseh smo se rešil in se jih osvobodili samo domobranske zalega v SDS in v NSI se ne moremo in to Evropo očitno moti!!!
espirit
17. 07. 2012 16.00
+5
dl od česa boste živel..dule100 prov MAŠ..kaj bo mmen en Jankovisch govoru...k sam ne plačuje podizvajalcem..npr. HOTEL JELOVICA BLED..a ste vedl da je v lasti Jurćeka...pa da tipi ki mu je dal ponudbo in je Jurćek dela naročil po ponudbi..SEDAJ PA NOČE PŠLAČAT in zamujha več kot leto. Ko je prišel rok za prenos zadeve na sodišče je mali Jankovisch dejal takole: če želiš ti lahko plačam zej ,samo pol zneska...drgač pa pejt na sodnijo k boš itak prej obupal... IN TO STE VI VOLIL...MILSIM...LJ naj bo soja repubilka...pa boste vi
Slavček
17. 07. 2012 16.55
+1
Slavček
17. 07. 2012 16.56
+1
Bojim se če bi bila Lj svoja republika da bi vi ostali cel dan in noč čekali pred našim konzulatom za delavne vize
novaknovak
17. 07. 2012 22.45
-1
jaoj kaki vic leta,pa kaj ima lj kako gospodarstvo?kake močne firme?sam iz proračuna se napajate,ker so sam več al manj vse službe,službe ne delovna mesta v lj,da ne bo pomota.pa da ne bo študentov,ki vam rešujejo probleme,ker morajo stanarine plačvat,bo lj sam še blub...bluuub
novaknovak
17. 07. 2012 22.46
-1
stožice pa si tud lahk kar obdržite...aja,saj še končana niso..
demokracija
17. 07. 2012 22.56
+1
ljubljana naj se odcepi od Slovenije, pa bo Slovenija zgubila pol proračuna ha ha ha ha
drugi_maj
17. 07. 2012 15.15
+3
PS z Jankovićem na čelu bi vladala samo s poviševanjem davkov.Čista štacunarska praksa. Podraži in uživaj.
hanoveranec
17. 07. 2012 14.54
+0
Janko Veber, POSLANEC SD je na skrivaj financiral borčevsko organizacijo z denarjem davkoplačevalcev !!!!!! Ojoj......
tron3
17. 07. 2012 15.02
+5
Prav je imel, po tvoje bi morali davkoplačevalci sanirati dolgove RKC še posebej Mariborske škofije, saj res a veš da je bil tovariš Tito boter krstni Mariborskemu Nadškofu Marjanu Turnšku?
izdajalecivan
17. 07. 2012 15.03
+4
tron3
17. 07. 2012 15.06
+5
Ne, Šircelj se je tedaj še igral v peskovniku, pojdi po informaicije v kraj kjer se je rodil Turnšek pa ti bodo krajani zaupali prikrito resnico!!
novaknovak
17. 07. 2012 22.48
a je tud na krst prišel,pa se pokrižal pred tistim farjem...pa stanovnik je bil menda tud krščen,ne..
El Diablo 2013
18. 07. 2012 08.50
prognostik
17. 07. 2012 14.47
+10
Če nebo holdinga Šušteršič nebo mev kam obesit svojih kreditov.
tron3
17. 07. 2012 15.24
+4
Seveda zato si ga pa je izmislu, funkicijo ministra za finance bo izkoristo za poplačilo svojih dologov