Slovenija

Vrste na Gursu: Za obisk naročenih že prek 11.000 lastnikov nepremičnin

Ljubljana, 19. 02. 2014 14.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Po prvih informativnih izračunanih davka na nepremičnine na Geodetski upravi RS neprestano zvonijo telefoni. Za obisk se je naročilo že 11.390 strank, pristojni pa prosijo za razumevanje in strpnost.

Za obisk na Geodetski upravi RS (Gurs) se je do torka naročilo 11.390 strank, ki želijo urediti podatke o nepremičninah. Doslej je svoje podatke uredilo 7221 lastnikov, Gurs pa sporoča, da je časa za urejanje podatkov še dovolj, ter prosi za razumevanje in strpnost.

Da bi se podatki upoštevali pri letošnji odmeri davka na nepremičnine, jih je treba urediti do 31. marca. Po tem, ko so lastniki prejeli obvestila o informativno izračunanem davku, se je močno povečalo število klicev na brezplačno telefonsko številko 080 22 15, so danes sporočili z Gursa.

GURS - 6
GURS - 6 FOTO: Blaž Garbajs

Lastniki lahko podatke spremenijo z obiskom na območnih geodetskih enotah ali prek spletne aplikacije za spreminjanje podatkov registra nepremičnin na spletnih straneh www.gu.gov.si in www.e-prostor.gov.si. Za obisk se je treba naročiti prek omenjene telefonske številke ali spletne aplikacije. Na Gursu priporočajo, da imajo lastniki ob klicu že pripravljene osebne podatke (med njimi EMŠO).

Na Gursovi spletni strani je dostopna tudi brošura s podrobnimi pojasnili in navodili za urejanje podatkov v registru nepremičnin in pri drugih organih. Nekatere podatke morajo namreč lastniki urediti na drugih organih, npr. vpis osebne služnosti v zemljiški knjigi ali prijavo stalnega bivališča na upravnih enotah. Tudi na teh beležijo povečan obisk, saj je precej lastnikov v obvestilih ugotovilo, da imajo prijavljeno stalno bivališče le na naslovu (večstanovanjske) stavbe, ne pa tudi na številki stanovanja.

Podatki o stalnem in začasnem prebivališču v registru stalnega prebivalstva se do ravni številke stanovanja vodijo od julija 2008. Kot so povedali na ministrstvu za notranje zadeve, so prve podatke o številki stanovanja v register stalnega prebivalstva prenesli iz evidence popisa nepremičnin, številke stanovanj pa so v večjem obsegu v sodelovanju s Statističnim uradom RS, ki se je pripravljal na elektronski popis prebivalstva, potekale tudi v letu 2010.

Takrat so nosilcem gospodinjstev, ki prebivajo v večstanovanjskih stavbah in še niso imeli urejenega podatka o številki stanovanja, posredovali 48.813 obvestil in jih pozvali, naj sporočijo podatek o dodeljeni številki stanovanja.

Posameznik lahko informacijo o obstoju vpisa številke stanovanja pridobi iz registra stalnega prebivalstva na kateri koli upravni enoti. Podatek je razviden tudi iz potrdila o prijavi prebivališča, za katerega lahko zaprosijo prek portala e-uprava, za kar pa je potrebno veljavno digitalno kvalificirano potrdilo.

Na ministrstvu še pravijo, da delo na upravnih enotah teče ažurno in da večjih težav niso zaznali.

V stranki Solidarnost so ob neurejenih podatkih o prebivališču ocenili, da gre za "nepremičninski davčni fiasko, zaradi katerega mora nekdo odgovarjati". Menijo, da bi moral Gurs predvideti, da so lastniki od popisa nepremičnin določene podatke uredili ali spremenili, in te podatke pred pošiljanjem obvestil uskladiti.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Biofanatik
20. 02. 2014 18.21
+2
Škoda od žledoloma je pajkov jajček proti temu kar so skuhali zblojenci z nepremičninskim davkom
brabusednet
20. 02. 2014 18.16
+2
Ukrajina bo tudi pri nas,še malo.
simple_mind
21. 02. 2014 01.00
+2
Čimprej, folk, ne čakat na odrešitev, ki je ne bo. Dlje se bo čakalo, hujše se bo dogajalo.
brabusednet
20. 02. 2014 18.01
+5
Jaz že vem,kako bom ta davek dobil nazaj.Obnovil bom kopalnico,vse potrebno sem kupil v Avstriji in to cenej.Delo mi bo opravil obrtnik in to brez računa in bom prihranil še več,kot bom plačal novega davka.Vse življenske potrebščine bom od sedaj hodil nakupovat enkrat na mesec v Avstrijo.Cene so približno enake.Raje bom davek plačal sosedom.Vlanskem letu sem pri sosedih kupil pohištvo.tv,prenosni kompjuter in še nekaj stvari v znesku okoli 4000 evrov.Raje dam njim davek,naša banda naj se pa slika.
chucknorris
20. 02. 2014 15.33
+2
ZA VSO TO SR..NJE NISO KRIVI SAMO GEODETI, KI SO NESPOSOBNI OPRAVLJANJA SVOJEGA DELA, TEMVEČ PREDVSEM TA NESPOSOBNA VLADA. IN TO VLADO BO OB TEM NEPREMIČNINSKEM DAVKU, KI NI NIČ DRUGEGA KOT DAVEK NA PREMOŽENJE, BO POTPRLO ŠE USTAVNO SODIŠČE. KAOS SLOVENIJA !
brabusednet
20. 02. 2014 18.14
+2
Socijalna država je samo za lenuhe,ki nimajo nič.Živi jih narod,ki ima premoženje in plačuje davke.Socijalna država jemlje delovnim ljudem in krši človekove pravice.Jaz nisem nobenemu kriv,da je siromak.Za vse,kar imam sem trdo delal se odrekal luksozu in za vse plačal davek.Sedaj še pa enkrat davek,za lenuhe,ki so poležavali,ko so drugi gradili in delali ter si zgradili streho nad glavo.Pa še plačevali smo v stanovanjski sklad,ki ga nismo nikoli rabili.
korintos1
20. 02. 2014 13.25
-1
Ni pa pošteno da več imaš več plačaš?!? hahahah, kako eni bogatuni cvilijo.
simple_mind
21. 02. 2014 01.01
simple_mind
21. 02. 2014 01.05
+1
Koliko bo kdo plačal od zlata ? Koliko od umetnin ? Koliko od nakita, draguljev, diamantov ? Koliko od bančnih računov po svetu ? Torej samo tisti, ki so si kupili kakšno parcelo ?
helter skelter
20. 02. 2014 13.09
+2
Groza, ne vem, a ne bo nobene vstaje. Če bi bil zdaj janša na oblasti bi bili kot v Ukrajini. Pri nas so manjše kmetije, ki so prej plačevali za stavbno zemljišče od 200 -300 eur, zdaj dobile izračun za 1200 eur. Pa saj to je noro. Če se pa zdaj ne bo folku strgalo, potem pa bodimo hlapci...
Terezinka
20. 02. 2014 13.13
+3
Ne govori neumnosti. Veš koliko je stopnja davka od kmečkega zemljišča? To je 0,07%. Če je nekdo dobil 1200 EURO je daleč od majhne kmetije? Kmečki lobi je že uredil vse. Problemi so bistveno bolj resni pri proizvodnji in storitvah, ki niso vezane na izraz kmečki
Terezinka
20. 02. 2014 13.16
+4
Ta po tvoje mala kmetija je vredna skoraj 2.000.000 EURO
Terezinka
20. 02. 2014 13.17
+6
Če bi premoženje take vrednosti imeli v neko drugo dejavnost in ne kmetijsko bi za isto vrednost 2.000.000 EURO plačal državljan 15.000 EURO. Tu se jaz vprašam kje smo enaki pred zakonom
korintos1
20. 02. 2014 13.23
+2
S temi majhnimi kmetijami, 100-200ha. zemlje je res hudič, ne bodo morali obstati, gotovi so.
Terezinka
20. 02. 2014 13.26
+3
V čem je državljan drugačen, če mu država predpiše višji davek od premoženja samo zato ker ima tisto premoženje drugačno funkcijo. Če se obdavčuje bogastvo potem naj bo bogastvo enako obdavčeno. Izjema naj bo višji davek na luksuz in to bi moralo biti vse
Terezinka
20. 02. 2014 13.29
+1
Pod luksuz pa naj bo tisto kar ne služi funkciji dela in funkciji prebivanja. Ni pošteno, da nekdo, ki si je ustvaril neko premoženje in ga zakonito daje v najem ter plačuje od dohodka davek, sedaj plača višji davek zato ker je njegovo premoženje v proizvodnji in ne v stanovanju ali kmečjki dejavnosti.
Terezinka
20. 02. 2014 13.33
+2
Premoženje je premoženje ne glede ali je na banki, v delnicah, v zlatu, v stanovanju, v kmečkem objektu ali v poslovni hali in hotelu. Vrednost naj se pošteno določi in obdavči. Olajšavo pa naj se da normalno na neko začetno vrednost in na obvezno dajanje v funkcijo. Ta funkcija pa ne sm,e biti drugače obravnavana pri stanovanju ali poslovanju.
Terezinka
20. 02. 2014 13.36
+1
Zakaj moraš biti kaznovan s 5x višjim davkom na premoženje, ki je za poslovanje od premoženja, ki je namenjeno bivanju in celo 10x višjim od premoženja, ki je namenjeno kmetovanju. Tu ne govorimo o dohodku iz najemnine ali dohodku od proizvodnje ali kmetovanja, tu govorimo o davku od bogastva od premoženja od nepremičnine. Mislim, da naši zakonodajalci ne obvladajo pojma vrednost nepremičnine.
Biofanatik
20. 02. 2014 18.30
...garaža je obdavčena z 0.50% zato ker nisem prijavljen v njej???
Terezinka
21. 02. 2014 12.52
Veliko lažje in ceneje bi obdavčili posest dragih avtov
osat1
20. 02. 2014 13.03
-1
Kje naj urejam napako, ker so mi obračunali davek za nepremičnino, ki po podatkih Zemljiške Knjige sploh ne obstaja? Zaradi GURSove malomarnosti, ker v nekaj letih niso mogli vsepovsod popraviti spremembe, ki so jo sami naredili, naj sedaj jaz izgubljam čas in denar za vožnjo od urada do urada.
Terezinka
20. 02. 2014 13.05
+1
Boš rešil, če jo nimaš pač pošlji izjavo na GURS in DURS, da nimaš nič
Terezinka
20. 02. 2014 12.51
+4
Projekt, ki ga je začela že vlada JJ z cenitvijo in nadaljevanje vse do danes z informativnim izračunom in sprejetim ter trenutno zadržanim zakonom je ena velika zmeda in ustvarja le nezadovoljstvo in jezo. Ta zakon kot je ne bo v taki obliki nikoli zares izvedljiv. To je protiustaven zakon, ker v prvi vrsti nismo državljani kot lastniki pred zakonom enaki. Enako tratiranim državljanom lahko potem dajo olajšave, ker jim je premoženje edina hiša, ker jim premoženje služi za preživljanje (delo na kmetiji, delo v obrti), ker so hendikapirani in podobno. Ni pa normalno, da je moje ali premoženje kogar koli višje obdavčeno že zato ker je poslovno in ne stanovanjsko. Nekdo si je pač kupil poslovni prostor, v njem delal in ga sedaj daje v najem. Zato, ker je njegov vložek v poslovnem in ne v stanovanjskem premoženju je obdavčen z 0,75, če pa bi bil v stanovanjskem z 0,15%. Kje je tu logika?
Tonček Balonček
20. 02. 2014 12.24
+4
AT projekt AJnševe vlade je popolno emtanej denarje skozi okna. Vs eksupaj bos talo več kot 100 mio EUR, za prazen nič! M Informativni izračun, ki sem ga prejel, kaže 130 EUR davka, prej em plačeval pa 2x na leto po 45 EUR. En navaden cirjkus, če mene kdo vpraša!Podobno ej z arhivi in še z marsičem, otročje takorekoč. AKj ej opozicija dejansko popolnoam brez idej in orožja, same pasje in dimne bombice mečejo, kot kakšni otroci ali navijači nasprotnega moštva.
gama1
20. 02. 2014 12.07
+5
Vse bi bilo ok če ne bi razlikovali med rezidenčnim in nerezidenčnim. Država pač rabi denar. Če ne zmorejo vsega procesirat, naj iz 1. aprila premaknejo za kak mesec dva.
Terezinka
20. 02. 2014 12.53
+4
Še večji problem je med poslovnimi, stanovanjskimi in kmetijskimi. Premoženje ima vrednost in država s tem davkom obdavčuje vrednost in ne namen
Terezinka
20. 02. 2014 12.56
+5
Če je nerezidenčni stanovanjski del vikend razumem, če pa je nerezidenčni del stanovanje v katerem živi otrok z družino pa je res labsus. Če bi želeli narediti res nek normalen davek bi morali najprej vskladiti vse evidence. S knjiženjem nekih služnosti bivanja pa delajo denar le notarjem in narodu stroške (in to ne majhne)
SamMalPokukam
20. 02. 2014 10.33
+4
Ni problem tam, kjer se podatke da "uredit". Večja težava je tam, kjer podatkov iz različnih razlogov ni mogoče kar tako "uredit" in se torej posledično plačevalo davek po 0,5% stopnji??? Npr. znanec ima brata, ki bi takoj prodal karkoli bi imel v svoji lasti za alkohol, zato je lastnik nepremičnine ta znanec in bo plačeval davek po 0,5% stopnji, ker ni tam prijavljen. Tako da, fraze kot so "uredite si" nimajo velikega pomena v večini situacij, saj zakon v osnovi nepravilno definira, kaj se uporablja in kaj ne ...
SDS_je_poden
20. 02. 2014 11.03
-4
Janez@Janez: Torej kje je tu problem zares? Da ne želijo prodati nepremičnine? Da želijo zaščitit svojca, da ne bo brezdomec? Planirajo da bo nekdo dobil to nepremičnino, ko bo on zapustil ta svet? Od 18 leta dalje je oseba polnoletna, opravilno sposobna, vsaka odločitev, ki jo naredi potegne za seboj posledice. Če dotični gospod uživa v alkoholu, je to pač njegova odločitev, če za to zapravi vse kar ima, je to pač njegova odločitev, če se ne odloči, da si bo poiskal pomoč pri odvajanju, je to pač njegova odločitev. Dejstvo je da trenutni lastnik fizično NE zmore bivat na dveh koncih, torej se mu druga nepremičnina šteje v presežek. Namen zakona je, da bi se prazna stanovanja oddala v najem, ker bo tako lastnik malo lažje vzdrževal to stanovanje preko najmenime, pa še nekdo bo imel rešeno stanovanjsko problematiko. V dotičnem primeru lahko lastnik prepiše nepremičnino na dejanskega uporabnika in tvega izgubitev le te, ali pa prepiše nepremičnino na nekoga drugega, ki se bo tudi tam prijavil.
Terezinka
20. 02. 2014 12.59
-1
To so posamezni problemi, ki se lahko rešijo z vknjižbo služnosti, ki pač ni brez stroškov. Dejansko se mi ta Janez ne smili, ker si dejansko ščiti lastnino, ki jo bo zato en jutri dobil
SDS_je_poden
20. 02. 2014 10.23
-5
Še nekaj opažam...dejte prebrat komentarje pod menoj... vsak jambra, vse je narobe.....pač tipično slovensko jambranje, ampak sedaj, ko imate šanso še pred davkom stvari uredit, popravit, pa spet jambranje, pa slaba volja.... Enkrat je treba naredit red, pa če vam je to všeč ali pa ne. Jambranje stvari ne bo uredilo!!! Ob taki mentaliteti me ne preseneča nič, še najmanj to da imamo take kekce v parlamentu.
kraljicavesolja
20. 02. 2014 10.12
+4
Sam res, zdej pa ližte pakšuje svojim Jankovićem pa Janšam še naprej, usajite se čez južne, Rome in ostale še naprej. Pa naj vas skubjo še naprej in do konca. Bildeji smo vsi skup.
SDS_je_poden
20. 02. 2014 10.05
-9
Slovenec je ena čudna žival, vam povem. Ne zaveda se da lastnina prinaša tako pravice, kot dolžnosti. Ponavadi se znanje Slovenca konča le pri pravicah, ker je tega še navajen iz socializma. Če vam lastnina dela probleme, je edina rešitev da jo prodate. Ne boste rabil urejat nobene stvari več, le kupoprodajno pogodbo nesete overit k notarju, pa ste prosti vseh skrbi. Če vam to ne diši, pa ne jambrejte, ampak uredite evidence, ki do sedaj niso bile urejene. Vi ko lastnik ste DOLŽNI to storit.
slovenc59
20. 02. 2014 09.50
+2
Tole vse skupaj je eno navadno s****e. Milijoni in živci ljudi so šli, še zmerom pa imamo nekaj približno in tako na splošno. V jugi so temu rekli "okruglo pa na čošak" !!! Tako kot vse v tej v********i. !!
SDS_je_poden
20. 02. 2014 10.00
-3
Ne jambrej, pa uredi stanje za sebe tako da bodo v registrih pravi podatki.
Terezinka
20. 02. 2014 10.18
+4
To prvo, potem pa vseeno delati na tem, da se stopnje davka uredijo. Konec koncev je lastnik gostilne in lastnik kmečkega turizma v neprimernem položaju in isto lastnik,.ki oddaja v najem poslovni ali stanovanjski prostor od teh zanju enai naložbi plača bistveno različne davke
SDS_je_poden
20. 02. 2014 10.24
-2
Terezinka, se sicer strinjam, ampak prvo uredit evidence. To, da je na nepremičnino v zemljiški knjigi še vedno vpisan prapra ded je malomarnost lastnikov.
Terezinka
20. 02. 2014 12.45
+2
Se strinjam s tabo. To, da je premoženje, ki ga dajem v tržni namen za stanovanje različno obdavčeno od tistega, ki ga dajem pod enakimi tržnimi razmerami za poslovni namen proizvodnje gostinjstva ali kmetijstva. tudi to, da je sobodajalec kmet od prostorov, ki jih oddaja kot kmet različno tratiran kot sobodajalec gostinec ali podjetnik ni prav. državljani bi morali biti kot lastniki prvo enaki, potem pa naj se dodeli olajšave zaradi prvega stanovanja in zaradi vsega drugega kar se ugotovi kot pravilno in nujno.
528Hz
20. 02. 2014 09.44
+10
Pa ne se pustit, da bodo delali z nami kaj si bodo zaželeli. Ta davek je pa potrebno preklicat kajti vse kaj smo si ustvarli smo že itak morali plačat davek in to ne enkrat.
Terezinka
20. 02. 2014 09.51
+2
Bojim se, da bo davek, če ne letos pa v naslednjih letih le treba plačati. Zato kar uredite dejansko stanje. Upam pa, da bomo pred uveljavitvijo in dejanskim izvajanjem uredili stopnje davka za tiste objekte v katerih se opravlja dejavnost in tako dajejo delo in kruh ljudem.
SDS_je_poden
20. 02. 2014 10.02
-4
sumerian: Ta davek NADOMEŠČA nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ). Ker se bo sedaj to plačevalo na malo bolj pravičen način je prvi pogoj ta da sami uredite podatke v registrih tako, da bodo prav.
Terezinka
20. 02. 2014 10.15
+3
Je pa za poslovne prostore zelo visok, pomisli koliko bo davek na 0,75% vrednosti podražil neko dejavnost. Nek poslovni prostor z vrednostjo 1.000.000 bo moral letno plačati celih 7500 EURO davka. Mislim, da je to v tem momentu zares preveč
kavagre
20. 02. 2014 08.58
+5
mene pa zanima, kako je s tem, če še boš več let odplačeval stanovanjski kredit za svojo nepremičnino, moraš v Sloveniji vseeno še zdraven odplačevati davek na nepremičnino? V nekaterih EU državah to tako ne gre, namreč dokler plačuješ stanovanjski kredit banki-torej nisi popolni lastnik, tako dolgo ne plačuješ davka nepremičninskega državi. o tem se ni nihče pogovarjal? če kdo kaj pametnega ve o tem povedati naj napiše. pa menda ja ne more nekdo samo davke na hitro pobirati brez repa in glave?? bolj država davke zvišuje večji je primanjkljaj v državi - kdo so ekonomisti specialisti v SLO?
clox
20. 02. 2014 09.45
-1
Pri nas si vsakem primeru ti lastnik, tako da davek pade nate. Razen če govoriš o stanovanjskem leasingu. Pa tudi pri leasingu je to stvar dajalca leasinga in ne države. V teoriji bi ti tudi za avto na lizing morala registracijo in servise plačevat banka. Pa ti ne.
Terezinka
20. 02. 2014 09.53
+3
V nekaterih državah je res v času odplačevanja kredita ta kredit nekak strošek, ki se od siceršnjega davka odbiva. Mislim, da zato davka ni, ker je skoraj vsak kredit večji kot bi bil davek
slovenija981
20. 02. 2014 07.48
+9
Zdaj prihaja dan D, ko se bo videlo kaj imamo- neodvisno, skrompirano, podkupljeno,ali z ozadja vodeno SLOVENSKO SODSTVO!
Terezinka
20. 02. 2014 09.55
+6
Nesporno je UGOTOVLJENO, da imamo v glavnem umazano in skorumpirano politiko in politike. Za sodstvo to zaenkrat še ni tako zares dokazano. Tam so zelo redke izjeme zares dokazano vmešane. Je pa res, da politika dviga prah drugje, da skrije svojo umazanijo
Biofanatik
20. 02. 2014 04.44
+16
Ustava bi morala sloovce ščititi pred tako zblojeno zakonodajo zato morajo ustavni sodniki to nepremičninsko ropanje preprečit Amen!
Nauders
19. 02. 2014 23.50
+11
glede na birokracijo v Slo bo sedaj vsak državljan potreboval svojega odvetnika in računovodjo