Slovenija

Šušteršič: V sredini prihodnjega leta bi lahko zaprosili za pomoč

Ljubljana, 08. 12. 2012 12.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Vlada bo skušala v prvi polovici leta 2013 prodati deleže v bankah in državnih družbah. "Če do tega ne bo prišlo, pa se lahko zgodi, da bomo v sredini prihodnjega leta zaprosili za pomoč," je poudaril finančni minister Janez Šušteršič.

Janez Šušteršič
Janez Šušteršič FOTO: Damjan Žibert

Vlada bo skušala v prvi polovici leta 2013 prodati deleže v bankah in državnih družbah. "Če do tega ne bo prišlo, pa se lahko zgodi, da bomo v sredini prihodnjega leta zaprosili za pomoč," je v pogovoru za tiskovno agencijo Reuters izpostavil finančni minister Janez Šušteršič, ki sicer verjame, da referenduma o slabi banki ne bo.

Ob tem je minister poudaril, da obstaja več možnosti, kako rešiti problem slabih terjatev. Verjame pa, da je pravna pot najbolj učinkovita in najhitrejša. Upa, da bomo razmere v bankah rešili dovolj hitro, in da prošnje za mednarodno pomoč ne bo.

"Glede na velikost slabih kreditov bi lahko potrebovali državna jamstva za slaba posojila, in sicer v višini do 10 odstotkov BDP. S tem pa bi se zaradi čiščenja portfeljev lahko povečal proračunski primanjkljaj in javni dolg države," je opozoril Šušteršič.

Med družbami, ki se bodo tako v prihodnjem letu znašla na trgu, so Telekom Slovenije, Zavarovalnica Triglav in Petrol.

Glede množičnih protestov po Sloveniji Šušteršič pričakuje, da se bo stanje začelo umirjati, saj je slovenska politika pri sprejemanju pokojninske reforme in proračuna za prihodnji dve leti stopila skupaj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (359)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BogiEmil
09. 12. 2012 15.28
+2
Ta sploh ne ve, kaj govori, ... aja, spet mora raja nasedat na puhlice, ma, dej ti kake rezultate, ne pa kr neki, al pa imej ja..jc..a pa zapros za pomoč že zdej ..... simpl .....
ratio
09. 12. 2012 15.27
+3
Evo, točno tako, kot je bilo napovedano in se je dalo predvideti! S prodajo obveznic in varčevanjem na javnem sektorju si je bilo potrebno kupiti čas, da izvedejo nujne ukrepe "prodaje" preostanka skupnega premoženja. In zakaj EU pomoči niso želeli vzeti že oktobra, ko je bila pomoč v višini 7 milijard ponujena? Ker bi evropski nadzorniki pokvarili "prodajne mahinacije". Še enkrat se pripravlja kraja skupnega premoženja vsem na očeh. Ljudje naj varčujejo, da bodo lahko še naprej kradli.
ubogislovenci
09. 12. 2012 15.05
+2
,, v sredini prihodnjega leta" - TEBE IN TEBI PODOBNI, ŠUŠTERŠIČ, VEČ NAJVERJETNEJE PRI KORITU VEČ NE BO!!! GOTOF SI
butro
09. 12. 2012 18.57
+1
zmago56
09. 12. 2012 13.31
+7
Tudi Jurček čaka na pomoč, pa Zoki tud, da bi nekaj sredstev na Jurčkov račun preusmeril, neki pa na svojga ( Ciprskega )
ivo55
09. 12. 2012 13.09
+13
Vlada naj takoj naroči Banki Slovenije, da vsa nakazila v DAVČNE OAZE preusmeri v PRORAČUN . Ko bo nakazilo davčno in poslovno preverjeno pa ga država sprosti ... menim, da bi država na ta način kaj hitro pridobila ( povsem upravičeno ) veliko sredstev.
Nowotny
09. 12. 2012 13.14
+2
butro
09. 12. 2012 14.36
+1
Se strinjam in takoj se to naj naredi. Vidiš za to bi se morali zavzemati demonstranti.
butro
09. 12. 2012 12.51
+5
Povej mi, kje v razviti Evropi imajo takšne predloge. V Nemčiji, v Avstriji, Na Danskem. Kje. In ti odkrivaš toplo vodo in podpihuješ ljudi, k neuresničjivimi idejami. Pozabljaš, da smo se nekateri borili za samostojno slovenijo, da smo se odločili, da gremo v Evropo. Zakaj pa takrat nismo prepovedali komunistom nadalnje delovanje v politiki. In če bi takrat to storili, bi bili danes druga švica. Zakaj ne demonstrirate pred mestno hišo v Ljubljani, ko si družina Janković dela norce iz poštenih ljudi. Zakaj?. Povej, če imaš odgovor. In zato vam ne verjamem. Občutek imam, da se je vrnil komunistični duh iz leta 45.
Nowotny
09. 12. 2012 13.04
+6
Vrnitev starega komunističnega duha iz leta 45 mislim se ni za bati. Čeprav tudi mene motijo simboli iz preteklosti na protestih. Te bi enostavno nagnal. Imamo svoje državne simbole, pod katerimi se protestira. Da smo si priborili samostojnost Slovenije s krvjo leta 91 ne smemo pozabiti. Pregnati je potrebno z oblasti samo tiste, ki nam kradejo to državo zaradi lastnega pohlepa. Obstajajo na levici in prav tako na desnici. Najraje bi sicer osebno videl, da bi se število občin zmanjšalo na število poslanskih sedežev, da bi se poslanci vodili neposredno, BREZ STRANK! Samo se bojim, da so to zaenkrat še samo pobožne želje. Res pa je da bi zmanjšalo radeljenost med leve in desne in tudi direktni vpliv lobijev na poslance. Posebno če bi nad njimi visel možen predčasni odpolic s strani volilcev v njihovem volilnem okrožju.
againstPolicy
09. 12. 2012 13.25
+4
Nisem Ljubljančan in zato (zaenkrat) ne protestiram proti njemu...takoj, ko bo pa potreba po tem, da gremo pomagat Ljubljančanom pa bom tudi jaz tam... Dajem samo predloge, nikogar ne podpihujem...zakaj neuresničljive ideje? Zakaj? Zato, ker smo v demokraciji, katera služi samo elitam? Zato? Kakšen duh iz leta 45... Takrat še ni bil živ niti moj oče, kaj šele jaz... Borili ste se za Samostojno Slovenijo in sedaj jo imate... Če še naprej želite takšno samostojno Slovenijo, nam to jasno in glasno povejte (v večini seveda) in bomo drugi, ki takšne samostojne Slovenije ne želimo, odšli v tujino, v pa kar s svojimi velikimi vodjami uživajte naprej in vso srečo vam želim, predvsem pa čimveč kruha in mleka v samostojni Sloveniji...mesa kmalu poznali več ne boste...
dostojevski II
09. 12. 2012 13.43
+1
To odstavljanje županov je samo izguba energije. GLAVNI CILJ JE PADEC SKORUMPIRANE VLADE !!! Ta nam kroji življenje, župani so tukaj dejansko drugorazredna tema. Zakonodajo, ki bo omogočila odpoklic županov lahko vlada pripravi in DZ sprejme v 1 mesecu !!! Že februarja 2013 bi lahko na miren način, brez protestov, brez nasilja, brez uničevanja mestnih hiš, odstavljali in volili nove župane tam, kjer si to občani želijo.
Jimi1
09. 12. 2012 13.49
+1
Glasove na to temo se pa že nabira preko interneta pri Čuvarju...
butro
09. 12. 2012 14.32
+2
In kaj je naredila narobe ta vlada. Videli boste, ko bo prišla evropska trojka. da smo imeli komunistično vlado, bi zdajle že imeli 30% zmanjšanje v javni upravi, Penzije pa bi že bile vprašljive. To se morate zavedati in ne obljubljajte ljudem prazne slame. Boste videli kaj bo, ko bo. Pa se slišimo takrat. Velja.
volek
09. 12. 2012 12.49
+3
Eden najpomembnejših svetovnih ekonomistov in finančnikov gospod Egon Zakrajšek v intervjuju za finance razlaga kako Slovenijo rešujejo staroekonomisti Mencinger, Tajnikar, Kovač. Če ne bi bilo teh znanstvenikov bi nas Janša in SDS že zdavnaj pokopali. preberite zanimiv intervju, Mencingerja pa za predsednika vlade, obvezno.
rajonar
09. 12. 2012 13.25
+0
Ti pa si res en volek. Staroekonomist= starokumunisti, ne znajo drugače funkcionirat kot v enoumju. Spomni se samo legalne kraje 21 stoletja,ko so izpeljali divje lastninjenje s pomočjo certifikatov, v času njihovega vodenja je šlo v franže večina paradnih gospodarskih subjektov od TAM-a do Litostroja itd. In če imajo še kakšen vpliv,kot ti trdiš,potem ni čudno,da vse hudič jemlje-
Jimi1
09. 12. 2012 13.51
+1
Glavni problem je da so politiki, pravniki in kvaziekonomnisti v podjetjih prevzeli tudi vse vodilne funkcije, ki so v vsaki normalni družbi pod vodstvom in nadzorom tehnikov in tehnokratov...
volek
09. 12. 2012 14.02
+1
rajonar, to tudi sam vem. Vendar, da bi rdeči šalabajzerji iz tega portala prebrali intervju, sem zapisal, da bi te dumbote pritegnil k branju. Je pa res, da veliko večina teh pametnjakovičev ne bo razumela kaj hoče povedati zakrajšek.
rajonar
09. 12. 2012 14.09
Nowotny
09. 12. 2012 12.45
+3
@ againstPolicy Govoriti samo o smiselni spremembi je prodajeanje megle. Ali imaš dotične, jasne predloge ali pa jih nimaš. Predlogi sicer niso slabi, so pa tudi taki, ki niso uresničljivi. Npr, dokler smo v EU ne moreš prepovedati odhoda osebam v postopku v druge države Schengena, ker ni meja! Veže te pa pogodba o schengenu. Nisem levičar, ampak roko na srce, tudi v Jugi niso bile vse stvari slabe. Tiste bi bilo potrebno obdržat, ostale nadgraditi. Bistveno vsake države je, da v njej vlada red za vse enako. 1. Jaz osebno bi najprej popucal po sodstvu. Umaknil vse ljudi po prijateljskih in sorodstvenih vezi. Zakaj? Ker je sodnica na Okrožnem sodišču v Ljubljani v zvezi z odvetnikom in odvetnik ima pri njej prednost (navajam izjave tega odvetnika), Ker sodnica na istem sodišču nepismeno zapisnikarco, itd. itd. 2. Nazaj bi uvedel SDK. Tam bi morali imeti račune vsa podjetja in s.p. Se še spomnite kako je potekala izterjava neplačanih računov v primeru neplačila? Tako bi se tudi presneto omejilo vse "telovadbe" z denarjem. 3. Obdavčitev špekulacij! Normalni ludje moramo plačevati storitve po 20% davčni stopnji, konec leta pa še plačevati dohodnino. Špekulantje pa ne plačujejo nič, edino ob koncu leta dohodnino. --------------------------------------------------------------- Ne zanašaj pa se samo na stroko! Kaj nimaš svoje pameti? Pri vodenju države ali pa gospodinjstva, je veliko vsporednic. Problem je samo v tem ker vsi prelagamo vodenje na neke "strokovnjake" potem pa se izkaže da so ti kaj hitro v podvrženi nekim lobijem in še kar je najhuje, potrebujejejo 100 svetovalcev, da ti naredijo predpis koliko papirja lahko pokuriš na WC. Morda me bo prijelo, da bom naredil neko internetno stran kjer se bodo zbirali dobri predlogi vsakega posameznika in tako lahko prej sestaviš novo zakonodajo in tudi Ustavo kot vsi strokovnjaki skupaj. To bi morala početi tudi politika, pa ne.. ker potem odpadejo njihovi pohlepni nameni in bi končno pričeli delati v dobro ljudi.
rajonar
09. 12. 2012 13.35
+1
Všeč mi je,da je nekaj konstruktivne razprave in bi se pod tele ukrepe kar podpisal
Fani Rodríguez
09. 12. 2012 12.42
Pokažete samo komentarje , ki so samo vam všečni?????????????????
Fani Rodríguez
09. 12. 2012 12.38
Pokažete samo komentarje , ki so samo vam všečni?????????????????
dostojevski II
09. 12. 2012 12.24
+5
@ againstPolicy Podpiram in se strinjam praktično z vsem kar si zapisal razen: - Prepovedi nadaljnega delovanja dosedanjih politikov v političnem in gospodarskem svetu. - Ukinitev vseh trenutnih političnih strank in po potrebi (kasneje) vzpostavitev oz. ustanovitev novih. Ti dve zahtevi sta protiustavni. Sta kršitev človekovih pravic. Žal. Demokracije brez strank ni. Zato ne moreš kar prepovedati ali po direktivi ukiniti nekatere stranke. Lahko bi omejili premierski, ministrski, poslanski, županski mandat na 2. Saj ima tudi predsednik države lahko največ 2 mandata. Če bi to uspelo, bi 90% politikov takoj odpadlo. Na demokratičen način. ZATO PREDLAGAM: 1. Padec skorumpirane vlade 2. Tehnična vlada - brez enega samega politika. Pod 3, 4, 5.... pa reševanje težav, ki jih je povzročila skorumpirana oblast. In seveda priprava zakonodaje, ki bo omogočila odpoklic županov, poslancev. In sankcioniranje tajkunov in njihovih političnih botrov, kar ti predlagaš. 10. Volitve v DZ 18 mesecev po nastopu tehnične vlade. V teh 18 mesecih bi protestniki ustanovili stranko, kjer bi lahko kandidirali za politične funkcije samo tisti, ki se dosedaj s politiko niso ukvarjali. Takšna stranka bi po mojem prepričanju krepko zmagala na volitvah.
Nowotny
09. 12. 2012 12.51
+2
Tole se ne bo izšlo! Sicer ni slabo. Samo, kdo bo pa potrdil tehnično vlado? Poslanci vsekakor ne! tega bi se levi kot desni branili z vsemi štirimi. Zaradi lastnih interesov.
dostojevski II
09. 12. 2012 13.20
+1
Poslanci bi potrdili tehnično vlado. Saj imajo stalno polna usta:'Hočemo narediti nekaj dobrega za Slovenijo'. In tehnična vlada bi bila resnično nekaj dobrega za SLO. Tudi zakone, ki bi jih predlagala tehnična vlada bi sprejel DZ. Če bi jih zavrnil, bi jih sprejeli volivci na referendumu.
dostojevski II
09. 12. 2012 13.28
+1
Če so poslanci predstavniki ljudstva in če ljudstvo zahteva tehnično vlado, potem poslancem ne prostane drugega kot da potrdijo tehnično vlado. Seveda pa bo pot do padca Janševe in potrditve tehnične vlade še dolga. Na Islandiji je ta proces -protesti potekal 6 mesecev.
rajonar
09. 12. 2012 13.50
+2
Kot že rečeno,to so pobožne želje padlega predsednika Danila. Težko bi se strinjal,da je ta vlada skorumpirana. ĆŽelel bi slišati argumente,kateri minister je konkretno s kom skorumpiran. Naštej konkjretne primere in dejstva,pa te bom mogoče razumel.Najlažje je ponavljati floskule,kako je ta vlada skorumpirana,nihče pa ne pride ven s kakšnim konkretnim primerom. Na drugi strani pa lahko naštejem kar nekaj res dobrih potez te vlade, recimo priprava in sprejem pokojninske reforme, pocenitev prevoza za dijake in študente, zmanjšanje proračunskega primankljaja kljub krizi, ustvarjanje dobrih pogojev za oživitev gospodarstva...........
rajonar
09. 12. 2012 13.53
+0
Kar se pa ustanavljanja nove stranke tiče,sem pa prepričan, da bi se v tej stranki našli ljudje iz stare levice,ki so že neštetokrat zamenjali svojo stranko.
dostojevski II
09. 12. 2012 14.04
To niso nobene pobožne želje. TO SO RESNIČNO SPREMEMBE !! Ki se jih aktualna politika tako brani !! Lani zavrniti pokojninsko reformo, letos pa jo sprejeti z nekaj lepotnimi popravki, ni noben dosežek. Kaže le na bedo aktualne politike.
bedak12346
09. 12. 2012 11.55
+8
Ne smemo odnehat ker mislijo da se je z odstavitvijo Kanglerja konačalo, že govorijo da se je stanje umirilo, ja kar misli si Šušteršič
Jimi1
09. 12. 2012 11.20
+9
Ko tega Šuštaršiča (dr,ekonomije) opazujem, si kot tehnik postavljam vprašanje, kakšen je nivo znanja dr.in podobnih produktov "Ekonomske fakultete", da še dveh razumljivih stavkov oseba z njihovim doktoratom ni sposobna samostojno izreči oz vsaj razumljivo prebrati...
rajonar
09. 12. 2012 13.56
+0
Seveda, visoka kiumrovška šola,pa to......
4199071
09. 12. 2012 10.58
+5
v tem letu pa bi nam lahko nekateri ze vrnili pokradeno da bi posojilo ce je ze potrebno bilo manse šušteršič
KopulacijskiO
09. 12. 2012 10.51
+9
Izrazil se je narobe!. Pri tej vladi bomo MORALI zaprositi za pomoč!
dostojevski II
09. 12. 2012 10.37
+14
Nekoč v YU je Slovenija vplačevala za nerazvite, tedaj smo govorili, da nas taspodnji (predvsem Kosovo, Bosna) izkoriščajo, da živijo na račun Slovenije, da so paraziti... SEDAJ MI IZKORIŠČAMO EVROPO !! Živimo na puf. Slovenski dolg znaša okoli 19 milijard eur, leta 1991 je znašal manj kot 1 milijardo eur. V 20 letih je Slovenija postala Kosovo-Bosna Evrope. In Šušteršič napoveduje razprodaja še zadnjega državnega premoženja, ki je še ostalo po 20 letnem plenjenju. Zanamcem dejansko ne bomo zapustili nobenega državnega premoženja, samo dolgove.
Syrena
09. 12. 2012 10.35
+12
mene bi bilo sram, če bi imela doktorat iz ekonomije in bi bila tako nesposobna, da bi morala poslušat enega obramboslovca, ki bi mi dajal ekonomske nasvete. Tale doktorat si lahko nekdo nekam vtakne in gre v kot jokat...
rajonar
09. 12. 2012 13.57
Desnica boli
09. 12. 2012 10.25
+11
Ti boš prosu že prej. Mirne demonstracije zgleda ne pomagajo. Ko so padale kocke so bli tiho ko riti, zdaj ko se je enkrat mirno odvilo, pa že majo jajca nakladat po starem.
Jimi1
09. 12. 2012 10.55
+5
Ne bodo več dolgo nakladali, ker je z njimi konec !
dostojevski II
09. 12. 2012 10.22
+13
KOGA ŠČITITA ŠUŠTERŠIČ IN JANŠA ?? ZAKAJ SE TAJKUNI IN NJIHOVI POLITIČNI BOTRI NE SANKCIONIRAJO ? Že minister Žerjav je ugotovil:'Številke v pregledu stanja v NLB in poročilu Banke Slovenije milijarde narazen '. Šušteršič govori o 1,5 milijarde eur, Banka Slovenije pa o 3,5 milijardah eur. Šušteršič in Janša sta hotela na hitro prodati NLB, da bi krivci ostali neznani in nekaznovani. Da bi se vse pometlo pod preprogo. Prevaranti !! Dovolj je sprenevedanja, dovolj prikrivanja, javno objavite poročilo o skrbnem pregledu NLB. Davkoplačevalci imajo pravico izvedeti kdo in kdaj je oplenil NLB.
Jimi1
09. 12. 2012 10.57
+7
Kot komintenti banke in državljani imamo pravico vedeti vse o stanju banke, drugače pa denar ven, pa naj jo trojka oz EU upravlja do stečaja. Konec laži,podtikanj in skrivanj....
rkl
09. 12. 2012 12.04
+1
jimi1: zakaj pa misliš da elita nenehno uporablja slogan GLEJTE NAPREJ.. zato da ne gledaš nazaj kaj se je zgodilo, za varčevalne vloge državljanov republike Slovenije garantira država Slovenija, Halo, s čem pa garantira ko bo vse razprodala?? na kraju boš dobil kolo od Patrije pa boš lahko tiho....
Jimi1
09. 12. 2012 13.17
+1
Ja tudi za one stare vloge je garantirala FEDERACUJA samo za njo ni nihče več jamčil....
rajonar
09. 12. 2012 14.17
+0
Pravo vprašanje je,koga ščitijo sodišča,da ne obsodijo kraje in divje privatizacije, politika se (tako sodišča) ne smejo vtikati v delo pravosodja
dostojevski II
09. 12. 2012 14.33
Če vam vlomijo v stanovanje, boste poklicali policijo in jim povedali, KDAJ in KAJ so vam ukradli. Kot lastnik sodelujete s policijo, ste zainteresirani, da se storilci odkrijejo, da vam vrnejo ukradeno. Ko pa pride policija v banko ugotavljat, kaj naj bi bilo ukradenega, lastnik pravi, da naj to policija sama ugotovi, saj je zato plačana, da on nima časa raziskovati. Šušteršič, ki se je 3 mesece tajno pogajal o prodaji NLB (po njegovi izjavi s tremi tujimi kupci), ne ve koliko je bilo ukradenega v NLB. Janša pa je Šušteršiča celo presegel, spreneveda se, da lobiji ne želijo razkriti krivcev za slaba posojila. Hkrati pa skriva poročilo o skrbnem pregledu NLB pred davkoplačevalci !!Kaj naj storijo sodišča ??!!!!! Če ni niti policijske preiskave, če tožilstva niso spisala niti ene obtožnice v zvezi z nezavarovanimimi krediti v NLB. Kaj naj storijo sodišča ?!!! Ko Janša in Šuštaršič skrivata poročilo o skrbnem pregledu NLB.
pika61
09. 12. 2012 10.10
+13
naj zaprosijo za pomoč za svoje plače mi smrtniki si jih zaslužimo sami pa že nehajte enkrat sto pomočjo slovenija se zna sama preživeti samo v parlamentu pa po občinah ste preveč požrešni