Tujina

Tretji najbogatejši Zemljan za revne daroval 20 milijonov evrov

Madrid, 27. 10. 2012 11.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Gospodarska kriza Špancem ni prizanesla. Število tistih, ki potrebujejo pomoč, se je v zadnjem času zelo povečalo. Najbogatejši Španec milijarder Amancio Ortega se je zato odločil, da bo španskemu Karitasu daroval 20 milijonov evrov.

Milijarder Amancio Ortega, ustanovitelj mednarodnega tekstilnega podjetja Inditex, čigar premoženje ocenjujejo na 40 milijard evrov in velja za tretjega najbogatejšega Zemljana, se je s svojim prispevkom vpisal v zgodovino španskega Karitasa kot donator z najvišjim prispevkom. Karitasu je daroval preko svoje ustanove, ki že več let podpira različne humanitarne organizacije.

Amancio Ortega se je s svojim prispevkom zapisal v zgodovino španskega Karitasa.
Amancio Ortega se je s svojim prispevkom zapisal v zgodovino španskega Karitasa. FOTO: Reuters

Najbogatejši Španec, ki svoj denar zelo rad namenja predvsem za življenjske potrebščine, zdravila, šolske knjige in domove, med bogatimi Španci s svojimi donaciji velja bolj za izjemo kot pravilo. V Španiji namreč različne humanitarne organizacije z naslova donacij komajda dobijo kakšne omembe vredne zneske.

Po zadnjih podatkih španskega ministrstva za socialo in zdravje je bilo leta 2010 do socialne pomoči v državi upravičenih osem milijonov Špancev, v zadnjih dveh letih pa naj bi se ta številka povečala kar za 20 odstotkov. Zaradi deložacij stanovanj in hiš, saj številni Španci več ne zmorejo plačevati hipotek, se je v državi tudi povečalo število brezdomcev. Po zadnjih ocenah dnevno svoj dom izgubi kar 300 Špancev.

Brezposelnost v Španiji je trenutno rekordna pri 25,02 odstotka. Brez dela je v državi 5,78 milijona ljudi. V skoraj dveh milijonih španskih gospodinjstev nobeden od članov gospodinjstva nima redne zaposlitve. Država je tudi na vrhu lestvice po največjem razkoraku med revnimi in bogatimi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (60)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dejzi123
08. 11. 2012 16.13
LEPO OD NJEGA,,,,,
JurijGrmMlajsi
28. 10. 2012 12.37
+1
Morali bi imeti posebne organizacije, ki jih nadzira država in poskrbi, da vse gre za ta namen ter da ostane v domovini. Pa tudi to samo za domače in tiste s stalnim prebivališčem, ne za kake ilegalce .
didiss
28. 10. 2012 20.46
-1
ali je pomembno za koga domaci ali ilegalci so pac samo ljudje ki jim je potrebna pomoc...JurijGrmMlajsi ce bi bil ilegalec in socialno sibak bi bil vesel vsake humanitarne pomoci,kaj ne
JurijGrmMlajsi
28. 10. 2012 12.35
res bi lahko, ko je že tako bogat, sam poskrebel za to komu bo denar prišel v roke, a to koliko je dal, v smislu, da nekaj "žrtvuje" je povsem nesmiselno. Tu ni prostora za sentimentalnost- če en porabi sam za hrano in položnice, vse ostalo razdeli med reveže bo to še vedno npr 300 ali 400 evrov. Pomeben je učinek. Dejstvo, da se nekdo sploh spomni je že nekaj. Folk, ki vse mar ima razdeli med revne pa obstaja sam v pravljicah in norišnicah.
JurijGrmMlajsi
28. 10. 2012 12.27
+1
Lepo, a VSE do zadnjega centa morajo zapraviti DOMA! Poln kufer imam teh dobrodelin organizacija, ki mečejo denar za države in regije, kjer je vse zaman. . Dobrodelnost naj ostane doma!
HujUsrajini
27. 10. 2012 23.25
+2
Uuu, to je nekaj takega kot bi jaz daroval 2 eura...
batman1972
27. 10. 2012 20.47
-1
pri 40 miljardah bi lahko se pa res enmal bolj izprsil.
mumblyy
27. 10. 2012 19.02
+8
Daroval? Nič ni daroval. Samo olajšavo pri davku je dobil.
macro
27. 10. 2012 18.01
+0
Karitasu je daroval preko svoje ustanove, ki že več let podpira različne humanitarne organizacije... TOREJ Ima ustanovo,nikjer ne piše za kakšno ustanovo gre...,ki podpira humanitarne org., ki je denar dala Karitasu, ki je humanitarna organizacija... to se sliši bolj kot pranje denarja... zakaj pa nima lastnega Karitasa, kjer ve kam bo šel denar??? zelo rad namenja predvsem za življenjske potrebščine, zdravila, šolske knjige in domove in k temu še doda..eeee....oblačila recimo. p.s. pa še v dohodnino si bo dal.
User792410
27. 10. 2012 18.11
+5
Pranje denarja to ni,so pa sigurno zajetne davčne olajšave v ozadju !
mario7
27. 10. 2012 18.00
+4
Zdaj verjetno Slovenski tajkuni že razmišljajo kako bi ga oravbali.
User792410
27. 10. 2012 17.50
+4
Njegov proračun to "prizadene" pribljižno enako kot našega,kadar v te namene prispevamo 20 eur, s to razliko,da je on to naredil 1x v življenju,mi pa večkrat na leto ! Ampak vseeno pohvalna gesta,ki bo imela svoj učinek šele takrat,kadar ji bodo sledili še ostali bogataši !!!
JurijGrmMlajsi
28. 10. 2012 12.28
zapeckar Da, sam revnim je pomemben učinek, ne žrtev.
AlternativeFacts
27. 10. 2012 16.36
+2
premoženje ocenjujejo na 40 milijard €....Karitasu daroval 20 milijonov € .... Uuu to pa je za hvalospeve pet...kaj ko bi tem revežem za 10 milijard € kupil in podaril obdelovalno zemljo? ..samo bežna misel..Sicer pa ljudje ki imajo okoli 0€ premoženja in 700€ plače darujejo tudi do 200€ ..saj vem..nepomembno..premali znesek....
anonymous3
27. 10. 2012 16.42
+7
se strinjam premalo, ampak kdo z 700 daruje 200, cisto nuben ti povem, niti centa ne bodo daroval, lahk si hvalezen da je 20 milijonov zaupal tem spancom ker vecina itak ne bo prisla do revnih ampak bo sla v zep.
AlternativeFacts
27. 10. 2012 16.47
-1
anonymous3 poznam ljudi ki darujejo..nekateri celo plačujejo drugim račune,pa imajo 700€ plače....
fokit
27. 10. 2012 16.54
+4
ja seveda ja, s čim bodo pa sami preživeli a? mutni posli pa to, ker kdor ma 700€ plače v slovenij 100% ne plačuje račune drugim, ker jih ne more...
soniksk
27. 10. 2012 17.24
+6
z nobenim se tle ne strinjam, hvale vredno je da je daroval toliko, nujno mu ne bi bilo niti centa. Jaz imam mesečno dohodkov 650 evrov, s tem plačujem najemnino in vse ostale stvari in še vsak mesec dam 25 eurov rdečemu križu. Je pa res da nimam otrok in tudi ne kupujem nekih novih stvari vsak mesec.
macro
27. 10. 2012 17.44
macro
27. 10. 2012 17.45
+3
CCi če ti pri mami živiš pa ti račune plačuje še ne pomeni da ti daruje ampak te preživlja.. se bo treba osamosvojit počasi.
jansa-arms
27. 10. 2012 16.25
+1
upam samo da bo ta ortega zahteval dokazilo kam je šel njegov prispevek.sicer se zna zgoditi da bo moral stric benedikt kupiti se nekaj parov nogavic
ponosen_na_24ur
27. 10. 2012 16.06
+10
svaka čast malo je takih ljudi ki bi to storili
HooplaToopla
27. 10. 2012 15.55
+0
Me zanima, če bi me POP TV prišla intervjuvat in napraviti reportažo, če bi prispeval za Rdeči križ 5 centov. Približno za taka razmerja gre. Tipu ne pomeni 20 milijonov nič. Pa še tu bi stavil, da bo Karitas s tem denarjem naredila biznis kateri od njegovih firm.
Bavcb
27. 10. 2012 15.20
+5
Ne razumem kaj bi eni radi , ja lepo še več takih , vsaka čast itd , ne pa iskat dlake v jajcu, aja vam osebno ni nič dal.
jansa-arms
27. 10. 2012 16.27
+1
kaj ne razumeš? unicef polovico doniranega denarja porabi zase!
jansa-arms
27. 10. 2012 16.28
+1
karitas pa ni nič drugačen,kvečjemu še slabši!
jansa-arms
27. 10. 2012 16.29
+1
mac 58
27. 10. 2012 14.49
+8
In spet se samo pluva po njem...
pa dobr no
27. 10. 2012 14.30
+0
To je tako, kot bi jaz daroval 10 centov. Ob vseh milijardah evrov.... Naj daruje 20% svojega mesečnega dohodka. Če kdo od navadnih državljanov daruje 100 EUR je to 15 % dohodka naše povprečne plače.
pa dobr no
27. 10. 2012 14.33
+5
Denarja je zadosti za vse, samo razporejen je slabo. Da je ta človek bogat mora biti drugih 10.000 ljudi na robu preživetja. Sprevrženo.
macro
27. 10. 2012 14.43
-1
Infadel_no1
27. 10. 2012 14.48
-4
To je kot če bi povpreče slovenec, ki ima premoženje s stanovanjem ali hišo vred v vrednosti 100000€, nakazal 50€! To je veliko več kot pa nakaže dobrodelnim organizacijam poprečni slovenec!
jansa-arms
27. 10. 2012 16.21
-1
Infadel_no1. koliko si pa ti prispeval poleg1000 neumnih besed?
Infadel_no1
28. 10. 2012 10.22
+1
tm vsako leto dam okoli 10-20 evrov. Samo jst dajem bolj za slovenske orgnaizacije in za sloenske otroke! In je še vedno manj po promilih kot pa je dal ta miljarder!
Infadel_no1
28. 10. 2012 10.23
In zakaj bi bile neumne, zate so matematiki neumni?!? Izgleda! Ker gorej ni nič druegga kot izračun proscentov in napisano da pvprečen slovenec da nameni veliko manj, kot pa ta model gor! Vprašaj se koliko so dali Dubajčani, šejki in podobno, vsi skupaj manj kot slovenija!
olpop
27. 10. 2012 14.01
+1
Sicer pa defenitivno "reklama" za samega sebe, pravi iskreni dobrodelniki so ponavadi anonimni darovalci....zdej pa štampajte minuse, njemu podobni Slovenski "aristokrati"
rew333
27. 10. 2012 14.14
+8
oh, ta reklama ga pa drago stane.... In tudi če bi si res delal reklamo, bi si jo zasluženo. Ko bi ga le posnemali drugi bogataši in ko bi le bili naši mediji polni takih novic!
olpop
27. 10. 2012 14.22
-2
rew333: ne sekiraj se (on se sigurno ne), za njega je to kot da bi ti dal 100evrov oz. še manj :)... Seveda lahko bi človek dal milijardo in vsi bi ga že vzeli za svojega vodjo, ker je tako dobrosrčen "pridi k nam reši nas o dobri človek"...zmanipulirane ovce :)
rew333
27. 10. 2012 14.45
+3
demogil, ne razumem, po čem sklepaš, da se sekiram? Sploh se ne. Njegova gesta se mi zdi lepa. In bi se mi še lepše zdelo, če bi jih bilo več. To je vse.
olpop
27. 10. 2012 15.32
-2
Res gesta iz srca? kod da je njemu mar za vas, za nas?....vzet jim denar in ga raztalat med ljudi, in na svetu nebi bilo več revežev.....grabežljivci vsi enkrat umrejo, ampak tam jim denar nič ne pomaga!
macro
27. 10. 2012 13.55
+4
Koliko je to 0.005% od premoženja? 20.000.000 € si je dal v davčno olajšavo.
Misija1
27. 10. 2012 14.02
+2
Glej, mislim da bi ti moralo bit jasno, da 40 milijard on NIKOLI v zivljenju nima in ne bo imel. To je samo ocena njegovega premozenja, v vecini FIRME! Kjer pa tudi kot lastnik nima moznosti, da bi ga prodal in imel od tega 100 procentni dobicek.
macro
27. 10. 2012 14.40
+1
Preberi kaj sem jaz napisal pa me potem komentiraj.
Misija1
27. 10. 2012 13.46
+14
Teh 40 milijard dolarjev je misljenih kot vrednost njegovega premozenja oziroma podjetij, ne pa kot denar ki ga lahko fizicno dvigne iz racuna. To kot prvo. Kot drugo, super da se se vedno najdejo izjeme ki darujejo. Edino kaj bi lahko bilo boljse je to, da bi ta denar razdelil osebno med nekaj 10 druzin v socialni stiski, ne pa daroval v te organizacije, kjer se denar cudezno porazdeli med lastne clane! Se pa tudi pri nas najdejo taksni, v Mariboru recimo osebno poznam osebo ki ima kar precej pod palcem in redno stipendira otroke starsev, ki so v socialni stiski, jim placuje malico in kosilo v solah itd. itd..Jih pa vsako leto izbere nekaj.
rew333
27. 10. 2012 14.17
+4
se čisto strinjam s tabo! Karitas, Rdeči križ, Unicef.... že veliko besed o "poštenosti" teh humanitarnih organizacij...
Infadel_no1
28. 10. 2012 10.24
Organizacija ne more biti umazana, umazani so ljudje!