Umetnine naj bi po poročanju tujih medijev zažgala mati enega izmed tatov, da bi zakrila dokaze, ki so bremenili njenega sina v oktobrskem ropu muzeja. Tako je mati obtoženega Raduja Doraguja v svoji peči zažgala umetnine, po nekaterih ocenah vredne kar 100 milijonov evrov. "Po aretaciji sem bila prestrašena, ker sem se zavedla resnosti položaja. Torbo s slikami sem položila v peč, poleg naložila nekaj klad, copat in galoš ter počakala, da je vse skupaj popolnoma zgorelo," je pojasnila.
Ženska naj bi torbo s slikami po aretaciji sina januarja letos zakopala na dvorišču, nato pa naj bi jo izkopala in zakopala na lokanem pokopališču. A še vedno ni bila mirna, zato se je odločila, da bo dokazno gradivo zažgala.
Razstavljavci muzeja v Bukarešti bodo preverili ostanke, ki so jih našli v ognjišču, preiskava pa bi lahko trajala tudi do pol leta.
Zaradi ropa, označenega za tatvino stoletja, bodo avgusta na sodišče privedli tri obtožene. V preiskovanje ropa, ki se je zgodil 16. oktobra lani okoli 3. ure popoldan v manj kot 90 sekundah, je bilo vključenih 25 policistov. Po obsežni preiskavi so nekaj mesecev po ropu prišli na sled trem Romunom.
Med ukradenimi umetninami so bila delo Pabla Picassa "Tete d'Arlequin" (Harlekinova glava), slika Henrija Matissa "La Liseuse en Blanc et Jaune" (Bralka v belem in rumenem), deli Clauda Moneta "Waterloo Bridge, London" in "Charing Cross Bridge, London", slika Paula Gauguina "Femme Devant une Fenetre Ouverte, dite La Fiancee" (Ženska pred odprtim oknom, imenovana zaročenka), delo Meyerja de Haan'sa "Autoportrait" (Avtoportret) in slika Luciana Freuda "Woman with Eyes Closed" (Ženska z zaprtimi očmi).
KOMENTARJI (17)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.