Gospodarstvo

Slovenski izdelki nadstandardne kakovosti na policah leta 2015

Ljubljana, 18. 08. 2014 15.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je predstavilo znak Izbrana kakovost - Slovenija, s katerim bodo označeni izdelki, ki bodo slovenskega izvora in nadstandardne kakovosti. Odhajajoči kmetijski minister Dejan Židan meni, da bodo z znakom lažje promovirali lokalno hrano.

Hrana
Hrana FOTO: Thinkstock

Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je predstavilo znak Izbrana kakovost - Slovenija, s katerim bodo označeni izdelki, ki bodo slovenskega izvora in nadstandardne kakovosti. Znak mora potrditi Bruselj, kar se bo zgodilo predvidoma v drugi polovici leta 2015, zatem pa lahko tako označene izdelke potrošniki pričakujejo na trgovskih policah.

Znak ni nekaj inovativnega, takšen model imajo v marsikateri drugi državi in po tej poti gremo z zamikom več desetletij, a bolje pozno kot prepozno, je ob predstavitvi znaka, ki so ga izbrali med 32 prispelimi predlogi, poudaril odhajajoči minister za kmetijstvo in okolje Dejan Židan. Meni, da bodo z znakom lažje promovirali lokalno hrano.

Ministrstvo trenutno pripravlja osnutek pravilnika o uporabi tega znaka, ki ga bodo posredovali v potrditev Evropski komisiji, po potrditvi pa bodo posamezni pridelovalci lahko vložili vlogo za vstop v shemo. "Jasno bo, po katerih standardih izstopajo izdelki. Ko bo dosežen določen obseg v določenem sektorju, bo možno za to shemo kakovosti izvajati tudi promocijo," je pojasnila državna sekretarka na ministrstvu Tanja Strniša.

Darja Teržan iz Mlekarne Celeia je kot predstavnica gospodarstva prepričana, da bo največji izziv proizvajalcev, da bodo znali jasno izraziti to slovensko kakovost. Meni, da je znak edinstvena priložnost, da lahko proizvajalci pri domačem potrošniku dosežejo še večjo kredibilnost. "Od nas zahteva ogromno kompromisov, želimo si to izkoristiti, tako za pravo smer gospodarstva kot zaradi potrošnikov," je dejala.

Sicer pa mora odbor za vsak posamezen sektor določiti, kaj je nadstandardno. Gre za sektorje meso, sadje, zelenjava, mleko, vino, oljkarstvo, med in žito.

"Stvar je obsežna. Vsak sektor mora najti dva do tri parametre, ki so nadstandardni. V mlekarskem sektorju smo določili tri svoje parametre, kjer bomo dosegli ta znak, in sicer čistoča mleka, kratka verižna pot, ter prehrana - voluminozna krma," je pojasnila Teržanova. Parametre lahko sektorji določijo tudi na primer glede počutja živali in načina pridelave.

Vsak proizvajalec bo certificiran in preverjan s strani certificiranega organa. Znak bo nedvoumno jamčil, da je izdelek, pridelek izdelan v Sloveniji.

Glede stroškov certificiranja je Teržanova pojasnila, da se bodo v sektorju mleka prijavljali kot skupina, kar predstavlja tudi nižje stroške. "Dokončnih številk še ni. Iz mlekarske industrije nas je približno 4800 proizvajalcev vključenih v ta projekt, kar pomeni, da stroški certificiranja znašajo do 40 do 70 evrov na kmetijo letno," je dejala in ob tem dodala, da bo nalepka na licu proizvoda, za proizvajalce pa to pomeni tudi menjavo dizajna embalaže.

Avstrija je po Židanovih pojasnilih začela po podobnem modelu že pred vstopom v EU, s čimer so želeli zaščititi domačega kmeta. V Avstriji izračunavajo tudi cenovno elastičnost - trenutno to pomeni, da če je razlika med lokalnim in tujim do 10 odstotkov, se domači potrošnik še vedno odloči za lokalni izdelek.

Certifikacijski organi tudi dodatno povečajo zaupanje potrošnika do lokalne hrane, končni učinek pa je stabilnost sektorja, meni Židan, ki je dodal, da potem sektor ni več odvisen od gverilskih napadov, ki se pojavijo ob viških hrane v Evropi.

Teržanova je ob tem izpostavila, da slovenski mlekarji v Avstrijo ne morejo prodati niti enega litra mleka na, ker njihov potrošnik tega ne sprejme. "Če ne piše na mleku Avstrija, ga ne kupijo," je dejala.

Maja Makovec Brenčič z ekonomske fakultete, ki je bila tudi članica izborne komisije za znak kakovosti, je poudarila, da je bil znak izbran zaradi čistosti, sporočilnosti in enostavne izvedljivosti. Iskali so kompromis med sporočilnostjo in izvedljivostjo znaka. "Sosednje države že dolgo znajo komunicirati kakovost svojih izdelkov. Upam, da bo znak dovolj priljuden, privzet in všečen porabnikom in da bo največji pomen imela kakovost, ki jo ta znak certificira," je dejala.


 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

puspan
24. 08. 2014 09.34
Prav rad bi vedel, kaj in kje so te nadstandardne slovenske posebnosti.
Brabus
20. 08. 2014 19.43
+2
Pa bodo spet švercali.
Transformerji
19. 08. 2014 14.41
+6
Pa zakaj zapravljate denar za take neumnosti??! Preveč je ljudi, poraba je vedno večja, vsi pa pridelujejo na enak način - meso, naj bo pujst domače pridelave ali avstrijske , oba sta bila na krmilih, enako velja tudi za vse ostalo! Razlika je samo v tem, da je tuje cenejše kot naše.
Transformerji
19. 08. 2014 14.43
+6
Ne glede na to, kašno oznako si boste še domislili - tisti z dna kupujemo tisto, kar je najceneje - briga me Slovenija, hvala ti za takšno posrano življenje!
kimg
19. 08. 2014 16.15
-4
To je za moje pojem neumno razmišljanje. Sori. Prvič so takšni izdelki slabše kakovosti, po drugi strani pa spet niso tako zelo poceni kot nekateri tako mislite. SLovenska kakvost je nedvomno zelo visoka in cenjena, nikakor pa ni tako draga, saj če primerjaš slovenske izdelke s tujimi ugotoviš da so cene tam tam, kakovost pa vsekakor na strani slovenskih izdelkov. In še sreča da imamo v Sloveniji Tuševe trgovine, da bomo lahko naše izdelke še naprej kupovali. Vse preveč se mi zdi da je teh tujih izdelkov...
brank1
19. 08. 2014 07.33
+10
Nadstandardni izdelki za bogatune. Delavci pa delajo za mizerne plače, da lahko kmetje dobivajo subvencije. Kdo deva subvencije gospodarstvu pa šiviljam, trgovkam.... Kmet pa vsake tri leta nov traktor, da obdeluje tistih 8 hektarjev, tako bomo res daleč prišli. Se pa strinjam, da bodo zopet služile ene barabe, ki bodo podeljevale certifikate.
vezuv_
19. 08. 2014 09.35
+0
Ti svetujem, da začneš bit ikmet in ne hodiš v službo za mizerno plačo. Postani kmet, delal boš 3 ure na dan, dnar ti pa bo sam skup letel. Sem že vidla pametnjakoviče tu v naši okolici - prišli iz lj in tudi prvo leto niso nič pridelali. Samo megla in napihovanje.
scar_face
19. 08. 2014 10.13
+5
Ja, ker kmetovalci ste edini člani družbe, ki opravljate fizično naporno delo...Ne pozabit, da nobena gospodarska panoga nima toliko državne podpore in podpore EU-ja kot kmetijstvo. Praktično vsak objekt ali stroj namenjen kmetijstvu je sofinanciran s strani države ali eu sredstev. Ampak ne, kmetje še vedno samo jamrate in jamrate - leto za letom ista zgodba. Mi potrošniki pa za te vaše nalepke plačujemo naravnost NORE cene.
*sweet*
19. 08. 2014 10.39
+4
Tako je!!Kmetje samo jamrajo dobijo pa največ državnega denarja oz. subvencij.Kmetje bi radi vse zastonj dobili ,da obdelujejo tisto zemjo.A kak delavec dobi pomoč ,ker ima premalo plačo?NE!!Boli njih q za delavce!!Da se razumemo spoštujem kmetovalce ampak preveč jamrajo in se pretužujejo.
Transformerji
19. 08. 2014 14.50
+1
Nekdo, ki razvaža krimila po kmetijah, mi je rekel: tam ni revščine......
spizdygonzales
20. 08. 2014 11.59
-1
JO, STE BLOND. MOJ ATA JE KMET, DELA 16 UR NA DAN, VSEH 5 OSTALIH ČLANOV HODIMO V SLUŽBO + 3 URE VSAK DAN DELAMO NA KMETIJI, PA KOMAJ PREŽIVIMO! SUBVENICIJA JE SAMO ZAVAJANJE BIROKRATOV. ME ZANIMA, KOLIKO DELAVCEV DALA 16 UR VSAK DAN? ZA KMETA NI MORJA, NI PIVA PO SLUŽBI, NI ENEGA PROSTEGA DNEVA, VSAKO JUTRO MORAJO BITI KRAVE OB 7IH POMOLŽENE, PA NI VAŽNO, KOLIKO SI UTRUJEN ALI KAKŠNO JE VREME ZUNAJ...KDO OD VAS PRI 30+ STOPINJ SREDI DNEVA GRABI SENO ALI POBIRA KROMPIR... KMETJE SO ENI REDKIH, KI USTVERJAJO DODANO VREDNOST. OD SEDENJA V PISARNI JE SAMO IMAGINARNI DENAR!
janezpodre
19. 08. 2014 07.13
+7
Spet "pameten" način, da država zasluž glih tolki, da bodo lahko plačal birokrate, ki bodo talal znake kvalitete. A mislte, da je folk tko butast, da ne ve, kaj je kvalitetno. Samo dnarja nimajo, da bi to kupoval.
496344
19. 08. 2014 06.28
+3
Cene bodo gotovo nadstandardne
Alina Zupan
18. 08. 2014 22.15
-4
To zelo podpiram in prav je, da se bodo na policah trgovin pojavili ti izdelki. So visoke kvalitete in slovenski izdelki so že sedaj nadstandardni in so precej boljši od drugih. Še sreča je da veliko teh dobiš lahko tudi v trgovinah. Največ na to dajo ravno v Tuševih trgovinah, kjer dobiš največ slovenskih izdelkov visoke kvalitete in cene sploh niso takšne kot nekateri govorijo. Ne razlikjuejo se toliko in neumno je da nekdo kupi izdelke samo zaradi tega ker je cenejši ne gleda pa kvalitete!
brank1
19. 08. 2014 07.45
+6
Imamo tako kvalitetno mleko, v Avstriji ga pa ne moremo prodat niti litra? Pa so res bedaki ti Avstrijci da nočejo kvalitete:
Zamejec33
18. 08. 2014 20.05
+8
A naj bi imela Slovenija nadstandardne izdelke? Katere???
vezuv_
19. 08. 2014 01.44
+11
brank1
19. 08. 2014 07.39
+5
Če so Slovenski izdelki tako oh in hoh ne vem zakaj hudiča smo v taki buli. Nehajte nakladat.
macek_garfield
18. 08. 2014 17.33
+20
... jaz bom domaco zelenjavo, sadje in mesne izdelke se naprej kupoval ... na kraju samem ... pri pridelovalcu ... te trgovske marze ... so neznosne ... in kmetovalcu ... ostane bore malo od te prodaje ... raje dam njemu ... isto ceno kot v trgovskem centru ... kot pa da redim ... trgovske centre, ki izkoriscajo slovenske pridelovalce ...
brank1
19. 08. 2014 07.32
+3
Kaj pa davek? Kmet ga sigurno ne bo plačal, zopet plača delavec, njega je najlažje nadzirat in mu jemat.
boy123
18. 08. 2014 17.25
+8
Imam tri kumare slo.izvora..jupiiiii...kanglerjeve bale bodo še več vredne..
Indigo Pingvin
18. 08. 2014 17.04
+0
A je to res, da so slovenske krave besežirane, avstrijske pa ne? A je res, da pri homogenizaciji v bistvu iz enega litra mleka naredijo 8 litrov?
FailNation
18. 08. 2014 21.38
+1
ne...pri kuhanju je skoraj 1:1 za sir je 1:10 skuta je 1:5. Drgač pa mleko slo je top prot madžarskim k ga vidm v cisternah je kr rumen....mmmm
brank1
19. 08. 2014 07.50
+7
Čudno da še sploh kater Madžar živi. Imajo tako slabo mleko, o mesu da ne govorimo, pa koruza katastrofalna, pšenica Madžarska fuj. Pr nas pa domače ki ti vzame pol mesečne plače.
spizdygonzales
20. 08. 2014 12.02
Elendil
18. 08. 2014 16.56
+16
Ta znak bo opravičeval ceno na našem domačem tržišču, škoda le, ker se ne bo nič več prodalo zaradi tega, ker preprosto nimamo denarja, da bi tako kvaliteto kupoval. Od 6. kil argentinskih hrušk bom bolj sit kot pa od pol kile hrušk s tem znakom.
scar_face
18. 08. 2014 17.22
+17
Če pa ti ne razumeš. Slovenska kvaliteta je nekaj nadnaravnega in najbolj posebnega na tem planetu. Naš paradajz je milijon krat bolj okusen kot katerikoli drug paradajz na tem planetu. Da niti ne omenjamo naše vrhunske solate s 100 eko nalepkami...Trgovci, kmeti in posredniki so se odločili, da nas premalo skubijo, zato bodo nalimali še 10 dodatnih nalepk, da bomo lahko še dražje plačevali za to vrhunsko kvaliteto. Pa ne se čudit, če boš na trgu kupil paradajz iz Sicilije...slovenska kvaliteta pa to.
Zamejec33
18. 08. 2014 20.06
+2
Zkaj? A mislis da je slovenski paradajz boljsi od Sicilijanskega? :)))))
Leonardo09
18. 08. 2014 16.52
+4
če pa dejan židan tako misli ,potem je zagotovo dobra zadeva he he.....
vezuv_
19. 08. 2014 01.47
+3
ja ker takega ta pravega slovenskega paradajza kot je na kmetih še ni jedel !!! V rastlinjakih gojen ni enak, kot doma na vrtu gojen, pa ima lahko še 10 doktoratov!
proofreader
18. 08. 2014 16.49
+16
Samo še en način, kako pobrati denar in zaposliti par dodatnih pijavk. Raje naj počnejo kaj koristnega.
scar_face
18. 08. 2014 16.32
+17
Nadstandardna kvaliteta in nadstandardne bizarno visoke cene. Slovenci bomo dobili svoj prehrambeni ''Apple'', kjer bo kg paradajza stal skoraj toliko kot iphone. Po moje ga bodo še v belo pobarvali, da bo zgledalo bolj Premium. Po koncu sezone pa bodo ti isti kmeti, ki vozijo traktorje za 150 jurjov, ki lahko na avto banu prehitijo audi-je, jamrali, da rabijo državne subvencije.
FailNation
18. 08. 2014 21.36
+1
ja čak treba od ministra audija prehitet ne....:D
enoh
18. 08. 2014 16.27
+7
Pa to si bodo " gospodarstveniki "spet talal priznanja pol cez dve leti jih bomo pa vidl kako jim opravljajo neke hisne preizkave.... VECINA PREJEMNIKOV PRIZNANJ KI JIH JE DAL HRIBAR MILIC (zakaj ma dva priimka k kaka porocena gospa mi tut ni jsno) , SE MI ZDI, JE POL BILA OSUMLJENA KORUPCJE.
Cambi7
18. 08. 2014 16.21
+9
Eta Kamnik!!!!! Dvigujemo cene da bo več za pokrasti. Saj so vsi samo osumljeni
enoh
18. 08. 2014 16.21
+18
Kaj se je pa zhodilo z ono oznako; SiQ al SQ al kaj je ze bla? Pa Superbrands, pa ISO.... pa take fore? TO POMENI SAMO SE TO, DA BODO NA NEKEM MINISTRSTVU USTANOVILI SE EN URAD ZA LIMANJE NALEPK NA KONZERVE , KJER BODO ZAPOSLOVALI SVOJO ZLAHTO IZ FDV!!!!
balon200
18. 08. 2014 16.16
+15
Elita si dela svojo hrano. Če si boš kupil hrano s certfikatom, boš džek, če ne revše. Hrana ja, bo statusni simbol. Folk te bo drugače gledal, če boš imel na tekočem traku hrano s certifikati.
balon200
18. 08. 2014 16.30
+4
Al se boš počutil nekaj več, al ti bo pa neugodno. No, tukaj bo še nacionalistično čustvo, ki bo nekako zavetje in bo dejansko omogočilo hrano dveh 'hitrosti'.
luckyss..
18. 08. 2014 16.02
+16
Že sedaj imamo kar nekaj znakov kakovosti, ki pa so povprečnemu slovenskemu potrošniku malo mar, ker ima denarja le za poceni hrano, ki prihaja "bogve" od kod. Torej bo vse skupaj le novo kompliciranje, ki bo zahtevalo nove nadzornike in birokracijo. Mislim, da država ni v stanju za takšne igrice in razmetavanje denarja...Kdo bo politikom in državni upravi končno dopovedal da smo tik pred bankrotom ?!
mensesmeje
18. 08. 2014 16.57
+1