Gospodarstvo

Kaj je alternativa vedno dražjemu bencinu?

Ljubljana, 24. 01. 2012 07.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Prevozniki so zaradi vse višjih cen goriva zaskrbljeni. Ti bi glede na rast cen morali cene prevozov zvišati, a tega zaradi ostre konkurence v panogi ni pričakovati. Nekateri pa so že začeli razmišljati tudi o alternativah vedno dražjemu bencinu.

Točenje goriva
Točenje goriva FOTO: Reuters

Naftni derivati v Sloveniji so se opolnoči podražili in dosegli nove rekordne vrednosti. Cena neosvinčenega 95-oktanskega bencina se je zvišala za 2,6 centa na 1,406 evra, neosvinčenega 100-oktanskega bencina za 2,7 centa na 1,423 evra in dizelskega goriva za 1,9 centa na 1,324 evra za liter.

Podražilo se je tudi kurilno olje, in sicer za 2,3 centa na 1,011 evra.

Medtem ko se cena bencina že nekaj mesecev giblje okoli rekordnih vrednosti, pa je dizelsko gorivo doseglo najvišjo raven po 15. juliju 2008 – takrat je bilo treba za liter odšteti 1,311 evra.

Cene prevozov se ne bodo povišale

Vse dražje gorivo skrbi tudi prevoznike. Ti bi glede na rast cen morali cene prevozov zvišati, a tega zaradi ostre konkurence v panogi ni pričakovati, zelo malo prevoznikov pa ima v svojih prevoznih pogodbah klavzulo, ki upošteva dvig cene goriva, pravi direktor Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever.

Ker se je cena goriva od januarja lani do letošnjega leta zvišala že za 12 odstotkov – pri čemer je treba odbiti davek na dodano vrednost in vrnjeno trošarino – in gorivo predstavlja 28 odstotkov vseh stroškov, bi morali prevozniki cene prevozov zvišati že za 3,42 odstotka, je pojasnil Sever.

Enako velja za prevoze potnikov, saj je vpliv cene goriva enak tudi pri njih, je dodal Sever. V koncesijski pogodbi za izvajanje gospodarske javne službe javnega linijskega prevoza potnikov je sicer upoštevana klavzula, ki opredeljuje odvisnost stroškovne cene prevoza od cene goriva, vendar pa je to stvar pogajanj z državo in odvisno od tega, koliko proračunskih sredstev za namene javnega potniškega prometa je na voljo.

Precej ostri so zaradi zvišanja cen goriva v Sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. Predsednik sekcije Andrej Klobasa poudarja, da bodo visoke cene goriva še dodatno poslabšale položaj avtoprevoznikov. Zaradi slabih pogojev poslovanja in pomanjkanja državne pomoči bodo avtoprevozniki lahko "kmalu ustavili tovornjake", je ocenil.

Cene goriva letijo v nebo.
Cene goriva letijo v nebo. FOTO: Thinkstock

Gneča na servisih, nekateri že razmišljajo o alternativah

Zaskrbljeni pa so tudi državljani. Zaradi napovedane podražitve je bila včeraj na nekaterih bencinskih servisih ves dan gneča. Nekateri pa so že začeli razmišljati tudi o alternativah vedno dražjemu bencinu. "Ja, avtobus vsekakor, ampak traja eno uro vožnja od službe do sem, s kolesom pridem pa v pol ure. Tako da avtobus odpade, elektrika-avtomobili pa so zaenkrat še predragi,"  je dejala ena od anketirank na ljubljanskih ulicah.

95-oktanski bencin je dražji le v Italiji, kjer v povprečju stane 1,71 evra, v Avstriji se cene gibljejo od 1,35 evra navzgor, ceneje je na Madžarskem in na Hrvaškem, kjer je liter 1,34 evra.

Kaj pa nakup električnega avtomobila?

Ob tem, ko cene bencina letijo v nebo, je razmišljanje o alternativah vsekakor na mestu. A kaj so alternative? Mogoče javni prevoz? Novinar Delove priloge Na Kolesih Željko Purgar je v pogovoru za 24UR ZVEČER dejal, da je težko pričakovati, da bi v Sloveniji javni prevoz ponudil alternativo vsemu, česar smo navajeni. Vedno bolj pa postaja aktualno razmišljanje o nakupu električnega avtomobila, še posebej ko se cene goriv višajo. Purgar meni, da bomo o podobnih nakupih začeli realno razmišljati, ko bo bencin že neznosno drag. V to nas bodo po njegovem mnenju prisilile razmere.

Pomemben premik se bo zgodil že letos, ko bo na naš trg prišel opel ampera, pojasnjuje Purgar. To je električni avtomobil s podaljšanim dosegom. Recimo nekdo, ki se iz Novega mesta vsak dan vozi v Ljubljano, lahko doma napolni akumulator, se odpelje v Ljubljano in ga tam znova napolni. Tako se lahko cel mesec vozi brez bencina.

Naš odnos do teh avtomobilov pa se bo po mnenju Purgarja spremenil tudi, ko bo največji igralec na trgu Renault letos ponudil dva električna avtomobila. Prvi je fluence. Njegova maloprodajna cena naj bi se pri nas na račun subvencij, ki jih podeljuje Eko sklad RS gibala okoli 20.000 evrov. Drugi je kangoo, njegova cena pa naj bi bila celo okoli 15.000 evrov.

Je že skrajni čas, da začnemo razmišljati o alternativah?
Je že skrajni čas, da začnemo razmišljati o alternativah? FOTO: Thinkstock

Pravi premik se mora zgoditi v glavi

A pravi premik se mora zgoditi v naših glavah, je prepričan Purgar. "Električna mobilnost ni nakup električnega avtomobila, ampak je dobesedno električna mobilnost, ki jo lahko primerjamo z mobilno telefonijo,“ pojasnuje sogovornik. "Danes kupimo aparat za en evro in nato uporabljamo storitev mobilnosti in tako je tudi z električnimi avtomobili," še pojasnjuje Purgar. Pri tem še poda primerjavo s skupno uporabo koles v Ljubljani. "To so načini, ki bodo razbili kalup slovenske želje po lastnini," je prepričan.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (353)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Miha Pe?ek
16. 08. 2012 23.15
jasno da elektrika prihodnost. Sem preverjal. Kar vtipkaj v google npr. električni avto za 6900€
visoki
21. 02. 2012 05.23
-1
na drva saj ga imamo dosti
stajerc112
27. 01. 2012 20.06
+1
najboljša alternativa je jedrsko gorivo...problem je če se kaj zgodi...za vodik in hibride velja podobno :)
odbogaposlan
26. 01. 2012 18.06
+1
alternativa je hoja, tek ali kolo!duraki
jbalanc
26. 01. 2012 12.42
+1
Kje pa so sedaj avti na vodik. Mislim da se tu zopet nekaj manipulira in pripravlja teren za elektro koncerne. Pač so se zmenil da morajo tud oni nekej zaslužit. Tako je bil nekaj časa v vsdpredju plin danes pa ko so si nabrali dovolj odjemalcev je pa drag ko satan. Tu so tudi firme, ki prodajajo ogrevalno opremo. Ko sem kupoval peć na olje od znane firmso potem ko sem jo kupil opravili en servis v drugo pa sem jih pol leta prosil pa jih ni bilo naokoli torej važno je da so prodali. Potem so te črpalke ja vsak kmet ve da pozimi pri -5 zunaj ni toplega zraka in jaz ne vem od kje naj bi bila ta toplota. Potem pa je še ta reč suljivo draga.
Adi Luka?i?
26. 01. 2012 10.10
+5
Zanima pa me,kdo vse to draži ? Priteče iz zemlje,nihče je ne prideluje,samo postavijo črpalke in že priteče po ceveh iz zemlje...Saj države same sebi delajo v škodo,ljudje ne bodo mogli več kupovati,saj nimajo niti za preživetje.Če gre cena bencina oziroma naftnih derivatov navzgor potem tudi plače in pokojnine dvignite.Ne razumem te vaše politike !!!
Cofar
26. 01. 2012 11.21
+2
Problem ni da pritece iz zemlje - ko se to zgodi je nafta prakticno zastonj - problem nastane ko neha brizgat in porabijo ogromno kolicino energije za crpanje :) tukaj pa nastante problem ker ne morej crpati dovolj hitro kolikor je povprasevanja. Amerika je svoje (vsaj uradno) nabrizgala svoje naftne zagloe ze v 70 letih 20 stoeltja. Letos naj bi Savdski Arabiji celo nehala brizgati nafta, kar pomeni da bodo morali crpati. V 10 letih naj bi drzave, ki izvazajo nafto zadostile bojda samo 50% povprasevanja po nafti ker morate temu pristet se anormno povecanje povprasevanja po nafti na Kitajskem in Indiji :)
Cofar
26. 01. 2012 11.28
+1
priporocam ti branje Paul Roberts - Konec nafte in pa Craig Unger Bushev Dvro Saudov Dvor :) bos videl zakaj je tako kot je. Dobis v vseh knjiznjicah :)
Nimivseeno
26. 01. 2012 01.50
2€ za liter, da je premočna? Stric, leto je še dolgo in ker se napovedujejo vojne je dva evra še kako realna cena. Zarečenega kruha se največ poje.
Cofar
26. 01. 2012 11.25
+1
vsaj eden ki razmislja tako kot jaz :) Ampak dejstvo je tud ce ne bi bilo vojne bi bila realna cena vsaj 2 evra po litru :) ZAL :) energije bo cedalje MANJ MANJ MANJ o vse VECJEM VECJEM VECJEM povprasevanju :)
bkaval
07. 02. 2012 09.29
+1
Naj že enkrat dvignejo to črno svinjarijo na preko 2€, da bo vse obstalo in državni sistem se bodo po svetu zrušili. Takrat bomo videli kdo bo preživel. Samo kmet bo ponovni vladar na svoji zemljici. Tudi število ljudi, ki jih je že sedaj preveč, se bo zmanjšalo, ker ne bodo obvladali nove situacije. Dobili pa bomo raso, ki bo preživela. Ne pa to s katero ni nič, samo je in živi od sociale.
Maancy
25. 01. 2012 15.55
+9
Če je 75 % cene benica Davek in Trošarine ni drugega kot 100 000 družboslovcev prekvalificirat ali jim najti družbeno koristno delo.
Kajetan
25. 01. 2012 22.55
+2
Tarika55
25. 01. 2012 15.46
+3
Kot vemo naša država jemlje samo malim državljanom , ta velikih pa to čisto nič ne prizadene. Tudi pri teh podporah so vzeli samo tistim revežem, delomrznežem in pijančkom pa še bodo dali zraven, kaj bo panjim vzela država? NIČ,ker nič nimajo.
Cofar
26. 01. 2012 11.38
+4
sej najbolje je imeti cim manj oz. nic :) Jo najbolje odneses :) Samo problem je ker vsak nekaj ima, vsaj nekaj :) potem pa noces reskirat se tisto kar imas. Ce bi sosedu davcna odnasal iz dneven sobe vredne predmete bi se postavil zanj??? Mislim da ne :) Vidis ce bi se 1000 ljudi zbralo in zascitilo enega cloveka ki je v stistki bi se svet zacenjal spremnijat :)
Tarika55
25. 01. 2012 15.42
+4
Ne vem zakaj bi bili samo tovornjakarji na slabšem kaj pa ostali delavski razred, kateri ima minimalca,pa ga nihče ne vpraša kako bo prišel v službo in nazaj domov. Saj še komaj zmoremo za položnice, zahrano ostane bore malo, za luksus pa čisto nič.
Cuti 89
25. 01. 2012 15.29
+8
problem ni cena surove nafte ta je ze 1.5 let okol 95 dolarja. problem je v troserinah in pozresni drzavi.
Tomaž Škof
25. 01. 2012 11.47
+5
TA DRŽAVA JE GNILA !
Cofar
25. 01. 2012 13.10
+7
Ta drzava ni gnila... ta drzava kaznuje tiste, ki prevec delajo! Bolje je imeti cim manj, ker posledicno drzavi moanj das :) Enaostavno. Ce hoces delat na ornk pa lahko.... samo problem nastane ker moras potem tud vec dat :) Itak pa nas samo lupijo in posiljujejo z razno raznimi predpisi in kaznimi! Samo poglej nase neto place pa avstrijske pa globe za prekrske na cestah :) pa ti je vse jasno. Drzava v SLoveniji izvaja legitimno represijo nad prebivalstvom!
peschka
26. 01. 2012 12.20
+4
izmišljujejo si zakone in uredbe, da "legalno" kradejo denar nam, ki jih plačujemo. Letno si delajo plane koliko bodo še pokasirali s kaznimi in ostalimi "dodatnimi" pritekljaji. Potem naj mi pa še en reče, da so kazni in ostalo za našo varnost
Tomaž Škof
25. 01. 2012 11.47
+2
narod nima več za plačat položnic,hrane ,OSNOVNEGA PREŽIVETJA!
Cofar
25. 01. 2012 13.12
+9
Se strinjam - samo problem nastane ko se kar 80% slovenske mladine odloca za studij :) in ze danes se ve da bo vsaj 50% te mladine ostalo brez sluzb. Potrebujemo pa kuharje, avtomehanike avtolicarje, strojnike, naravoslovce.... izobrazujemo pa POLITOLOGE, KOMUNIKOLOGE, SRANJELOGE, URINOLOGE, BEDAKOLOGE :) dejmo ustvarjat eni primerno gospodarsko klimo pa ustvarjajmo poklice, ki jih za obstoj potrebujemo :) ne pa nekaj kar potem zrak mesamo :)
Cuti 89
25. 01. 2012 15.26
+3
to je pa tko k usi mislijo, da če naredis solo bos uspel v zivljenu. nerecem sola je pomembna ampak ni pa tud use.
Tomaž Škof
25. 01. 2012 11.45
+1
KRAJA narudu gnara 2 najdražji benci v evropi !plače pa albanske! cene takoj dol!
Cofar
25. 01. 2012 13.14
preberi si en od mojih straih komentarjev na tejle strani pa bos videl da POCENI BENCINA ni vec na pretek! Preberite si recimo Paul Robertsa Konec Nafte :) zanimivo branje! Tud ce je samo pol resnice v tej knjigi je po mojem mnenju dovolj alarmantno!
Nino Kopše
25. 01. 2012 10.06
+5
Finte fore... ko bo pa dovolj avtov na elektriko, pa bojo z elektriko začeli tak kot zdaj z bencinom... vsakih 2 tedna bo dražja elektrika?!? Če malo pomislimo, kam bojo šle vse baterije, ki bodo dotrajane? Vse se bo spet kopičilo in bo spet problem, kam z tem. Če boš imel prometno, in bo z akomulatorjev stekla kislina... spet bo problem. V vsakem dobrem je nekaj slabega...
LovecNaKomuniste
25. 01. 2012 11.01
+1
Pa daj razloži mi kako te bodo, če maš pa svoje sončne celice?
Cofar
25. 01. 2012 13.15
+2
Nixon87 problem je tud ce jutri vsi kupimo nov acvto na elektriko - da bi moral samo v Ameriki zgradil ob taki porabi elektricne energije vsaj 50 novih jedrskih elektrarn :) Ti je dovolj jasno zakaj poceni energije ni vec? Edino kar je najbolj poceni je KOLO se cenejse pa je HOJA :)
Cofar
25. 01. 2012 13.16
ob tako veliki porabi elektricne energije in povecanemu povprasevanju na Kitajskem in pa v Indiji bi moral samo v Ameriki zgradit dodatnih 50 jedrskih elektrern :)
alko82
25. 01. 2012 09.55
+2
Te podražitve za par centov... Zdej je liter goriva 1.4evra. Ne zastopim zakaj tko počasi izvajajo nad nami "nateznost". Nej se bencin že enkrat podraži na 2evra za 1liter če jim je to njihov cilj, pa bo mir :))
ognjenorezilo
25. 01. 2012 10.06
+2
poglej v italiji proteste... že vse bencinske so izropane in ceste zaprte. pri nas se o tem ne piše
ognjenorezilo
25. 01. 2012 10.07
+3
ko se bo kakšnega birokrata po asfaltu razmazalo se bodo trošarine hitro za 70% znižale
Cofar
25. 01. 2012 13.20
+3
Problem je, ker se bencin drazi pocasi. Ce bi to naredil cez noc - bi samo v Ameriki ostal v enem letu na cesti vsaj 2 milijona ljudi! Enao tudi pri nas! KEr se ne podrazi samo tvoja voznja do sluzbe. Zmanjsa se zasebna poraba.... poveca pa se cena ker podjetja ne prodajo vec dovolj ker v ljudje v osnovi delajo samo se za bencin! Zato cez noc takih podrazitev ne bo.... Lahko pa se zgodi NAFTNA KRIZA ko na crpalkah ne enostavno ne bos dobil bencina :) Tega se nismo dozivel. Je pa vsaj moje mnenje da bi to lahko dozivel vsaj 1X v naseldnjih 10 letih :) Kaj bo sele takrat :) ko bos klical v sluzbo in rekel ne morem pridt ker so vso nafto pokupil Kitajci :) 400% se poveca letno povprasevnje po nafti samo na Kitajskem, dodajte se Indijo pa ameriko itd.... ENERGISJKI KRCI SE BLIZAJO :)
Aaron-Heydar
25. 01. 2012 09.51
+0
Treba je narediti konec temu fašist-kapitalizmu oz. kakorkoli bi lahko poimenovali ta nori sistem. Hibrid med fašizmom in kapitalizmom je najbližje kar lahko pomislim, zato pa rečem fašist-kapitalizem.
Cofar
25. 01. 2012 13.28
+3
jaz ne maram nobenega od teh sistemov. SPrasujem se zakaj sploh imamo tak sistem. Vzpodbujat bi moral harmijo zivljenja z vsemi btiji in naravo! NE pa da se ljudje fjakako po 100km dalec v sluzbo da zasluzijo za kredit za avto, stanovanje, hrano in potem si samo se wc lahko kupis ker te driska daje :)
mad-max
25. 01. 2012 09.29
+5
chuk norris je kriv.... ker ga pije :)
donat323
25. 01. 2012 09.09
+6
mormo nabrat 800 miljonov od raje, da bo država zmanjšala primanjklaj. Briga jih, če mamo gnar za hrano, obutev, za vzdrževanje hiše, gretje,....Važn, da nas rubjo. Grki protestirajo, k imajo min. plačo 1500 eur. Ustanovit protikorupcisko komisijo in vsem, k so nakradl gnar in se nam zdej režijo, pobrat.
Nino Kopše
25. 01. 2012 10.07
+5
Kaj pomaga protikorupcijska komisija, če pa še njih podkupujejo...
ognjenorezilo
25. 01. 2012 08.32
+10
spet pumpanje medijev... to je pač EU. zakaj v ameriki plačamo 0.70€ za liter bencina, dizel je malce dražji. koliko je v australiji, koliko v afriki,... to naj se govori, in koliko trošarin pobira EU birokracija, imamo najdražje surovine, najdražje delo, najdražjo energijo, ni čudno, da smo zadnji na tem planetu, prvi po birokraciji in neproduktivnem sektorju. To je resnica. Nafte je pa še ogromno, raziskanih območij, je 5%.
bkaval
25. 01. 2012 08.49
+6
Se popolnoma strinjam. EU je svetovna pušiona neznanja in nategovanja ljudi. Upam, da bo kmalu popušila.
Danijela Zupani?
25. 01. 2012 08.59
-6
daj no v ameriki je pa vse druga slabo, poglej malo kako ludje tam živijo. Bencin je mogoče dobro da je drag se bo prej alternativa najdla. bo majn osneževanje okolja pa mogoče še ceneje
Nino Kopše
25. 01. 2012 10.12
+1
Danijela kako živijo? V velemestih je življenje samo v hitrejšem tempu, drugače pa živijo dosti bolje od nas... imaš internet, poveži se z kom iz amerike, pa boš videla. Imam kolega ki prevaja za gluho-neme ljudi in zasluži 60$ na uro... ima 6 ameriških avtov in svojo hišo... kaj mu manjka?? Ne verjami vsega o ameriki samo iz medijev...
Cofar
25. 01. 2012 13.22
+4
ognjenorezilo ja v Ameriki je 0,70 evra ker Amerika izvaja osvajalsko politiko nad surovinami na tujih ozemljih. Si predstavljas da imamo v Sloveniji najvecje crpalisce nafte nas pa je samo 2 milijona! Bi nas Nemci branil pred Amricani, ki so se odlocil za zasedo nasih vrtin???? Po moje ne :) Sem dovolj povedu?
Nimivseeno
25. 01. 2012 14.59
+1
Motiš se ognjenorezilo. Zakaj kopljemo tar sand v Kanadi in ga predelujemo v nafto? Zakaj smo šli na deep see drilling v mehiški zaliv? Očitno je poceni lahko dostopne nafte zmanjkalo.
Nimivseeno
25. 01. 2012 15.03
+6
Točno tako Cofar. Napad na suverene države, Libija, Irak, vse na neki laži. v ozadju pa vsi poznamo razlog je NAFTA. Sedaj hočejo Iran, zaradi domnevnega jedrskega orožja. S. Koreja ima jedrsko orožje, pa nihče ne govori, da bi jo bilo potrebno, tudi Pakistan, od tam je prišel Mohamed Atta, napadalec 911. To moramo biti neumni, da verjamemo njihovim razlogom.