Slovenija

Za 35-odstotni kvorum vsi, razen NSi

Ljubljana, 28. 05. 2012 20.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Po kompromisnem predlogu, ki ga podpirajo vse stranke, razen NSi, bi DZ referendum lahko razpisal na lastno pobudo, moral bi ga razpisati na zahtevo 40.000 volivcev, ne bi pa ga več mogla zahtevati tretjina poslancev in državni svet. Da bi bil referendum veljaven, bi morala biti volilna udeležba 35-odstotna.

Predsedniki parlamentarnih strank in vodje poslanskih skupin so na srečanju v državnem zboru dosegli načelno soglasje glede ustavnih sprememb referendumske ureditve, za katere imajo zagotovljeno dvotretjinsko večino v DZ, je po sestanku povedal predsednik vlade Janez Janša. Med drugim so se dogovorili tudi za 35-odstoten kvorum, potreben za veljavnost referenduma.

Vodje parlamentarnih strank - 10
Vodje parlamentarnih strank - 10 FOTO: Miro Majcen

Kot je povedal Janša, so se načelno uskladili tudi o tem, o katerih vsebinah ne bomo smeli odločati na referendumu. Tako ne bi odločali glede nujnih ukrepov v primeru naravnih nesreč in obrambe države, v primerih, ko bi bile lahko ogrožene človekove pravice in temeljne svoboščine, prav tako ne bi smeli odločati o fiskalnih vprašanjih.

Po kompromisnem predlogu bi državni zbor referendum lahko razpisal na lastno pobudo, moral pa bi ga razpisati na zahtevo 40.000 volivcev. Referenduma tako ne bi več mogla zahtevati tretjina poslancev in državni svet. Da bo referendum veljaven, se ga bo moralo udeležiti 35 odstotkov volilnih upravičencev.

Načelno soglasje glede omenjenega kvoruma so dosegli v strankah SDS, Pozitivni Sloveniji, SD, Državljanski listi, DeSUS in SLS, ne pa tudi v NSi. Tudi brez te koalicijske stranke pa imajo ustavne spremembe zagotovljeno potrebno dvotretjinsko večino v DZ.

Ob vprašanju, ali bodo vztrajali pri kvorumu ali so še možni kompromisi, pa je Janša spomnil, da so bili predlogi glede kvoruma različni. Med drugim, da kvoruma sploh ne določijo in do predloga za 40-odstotni kvorum. Poudaril je, da je določitev 35-odstotnega kvoruma kompromis, saj tudi SDS ni za tako visok kvorum, vendar so po njegovih besedah pripravljeni na kompromis v primeru, da to omogoči celotno ustavno spremembo.

Na vprašanje, ali taka enotnost pomeni tudi dobro popotnico za morebitno umestitev fiskalnega pravila v ustavo, Janša odgovarja, da pri teh dveh ustavnih spremembah ni neposredne povezave. Prav tako upa, da ne bo neposredne povezave s postopkom, ki so ga vodili v zvezi s fiskalnim pravilom, saj so bili sprva vsi za omenjeno ustavno spremembo, potem pa nekateri ne več.

Virant: Kompromis je dober in razumen

Predsednik DZ Gregor Virant, ki je pripravil osnutek predloga za spremembo ustave – ta je sprva predvideval 40-odstotni kvorum – ocenjuje, da je današnji kompromis dober in razumen. Glede na to, da obstaja praktično popoln konsenz med političnimi strankami, lahko ustavno spremembo po njegovi oceni DZ sprejme relativno hitro. Po optimističnem scenariju bi jo lahko do parlamentarnih počitnic sredi julija že "spravili pod streho", sicer pa septembra, je dejal.

Po Janševih besedah pa morajo do tedaj vse stranke odločitev o podpori spremembam potrditi na svojih organih. Če bi spremembo referendumske ureditve sprejeli v juliju, bi bil to po Janševih besedah velik korak naprej in pozitivno presenečenje oz. sporočilo, ki ga bo politika poslala slovenski javnosti v tem času.

Vodje parlamentarnih strank - 17
Vodje parlamentarnih strank - 17 FOTO: Miro Majcen

Vprašanje, kdo bo kril stroške referenduma, če ta zaradi prenizke udeležbe ne bo uspel, po Janševih besedah ne sodi v ustavo, pač pa v zakon o referendumu in ljudski iniciativi, o katerem se bodo dogovorili, ko bo ustavna sprememba uresničena. Virant pa je pojasnil, da razmišljajo, da bi v omenjenem zakonu tudi zvišali število potrebnih podpisov za vložitev referendumske pobude, in sicer s sedanjih 2500 na 5000.

Po Virantovem mnenju bi bilo sicer neprimerno, da bi ta ustavna sprememba, ko bo sprejeta, vplivala na razpis referenduma, za katerega je pobuda že dana. Torej njena potrditev ne bi vplivala na razpis referenduma o zakonu za uravnoteženje javnih financ, za katerega trenutno teče rok za zbiranje podpisov.

Pahor: Mnogi referendumi so bili le orodje v političnem peskovniku

Predsednik SD Borut Pahor pa je poudaril, da je pobudo za razmislek o spremembah ustave s področja referendumske ureditve dal sam, potem ko se je izkazalo, da nekateri poslanci nasprotujejo umestitvi fiskalnega pravila v ustavo, ker naj bi šlo za prikrit poskus omejevanja referenduma. Današnje soglasje parlamentarnih strank pa je označil kot velik korak, saj v 20 letih niso prišli tako daleč. Opozoril je tudi, da so bili v preteklosti mnogi referendumi le "orodje v političnem peskovniku".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (313)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

JanezNovakJohn
29. 05. 2012 11.46
+1
NSI verjetno moti določilo, da ne more biti referenduma o človekovih pravicah.
JanezNovakJohn
29. 05. 2012 11.50
Zdi se mi dober dogovor, čeprav si ga Tomažek ne zasluži.
Domoljub2
29. 05. 2012 12.28
nsi verjetno moti, da tvoja mamica ne zna kuhat
titovka
29. 05. 2012 11.39
+0
levičarski slepci so si nataknili janšistična očala...zato ne verjamem več noben in nikdar in nikoli več ne prestopim volišče....NIKDAR!!!!!
Domoljub2
29. 05. 2012 12.29
sej k je toto živu so ble volitve, sam če bi kej spremenile, bi ble prepovedane
I G N O R A N T
29. 05. 2012 10.24
-1
Ti komunajzari so nam unicili socializem zdaj pa nas prepricujej kako je kapitalizem boljsi
resslovenka
29. 05. 2012 11.13
+2
Ne kumunajzerji, vlada, ki jo sestavljajo saj vemo kdo, nas prodaja. Mi smo samo skleda, ki jih futra, dokler je še kaj v njej! Malo imaš zamešane pojme, a ne?
krtaca15
29. 05. 2012 09.51
+7
Mislim da je čas za odhod te vlade. Gre za pobiranje pravic in nič drugega. Kako si vlada sploh upa spustit tako? Sramota!
tedo974P8medo
29. 05. 2012 11.17
+3
Tudi če bi bil Janković na oblasti, bi delal isto, saj so ti varčevalni ukrepi ukaz, poslan iz Bruslja oz. od Bilderbergov.
thesun1
29. 05. 2012 09.43
+2
ČE SAM SEBE DELIŠ NA DESNE; LEVE; BELE; ČRNE; RDEČE:..POTEM SVOJO MISELNO SHEMO OMEJUJEŠ LE NA TO KAR OBSTAJA ZNOTRAJ TVOJEGA OMEJENEGA UMA; ČE PA SE NE DELIŠ NA NOBENO STRAN; VIDIŠ DOBRE IN SLABE STVARI; PREDNOSTI IN SLABOSTI V OBEH STRANEH; TAKO SI ZMOŽEN MIŠLJENJA IZVEN SVOJE KVADRATASTE BUTICE; V VZVIŠENEM UNU KOZMIČNE GALAKSIJE! OOOUJEEEAAA!!!!
thesun1
29. 05. 2012 09.44
+1
jojo007
29. 05. 2012 09.47
+3
etomene
29. 05. 2012 09.36
+2
Tole lepo pokaže, kakšni šalabajzerji so naši poslani. Kakršen koli absoluten kvorum udeležbe na referendumu je debilizem, ker bo med volilci spodbujal obstrukcijo namesto glasovanja proti. Laže bo referendum zavrnit z obstrukcijo kot z glasovanjem proti. Če že kaj, potem bi bil sprejemljiv npr. kvorum pozitivnih glasov, kar pa bi dejansko spodbudilo volilce k udeležbi. Žal naši parlamentarci nimajo toliko osnovne inteligence, da bi jim bilo to očitno.
DeBill
29. 05. 2012 09.48
+1
PRAVILNO BI BILO: Če je 50% volilcev za, je sprejet, tako da tistim ki so proti, niti ni treba na referendum oziroma vedno pridejo samo tisti, ki bi radi kaj povedali. Npr.: ali ste proti oploditvi samskih žensk je lahko veljaven, če na volišču reče 50% volilcev: da, sem proti.
DeBill
29. 05. 2012 09.50
+1
Mišljeno je bilo od vseh volilcev v volilni bazi, seveda pa lahko volilna pravica zapade, če se volitev ne udeležuješ in moraš potem znova zaprositi zanjo, nato imaš do ponovne izgube poizkusni rok. Če ga ne izpolneš, torej ne voliš, lahko naslednjič zaprosiš čele čez 8 let recimo.
etomene
29. 05. 2012 10.08
AlternativeFacts
29. 05. 2012 09.33
+2
Da boste razumeli v kako bolani družbi ,ki ni niti D od demokratične živimo.Pravijo,da imamo svobodo govora,a poslanci imajo imuniteto,ko se gre za izrečene besede v parlamentu.No s to pobudo bodo imeli celo absolutno oblast nad vami ..... "Tako ne bi odločali glede nujnih ukrepov v primeru naravnih nesreč in obrambe države, v primerih, ko bi bile lahko ogrožene človekove pravice in temeljne svoboščine, prav tako ne bi smeli odločati o fiskalnih vprašanjih." .... čisto fašistično spreobračanje demokratičnih načel.
thesun1
29. 05. 2012 09.45
+1
KomentarDOO
29. 05. 2012 09.28
+8
Bomo dopustili, da z nami delajo kar hočejo?
jojo007
29. 05. 2012 09.30
-3
titovka
29. 05. 2012 11.42
+1
KomentarDOO......to počnejo že 21 let...pa še nadaljnjih 50 let se nam piše isto.....
KomentarDOO
29. 05. 2012 09.28
+5
ZUJF POSEGA V PRAVICE IN DOLOČILA 39. ZAKONOV Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (VSI DRŽAVLJANI): poškodba na delu iz 100 na 90 % bolezen iz 90 na 80 % nega družinskega člana iz 80 na 70% znižanje brezplačnih zdravstvenih storitev, cen zdravil in zdravstvenih pripomočkov nekje tudi do 30% doplačila Zakon o nacionalni stanovanjski varčevalni shemi (MLADE DRUŽINE): ukinja subvencije mladim družinam za prvo reševanje stanovanjskega problema ukinja varčevanje Zakon o množičnem vrednotenju nepremičnin: (napaka v objavi gre za 10 in ne 11 člen) (VSI LASTNIKI NEPREMIČNIN) se ne obvešča več lastnika, ampak se objavi na spletu ni možnosti ugovora na izračun Zakon o vrtcih (STARŠI): plačilo 30% cene za drugega otroka, prej brezplačno Zakon o štipendiranju (STARŠI), ŠTUDENTI): ukinja se dodatek k štipendiji glede na povprečne mesečne dohodke na družinskega člana Zakon o urejanju trga dela (BREZPOSLENI): ukinja se nadomestilo, če zaradi bolezni delavec ni zmožen za delo se pravi, da ni upravičen do podaljšanja nadomestila socialne pomoči za čas nezmožnosti za delo denarno nadomestilo za brezposelnost se prve 3 mesece plačuje 80 % od osnove, nadalnjih 9 mesecev 60% od osnove (prej od 3. meseca naprej) po izteku tega obdobja pa 50% najvišni znesek nadomestila ne sme presegati 892 EUR, prej 1050 EUR Zakon o vojnih veteranih (VETERANI): odvzem pravice zdravniškega in klimatskega zdravljenja zvišanje starosti do pravic iz 50 na 55 let Zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti ŠTUDENTI, DELODAJALCI): obdavčitev študentskega dela it 12% na 23% - prejemniku plačilaž delodajalec, ki posredujejo začasna in občasna dela dijakom in študentom morajo v javni sklad namenjati namesto dozdajšnjih 25% fakturiranih sredstev kar 63% obračunanih sredstev v leti 2012 v letu 2013 pa kar 67% (s takšnim načinom ne bo nihče več zaposloval študentov) Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (STARŠI): s 1.9.2012 se ukinja dodatna subvencija malice, ki je pripadala na podplagi Zakona o šolski prehrani otroški dodatek se v srednjem razredu med 42 % in 53 % povprečnega dohodka na osebo znižuje Zakon o pokojninskem in inavalidskem zavarovanju (UPOKOJENCI): pokojnine in drugi prejemki se do 31.12.2012 ne uskladijo ob uveljavitvi ZUJF se pokojnine ustrezno znižajo (nad 622 EUR): 1. do 100 EUR če pokojnina znaša do 777,50 EUR 2. do 150 EUR če pokojnina znaša do 933 EUR 3. do 200 EUR če pokojnina znaša do 1088,50 EUR 4. do 250 EUR če pokojnina znaša do 1244 EUR 5. do 300 EUR če pokojnina znaša do 1450 EUR 6. do 350 EUR če pokojnina znaša več kot 1450 EUR ukinjanje letnega dodatka za rekreacijo nad 622 EUR pokojnine v celoti Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (STARŠI): zmanjšanje nadomestila za porodniško iz 100% na 90% Zakon o socialno varstvenih prejemkih (BREZPOSLENI): zniža se osnovni znesek minimalnega dohodka iz 288,81 EUR na 260 EUR z veljavnostjo do 31.12.2014 Zakon o sistemu plač v javnem sektorju, Plače, povračila stroškov in nekteri drugi prejemki v javnem sektorju (JAVNI USLUŽBENCI IN NJIHOVE DRUŽINE): do 1.1.2014 se plače ne uskladijo v skladu z rastjo življenskih potrebščin v letu 2013 ni delovne uspešnosti v letu 2013 ni napredovanja v plačnih razredih in v višje nazive za tiste, ki bodo v letu 2013 izpolnili te pogoje tisti, ki izpolnjujejo pogoje za napredovanje v letu 2012 napredujejo s 1.6.2013 zmanjšanje regresa za prehrano na 3,52 EUR potni stroški v višini 8% cene 95. oktanskega goriva, do razdalje 2 km se ne izplača, omejitev zgornje višine stroškov na višino minimalne plače 763,06 EUR (neto 584,29 EUR) delodajalec mu lahko ponudi službeno stanovanje in če ga zavrne se mu izplačajo prevozni stroški od kraja službenega stanovanja in ne od tam kjer se dejansko vozi (razen če je ta kraj bližje kot je službeno stanovanje) izplačilo dnevnic samo nad 12 ur in to v višini 16 EUR Regres se izplača v letu 2012 v višini zmanjšani za predlog vlade, prav tako v letu 2013 znižajo se jubi
An ban pet podgan
29. 05. 2012 09.33
+2
ja ne bolje je da trošimo naprej. GRČIJA ,prihajamo. Čeprav se po drugi strani strinjam s tabo.
KomentarDOO
29. 05. 2012 09.39
+5
z varčevanje zagotovo ne bomo dosegli višje gosp. rasti ali pa zmanjšanje izgube. Potrošnja je zaustavljena, ker je ljudi strah in že sedaj so naredili škodo... Primerjajo varčevanje z Nemčijo??? Tam imajo drugačno gospodarstvo! Zmeraj se primerjati s temi državami ni pametno in modro!
titovka
29. 05. 2012 11.55
+1
KomentarDOO....KAKOR JE MENI POZNANO, DA V USTAVI LEPO PIŠE, DA PRIDOBLJENIH PRAVIC ZA NAZAJ NI MOGOČE VZETI...KAJ TO LAHKO SAMO NAREDI BOG janez janša????
Domoljub2
29. 05. 2012 09.28
-3
ej platon26 kaj maš ti toliko prot župniki, a so te zlorabljal al si slučajno eden od njih?
tacamaca
29. 05. 2012 09.25
+3
tale portal ni več ne za brat ,ne za komentirat. Novice,ki so naročene so dva dni na prvi strani,druge spet po naročilu skenslate že po par minutah. Kam ste dali članek od Patrij ?? Vmes se je tudi potres že zgodil,pa nobenega poročanja..... ni za govort.
HAJDUK-1911
29. 05. 2012 09.29
-3
In koga brigajo Patrie? Če te zanima kaj o orožju, beri spletne stvari, ki so namenjene tej tematiki.
FCL
29. 05. 2012 09.22
+3
A je kdo čutil potres par minut nazaj??? malo se je streslo v Lj...
v kopru se je kr majalo :) a popovci spijo. A ja še ni članka za prevest verjetno. :)
HAJDUK-1911
29. 05. 2012 09.24
-5
vetlan
29. 05. 2012 09.28
+1
FCL
29. 05. 2012 09.28
AlternativeFacts
29. 05. 2012 09.17
+5
Kar se pa tiče referendumov,pa žalost,da bo narod to pogoltnil,nekateri jim pa celo ploskate.ODVZELI SO VAM MOŽNOST PRITOŽBE NAD SLABIM DELOM!!! SE ZAVEDATE TEGA? a vam še prevedem v domač jezik?
saturnative
29. 05. 2012 09.12
+13
Parlamentarcem odvzet možnost razpisa referenduma in dat ljudstvu možnost odločanja, oz. več moči. Še v socializmu je bilo več demokracije, kot pa v tej državici!
HAJDUK-1911
29. 05. 2012 09.17
+0
platon26
29. 05. 2012 09.18
+9
res je! Najbolj mi je pa smešno to da dasnočuni tako blebetajo kako je bil včasih totatalitaren sistem pa začnejo vse slabosti naštevat hrati pa ne vidijo da še 10x hujše stvari sprejema Janšek! Včasih je bila vsaj sociala zdaj pa še tega ne bo!
HAJDUK-1911
29. 05. 2012 09.22
+1
Platon, iz zanesljivih virov sem izvedel, da MOL nima več finančnih sredstev za dodelitev Mestne denarne pomoči, ki znaša okoli 190 evrov. Še prej kot so mislili, so ostali brez finančnih sredstev.
AlternativeFacts
29. 05. 2012 09.07
-3
ker je bil ravnokar potres,gremo raje paniko zganjat'
leskoles
29. 05. 2012 09.08
-2
AlternativeFacts
29. 05. 2012 09.10
-2
jojo007
29. 05. 2012 09.11
-1
Imaš paniko brez potresa, sam poglej na fotko Gargamel, Pinokio, Sneguljčica, ..., in ti ti vladajo :)
vetlan
29. 05. 2012 09.17
+3
res je. ob 9h je v Ljubljani treslo, sem začutil. Mislil sem, da se mi vrti v glavi, vendar so začeki škripati zidovi, celo stol, na katerem sedim se je začel majati
jojo007
29. 05. 2012 09.20
+2
Središče - okolica Milana, pa ne Kučana :)
AlternativeFacts
29. 05. 2012 09.21
+1
blazeboy
29. 05. 2012 09.05
+0
kar se tiče referendomov se na žalost strinjam... sej omejujejo se samo gospodarska vprašanja ...
platon26
29. 05. 2012 09.08
+2
aja tebe se gospodarstvo ne tiče hahha pa kje se te cvetke najdejo??
platon26
29. 05. 2012 09.12
+0
na žalost se strinjaš kaj naj to pomeni?
Domoljub2
29. 05. 2012 09.24
+0
to pomen, da si ti in tvoji domobranci eni kekci
MIRKOKING
29. 05. 2012 09.04
Tudi jaz sem cutil!
leskoles
29. 05. 2012 09.06
No ne bom šel čez vse komentarje, vendar ...... Zakon o referendumih bi moral vsebovati samo nekaj pomembnih členov in nekaj malega nepomembnega balasta. Referendum lahko razpiše vsak Za veljavnost referenduma mora biti udeležba vsaj 50 odstotna Če referendum ne uspe(premajhna udeležba ali neizglasovanje predloga) morea stroške referenduma plačati prijavitelj S takim zakonom rešijo kr nekaj uprašanj. :)
QueerAsYou
29. 05. 2012 09.03
+6
A sem sedaj čutil potres v Ljubljani? Stolpnica se je kar dost majala!
QueerAsYou
29. 05. 2012 09.08
-1
MOSSAD.@ Svoje fantazije zadrži zase Mossa!
.MOSSAD.
29. 05. 2012 09.10
+2
QueerAsYou
29. 05. 2012 09.13
-1
MOSSAD.@ Kako pa veš? A si jih zamenjal po uporabi?
HAJDUK-1911
29. 05. 2012 09.18
+2
saturnative
29. 05. 2012 09.19
+1
HAJDUK-1911
29. 05. 2012 09.20
+3
To Kučan tako benti čez Pahorja, da se vse trese.....
leskoles
29. 05. 2012 09.02
+3
je zdle kdo cuto potres ?
Marjeta Vakar
29. 05. 2012 09.10
+1
Ja! V Kobaridu sem ga tudi čutila. Ni trajalo dolgo, se je pa dvakrat zatreslo. Ne veliko, ampak dovolj, da sem ga zaznala.