Tujina

Za smrt otrok kriva z insekticidi prepojena hrana

Patna, 18. 07. 2013 12.02 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Obdukcija 23 indijskih otrok, ki so umrli po šolskem obroku, je potrdila, da je bil zanje usoden insekticid. Oblasti menijo, da riž, preden so ga skuhali, ni bil opran. Druga domneva je, da so hrano kuhali v posodah, v katerih je bil pred tem shranjen insekticid za boj proti škodljivcem.

Indijski otrok
Indijski otrok FOTO: Reuters

Obdukcija 23 indijskih otrok, ki so umrli zaradi zastrupitve s šolsko hrano, je potrdila, da je bil za otroke usoden insekticid. Ta je bil ali v hrani ali v olju, so sporočili zdravniki v Patni. Za katere strupe je šlo, še ni znano.

Zastrupljene brezplačne obroke so v šoli v zvezni državi Bihar postregli v torek. Otroci, stari od 5 do 12 let, so kmalu zboleli. Še 25 otrok in šolske kuharje so odpeljali v bolnišnico.

Otroci so med drugim jedli tudi riž in prav v rižu naj bi tičal vzrok. Našli so fosfate, ki so jih kot insekticide uporabljajo pri zaščiti riža in pšenice. Oblasti menijo, da riž, preden so ga skuhali, ni bil opran. Druga domneva je, da so hrano kuhali v posodah, v katerih je bil pred tem shranjen insekticid za boj proti škodljivcem.

Lokalni prebivalci pa so dejali, da ni bil težava riž, ampak priloga, ki sta jo sestavljala soja in krompir. Prebivalci so povedali, da so otroci, ki tega niso jedli, ostali zdravi, čeprav so jedli riž in lečo.

V zvezi z incidentom oblasti iščejo pobeglo ravnateljico šole in njenega moža. Oba naj bi bila na begu. Par je šoli dobavljal hrano, policija pa je na njunem domu našla posode z insekticidi, zraven pa stročnice, zelenjavo in riž, namenjene za šolsko kosilo.

Najprej bodo morali hrano poskusiti kuharji

Po tragediji so že sprejeli prve ukrepe. Odslej bodo morali hrano najprej poskusiti vodje šol in kuharji. S tem želijo prepričati starše o varnosti hrane, ki jo zdaj otroci zavračajo.

Vlade zveznih držav vodijo enega največjih šolskih prehranjevalnih programov, ki vključuje okoli 120 milijonov otrok. Šolniki želijo z brezplačnimi obroki v državi, v kateri je skoraj polovica otrok podhranjenih, med drugim spodbuditi obiskovanje šole. A zastrupitve s hrano so zaradi slabe higiene in hrane nizke kakovosti pogoste.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

appollyon
19. 07. 2013 12.15
+2
Zakaj mediji namenoma prekrivate resnico?!? Zastrupilo se je še dodatnih 150 otrok, in zakaj ne napišete da je bila to dekliška šola, mogoče zato ker s ve na koga bo v trenutku padel sum! Mogoče je pa kaj v povezavi s tisto obsodbo na smrt islamskega terrorista!
Misija1
18. 07. 2013 16.53
+5
Zavedajte se, da vsi živčni strupi bazirajo na pesticidih! Recimo prva znana živčna bojna strupa Sarin in Tabun, je pomotoma iznasel nemski kemik Gerhard Schreder ko je za nemsko fabriko IG Farben (poslovala je tudi z nacisti) raziskoval nove in mocnejse pesticide. Ubogi otroci, umrli so zelo grde smrti!
Ramzess
18. 07. 2013 14.31
-1
Hudo no, a očitno gre za namensko dejanje, ...in sedaj se vračajo še v čase preizkuševalcev hrane, in zakaj ravno kuharji in ... vodstvo šole, ...kje smo že videli to taktiko, z vodo denimo. Čista manipulacija.
User1063544
18. 07. 2013 15.33
Se strinjam, samo upam da jim bo to v poduk pa da bo folk znorel zaradi teh megakorporacij ki lifrajo te strupe...
User1063544
18. 07. 2013 15.49
+1
In sosednja rubrika že naznanja svetlo luč??? Monsanto se ne misli veš sliniti po Evropi...
Ramzess
18. 07. 2013 16.55
+0
Hja res, uradno morda, GSO je v Evropi tako ali tako že prisoten.
selector
18. 07. 2013 13.33
+9
bayer prodaja v indijo ciklon b, ki se v evropi ne sme distribuirati, v indiji se pa distribuira pod drugim imenom. namenjen je zatiranju škodljivcev na polju. uporabljal ga je dolfet v koncentracijskih taboriščih, indijci pa zaradi pomankanja znanja ne preberejo zadeve in ko se zjutraj odpravijo na polja jih pričakajo strupene meglice. Sčasoma jim otrdijo udi in dihalni aparat kar povzroči smrt. Pri prehrani je pa kriva privatizacija vode, saj voda za pitje stane dobre pol plače in enostavno ne operejo in prenesejo ciklon preko hrane v telo, kar ima seveda isti učinek.
User1063544
18. 07. 2013 13.40
+16
Največja ironija pa je, da je ravno Indija največja uporabnica teh Organizmov, gnojil in škropiv. Neka statistik apravi da je cca 200.000 kmetov v obdobju ne ve koliko let do danes naredilo samomor, ker jim je pridelek upadel, cena gnojil in škropiv pa enormno zrasla, na koncu jim je ostal samo še ogromen dolg. Ker p aIndijski zakon pravi da v primeru samomora člana se njegove terjatve ne prenesejo na družino, je to bil njihov izhod iz družinske krize. Končni rezultat pa itak zastrupljeno okolje in njihovi otroci.. In to je čista resnica... Zdaj spet uvajajo bio kmetovanje ampak š evedno je problem, ker je toliko kmetov odvinsih in vezanih na Monastove izdelke ki že dolgo nimajo več definicije hrane. SVET bi moral soglasno prepovedati takšne mutante in strupe ki jih špricajo po pridelkih.. Narava je sama svoja zdravilka, in če bi upoštevali celoten ekosistem potem tudi bolezni nebi bilo...
Ramzess
18. 07. 2013 14.33
-1
Dolgovi se ne prenašajo na potomci, ...očitno še obstajajo take države, ...žal naša ni med njimi.
Turgensis
18. 07. 2013 14.37
Tudi v sloveniji se lahko odpoveš dedovanju, če veš da boš podedoval dolgove!
Ramzess
18. 07. 2013 16.56
-1
Ja, a to potem ni omejeno samo na dolgove, in tako si narediš medvedjo uslugo.
User1063544
18. 07. 2013 12.31
+15
Da ne bi kdo omenil MONSANTO... oni niso nič krivi, otroci so krivi ker se valjajo po tlek in si niso rok umivali. To je cena kemične industrije in njihovega političnega vpliva... Nič bat dragi slovenceljni Codex Alimentarius je tudi pri nas veljaven, zakaj??? Hja ker so ljudje ki jih tako toplo podpirate za vašim hrbtom podpisali pogodbo. Zdaj pa boste strupe jedli in upali da se ne bo tudi pri nas zgodila kakšna Indija. No.. če ne bodo vaši otroci umirali zaradi zastrupitev, ste rešeni, pa bodo otroci vaših otrok rojeni s kakšno napakico, ali pa hormonskimi motnjami, ampak tukaj ni skrbi ker boste že dolgo po rušo, bo to njihov problem. Ampak nič sekirat, ker škropiva definitivno niso kriva niti GSO ki jih imate vsak dan na krožniku bomo rekli: volja narave... NAIVNEŽI...
syrwoman
18. 07. 2013 13.19
-6
ona23
18. 07. 2013 13.31
+11
...LadyHee ves zgorni komentar je bil sarkastično napisan, vsaj tako sem ga jaz razumela...malo norčavosti je vmes...da skuša folk malo prebudit kaj imamo vsak dan na krožniku...
User1063544
18. 07. 2013 13.32
+3
Točno... Je res da je iz konteksta tega članka ampak je čas da odpremo oči... Moj sarkazem je namenjen ravno temu da človeku da malo misliti...
ona23
18. 07. 2013 14.10
+2
...mi je jasno kaj si napisal...tak da se strinjam s tabo...
Turgensis
18. 07. 2013 14.34
-6
Nekako ti ni jasna pridelava hrane in termini, ki jih uporabljaš. Najprej si proti škropljenju hrane in hkrati proti GSO, kar ne gre skupaj, saj ravno GSO pomeni manj škropiv! Lahko si proti GSO- pri pridelavi takšne hrane porabijo 80% manj pesticidov in herbicidov ali proti škropljenju, če si proti obojemu si proti pridelovanju hrane, kar pa ne gre!
BigLebowski
18. 07. 2013 14.49
+1
faox12 malo si pobrkal, GSO med drugim pomeni gensko spremenjena zelenjava, ki je bolj odporna na obilno škropljenje.
User1063544
18. 07. 2013 15.27
+0
Fox: GSO: Gensko Spremenjeni Organizmi = sadje, zelenjava... you name it... In ti gensko spremenjeni organizmi so odporni na ta strup od katerih so ti bogi otroci pomrli.. Dolgoročne posledice uživanja gensko spremenjenih organizmov, celična mutacija, autoimunske bolezni itd... Nenazadnje: Si to kar ješ...
Turgensis
18. 07. 2013 19.45
-1
BigLebowski, tako je, to je tudi gensko spremenjena zelenjava, na takšen način, da je odporna na škropljenje z neselektivnim herbicidom. Tako pri gojenju takšne zelenjave zadošča 1 škropljenje z neselektivnim herbicidom, drugače pa bi morali to zelenjavo škropiti 7x s selektivnim herbicidom. Ampak tukaj je govora o insekticidu, kar s tem nima veze. Vse rastline so odporne na insekticide, tukaj ni problem da bi rastlina bila na slabšem, če bi jo več škropili, problem je, da so insekticidi zelo škodljivi za živali, katerim so te rastline namenjene. Zato so gensko spremenili rastline, da njihove celice proizvajajo strup bt, ki je naraven insekticid in ga lahko uporabljajo tudi pridelovalci bio hrane, pridobljen je iz bakterije bt. Super zadeva pri tem strupu pa je, da škoduje samo živalim, ki imajo v prebavilih bazično okolje, to so ličinke žuželk. S tem so naredili ogromno dobrega, saj pomorijo samo ličinke, ki se dejansko hranijo z rastlino, ki jo pridelujemo, učinkuje tudi na škodljivce, ki se prehranjujejo s podzemnimi deli, kar z insekticidi ne dosežemo, ni pa škodljiv za nas, ki bomo uživali to rastlino in ostale živali. Veliko boljše kot škropljenje z insekticidi, ki nam škoduje in cenovno ugodno za kmete, saj jim ni potrebno kupovati dragih pesticidov. To so najpogostejši GSO, obstajajo pa še tudi drugi. Vsekakor vidiš, da s tem dogodkom nima GSO nič, saj je bila hrana zastrupljena z insekticidi, kar je znak da je najverjetneje šlo za običajne rastline! Žal se ne moremo odločiti, ali bomo pridelovali neškropljeno hrano ali škropljeno, na voljo imamo samo manj škropljene GSO in bolj škropljene običajne rastline.
appollyon
19. 07. 2013 12.15
Ja monsanto cilja samo dekliške šol to bo to! Butci!