Gospodarstvo

Kakšne avtomobile in za kakšno ceno bomo kupovali v Sloveniji in Evropi?

Ljubljana, 08. 10. 2024 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Luka Černe
Komentarji
108

Po sprejetju predloga o uvedbi dodatnih carin na uvoz električnih vozil so na noge poleg evropskih proizvajalcev skočili tudi v nemškem združenju za avtomobilsko industrijo. Nove carine označujejo kot napačno potezo, ki ne bo izboljšala konkurenčnosti evropske industrije, in kot usoden signal, ki bo prinesel trgovinski konflikt s Kitajsko. Kaj odločitev o višjih carinah pomeni za evropski in slovenski avtomobilski trg? Manj prodanih nemških avtomobilov pomeni manj naročil za slovenska podjetja in ogrožanje delovnih mest v tej panogi. Slovenski avtomobilski grozd zaposluje kar 40.000 ljudi, ki v okoli 400 podjetjih ustvari desetino slovenskega BDP-ja, kar je okoli 6,6 milijarde evrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (108)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sosed5
08. 10. 2024 13.48
+4
Pa kaj nobeden ne vidi, kaj delajo arabci (in rusi, americani pa se kdo), ki zivijo na nafti. Kupujejo pol evrope, afrike, se. rje. jo na zlatih skoljkah in zakaj?!. In nihce noce priznati, da so kitajci svetlobno leto pred eu, kar se elektrike tice. Razvoj kitajske je osupljiv. Ampak je. Eu pa je zaspala, bila dolgo v komi. Elektricni avti so tako ali drugace ena izmed opcij prihodnosti v prevozu. Dizel in bencin sta pase. In kar se tice nemske avto industrije. Seveda, dobicki so veliki in se so abmormni, malo poglejte rezultate firm. Place vodilnih ufffff, zaspali so na lovorikah, sedaj pa je kitajska kriva??!!. In ne razumem nas potrosnikov. Ali ni bistvo ekonomije, da potrosniki dobimo dobrino, enake ali podobne kvalitete, po cim bolj ugodni ceni, pa ni vazno kdo jo je naredil, americani, kitajci, evropejci. In ko imamo izbiro se nekateri bunijo na smrt??!.
SDS_je_poden
08. 10. 2024 14.04
+3
To glede dobrin je že res, ampak moraš malo gledat tudi na gospodarstvo. Veliko ljudi dela v avtoindustriji, če to propade bo EU imela resne probleme.
zeko2105
11. 10. 2024 13.31
SDS_je_poden
08. 10. 2024 13.34
-4
Desnule treba se bo sprijaznit, da svet v prihodnosti, če ne želimo uničiti samih sebe, ne bo tak, kot je bil do sedaj. Avti bodo električni, jih bo sicer manj, ampak bodo. Vse bolj se stavi na elektrifikacijo vsega prevoza, pa ne nujno z baterijami.
SDS_je_poden
08. 10. 2024 13.36
-5
Dizli pa pomojem do 2040 ne bodo smeli sploh več vozit po cestah.... če ne še prej.
mackon08
08. 10. 2024 13.33
+4
Nemški avtomobili so proti japonskim navaden krš.
metaloh
08. 10. 2024 12.45
+2
Svet drvi v električno prihodnost. Kitajska je daleč pred Evropo in tisti,ki še naprej oglašujejo motorje z notranjim izgorevanjem, nam še dodatno kopljejo jamo iz katere ne bo Evropa več prilezla...EU in Zahod nabija carine kitajskim vozilom, kar bo težak bumerang.Oni nam bodo kmalu skokovito podražili surovine in vse to bo nekdo plačal...kdo pa kot raja skozi različne izdelke...Vse bo dražje od nogavic,zamaškov,kemikalij...pa še vedeli ne boste, vendar boste plačevali dražje...Tega najbogatejše ne bo prizadelo, vse ostale pa....
PandaBear
08. 10. 2024 12.53
+5
noben ne drvi v električno prihodnost, ravno obratno japonci, korejci in kitajci že bremzajo proizvodnje... problem so evropski kekci, ki se pustijo ustrahovat eko fanatikom, in so zabrisal en kup denarja za električne fantatzije... Sama elektrika NI IN NIKOLI NE BO PRIHODNOST!!
SDS_je_poden
08. 10. 2024 13.26
-5
Elektrika JE prihodnost PandaBear, se boš moral kar sprijaznit.
sosed5
08. 10. 2024 13.35
-2
Hmm, od kdaj pa je v avto industriji samo ena moznost?! Sedaj je dizel, je bencin, je vodik in se kaj. V bodoce bo elektrika in se kaj, vendar ne bencin in nafta. In tako je prav!!.
bronco60
08. 10. 2024 12.26
+0
Čakam, da bo cena zrasla termo motorjem, da svojga 20 let starga Golfa prodam za 10 000€, potem pa na kolo, za zdravo telo.
tornadotex
08. 10. 2024 12.38
-3
Na žalost je elektrifikacija v strmem vzponu in še se bo pospešila...tvojega golfa boš lahko prodal za nekaj evrov,mogoče za staro železo...na žalost..
PandaBear
08. 10. 2024 12.54
+5
Na katerem svetu živiš??? evforija je pošla.. azija evropa že bremza proizvodnjo el. vozil, ker so ugotovil, da je bil to nateg stoletja... prodaja je padla... tak, da nevem kje vidiš vzpon..
231koak
08. 10. 2024 12.22
-3
Ugodno vozilo. Malo stroškov, zanesljivo. Ostalo nepomembno
mackon08
08. 10. 2024 13.31
+3
Hs malo stroškov, kje ti živiš? Novi el. avtomobil je 2x cena bencinskega.
Xxdproxx
08. 10. 2024 12.10
+6
kupovali bomo stare dizle nad 20 let. ker drugo bo prej nehalo delat pa se dnarja ne bo za kaj novejsega.
zdravkob
08. 10. 2024 11.27
+16
Seveda, sicer ne bomo nikolli dosegli zelenega prehoda. Aj, ne, saj EV so za zeleni prehod. Kako zdaj to!? Super EU je prepovedala ICE motorje z 2035, Kitajci so videli tržno priložnost, zdaj se moramo pa "zaščitit". EU uničuje naše gospodarstvo in nas skuša zaščitit pred vse bolj razvito Kitajsko. Mi sami sebi kopljemo jamo, krivimo pa Kitajce.
2mt8
08. 10. 2024 10.52
+5
Vem samo to, da nemški avtomobili v ZDA nimajo nobene cene več sploh v primerjavi z japonci poleg tega zadnjih 5 let američani samo pljuvajo po njih kakšna jajca so
bla bla bla3
08. 10. 2024 10.57
+2
kva ti komentiraš, če vozš renault na štom , potrćko
2mt8
08. 10. 2024 11.19
+4
Samo vi balkanci vozite stare nemce z litimi feltnami in jih šraufate na vasi. Mi vozimo japonce in jih ne šraufamo ker to niso nemci 🤣
2mt8
08. 10. 2024 10.45
+6
Leasing: popust na financiranje npr 3k€, v 7 letih preplačaš za 8k€....
Amenhotep
08. 10. 2024 12.08
+3
Popust ce vzames avto je taka natega, veliko folka pa pade na to. Itak te pol oderejo z obrestmi in popusta sploh NI ! Vzames avto na kes pa ti dajo popust. In to taprav popust.
zdravkob
08. 10. 2024 10.44
+7
Sveta Ursula iz evropske komsije bo vse rešila.
aple2014
08. 10. 2024 10.41
+2
Kitajska čunga lunga. Kar kopajte to ropotijo nisem nobenemu fauš. Poznam pa že veliko ljudi ki jih imajo pa vsak rdeče, da nikoli več zdaj pa kak komu.
big_foot
08. 10. 2024 11.19
-3
Ti nobenega ne poznaš ki bi ga imel in še tudi sedel nisi niti v enem od teh avtov, ker drugače ne bi trobil takih bedarij. Govoriva seveda o ELEKTRIČNIH avtomobilih. Kitajci dizla al pa bencinarja ne znajo naredit kot je treba. EU pa nima pojma o električnih.
Jernej Sekirnik
08. 10. 2024 11.27
+5
Mi pa imamo ful razvito gopoarstvo, naši SLO razvoj avtomobilov je pa super, a ne da? Še šajtrge kvalitetne nimamo v SLO,
2mt8
08. 10. 2024 10.38
+16
Kako je mogoče, da nova Toyota RAV4 v ZDA stane 33.000 USD, v EU pa 47.000 EUR, poleg tega da ima manj opreme kot za ameriški trg?!
Pegasus2
08. 10. 2024 10.53
+5
travc
08. 10. 2024 10.59
+8
Webdoggs
08. 10. 2024 10.28
+6
Pri nas lizingi na dizelaše ki imajo kao 140.000km iz nemčije, v resnici 100.000 km več. Dobr avto iz Nemčije prav tako ima podobno ceno kot pri nas morda še dražje
Albert Konečnik
08. 10. 2024 10.23
+0
Sam mislim, da ne rabimo nikakršnih carin za kitajske električne avte, saj se bodo s svojo nikakršno kvaliteto kar hitro poslovili s tržišča - pa ne samo evropskega. Star pregovor še vedno velja: za malo denarja, malo muzike. Malo poglejmo komentarje o njihovi kvaliteti - skoraj slabše, kot je bil Yogo Koral v Ameriki. Cilj Kitajcev: uničiti vse in povsod, potem pa zavladati z vso svojo ropotijo, kot npr. tekstil....
štajerski janezek
08. 10. 2024 10.39
+4
Si ga probal ali to na pamet? Sodelavec ga ima pa je top avto. Da ne govorim koliko opreme ima in kaj vse... ni primerjave z našimi EU, ki so dvakrat dražji...
Animal_Pump
08. 10. 2024 10.56
+4
Pa sej ti avti KItajski imajo enako ceno kot Evropski skoraj...kje pa je kupil dvakrat cenejšega? Električni BYD ATTO3 npr...na kitajskem stane okrog 18 jurjev...pri nas je 40 jurjev.
štajerski janezek
08. 10. 2024 11.02
Nimaš samo BYD so še ostali. Gelly, Forthing,...
Animal_Pump
08. 10. 2024 10.12
+5
Jap...kitajci nočejo dizelšev pa bencinarjev več...sam še elektriko. Zato pa kupujeji svoje avte doma, ki so pol cenejši...pa očitno baterije vzdržljivejše kot pri Evropskih. Evripa je zaspala s temi dizli pa bencinarji. Bo treba cene spustit vsem, če bodo želel kaj prodat sploh še.
skuripanda burns
08. 10. 2024 10.09
+2
Omejiti je treba uvoz Kitajskih avtomobilov, ker so narejeni slabo, s slabimi materiali, in so objektivno nevarni. Prvi vzgib Evrope mora biti zaščita Evropejcev. Ali bomo to storili s carinami, ali pa z bolj strogimi standardi izdelave in preizkusi primernosti kitajskih izdelkov za evropski trg, je pa drugo vprašanje. Evropski izdelovalci avtomobilov bi lahko, namesto da jamrajo o izgubi kitajskega trga, začeli razmišljati, kako napolniti evropski trg z evropskimi avtomobili. Kvaliteta je tu, problem je le še cena. In evropski proizvajalci v Evropi prodajajo izključno avtomobile, v katere tlačijo milijon in eno tehnološko traparijo, ki je realno ne rabimo, in nato nabijajo cene v nebo, ker ima avto "brake assist, lane assist, kamere na vse strani, povezljivost na internet, naročnino na ogrevane sedeže". Naj izdelajo modele avtomobilov, ki nimajo teh neumnosti vgrajenih serijsko, pa naj najcenejši avto stane deset jurjev, tako kot pred desetimi leti (in ne dvajset, tako kot danes). Igrati se z varnostjo evropskih voznikov (s siljenjem v nakupe poceni kitajskega šrota), zato da bodo Mercedesi in BMWji imeli dobro prodajo na Kitajskem, je pa naravnost zlobno.
pope p
08. 10. 2024 10.46
+8
nihče te ne sili kupit kitajski avto. glede slabih materialov pa je kr neki... danes so tidi evropski avti na pol plastični.
Valkidžija
08. 10. 2024 10.52
+3
Res je. Kaj jamrajo evropske firme, ko pa tudi njihove avtomobile izdelujejo na Kitajskem. Za WV pasat vem zagotovo, da ga delajo na Kitajskem, koliko pa še drugih??
pope p
08. 10. 2024 10.55
+6
normalno saj je pol izdelkov sveta narejenih na kitajskem... ni več 1990 ko si lahko rekel, da je kitajska roba slaba.
Anion6anion
08. 10. 2024 10.08
+6
Kakšne. Dizel odpad iz Nemčije. Kar poglejte vozni park. Večina BMW starih 10 let..
FIRBCA
08. 10. 2024 10.05
+9
Strom avti so pase.
big_foot
08. 10. 2024 10.01
+15
Jaz vozim kitajski električni avto. Saj sem se trudil kupit evropskega ali pa vsaj teslo, ampak sorry za tisti denar za kar mi prodajajo evropski avto ki je napram kitajskemu navadna drvarnica to pa ne. Evropski avti v istem cenovnem rangu so zastareli in slabo narejeni. Če posežeš po visokem rangu evropskega se sicer zadeve izenačijo. Le da bi za to moral plačat cca 40% več. Do neke mere sicer absolutno podpiram "domačo" industrijo, samo na suho se pa ne pustim nateg...it. EU proizvajalci se bojo morali malo bolj potrudit z tehnologijo in spustit na realna tla z navitim cenam. Učenec je zelooooo prehitel učitelja.