Slovenija

FOTO in VIDEO: Risa proti ZOO - 33:1. Ekipa ZOO po napetem 'lovu' ujela riso

Ljubljana, 08. 03. 2014 21.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Iz živalskega vrta so sporočili, da so po dolgotrajnem iskanju ujeli riso. 33 dni prostosti se je končalo na travniku Drenikovega vrha. Riso so uspavali in naložili v transportno kletko.

Iz živalskega vrta so sporočili, da so po dolgotrajnem iskanju ujeli riso. "Na dan žena, risa doma! Našli smo ''iglo v senu'' - riso, jo uspavali in pripeljali nazaj v ZOO Ljubljana. Zadetek, tokrat 33 : 1 za nas," so zapisali.

Riso so tako po 33 dneh na prostosti okoli 19.00 izsledili na travniku Drenikovega vrha, jo uspavali in naložili v transportno kletko.

Risa je iz svoje ograde skupaj z risom pobegnila v noči iz 3. na 4. februar, izhod pa jima je omogočilo padlo drevje, ki je pomendralo zaščitno ograjo.

V živalskem vrtu pravijo, da jim je bil tokrat pri iskanju v veliko pomoč podatek, da je bila risa v četrtek opažena malo nad Tivolijem, saj se je torej vrnila v okolico živalskega vrta.

Kot pravijo v ZOO, so nato včerajšnje popoldne preživeli "v razmišljanju po risje" in v kovanju strategije za iskanje, pri čemer jim je pomagalo tudi poznavanje njenih navad na prostosti.

Ugotovili so, da je risa dopoldneve običajno prespala v kakšni od številnih neobljudenih grap, pod kupi debel in vej, popolnoma neopazna za človeške oči. Na lov se je odpravila popoldne, vendar zaradi gozdarskih del in vedno večjega števila sprehajalcev na Rožniku po neprehodnih poteh. Proti večeru, ko so sprehajalci odšli, pa se je vrnila na vrhove, kjer je najlažje sledila premikom srnjadi, ki je medtem postala njen najljubši plen.

Ekipa živalskega vrta se je nato danes, oborožena z uspavalom, odpravila po sledeh rise. "Ekipa s tremi strelci in ostalim osebjem je zavzela Rožnik. Do mraka smo prečesavali teren, a je ni nihče opazil. Ob 18.30 uri smo se  potuhnili in jo čakali na vseh vrhovih," so svoje delo opisali v ZOO.

In nato se jim je končno nasmehnila sreča – pol ure kasneje se je prikazala na travniku Drenovega vrha. "Vodja veterinarske službe Pavel Kvapil jo je zadel z uspavalom. Imel je veliko srečo, saj je prišla ovohavat njegovo psičko Reiko. Risa je po strelu stekla v goščavo v smeri proti Mostecu. Vsi smo obmirovali in čakali 10 minut, da bi zaspala in je ne bi vznemirjali, saj sicer uspavalo slabše deluje. Če jo plašiš, se risa oddalji dlje od prostora streljanja kot sicer," pojasnjujejo.

Ko je risa svojim zasledovalcem izginila izpred oči, jih je zaskrbelo, da se morda ne bo ponovil teden dni star scenarij, ko je po dozi uspavala niso dovolj hitro našli. "Izkazalo se je, da je splezala na drevo tik ob travniku in obmirovala, vendar ne tudi zaspala. Zato smo ji dali drugo dozo, zaradi katere je končno zaspala. Zavili smo jo v odejo, jo spravili v transportni boks in odpeljali v veterinarsko ambulanto ZOO Ljubljana. Tam so jo naši veterinarji oskrbeli," še pravijo v ZOO.

Če bo faza prebujanja minila brez težav, bodo riso v začasno namestitev preselili jutri dopoldne.

Risa
Risa FOTO: Reuters
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (222)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

KRIZA8
11. 03. 2014 16.50
Naj mi prosim kdo razloži, zakaj risa in ne risinja.
bob87
10. 03. 2014 08.12
-2
Pa eni res niste normalni. Kaj če bi še tigre pripeljali na rožnik in jih spustili? Ja to je zelo naravno da živijo živali neposredno poleg mesta in vseh turističnih točk kakršna je rožnih, ko je v lepem vremenu gor po 500-1000 ljudi dnevno? Tam bi risinja res imela mir in ostali varnost. Še dobro, da vi o tem ne odločate.
bob87
10. 03. 2014 08.15
+5
In vi res mislite, da bi bila v taki naravi varna? Slej kot prej bi se našlo 10 takih, ki bi jo želeli za trofejo. Dejte eni mal razmišlat, pa ne samo neumne španske nadaljevanke bulit !!!
Animal_Pump
10. 03. 2014 09.11
+8
Se pa preselte...žival ima pravico,do naravnega okolja,in je bila prej tam kot pa ljudje...ris,pa medved se imata pravico sprehajat magar po tromostovju,pa nimate kej čivkat :P
luckyss..
10. 03. 2014 10.45
+7
Neumnost je dve živali, ki jih v ogradi itak nikoli ne vidite, držati v priporu - če pa sta dokazali, da lahko preživita v naravnem okolju!! Sveža karpatska kri bi še kako prav prišla oslabeli populaciji risov v Sloveniji. Kočevski gozdovi kličejo ! Zainteresirane civilne organizacije začnite z zbiranjem podpisov za osvoboditev risov !! (pa še rima se;)..
muso81
10. 03. 2014 20.16
kaj pa srnice,to pa niso živali ali boš risom sendviče noso vsak dan. luckyss ,jesi ti eno......
janezccc
09. 03. 2014 21.42
+8
na miru bi ju pustili...
bob87
10. 03. 2014 08.22
+0
Ja, da bi jo potem krivolovci uplenili al kaj? Eden bi nastavil 10 pasti, in je nebi toliko časa iskal. Mimogrede bi pa še kak pes nanjo neletel (na past).
Tone 12345
09. 03. 2014 21.19
+0
Vig1 Kva pa je s tabo kej narobe!1Narava je narava!!!
bob87
10. 03. 2014 08.25
+0
Ne, s tabo je precej narobe. Rožnik pač ni primerna narava. Si bil kdaj tam. Sej ni risek tko len kot folk, ki ima dovolj 500m placa okoli bloka. Malo si poglej kakšnen je rožnik ob lepem vremenu. Ja res bi imel mir.
jezzson
09. 03. 2014 20.23
Joj ti riso se moraš še sliko naučit pa bo bolje
fujjjjjj
09. 03. 2014 20.11
+0
kdo paq ji je dal ime Zoja??? nekako me asocira na ljubljanskega šerifa ZO rana JA nkoviča
malimax
09. 03. 2014 18.39
+5
Nobenemu nic ni naredila pa so jo zaprli.Krvolocnezi.
Vig1
09. 03. 2014 18.54
-9
Kaj pa vse tiste luštne srnice, ki jih je zverinsko umorila? Krvoločnež ;-) Pa spomladi začno tja hoditi tudi otroci in kljub prepovedi se najde kar nekaj spuščenih psičkov. Vsi ti bi lahko končali raztrgani.
XenoSlo
09. 03. 2014 19.14
-2
Bogi spuščeni psički. Kaj imajo psički sploh biti spuščeni?
Tone 12345
09. 03. 2014 21.18
-2
Vig1 Kva pa je s tabo kej narobe!1Narava je narava!!!
Tone 12345
09. 03. 2014 21.19
-2
Vig1 Kva pa je s tabo kej narobe!1Narava je narava!!!
Animal_Pump
10. 03. 2014 09.13
+2
Psi morajo na povodce...gozdne živali ,v naravi imajo prednost pred domačimi...konec debate. Raje vidim medveda na dvorišču(sem ga že parkrat),kot pa sosedovega spuščenega cucka...
muso81
10. 03. 2014 20.21
ti pa si pravi animal pump,tam bi lepo prišel do njih da bi sprobal še riso,v živalskem nemoreš do nje.
Tone 12345
09. 03. 2014 18.04
+5
A si lahko predstavljate koliko ljudi je zaprto nedolžno po obstoječem sodništvu in neki človeški poroti ki je pristranska čustvena in nestrokovna!!IN tiljudje po nedolžnem sedijo morda desetletja ampak samo oni sami vedo da jim je bila storjena krivica"!A si predtavljate to bolečino oz krivico ki jim je storjena!!!
Tone 12345
09. 03. 2014 14.46
+25
Pustite jo v naravi!V življenju kjer je njeno mesto!
Tone 12345
09. 03. 2014 14.50
+14
lovci pa naj bodo manj kruti pri brez srčnem pobijanju živih bitij pod pretvezo da selekcionirajo!zaradi ravnovesja!!!
Vig1
09. 03. 2014 18.59
-5
V naravi? A veš, da je ta hribček, kjer je bila risa, na sredini našega glavnega mesta? Predator kot je risa nima kaj početi sredi mesta.
janezccc
09. 03. 2014 21.45
+2
bob87
10. 03. 2014 08.19
-2
Rožnik pač ni narava oz. mesto za risinjo. Razn za kake brezpametne Ljubljančane, ki mislijo da že 3 smreke predstavljajo gozdiček.
Amethist
09. 03. 2014 14.03
+20
Sej ne vem kaj tocno nej recem, po eni strani smi zival smili, da bo spet v ogradi, predvidevam da je bila na svobodi zelo srecna. Ampak vseeno bolje v ZOOju kot trofeja kakega lovca.
Amethist
09. 03. 2014 14.04
+22
CyberWorm92
09. 03. 2014 14.35
+3
luckyss..
09. 03. 2014 16.50
+8
Amethist
09. 03. 2014 17.08
+1
Nima veze al je isto al ne. Zanima me samo koncni rezultat.
CyberWorm92
09. 03. 2014 17.12
-3
raubšicerje treba istrebit : ))) lowci nimajo kle weze : ))) lowci tut hranjo žiwali jh preseljujejo držijo nazaj diwjad da se ne šetajo w naselju itd : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 17.12
-2
raubšicerji so uni k jh wi sowrašte ne pa lowci : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 17.15
-4
ametist pa ti lucky wrjetn neweste da pozim lowci hranjo srnjad po hosti itd : ))) tko k mi dajemo ptičje krmilnice pred hišo za ptiče pozim lowci dajejo krmišča za srne pozim w hosti itd : )))
luckyss..
09. 03. 2014 17.19
+2
Pozimi jih hranijo, čez leto pa streljajo...Narava je najboljši selektor in če bi zima vzela svoj naravni davek, bi bili lovci čez leto brez golaža...
Verbena
09. 03. 2014 18.27
+7
Ris se je pri nas ponovno naselil v 70-tih letih, ko so pripeljali, mislim, da tri pare, populacija je narasla...na žalost pa je danes predvsem zaradi parjenja v sorodstvu, spet zelo ogrožen....nekaj pa najbrž tudi zaradi nezakonitega odstrela!!....dobro bi bilo, da se čimprej dodelijo nove živali iz katere od drugih populacij.....in, da se strogo prepreči krivolov!!!......navsezadnje je ris v preteklosti naseljeval kar precejšnji del države in lepo bi bilo, da se ohrani vsaj na Kočevskem.
markyxxx
09. 03. 2014 12.57
+12
muso81
09. 03. 2014 12.36
+11
Moram povedat,da ko berem komentarje,ste eni pravi majmuni,risa sta navajena okolja ki ga imata,nista lačna in jima ničesar ne majnka.Veliko psov (so živali ki rabijo sobodo) bi raje bili v azilu kot pa pri "lastniku"ali pa nekateri(ki jih je vedno več) ki se prosto(svobodno)potikajo naokrog in nimajo kaj jest.Malo lastniko živali je,ki jim res namenijo 100%svobodo,stem da ta risa nista na povodcu,doma na ketni ali pa zaprte v enosobnem stanovanju ki gre samo dvakrat ven(mam možnost to videt,ker je moj sosed),skratka to je samo o psih,kaj šele druge vrste živali.ZDAJ PA PREMISLITE ČE STA TA DVA RISA RES TAKO BOGA ali bi morali pro druge stvari porihtat.Da nebo pomote,imam zelo rad živali,zato je tudi nimam ker nimam dovolj časa za njih.Občasno pa sprehodim sosedovega psa.
CyberWorm92
09. 03. 2014 13.41
+1
to še ne pomen da se w hosti w kakmu kočewskemu rogu nebi počutla še boljše : )) prilke jm pa nedajo : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 13.42
+0
okolje jm ne omogoča tega da pride nagon do taprauga izraza : ))
luckyss..
09. 03. 2014 16.42
+8
@muso81....Ris, ki potrebuje za normalno življenje površino 30 000 hektarjev, bi nekoga drugega označil za majmuna ;) Verjetno bi kakšna želva bila zadovoljna s takšnim "tivolskim razkošjem"..ris pa prav gotovo ne ...
muso81
10. 03. 2014 20.28
Pika Mika
09. 03. 2014 11.43
+12
odlično se je znašla za žival iz ujetništva... :))) sicer pa - poznate zgodovino risov in kakšno je trenutno stanje z njimi pri nas? bili so izlovljeni, nato ponovno naseljeni, danes so pa spet izjemno ogroženi. zoo ima pa svoje pluse in minuse. za žival skoteno v ujetništvu, je zoo edina možnost preživetja.
KD_FT
09. 03. 2014 13.44
+12
Tale riska demantira tvojo trditev ... 33 dni je preživela na svobodi, uplenila si je hrano ... ne morš rečt, da ni sposobna preživetja zunaj ograje!!!
Pika Mika
09. 03. 2014 15.38
+0
ma dej! pol bi jo pa avto sred ljubljane zbil ali bi pa enga cufija mufija pojedla, bi se pa te isti ljudje drli, da za žival ni bilo poskrbljeno. se ti res zdi tivoli potem najboljša rešitev?!
CyberWorm92
09. 03. 2014 16.23
+4
uredu nicka : )) sam kam so jo spet dali : )) k nam w kočewski rog al za ograjo?? : )))
Pika Mika
09. 03. 2014 18.35
-4
janezccc
09. 03. 2014 10.38
+8
Pustil bi jo pri miru.
luckyss..
09. 03. 2014 10.18
+27
Kot cirkusi z dresiranimi živalcami bodo tudi ZOO-ji kmalu preteklost. Tisti, ki mislite da mora otrok videti živali v ujetništvu pa prav tako spadate v eno izmed podobnih ustanov...
tomaž 1
09. 03. 2014 11.22
+4
Pika Mika
09. 03. 2014 11.45
+2
stvari nikoli niso črno - bele. tudi zoo - ji ali pa različna zavetišča za divje živali igrajo precej pomembno vlogo pri ohranjanju živalskih vrst.
luckyss..
09. 03. 2014 11.53
+8
Živali, ki jih izkoriščajo kot razstavne eksponate ne morejo hkrati vršiti funkcije ohranjanja vrst. Za ogrožene živali ustrezno poskrbijo v njihovih naravnih okoljih v nacionalnih parkih...
Pika Mika
09. 03. 2014 12.15
+0
kaj pa živali že skotene v ujetništvu? kaj pa s temi? ker v zoo - jih so točno take živali.
Pika Mika
09. 03. 2014 12.22
+2
a ja, pa hrčki, morski prašički, kuščarji, želve, kače, papige, psi (če pogledaš daleč nazaj v zgodovino). torej, živali skotene v ujetništvu. jih spustimo vse?
CyberWorm92
09. 03. 2014 13.27
+3
ris pa wsi wemo da ni bil nikol udomačena žiwal : )) ma swoje nagone in se počut w ujetništwu zlo omejeno : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 14.36
-1
Pika Mika
09. 03. 2014 15.40
-1
vse živali imajo nagone in vse so v ujetništvu omejene.
CyberWorm92
09. 03. 2014 15.45
+1
gor sm napisu primer psa pa wolka k zlo lep primer tega : ))) kaj je udomačena žiwal al pa diwja : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 15.46
+1
domač pes izhaja iz wolka pa kojota : ))) se je pa udomačil se prau če daš psa na ketno se ne počut tko "omejenega" k wolk naprimer : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 15.47
+2
kar pa še ne pomen da pes nima wolčjih nagonou : ))) dej psa w trop psou nwm 5 komadou na kup : ))) wrjem da te weč nebo prepoznal kot "gospodarja" : )))
Pika Mika
09. 03. 2014 18.38
-3
cyber, lej, tole je pregovarjanje vamo - tamo. idealni stvari pač ni, je pa boljš, da se ljudje skoncentriramo na ohranjanje divjih živali, kot da se pregovarjamo glede že zatečenih stvari.
abigail
09. 03. 2014 09.52
+4
Risa oba spustite na Krim, nesramne lovce pa na psihiatrijo, skupaj s tistim kmetom, ki nam je včeraj popoldne nadišavil ozračje v vasi z ogromno količino polite gnojnice po travniku zraven naše hiše!!!
KD_FT
09. 03. 2014 13.49
+6
Ljubica, če ne preneseš svežega podeželjskega zraka, pejt pa raje v mestni megleni smog!!! Sam ne rečt, da nimaš izbire!
RS-44
09. 03. 2014 09.35
+39
"Živalim pripada svoboda! Živali so nedolžne! Živali ne sodijo v zapore! Živali niso last človeka! Neupravičeno jih omejujemo za svoje sebične želje! BOJKOTIRAJMO ŽIVALSKE ZAPORE! ("zoo"-je)" Za začetek prodaj vse kar obremenjuje naravno okolje živali (hiša, avtomobil, vso elektronikoko,...) potem se pa razburjaj. Pljuvate po ZOOjih v realnosti je pa tako da nam je ris v divjini že enkrat izumrl, bil ponovno naseljen sedaj je pa spet na pragu izumrtja. Za to zagotovo ni kriv ZOO kjer so sami risi vzgojeni tam...pač pa očitno težava sloni nekje drugje. Tako d adobro za riso da so jo ujeli....v SLO ris v ZOOju doživi trikrat večjo pričakovano starost kot risi v divjini katere pobijajo dedne bolezni in pomanjkanje naravnega prostora. Sedaj pa minusarji navalite, z preživetje živali vam itak ni mar...važno da nekaj v tri krasne moralizirate.
CyberWorm92
09. 03. 2014 09.45
+10
wčas boljš bit mrtu k pa w kletki : )) narawa ma tut swoje zakone tko da s temi umetnimi forami ala ZOO nebo dolgo držalo wode : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 09.50
+2
če je risu namenjena podobna usoda k dinozawrom mu je pač namenjena : )) tut ZOOji ga nebojo rešli : ))) keč je nekje drugje : ))
Verbena
09. 03. 2014 10.01
+5
RS-44
09. 03. 2014 10.03
-2
ZOO rešil preživetja risov seveda ne bo, ampak glede na to da imata risa za razere ZOOjev ogromno ogrado v LJ mislim da jima ravno hudo ni. Tudio meni se smilijo živali v premajnih ogradah, ograda risov je pa precej velika, tako velika da je risa v LJ ZOOju skoraj nemogoče videti. Tako da če bi jaz izbiral med življenjem v risovi ogradi in z vsakdanjo hrano in med svobodo kjer mojo vrsto pobijajo bolezni bi raje izbral prvo
CyberWorm92
09. 03. 2014 10.06
+1
to zdej goworiš k se lohka prosto šetaš okol : )) me zanima kok bi razmišljau po par letih w enmu rezerwatu : ))
CyberWorm92
09. 03. 2014 10.07
+3
prwo izwrši onda se žali al kok že praujo : ))
Verbena
09. 03. 2014 10.14
+7
..ali drugače!!...zakaj je Diane Fossey namenila celo življenje za reševanje goril??....zakaj je podobno delo opravljala Jane Goodall pri šimpanzih???......ne bi jima bilo potrebno, (( eni sploh, ker je njena smrt še vedno nepojasnjena),če se ne bi vmešaval toliko človek, zaradi divjega lova, preveč krčenja narave......kakor, da se res ne da preživeti z manj!!!.......človek je v bistvu veliko slabši od vsake živali, ker ne spoštuje zakonitosti narave!!
RS-44
09. 03. 2014 10.21
-2
Naravno okolje povprečnega človeka je manjše od ograde risinj...večino časa preživimo v hiši in službi/šoli, tako da po svoje tudi ljudje živimo v rezervatu. Dobro gremo na kake počitnice, izlet, zabavo,...ampak večina našega življenja je vseeno neločljivo povezana z omejevanjem.
CyberWorm92
09. 03. 2014 10.26
+2
sam ponawad te keš omejuje w temu : )) če bi meu keš bi še wedno bil doma? : )) kle podobna fora pr temu risu : )) isto k bi teb dau keš pa možnost da greš mal dlje k pa iz mesta : )))
CyberWorm92
09. 03. 2014 10.27
+2
nas keš omejuje risa pa žica k ji je ratalo pridt wn : )))
Sara C.
09. 03. 2014 10.39
+1
Samo zato ker človek rad zamenja svobodo za varnost, ne pomeni, da jo tudi živali - sploh pa žival ne ve, da ji nudimo varnost, ona ve le, da ji omejujemo svobodo.
CyberWorm92
09. 03. 2014 10.45
+4
me zanima če kdaj tem risom spustijo not enga žiwga zajca al pa kej podobnega da mal izžiwi swoje predatorske nagone : ))
picikamala18
09. 03. 2014 09.16
+22
boga....se mi smili ko tako nemočno leži :(
jan333
09. 03. 2014 09.04
+53
Ampak kako so bili mnogi 'strokovnjaki' polnih ust ko je pobegnila in so rekli, da je zaradi ujetništva nesposobna preživet v naravi, pa to sploh ni res, še vedno je živa in ne izgleda prav nič shirana.
David Oblak
09. 03. 2014 09.02
+25
zdej bo sigurno v depresijo padla