Pevka Elda Viler, ki se je rodila v istrski Koštaboni, je na festivalu Slovenska popevka nastopala v 60. in v 70. letih. Na njem je bila opažena že kot debitantka, nato pa je leta 1967 zmagala s skladbo Vzameš me v roke in leta 1971 s skladbo Včeraj, danes, jutri.
Od začetka je bilo težko, ker je imela tremo in dvome v to, ali je dovolj dobra, toda s čudežno pomočjo se je vse poklopilo. Za to pa ni bila zaslužna samo sama. Kasneje, ko je festival za nekaj let ugasnil, se je spraševala, zakaj ga ne cenijo. Vendar je Slovenska popevka kljub premoru ostala zapisana z zlatimi črkami.
Tedaj, ko je bila na vrhuncu kariere, so bili po mnenju Vilerjeve res zlati časi s kompetentnimi ljudmi, medtem ko danes obstajajo "kvazi uredniki", ki o glasbi ne vedo ničesar. "Nič ni in nič ne bo, dokler se ne bo vse razčistilo," je za STA povedala Vilerjeva. Zadnje čase so jo sicer vabili v televizijske oddaje, ker pa ji niso ponudili niti centa, jih je zavrnila.
Pevka na glasbenem prizorišču nekaj časa ni bila prisotna. Po osamosvojitvi države se je iz "posla" umaknila, ker ji ministrstvo za kulturo ni podaljšalo statusa svobodne umetnice. Kot razlog so navedli, da v takratni slovenski glasbenozabavni sceni ne izstopa niti po izvirni interpretaciji niti po kakovostni plati ter s tem ne izpolnjuje kriterijev.
Okrogli življenjski jubilej Vilerjeva ne bo počastila s kakšnim nastopom, tako kot leta 2009, ko je zapela v Križankah ob 50-letnici svojega prvega glasbenega nastopa. Po novem letu bo z akustično zasedbo posnela pesmi, ki jih je uglasbila iz svoje pesniške zbirke Takšna, kot sem.
Med njene največje uspešnice ob že omenjenih skladbah sodijo Ti si moja ljubezen, Lastovke, Besede, Ljubim to življenje, Ne prižigaj luči v temi in Zlati prah imaš v očeh.
KOMENTARJI (24)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.