Slovenija

Je rešitev zakon o navijačih? Razgrajači bi od nekaj mesecev do dve leti ostali brez vstopnic

Ljubljana, 22. 10. 2012 16.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Dogajanje med nogometno tekmo Mariborčanov in ljubljanske Olimpije bo preiskala posebna komisija. Minister Gorenak policiste podpira, Peter Vilfan pa meni, da bi takšne zaplete rešil zakon o navijačih.

Navijači so prepričali, da so policisti pretiravali.
Navijači so prepričali, da so policisti pretiravali. FOTO: 24ur.com
Zadnje srečanje med nogometaši Maribora in ljubljanske Olimpije bolj kot zaradi dobre predstave obeh moštev na nogometni zelenici odmeva zaradi spopada med navijači in policijo.

Čeprav je bilo nekaj zapletov že pred tekmo, je situacija ušla izpod nadzora, ko je med polčasom sobotne tekme v mariborskem Ljudskem vrtu 22-letni navijač vijoličastih iz okolice Slovenske Bistrice na igrišče pritekel s prižgano baklo in jo je vrgel med gostujoče navijače. Ti so se na njegovo početje burno odzvali in začeli razgrajati ter uničevati stvari. Ker s početjem niso prenehali, so jim policisti odredili izpraznitev tribune in jih pospremili do železniške postaje.

Policisti so zoper množico uporabili prisilna sredstva, in sicer fizično silo, palice in plinska sredstva. Pri tem so bili lažje telesno poškodovani 34-letni moški pa tudi trije policisti. Zaradi suma storitve kaznivega dejanja preprečitve uradnega dejanja ali maščevanje uradni osebi bodo policisti zoper 20-letnega moškega iz Ljubljane podali kazensko ovadbo pristojnemu državnemu tožilstvu.

Ljubljanski navijači so bili nad početjem policije zgroženi, tudi iz NK Olimpija so sporočili, da menijo, da je policija pretiravala. Navsezadnje je do izgredov že prihajalo tudi v ljubljanskih Stožicah, pa z mariborskimi navijači nikoli ni nihče tako grobo obračunal.

Ravnanje policistov bo zdaj preverila posebna komisija, v bran pa jim je že stopil notranji minister Vinko Gorenak. "Ljudje od policistov pričakujejo, da imajo modrost Salamona, potrpežljivost Joba, Mojzesovo sposobnost vodenja, prijaznost boga samaritanca, strateško sposobnost Lincolna, potrpežljivost tesarja iz Nazareta in na koncu, da imajo dovolj znanja na vseh področjih naravoslovnih, bioloških in družbenih znanosti. Če bi imel policist vse to, bi bil dober policist. Policista ogovarja javnost, kritizirajo preroki, posmehujejo se mu v filmih, kritizirajo ga v tisku, ne podpirajo ga ne tožilci niti sodniki, izogibajo se ga tisti, ki se ga bojijo, kriminalci ga sovražijo, vsi ga varajo, nekateri politiki ga potiskajo v levo in desno kakor žogo. Izpostavljen je številnim skušnjavam in nevarnostim, sodijo mu, ko uporablja predpise, če pa tega ne dela, ga odpuščajo iz službe. Mislijo, da mora imeti izobrazbo oziroma znanja oficirja, zdravnika, odvetnika, diplomata in učitelja – za plačo, ki je manjša od tiste, ki jo ima mezdni delavec," je zapisal.

Gorenak je spomnil, da je izkupiček sobotnega razgrajanja v Mariboru nekaj tisoč evrov škode, uporaba fizične sile in solzilca pa je bila po njegovem upravičena, poleg tega jim to dovoljuje zakon. "Vse tiste, ki kritizirate policijske ukrepe, sprašujem, kako bi napadali policiste, če ti tega ne bi opravili in bi mediji  poročali o množičnem spopadu navijačev in o nekaj deset mrtvih. To bi bil pravi razlog kritik na račun policistov, politiki opozicije pa bi imeli idealen razlog za poziv k mojemu odstopu," je prepričan Gorenak, ki je pohvalil policiste, ranjenim pa zaželel čimprejšnje okrevanje.

Minister je zadovoljen, da se je dogajanje končalo le z materialno škodo.
Minister je zadovoljen, da se je dogajanje končalo le z materialno škodo. FOTO: 24ur.com

Takšnim zapletom bi se lahko izognili z zakonom

Športni delavci in športna javnost pa po zadnjem incidentu spet opozarjajo, da še vedno nimamo zakona o navijačih, o katerem je bilo že veliko govora in s katerim bi lahko določenim v skrajnem primeru celo prepovedali obisk tekem.

"Ta dva navijača sta si upala na igrišče, ker sta vedela, da bosta samo v prekršku. Oba bosta lahko že danes ali pa jutri spet kupila vstopnico," je prepričan Peter Vilfan.

Če pa bi bil zakon takrat sprejet, navijača najmanj šest mesecev, mogoče celo dve leti ne bi več mogla kupiti vstopnice, niti priti na prizorišče, poudarja Vilfan.

Da so potrebne spremembe meni tudi direktor NK Olimpija Sanel Konjević. "Dialog je potreben. Mi smo ga z navijači že vzpostavili, morali bi ga tudi drugi akterji, ne pa samo izvajati neko represivno politiko z ostrimi odzivi in linčanjem vseh ljudi, ki prihajajo na tekmo," je prepričan.

Kaj točno se je na ljubljanski tribuni dogajalo med tekmo v Mariboru, želijo razčistiti tudi policisti, zato je direktor policijske uprave Maribor že imenoval komisijo, ki bo ocenila ustreznost uporabe prisilnih sredstev. Obenem pa bo še preverila, ali je organizator storil dovolj za zagotavljanje varnosti na prireditvi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (84)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

blablablablabla3456
27. 10. 2012 16.50
+2
vilfan je zanč na eni pogovorni oddaji na rtv reku da se na tekmah dobro navija tut če ni navijaških skupin in dal kot primer union olimpija dve leti nazaj v evroligi. kva j to kmet, takrt je blo ene 300 green dragonsov na tekmah, če pa skupin ne bi blo pa tut navijanja skor nč ne bi blo definitivno pa bi povzročiteljem incidentov na tekmah dal prepoved obiska športnih prireditev za določen čas
ignorantsociety
23. 10. 2012 19.59
+4
Zavedajte se, da navijači niso največji problem v državi. Mediji,politiki,... vam perejo možgane s takim napihovanjem samo, da bi se pozabilo na ostale večje probleme. Dokler boste ovčke se žal ne bo nič spremenilo v tej naši prelepi državici. Na ulice bo treba slej ko prej in verjemite, da se naši vodilni zavedajo če do tega pride, da bodo v prvi vrsti navijači zato pa je tudi takšna represija, da do tega nebi prišlo.
ignorantsociety
23. 10. 2012 19.46
+8
Kak ste glupi..pa komu delajo škodo? Nikomu od vas..saj pa vidite, da je to medsebojna borba. Sem navijač(ne GD pa ne Viola) sem sedel med navadno publiko kjer vas večina sedi. Ste bili slučajno poškodovani? Niste bili pa nikoli ne boste, ker je rivalstvo samo med organiziranimi navijaškimi skupinami.. To pa kar ste videli pa bi vam moralo biti všeč, ker je to adrenalin..popestri tekmo. Lahko rečeš, da si bil na tekmi in si videl vse od fuzbala do pretepanja!!! Če hočeš mir pojdi v kino ali pa v gledališče, tam ne boš občutil nobenega adrenalina razen ob gledanju grozljivk če si po domače povedano "ženski spolni organ".
Casuality
23. 10. 2012 14.52
+7
Boli vas spolni organ za vse. 85% pametnjakovičev ki prdi tu gori sploh na tekmi ni bilo (in tudi ponavadi niso) pa vseeno spuscajo rafale bedarij češ kok je imajo policaji prav, kok so "huligani" krivi bla bla bla.. Smešni ste!
jesis1a
23. 10. 2012 13.55
-4
Na ta način bi se razcvetel črni trg z vstopnicami in bi dosegli samo dodatno kriminalizacijo zadeve, saj bi se potem preganjalo preprosdajalce, barabe bodo pa vedno našle način priti na tekmo in se pretepati, saj cilj ni tekma, ampak pretep. Takim bebcem pomaga le to, da se jih polovi in zapre v tabor s prisilnim delom. Kramp in lopato v roke in čistit gozdne stezice in ceste. Po dveh letih, ko bi se vrnili na svobodo - me zanima, če ne bi raje dobili eno ali dve trdi na svoj bebavi gobec kot šli nazaj v tabor.
Fugu
23. 10. 2012 13.43
-2
Naši veleumi so brihtni, ni kaj. Gorenak naj si omisli kakšna bolj moderna očala, pridige o svetnikih pa naj raje jodla v cerkvi, tam tudi spada. Da pa ne zaidem stran od bistva: poglejte, kako imajo Angleži to lepo urejeno. Cele družine pridejo na tekmo, sedijo skoraj tik ob igrišču, za kakšne rasisitične opazke pa letijo že visoke kazni, kaj šele, da bi kaj razbijali. Iz svojih težav sos e nekaj naučili, pri nas pa dejansko ni varno it na tekmo. Probleme itak delajo samo tisti, ki so na socialni podpori in iščejo težave, samo poglejte na posnetku tega imbecila, ki je vrgel baklo med gostujoče navijače, potem pa ob odhodu iz zelenice v spremstvu varnostnikov še maha svojim. Takim dosmrtno prepovedat vstop na stadion, pa da jih potem vidimo, herojčine. BTW- če se lahko na hitro sprejme cel kup zakonov, ki nas tolčejo po žepih, se lahko tudi tega o navijačih.
Zlobnež
23. 10. 2012 12.27
-4
Moy profil 23.10.2012 11:15:43 Nikakršen zakon, ne more in ne sme, urejati splošnega stanja duha, ki skozi posameznike ali manjše skupine, vedno in povsod eskalira v odklon; odklon do večinskega postopkovnega principa »obnašanja«. Na primer, g. Gorenak je osebek s sposobnostmi kameleonske prilagodljivosti, vsekakor pa ni oseba, ki bi lahko moralizirala, saj je »preprosto« preupogljiv. On je tam, kjer je, ker/da uboga in posluša, to pa je tudi vse kar zna in zmore... Vpletati se v oblikovanja form zakonodajalca, bi enostavno pomenilo (če že ne pomeni???), da kdor ne masturbira, ni Slovenc...G. Gorenak zaprite zadrgo na hlačah, vsem nam ga kažete... Pri izgradnji pravega »navijača« pa je potrebno, na preprost način, oblikovati opis vrednot, ki ga navijač potrebuje za malikovanje dejavnosti, katero podpira-športniki sami pa bi si pač morali vzeti čas za svoje navijače, za druženja in razprave na temo »navijati, navijač, navijaštvo...«,... In ravno tega manjka in iz tega razloga posamezniki, v času samega dogodka, tudi manipulirajo z emotivno in voljno množico, množico neizgrajenih navijačev–seveda, vedno, le v lastno korist! »Prihodnost jim bo pokazatelj, da njihovi predniki niso imeli prav; a vendarle bodo stopali po njihovih stopinjah!«. P.A.
M_teorija
23. 10. 2012 08.38
+16
A po novem se za uspešen poseg policije šteje, če ni nič mrtvih!?
karantan1
23. 10. 2012 08.28
-7
Popolnoma podpiram ravnanje plicije. Tako bi morali ravnati vedno in povsod, ko posamezniki - huligani, pretepači na teh mestih najdejo prostor za njihovo postavljanje. Brez izjeme bi morali sprazniti tudi prostor, kjer so bile vijole. Prepričan sem, da bi čez nekaj časa v nihovih navijaških sredinah sami izločili te, ki ogrožajo druge gledalce, pa tudi sami ta pravi navijači bi ostali brez ogleda prireditev. Posameznike - heroje pa drastično kaznovat. Samo za to je potrebno imeti zakonodajo in jo seveda spoštovati in uporabljati.
ignorantsociety
23. 10. 2012 19.55
+3
Če si bil na tekmi si lahko videl, da so Viole htele zapustit stadion razlog pa ni bil obračuna izven stadiona ampak solidarnost Green Dragonsov zaradi represije policije. Tudi navijalo se je proti policiji, ko so dragonse pretepali kot živino. Če ne razumete te mentalitete pol boljše, da ne komentirate.
lenka p
22. 10. 2012 20.42
-5
Hodim na vse tekme NK Maribora, tudi na gostovanja. In to kar se je dogajalo na tekmi Maribor : Olimpija, je pod vso kritiko. Prvič ta fant, ki je vrgle baklo med GD ni iz Slovenske Bistrice temveč je iz Selnica ob Dravi in to ni storil prvič. Zdaj je to storil namreč že drugič. Takemu bi jaz doživljensko prepovedala vstop na bilo kateri stadion. Drugič pa vsi se zgražate nad policijo. Zakaj? Kaj ste pa pričakovali po lomljenju stolov in verjetno ploho grdih besed policiji, da vas še nežno ujčkajo in mogoče še zapojejo uspavanko. Prej glasni heroji na koncu pa nedolžne ovčke ki niso nič krive. Lepo vas prosim no.... In DA sem za Zakon o navijačih, kdo je pristaš nekega kluba s srcem se tudi tega zakona nima za bat.
DOLENC1991
22. 10. 2012 20.46
+13
ti lažeš! še nikoli nisi bla na nobeni tekmi, ker če bi bla bi videla kaj se u RESNICI dogaja!! Me pa zanima kako bi reagirala , če bi bla u tistem sektorju kjer so se nahajali Ljubljančani... sem navijač Maribora.
23345
23. 10. 2012 10.10
-6
TAKO KOT JE PREDLAGAL VILFAN. VENDAR KER JE VILFAN IZ PS, JANŠEVA KLAPA NE UŠPOŠTEVA NJIHOVIH MNENJ. TAKE RAZGRAJAČE ODPISATI IN JIM ZA VEDNO PREPOVEDATI VSTOPE NA STADIONE. DOKLER PA IMAMO TAKI MLAHAV ZAKON, JE TAKO. ČE BI SE TE UKREPE IZMISLILE BRIHTNE BUČE IZ SDS, BI ZAKON ŽE VELJAL, TAKO PA GA GORENAK IN KOMPANIJA NOČEJO SPREJETI. RAJE NAJ POLICIJA SE PRETEPA IN MLATI VSE POVPREK, TUDI ZA CENO ŽIVLJENJ. TAKI SO PAČ JANŠISTIČNI MINISTRI
Jožajoža
22. 10. 2012 20.24
+8
Gorenak: Kako bi šele kritizirali policiste, če bi bilo v spopadu navijačev nekaj deset mrtvih. a misli gorenak s tako silo miriti nerede, ko se bo zgodila ulica........a ima v mislih nekaj deset mrtvih........
DOLENC1991
22. 10. 2012 20.24
+17
tale posneteh use pove!!! Sem sicer navijač MARIBORA, ampak Ljubljanski navijači so tud LJUDJE!!! vpiši na u-tube: maribor - Olimpija, 20.10.2012 - Praznjenje tribune
Tonček Balonček
22. 10. 2012 20.23
-10
mar bi jih pustili, d ase pobijejo med sabo in bi imeli za par let mir!
DOLENC1991
22. 10. 2012 20.32
+18
še prej pa tebe, d bi mel članki na 24ur mir pred tabo....
dq
22. 10. 2012 20.16
+11
nej vam gre policija na proteste in zahteva za boljse jutri......isti policaji bojo branil vlado pa jih zagovarjite se naprej....
HooplaToopla
22. 10. 2012 19.27
+14
Super bi bilo videti, če bi se naši poslanci v parlamentu na podoben način kot Dragonsi in Viole, borili za svoj prav.
Slavic Union
22. 10. 2012 18.59
+17
Ne vem kako lahko komentirate dogajanje na tekmi, ce vas sploh ni bilo tam. Ne govort bedarij in podpirat policijskega nasilja, ce ne ves kako je blo. To, da je pa navijac Maribora ze drugo tekmo prisel iz tribune na igrisce pretekel celo igrisce, vrgel baklo med nas in sele nato se je en varnostnik nanga vrgl to pa nobe nc ne omen. Kje je bila pa tuki policija in varnost, kako so lahko dopustil, da je sploh vrgel baklo to pa nobenga ne mot. In sam ne mi rect kaj ste pa divjal, ker je nekaj naravnega da se odzoves na vrzeno baklo, npr. ce bi jaz vam uzuni nekaj vrgel v vas bi me samo gledali ali bi reagirali? In ce ste bli na tekmi ste opazili, da smo se po tretjem opozorilu tudi umirili. Toda 2,3 minute po tem, ko se je zadeva umirila je zacela policija spricat s solzivci in odrivat folk. In pri tem ni izbirala sredstev. Kako se bos umaknil, ce te odrivajo od vhoda stran, mislim ce so to stokovni prijemi lahko das pendrek usakmu pa ne rabs sole pa tecajov, ker mlatt po folku ki je na tleh je pa res enostavno. Kar se pa tice bakl,petard in ostale pirotehnike koga pa mot to? Kvecjemu naredi boljse vzdusje, povejte mi koliko primerov je pa blo da se je pri tem poskodovalo koga iz nevtrale tribune, sam nehite prosim. A k se pa ceu december priziga petarde, rakete, baterije je pa use uredu pa je velik vec poskodb k na tekmi ne to je pa uredu takrat se pa upraviceno in z veliko bolj tehtnim razlog uprablja pirotehnika. Pravte, da se ne pocutite varne, ne upate svojih otrok peljat ne tekme, sam nehite s takimi kot prvo ste cist varni na nevtralni tribuni, ker se vam ne bo cisto nic zgodil ( k do zdej je blo vsako tekmo po 15 ranjenih ), kot drugo pa imate na razplogao se 32 drugih tekm kot so npr. Aluminij, Gorica, Triglav... Zakaj so te tekme tako slabo obiskane? A je mogoce samo ena tekma v Slo. ligi? Aja ostale niso tako atraktivne kokr derbi sej verjamem. Na derbije hodte samo zaradi tega, da e lahko pohvalte da ste bli na derbiju in da komentirate viole oz. green dragonse, ostale tekme pa zanemarjate zalostno... Primerjate nas z Evropo, kot prvo ZACNITE HODT NA TEKME in tako pomagajte dvignt nivo lige. Drugod po Evropi ni izgredov prosm vas kaj je pa potem bilo ta vikend v Nemciji po tekmi Schalke-Borussia, ko so priprl 180 navijacev (to je nemogoce sej to je Evropa) to se pa ne omenja. Sej pravm najlazi je komentirati stvari o katerih nimate pojma.
Slavic Union
22. 10. 2012 19.04
+20
Pa se to ultrasi so edini ki stojijo klubu ob strani v dobrem in slabem medtem, ko ostale kvazi navijaci pridejo na tekmo samo, ko gre klubu dobro.
Hiccup
22. 10. 2012 19.14
-9
Slavic Union
22. 10. 2012 19.21
+3
Poznam Istenic penine in moram priznati, da so odlicne.
DOLENC1991
22. 10. 2012 20.25
+11
karantan1
23. 10. 2012 08.32
-5
Si pa med tistimi za ktere pravim, da s pirotehniko na tekmah nimajo kaj iskati. Vzdušje - lepo te prosimkje pa živiš?
ignorantsociety
23. 10. 2012 20.05
+3
Bo treba kokice,hotdoge pa burgerje žret na tekmah pa se dret "defence" al pa "buuuu" ko ti ekipa slabo igra. to bo to!! amerika! ;)
HooplaToopla
22. 10. 2012 18.56
+10
"Gorenak: Kako bi šele kritizirali policiste, če bi bilo v spopadu navijačev nekaj deset mrtvih" Temu tipu se je že povsem odpeljalo od prevelikih skrbi. Kakšnih več deset mrtvih? Saj ne gre za tretjo svetovno vojno, ampak za trop pijanih mulcev. Če bo še naprej kvasil podobne, bodo na koncu res še koga ubili. Kao glavno, da jih nismo več deset.
jezek_vse_ve
22. 10. 2012 18.50
+35
1. Sem nevtralen navijač iz okolice MB. 2. Bil sem na tekmi blizu tribune dregonsov in lahko rečem samo groza. Videl sem, kako je policaj s pendrekom udarjal po nekem dekletu, nato po OTROKU, reku bi, da je biu star kakih 14 let. To je nezaslišano in za to more nekdo odgovarjat. 3. Zmotila me je izjava ministra: "bi mediji poročali o množičnem spopadu navijačev in o nekaj deset mrtvih." Pa kaj mu ni jasno? Viole so še vpile "držte se žabarji", kot sem izvedel kasneje so celo hotele protestno zapustiti stadion. o kakšnem spopadu neki on blebeta? kako je lahko navijač maribora z baklo pritekel iz enega konca stadiona na drug konec, brez da bi ga policija ustavila? dregonse so pa lahko? ne podpiram nasilja, niti malo, zato se popolnoma strinjam, da bi policija tiste dregonse, ki so hoteli obračunat s tem navijačem, aretirala. ampak a zato more ostalih 495 navijačev domov? mislm katastrofa. derbi brez viol in dregonsov ni isti. 4. sprejez treba samo en zakon, in ta bi moral določati video nadzor na tekmah. vsak, ki bi odlomil en stol, bi moral plačat veliko kazen. vsak, ki bi vrgel baklo, pa 10let prepovedi obiskovanja tekem. tist, ki pa vrže baklo v ljudi, pa če je to viola ali dregons, pa doživljensko prepoved. 5. dejstvo je, da so nam naši policisti v sramoto, v ljubljani so profesorji za njih. žal.
Somaturan .
23. 10. 2012 13.42
+2
se strinjam popolnoma s tem o zakonu, ker drugače bi policija lahko usazga kaznovala kar tako malo za hec
kosilka
22. 10. 2012 18.38
-1
še premalo so jih prebunkali.Vsakega ki je prijel za baklo ali prižgal baklo pa tudi tistega ki lomi sedeže ali drugače dela škodo na statjonu ( katerem koli ) 10 let prepovedi vstopa na ketero koli tekmo tudi če je badbinton,povrnitev vseh stroškov. rešitev bi bila zakup sedeža v naprej ,tako se točno ve kdo bo natekmi in koga ne bo VEČ na tekmah,in če nekdo drug kupi ali gre na njegovo mesto odgovarja tisti ki je vstopnico kupil.
klin24
22. 10. 2012 18.20
+10
še premalo so jih nahoblali. lepo bi v miru tekmo gledali pa nebi bilo tega!!! Kaj so prišli navijat al stadijon razbijat. Še prepoved vstopa na tekmi bi jim trebalo dat!!!!