Slovenija

20.000 podpisov za porodnišnico

Brežice, 28. 12. 2010 11.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Civilna iniciativa je v desetih dneh zbrala kar 20 tisoč podpisov za ohranitev brežiške porodnišnice. Prebivalci si namreč ne predstavljajo, kako bi se v nujnih primerih vozili v bolj oddaljene zdravstvene ustanove.

Civilna iniciativa za ohranitev brežiške porodnišnice je v desetih dneh zbrala 20 tisoč podpisov podpore, ki so jih danes predali direktorju brežiške bolnišnice Draženu Levojeviću. Zbrane podpise bodo izročili še ministru Dorijanu Marušiču, predsedniku republike Danilu Türku in predsedniku parlamentarnega odbora za zdravstvo Ljubu Germiču.

Kot je povedala predstavnica te brežiško-posavske pobude Goranka Krošelj, želijo odgovorne na ravni države opozoriti, da je ohranitev omenjenega "hrama življenja" za Posavje izrednega pomena. Tamkajšnji prebivalci si ne predstavljajo, kako bi ob težjih porodih in nujnih primerih tovrstne usluge iskali v precej oddaljenih porodnišnicah izven njihovega območja, je poudarila in dodala, da je nerazumljivo, da so na ministrstvu za zdravje začeli o racionalizaciji govoriti pri tistih zdravstvenih pravicah, pri katerih bi morali nasprotno dodatno vlagati.

Predlog reorganizacije slovenske porodniške dejavnosti namreč predvideva združevanje brežiške porodnišnice z novomeško, čemur nasprotujejo tudi vsi posavski župani in oba posavska poslanca. Po skupnem sestanku v začetku meseca so ti ministru za zdravje Marušiču poslali vabilo na javno razpravo, če jim bodo porodnišnico vzeli, pa so Brežičani napovedali tudi državljansko nepokorščino.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Javoje
29. 12. 2010 16.37
mali kekec: ne razumeva se - ne mislim, da pot v Evropo vodi preko Italije. Vendar pa ne moremo imeti zdravstvenega sistema po naših željah, temveč v okviru zmožnosti. Da se da marsikaj bolj racionalno organizirati se verjetno strinjamo vsi in da se lahko pri organizaciji zgledujemo po razvitih in racionalno organiziranih tujih sistemih tudi. Vendar si vsega, kar imajo tam verjetno nemoremo plačati. Zato je treba malo poslušati strokovnega ministra in njegovo ekipo, pa potem pretehtati, ali bo kakšna "civilna pobuda" kar oblast prevzela, ali pa pustimo ministra, da opravi delo v skupno dobro. V urejenih državah velja slednje, da je minister OBLAST. Če se spomnite, smo poskusili tudi že z drugim sistemom, ko smo bili "vsi oblast" in smo samoupravljali ...pa veste, kako se je končalo. Ali nsimo sedaj spet "vsi oblast", samo ime je drugo: civilna družba ...
medika007
29. 12. 2010 15.24
mali_kekec 29.12.2010, 15:19 Ja res je, so tudi izjeme - tako v pozitivnem kot tudi v negativnem smislu. Upam, da je z vsemi vse OK in lepe praznike.
mali_kekec
29. 12. 2010 15.19
medika007 Ni treba vprasanja zastavljati "finesam in preseratorkam", ker od njih ne bo pametnega odgovora, oz. bo odgovor v stilu "ker je to in". Lahko ti odgovori kar moja zena, sicer zelo zelo povprecna drzavljanka, ki je po spletu okoliscin imela to moznost in sreco roditi v tujini in sele takrat uvidela, kako zelo zelo smo s porodnistvom odzadaj. Enkrat bi se lahko vedve dobile na kavici in bi ti samo strmela, ko bi ti ona razlozila, ker je strmela ze cisto vsaka, ki ji je zena kdaj razlozila. In seveda, veseli me, da si v LJ porodnisnici bila delezna pravsnje oskrbe :-) zato sem tudi zapisal, da so izjeme. Naj bo cimvec takih, a nazalost vse prevec zgodb poznamo od prijateljev glede tega, kako si v LJ zgolj stevilka! Pa se lastna izkusnja! Mi bi sicer sli naslednjic tudi roditi v Ljubljano, zaradi blizine pac, a sele sedaj zelo dobro vemo, kaksno obravnavo bi zahtevali, da porod ne bi bil tako stresni dogodek, kakor je bil pred leti.
medika007
29. 12. 2010 14.55
korintos 29.12.2010, 14:48 Ja prav zanimivo je tvoje vprašanje, vendar bi bilo to vprašanje zastaviti tistim "finesam in preseratorkam", ki se za to odločijo. Včasih je bila IN porodnišnica v Postojni, zdej ene hodijo rojevat v tujino, pa da ne pozabimo rojevanja doma in potem cela panika, ko se kaj zalomi - sej je bil letos en tak problem, potem pa panika!!!!
medika007
29. 12. 2010 14.51
mali_kekec 29.12.2010, 14:04 Glede zadnjega odstavka se ne bi strinjala s teboj. Jaz sem več kot zadovoljna s porodnišnico v Ljubljani - prijaznost, ustrežljivos in to celo na silvestrovo. Z moje strani same pohvale za ljubljansko porodnišnico.
korintos1
29. 12. 2010 14.48
Zakaj se pa toliko porodnic odloči za porod mimo svoje najbližje porodnišnice? Ne vse, ene se pa vozijo 100-200km. daleč rodit. Pa ene imajo še 40km. do prve porodnišnice.
mali_kekec
29. 12. 2010 14.04
Ej Bobby, saj se vse strinjam kar pises v zadnjem postu (11:34). Toda...ali pot v razvito Evropo vodi preko Italije? Kaj je treba najprej zmanjšati število porodnišnic, da si bomo menda nekoč lahko privoščili ga spet povečati? Takrat, ko ne bo nobene več, ki bi si želela roditi, saj ne bo imela kje (vem pretiravam, a vseeno)? In ja, strinjam se, da bi morali imeti čimprej privatno zdravstvo in čimveč konkurence. A ukinjanje porodnišnic ni pot. Je pa npr. pot ustanovitev zasebnih porodnišnic. Bodo slabe hitro pocrkale. In to ne bo Brežiška, ampak Ljubljanska...to vemo mnogi (so seveda izjeme), ki smo tam že kdaj "rodili".
Javoje
29. 12. 2010 11.34
Jao jao mali kekec: tam, v razviti Evrpi si pač lahko to plačajo - malo bogatejši so od nas in res - pogosto tudi bolje organizirani. Načeli ste malo širše vprašanje: zaaj celotnega slovenskega zdravstva ne organiziramo popolnoma tako kot je v Avstriji?
mali_kekec
29. 12. 2010 03.02
Jao, jao, BobbyMcGee... Le kako ti je lahko všeč zgledovanje po Italiji...da ti ni blizu tudi Berlusconizacija Slovenije, ki mo ji priča zadnjih let? Zakaj se rajši kot s pocarji ne bi zgledovali po razviti Evropi...Avstriji, Nemčiji, Beneluksu... tam imajo porodnišnice oz. rodilišča posejane skoraj dobesedno po vsaki malo večji vasi. Mesto velikosti Ljubljane v Nemčiji ima minimalno 5 ustanov, kamor pride lahko ženska rodit...kar preverite: pobrskajte po internetu npr. Augsburg in Geburtsklinik, pa samo strmite nad številom zadetkov... Združevanje manjših porodnišnic v nekaj centralnih tovarn otrok s(m)o poznali zgolj v ultrasocializmu.Kaj se gremo tole zdaj? Nazaj v srednji vek socializma? In še enkrat, komentatorji, ki ukinitev porodnišnic zagovarjate, ste sploh že kdaj koristili usluge porodnišnic (razen ob lastnem rojstvu), da se počutite posvečene za komentiranje? P.S. @ JanezNovakJohn Lokalpatriotizem v Sloveniji JE problem, ampak to NI o porodnišnicah.
Javoje
29. 12. 2010 02.26
brblica: postavljate vprašanja, na katera ima stroka odgovore, vi pa zanje verjetno niste ne šolani (se opravičujem, če ste morda strokovnjakinja na področju medicine oz. ekonomike zdravstvenih sistemov) ne pooblaščeni. V običajnih državah so takšne odločitve v IZKLJUČNI pristojnosti vlad. Morda bi bilo treba pogledati malo čez mejo, kam v Italijo na primer, pa bi bilo bolj jasno, na koliko kilometrov so posejane porodnišnice. Da ne boste slučajno šokirani z ugotovljenim! V ekstremnih primerih, ki jih opisujete, bi zaupal slovenskim požrtvovalnim in odlično izurjenim reševalcem v reševalnih vozilih, ki vsakodnevno skrbijo za vse nujne primere in prevoze.
brblica
28. 12. 2010 23.40
BobbyMcGee, JakaCMok in pa še kakšen bi se našel: Sigurno je nekaj...ali sami sploh še nimate otrok, jih ne boste imeli ali pa jih že imate, pa ste jih zasovražili oz. se niste še nikoli soočili pa se upam da tudi ne boste s kakšnim teškim porodom, krvavitvijo v nosečnosti, itd... Dajte mi povedat, kaj bi naredili, če bi vaša noseča partnerka začela hudo krvaveti, prva porodnišnica pa oddaljena dobrih 50 oz. 80 km (če ste recimo iz Krškega, da o kilometraži iz kakšne vasi čisto ob meji s Hrvaško sploh ne govorim)?! Sigurno bi bili zelo mirni, sproščeni, tako kot vaša partnerka in bi z veseljem naredili še kakšen dodaten kilometer, saj kaj pa je to, samo partnerka vam lahko izkrvavi. Res bi vas rada videla junake kako bi se vi "trezno" pelal po avtocesti do NM ali pa zelo "dobro urejeni" cestni povezavi do CE... Rojena sem v brežiški porodnišnici, prav tako sem pred kratkim tu rodila tudi sama in tu bom rodila tudi naslednjega otroka!!! Nimate pojma od kod vse (iz cele Slovenije) hodijo rojevat nosečnice v našo porodnišnico, saj je ena izmed najboljših v Sloveniji. Zato ne izgubljajte tukaj besed, ker je žalostno, da se ne podpira takšnih ustanov kot je porodnišnica, ne samo naša, tudi ostali dve, ki se borita za svoj obstoj. Takšne stvari lahko pišejo samo trdosrčni ljudje. P.S.:Pa še malo sarkazma, čeprav niti ne spada sem, ampak vseeno...upam, da imate vsi vinjete, da vas med drvenjem po avtocesti ne bi slučajno še na kontroli vinjet ustavili.
Javoje
28. 12. 2010 22.35
medika007: po vaši ogiki bi morala biti v vsaki slovenski vasi porodnišnica, v večjih pa dve ali tri.
medika007
28. 12. 2010 22.22
JakaCMok 28.12.2010, 19:55 -5 Bolnico takoj zapret. Saj je od Brežic do Novega mesta avtocesta cca 25 min.Kaj bi rekli Viničani ali prebivalci Starega trga. MA ČLOVEK, KAJ JE S TEBOJ. ME PRAV ZANIMA, KAKO BI TI ŠEL NA AVTOCESTO, KO BI SE ŠLO ZA ŽIVLJENJE MATERE IN NJENEGA OTROKA, KO SO ODKLOČILNE SEKUNDE, TAKRAT TI NE POMAGA NITI PRAZNA AVTOCESTA. Očitno še nimaš ne partnerja in ne otroka. A ja, nič nimam s to porodnišnico, ker živim v Ljubljani, lahko pa napišem mnenje, saj poznam nič koliko primerov, ko so odločale sekunde - JakaCMok ti pa omenjaš 25 minut!!!!
JanezNovakJohn
28. 12. 2010 20.38
Hudo je če imamo v vsaki vasi lokalpatriotizem. !
JanezNovakJohn
28. 12. 2010 20.37
Nepripravljena pokrajinska zakonodaja vrtičkastvo in seske zdrahe še potencira. Ej Pahor zbudi se. !
JanezNovakJohn
28. 12. 2010 20.33
*Močno podpiram Marušiča in njegove reforme ki jih košček po košček izvaja. *Če bi udaril frontalno, bi ga nadut zdravniški lobi zrušil. *Slovenci težko razumemo, da ni mesta za vrtičkarstvi pri globalnih problemih v slovenskem zdravstvu. *Nepripravljena pokrajinska zakonodaja vrtičkastvo in mikrososeske zdrahe še potencira.
JakaCMok
28. 12. 2010 19.55
Bolnico takoj zapret. Saj je od Brežic do Novega mesta avtocesta cca 25 min.Kaj bi rekli Viničani ali prebivalci Starega trga.
Tonček Balonček
28. 12. 2010 19.34
Porodnišnice, penzije, policijske postaje, oblčine, pokrajine itd. bomodoločali demokratično, na referendumioh. Predlagam, da ukinemo stranke, pa kaj anm bodo Janša, Pahor ali Erjavec, če pa rabimo le volilno komisijo, recimo en direktorat za referendume! Bo Janša ostal brez službe in bo lahko glasoval le še na referendumih ter čakal na penzijo? Pogrešam njegovo stališče do mreže porodnišnic, očitno gre za politično vprašanje!! Ne le nabav orožja, tudi porodnišnic mora biti več! Sledi mreža travmatoloških postaj??
major1
28. 12. 2010 17.21
Marušič res je, da si član vlade, ki ruši vse dobro, vendar enkrat prisluhni ljudem, saj oni to plačujejo ne pa ti in vlada. Naj ostanejo porodnišnice, ki na svet pomagajo naši bodočnosti.
Javoje
28. 12. 2010 15.52
Žal vsaka porodnišnica stane in teh 20.000 podpisnikov nam vsem davkoplačevalcem izstavlja račun. Naj se izračuna, koliko stane letno delovanje porodnišnice z dvema porodoma na dan in stroške razdeli na 20.000 pa naj se podpisnike vpraša, ali so pripravljeni plačati? Najlažje je zahtevati zase pravice, drugim pa račun izstaviti. Žal verjetno nismo tako bogati, da bi lahko imeli v vsakem večjem mestu porodnišnico, če se je v 25 letih število porodov zmanjšalo s 28.000 letno mna 18.500 letno. In seveda - verjetno je bolj varno, če je ekipa porodničarjev uigrana z vsakodnevnim dovolj velikim številom porodov, vključno s komplikacijami.