Slovenija

Uvedba terapevtskih skupin zdravil: cene padajo 'iz ure v uro'

Ljubljana, 09. 01. 2014 13.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Uvedba terapevtskih skupin zdravil že učinkuje, vsaj tako pravijo na ZZZS, kjer ugotavljajo, da proizvajalci praktično iz ure v uro znižujejo cene zdravil. Nižje cene zdravil pa pomenijo manj doplačevanja za zdravila, ki niso v teh skupinah.

Proizvajalci zdravil po uvedbi dveh novih terapevtskih skupin zdravil za zniževanje krvnega tlaka in zniževanje holesterola v krvi nenehno znižujejo cene zdravil, poudarjajo na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). Tako se tudi zmanjšujejo morebitna doplačila bolnikov za ta zdravila. Poudarili so tudi, da bo zamenjav terapij zaradi uvedbe sistema razmeroma malo.

ZZZS je s ponedeljkom uvedel novi terapevtski skupini zdravil za zdravljenje povišanega krvnega tlaka in zniževanje holesterola v krvi.
ZZZS je s ponedeljkom uvedel novi terapevtski skupini zdravil za zdravljenje povišanega krvnega tlaka in zniževanje holesterola v krvi. FOTO: Thinkstock

ZZZS je s ponedeljkom uvedel novi terapevtski skupini zdravil za zdravljenje povišanega krvnega tlaka in zniževanje holesterola v krvi. Pričakujejo, da bodo v obveznem zdravstvenem zavarovanju s tem pri zniževalcih holesterola letno privarčevali 6,8 milijona evrov (celotna vrednost porabe je sicer 26,8 milijona evrov letno), pri zdravilih za zniževanje krvnega tlaka pa nekaj manj kot 917.000 evrov (letna vrednost je 31,9 milijona evrov). Skupni prihranki na račun teh zdravil (torej skupaj s prihranki komercialnih zdravstvenih zavarovalnic) pa bi znašali 19 milijonov evrov letno.

Tako je treba med zdravili za zniževanje visokega krvnega tlaka doplačati le 14 odstotkov zdravil glede na tržni delež teh zdravil, pri zniževanju holesterola pa je treba doplačati le šest odstotkov glede na tržni delež.

Vodja oddelka za zdravila na ZZZS Jurij Fürst je na današnji novinarski konferenci pojasnil, da proizvajalci zdravil iz ure v uro znižujejo cene zdravil. Od 241 zdravil, ki so vključene v sistem, je danes treba doplačati za 114 zdravil, za 90 zdravil bi bilo treba v vsakem primeru doplačati.

Najvišja cena, ki jo morajo bolniki doplačati za zdravilo, znaša 80 evrov (pri tem gre za količino tablet za tri mesece). A Fürst poudarja, da za vsako zdravilo obstaja zdravilo drugega proizvajalca, z isto učinkovino (generiki), ki ga pa ni treba doplačati. Ob tem je opozoril, da so razlike med cenami za iste vrste zdravil tudi 300-odstotne.

Skupni prihranki na račun teh dveh skupin zdravil naj bi znašali 19 milijonov evrov letno.
Skupni prihranki na račun teh dveh skupin zdravil naj bi znašali 19 milijonov evrov letno. FOTO: Thinkstock

Po besedah generalnega direktorja ZZZS Sama Fakina bi z uvajanjem terapevtskih skupin zdravil letno v zdravstveni blagajni lahko privarčevali tudi 50 milijonov evrov. Fürst pa je dodal, da bodo na račun prihrankov lahko na listo zdravil, ki jih krije obvezno zdravstveno zavarovanje, uvrščali nova, biološka zdravila, ki pa so praviloma zelo draga.

Sicer pa Fürst ne verjame, da bi zaradi uvedbe sistema zdravniki množično menjavali terapije svojim bolnikom. Za menjavo zdravil se zdravniki odločajo predvsem ob vstopu novih zdravil na trgu, je dodal.

Predsednik Lekarniške zbornice: Menjava terapij bo prinesla negativne učinke

Fakin je poudaril, da bodo tisti bolniki, ki zaradi zdravstvenih razlogov ne bodo mogli jemati cenejšega zdravila, še vedno prejemali isto, dražje zdravilo, ki ga bo v celoti krilo zdravstveno zavarovanje.

Predsednik Lekarniške zbornice Slovenije Miran Golub je opozoril, da določena farmacevtska podjetja pred uvedbo terapevtskih skupin zdravil niso spustila višine cen zdravil, pač pa jih znižujejo postopoma. Tako so doplačila za zdravila po njegovih besedah razmeroma visoka, tudi do 24 evrov za škatlico, veliko pa jih doplačuje med 10 in 15 evri. "To bolniki težko plačajo, to je velik problem," je opozoril.

Sicer so bolniki po njegovih besedah razumevajoči in v lekarnah posebnih težav zaradi tega niso imeli. "Ampak vsak, ki doplača, reče, da se bo prihodnjič skušal pri zdravniku dogovoriti za drugo terapijo," pravi Golub. Ob tem opozarja, da bo menjava terapij zagotovo prinesla negativne učinke na zdravje bolnikov. Predvsem je po njegovih besedah težava pri starejših bolnikih, ki so vrsto let jemali določeno zdravilo, in bodo ob zamenjavi zmedeni ter bodo bodisi vzeli preveč zdravil ali pa jih sploh ne bodo.

Težave so tudi pri kritju različnih dobavnih cen zdravil. Ker so proizvajalci zdravil postopoma zniževali cene zdravil, imajo v lekarnah zdravila, ki so jih nakupili po različnih cenah. Lekarniška zbornica je po Golubovih besedah takoj po napovedi uvedbe dveh novih terapevtskih skupin zdravil pozvala lekarne, naj zmanjšajo zaloge, da bo zdravil z različnimi cenami malo. Golub opozarja, da je poslovna odločitev vsake lekarne, ali bo znižala zalogo, ali pa bo to prevalila na bolnike.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (107)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User326930
11. 01. 2014 06.56
Zakaj sploh placujemo dodatno zdravstveno zavarovanje?
Krta?a 21
10. 01. 2014 22.49
Nic bat. Manj zdravil bojo prodali, bolj bojo ljudje zdravi. Zadnje case opazam trend ko zdrsvniki pacientom samo dokladajo dodatna zdravila (aja zelodcek vas boli, no potem pa tole vzemite, aja zdaj je pa se pritisk, no pa se tole).
Frane Šajn
10. 01. 2014 13.35
-1
O ja gospoda takoj ko bomo uradno seznanjeni sto resnico. pa še to kdaj bodo začeli v lekarnah ponujati prava zdravila ne pa generike kar sem danes doživel. Nikoli ker bo generik vedno cenejši od originala, niso vanj vložili nič kot le površno kemično analizo originala. Ne se bat ne bo to za vas. Za generale bo pa vedno najboljše.
.jest
09. 01. 2014 22.25
+5
Ker se cene nižajo iz ure v uro je za pričakovati znižanje dodatnega zdravstvenega zavarovanja z februarjem 2014.
Ivan janez
09. 01. 2014 20.34
+4
že tako ubobožan narod nima službe male pokojnine nalagajo nove davke to je politika ki nas hoče stare bolane čim prej pokončat --včasih razmišljam da bi kar odšel iz Slovenije ker ne vidim več izhoda --ta zdravila ki jih sedaj zamenjujejo to mi deluje zelo tvegano s tem bodo pa imeli stroške ker bodo morali povečati mrliške vežice
User1089545
09. 01. 2014 20.29
+7
to je samo dokaz,koliko korupcije je v zdravstvu:Cene zdravil dosegajo visoke cene prav zaradi tega,in precej zdravil ki jih zdravniki predpišejo bolnikom so samo dodatek in bi tudi brez njih lahko ozdraveli.Ko malo pomislim so postali zdravniki nekakšni trgovski potniki za določena farmaceutska podjetja,in so za to normalno bogato nagrajeni
odpisan2x
09. 01. 2014 19.41
-3
kakc,nobenega glasa ljudstva,SAMO TO BI POUDARIL.,DA STE PODEŽELJSKI ZDRAVNIKI SAMO KUP NAPIHNJENCEV Z PRAZNO GLAVO
odpisan2x
09. 01. 2014 19.50
-1
bom navedel primere z imeni in primki ,če boste preveč brihtni.pa me naj kar tožijo.podeželski zdravniki so strel v prazno
Jebiga009
09. 01. 2014 19.34
+1
pejte mal pri nas v te naše komune pogledat koliko se jih zdravi zarad teh vaših božjih najboljših zdravil OGROMNO ! tut vsi zvezdniki na tem svetu se zdravijo zaradi odvisnosti od teh tablet ...pri nas so pomoje najbolj odvisni te starejši,upokojenci ,ki jemlejo na dan po 10 tablet za znižanje pritiska,holesterola to je največji nateg ,pa uspavalne so tut zelo zasvoljive to je hujši zadetek kot alkohol. 1 uspavalno pojeste pa 1 za holesterol pa nevem kaj še vse pa ste zadeti 3 dni skp ;)
Jebiga009
09. 01. 2014 19.31
+2
verjetno bo PRO PLUS tut moje podatke obvestlil policiji ... res bolano nimamo niti svobode govora več ,vsak ima svoje mnenje zdej pa če so policaji take ovce pol pa nevem .
Jebiga009
09. 01. 2014 19.24
+1
to so mamila zelo huda mamila,ki ne pomagajo nič,če pa že pomagajo pa škodujejo na polno sam se ne zavedate tega ,ker vam zdravniki to prepisujejo.
User934866
09. 01. 2014 20.08
-1
Povej mi prosim alternativo za visok pritisk?
.jest
09. 01. 2014 22.34
+3
Krta?a 21
10. 01. 2014 22.46
+1
Pritisk je samo simptom in ne bolezen. Drugace pa gibanje, manj hrane, vec vode, mineralov, vcasih malo konopljinega olja pa bo...
odpisan2x
09. 01. 2014 18.55
+2
npu bi maral raziskat kako so podeželski zdravniki tastare navadl na insulin-tu se pa res gre za velike denarje
DAEMONIUM
09. 01. 2014 18.30
+26
To je enaka mafija kot v CPL, BANDO PRED STENO PA SUS V TAJKUNSKE BUCE. Zakaj je aspirin v avstriji, hrvaskem 4 eur pri nas pa 8??? Zaradi bande skorumpirane!! zakaj so preprecili spremembo zakona o lekarnistvu po katerem bi se lahko nekatera zdravila ki se izdajajo brez recepta, prodajala tudi v trgovinah z zivili?? Zaradi skorumpirane bande!!! NAROD MORA SODITI TEJ BANDi!!!!!
hondanaked
09. 01. 2014 18.27
+3
to je dvorezni meč "" majn zdravil bomo proizvedli majn bo služb v slo in več brezposlenih pa se bumerang vrne !! država naj manj troši in nas ludeke neha izkoriscat " banda
hondanaked
09. 01. 2014 20.10
+3
ne ,decko nisem uvoznik tevec sm davkoplacevalec ,ki je zaposlen v slo firmi ... placujemo pa za take lenuhe kot si ti ! m.a.j.m.u.n
User1089545
09. 01. 2014 18.22
+14
saj to se je skoz vedelo da so zdravila precenjena .
KRUMPAVI
09. 01. 2014 17.38
+3
kaj pa viagra tudi
wolfterier
09. 01. 2014 20.54
+3
volos
09. 01. 2014 17.35
+30
Joj ko bi vsi Slovenci bili pametni in na isti dan nebi vec palcevali dodatnega zavarovanja bi se uredilo marsikaj, še vec kot imamo sedaj bi si lahko priborili .
tinitoni
09. 01. 2014 17.28
+28
Nahajte jamrati da je premalo medicinskega osebja in poglejte malo čez mejo. V Italiji sem se poškodoval in šel na urgenco nisem mogel verjeti .dežurni je bil samo en doktor ,ki pa je vse opravil sam od rentgena do mavca postavil diagnozo in imel zelo korekten odnos .Samo v poduk našemu zdravstvu.
testosteron
09. 01. 2014 18.58
-2
...ne govori neumnosti,...italijansko zdravstvo je ene par stopenj slabše ,kot naše,...in zakaj se primerjati s slabšimi,... ...pa ne mi smetit s takimi floskulami , da je dohtar delal rentgen,te zagibsal,..in ne vem še kaj - še dobro da ti ni rektoskopije naredil - al pa ti jo je,...
kakc
09. 01. 2014 19.04
-2
saj mu jo je naredil, zato ga pa tako hvali.........
aviktora
09. 01. 2014 17.17
+15
Diagnostika v Sloveniji je na zelo nizkem nivoju. Osebni zdravnik največkrat kar sam določi diagnozo brez specialističnih preiskav, je prava ali pa ne, zato se tudi toliko zdravil "zmeče" stran. Da dobiš napotnico za specialista moraš biti že malo privilegiran.
odpisan2x
09. 01. 2014 17.29
+31
sem pelov psa k veterinarju ,je vzel bris pogledal pod mikroskop pa takoj diagnoza,izgleda ,da bom začel k veterinarju hodit,če bom bolan-PA NISEM NEVAREN ZA OKOLICO
odpisan2x
09. 01. 2014 17.59
+11
prjatlu iz otroški let let sem nesu rentgensko sliko pokazat-reku je pa kaj jim bo rentgen ,če ne znajo slikat,ultra zvok-pa kaj ti to pomeni ,če to ne znaš brat kar kaže,isto ti je v vseh poklicih -kaj ti pomenijo instrumenti,če ne veš kaj pokazane vrednosti pomenijo-UKC JE ZAKON ,NE TO UNIČIT,NAMESTO NAPIHNJENIH PODEŽELJSKIH ZDRAVNIKOV BI BILO PA BOLJŠ ZAPOSLIT VRAČE
kakc
09. 01. 2014 19.20
za vsak drek te pa splošen zdravnik tudi ne more pošiljat k specijalistu. kam bi ti šla-šu v primeru če prdneš , pa- zasmrdi ........ ./ali / ne zasmrdi....... maš tri možnosti-otorinolaringolog , internist ali psihiater. diagnoza zate je pa tko sam ena tko da.....
kakc
09. 01. 2014 19.24
kaj je, rabiš glas ljudstva. ne, ane. saj ti tudi to nebi pomagalo, ker verjameš samo sebi.
Vinko Bosina
09. 01. 2014 17.16
+18
naj zmanjšajo ceno dežurstev zdravnikov( tudi po cca 700evrov za 24ur),pa 40mil. evrov od zavarovalnic( AS,Triglav, Vzajemna),naj dajo notri, ne pa da si bodo večdesettisoč nagrad izplačevali
giovanni2
09. 01. 2014 17.08
+38
Imam težave s pritiskom in mi je zdravnica morala zamenjati zdravila, ker stara niso več učinkovala. In kaj zdaj, če bom ta nova zdravila moral doplačati? Nekdo, ki me v življenju ni videl, trdi, da lahko jemljem tudi druga zdravila! Kakšen to sistem imamo? Za koji k***+ plačujem prostovoljno in dodatno zdravstveno zavarovanje, če bom moral še dodatno plačevati za zdravila?
Vinko Bosina
09. 01. 2014 17.14
+20
ne samo to, naj dajo zavarovalnice tistih 40milijonov evrov viška od dodatnih zavarovanj, pa jih ne bo treba doplačati
User1140275
09. 01. 2014 17.14
-1
Dobrodošel v kapitalizmu.... v kapitalizmu ni nič zastonj...
giovanni2
09. 01. 2014 18.19
+4
Ja, v kapitalizmu se vse plačuje, toda samo enkrat.