Kolesarstvo

‘Zagotovo ima željo, da bi osvojil vseh pet spomenikov’

Ljubljana, 19. 02. 2022 09.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Jakob Batič
Komentarji
37

Ta hip prvi kolesar sveta Tadej Pogačar v nedeljo na dirki po ZAE začenja novo sezono. Njegov glavni cilj bo drugo zaporedno branjenje rumene majice po Franciji, ki ga bo skušal povezati v dvojček z dirko po Španiji. Udeležil se bo tudi kar štirih od petih spomeniških klasik. Slovenske ljubitelje kolesarstva pa lahko veseli dejstvo, da si bo v pripravah na Tour znova vzel čas za domačo dirko. O tem, kaj lahko v novi sezoni od njega pričakujemo, smo se pogovarjali s Pogačarjevim prvim kolesarskim trenerjem Miho Koncilijo, ki ne dvomi, da bo 23-letnik prej ali slej napadal tudi preostale tri spomenike, ki mu še manjkajo.

Tadej Pogačar na dirki Liege–Bastogne–Liege.
Tadej Pogačar na dirki Liege–Bastogne–Liege. FOTO: AP

Tadej Pogačar bo za uverturo v leto 2022 branil skupno zmago na domači dirki njegove ekipe po Združenih arabskih emiratih, kjer je tudi letos glavni favorit za rdečo majico. V marcu se bo preizkušal na Apeninskem polotoku. Najprej na toskanskem makadamu (Strade Bianche), zatem na enotedenski dirki od Tirenskega do Jadranskega morja in za veliki vrhunec še na prvem spomeniku sezone, dirki Milano–Sanremo, kjer se bo prvič letos soočil s Primožem Rogličem.

Lani smo prvi dvoboj slovenskih kolesarskih velikanov spremljali na etapni dirki po Baskiji, kjer bo Roglič branil skupno zmago, Pogačar pa jo bo letos izpustil. Miha Koncilija, ki je bil v ljubljanskem Rogu zraven ob Pogačarjevih prvih zavojih, je prepričan, da Rogličev koledar ni vplival na izbor dirk kapetana UAE Team Emiratesa.

Med spomenike štejemo pet najprestižnejših enodnevnih kolesarskih preizkušenj. To so Milano–Sanremo, dirka po Flandriji, Pariz–Roubaix, Liege–Bastogne–Liege in dirka po Lombardiji. Zadnji dve je Pogačar v lanski sezoni tudi dobil.

"Tadej je imel svoje želje in tako so se odločili. Zaradi programa italijanskih dirk jih je moral nekaj izpustiti. Drug pred drugim nimata več kaj skrivati. Dejstvo je, da sta trenutno najboljša kolesarja sveta in se bosta na Touru znova pomerila za zmago. Pred tem pa vsaka ekipa naredi svoj program in se ne obremenjuje z drugimi," je pokomentiral začetni izbor dirk obeh ekip.

Po Italiji v Belgijo
V aprilu bomo Pogačarja spremljali na kar treh belgijskih klasikah, med spomeniškima po Flandriji in Liege–Bastogne–Liege, kjer bo branil zmago, nastopil bo tudi na Valonski puščici, brez katere je lani ostal zaradi koronavirusnih okužb v ekipi. 

23-letnik je pred časom razkril, da po Flandriji ne bo v vlogi kapetana in da gre tja predvsem spoznavat "kocke", ki bodo kasneje na sporedu v peti etapi Toura, kar nakazuje, kaj je letos njegov glavni cilj. A Koncilija po drugi strani poudarja, kakšno vrednost imajo enodnevne klasike v svetu kolesarstva: "Tour je največja dirka na svetu, ampak vsaka dirka ima poseben pomen, sploh spomeniške imajo res izjemno vrednost. Tadej je večkrat poudaril, da je zmaga na Liege–Bastogne–Liege zanj skoraj pomembnejša kot na Touru."

Tu pa je še šampionska narava Tadeja Pogačarja, ki jo v karavani redki poznajo bolje od Koncilije. "Ne bom rekel, da mu serijsko zmagovanje na Touru in drugih dirkah ni izziv, ampak kolikor ga poznam, si predvsem želi biti čim bolj vsestranski in zmagati na čim več različnih preizkušnjah. Letos je Milano–Sanremo zagotovo ena od dirk, na katerih bo ciljal visoko. Tudi v Flandriji bi se lahko potegoval za zmago," je prepričan nekdanji kolesar Roga, pri katerem se je kasneje prelevil v mojstra za iskanje novih talentov.

Letos bo Tadej Pogačar napadal tretjo zaporedno zmago na dirki po Franciji.
Letos bo Tadej Pogačar napadal tretjo zaporedno zmago na dirki po Franciji. FOTO: AP

Pred domačimi navijači se najbolje počuti
Njegov najslavnejši produkt si bo v maju vzel čas za počitek in trening, zadnja generalka pred Tourom pa bo tudi letos dirka po Sloveniji od 15. do 19. junija. Večina najboljših kolesarjev za skupni seštevek, med njimi tudi Roglič, si je za generalko izbrala kriterij po Dofineji, Pogačar pa ne odstopa od načrta, ki je že lani obrodil sadove.

"Vem, da je Tadejeva osebna želja, da znova nastopi na dirki po Sloveniji. Vedno znova poudarja, da se pred domačimi navijači najbolje počuti. In ni veliko priložnosti, da bi kolesar njegovega kova lahko nastopal na slovenskih cestah. Zagotovo bi bila po Dofineji večja konkurenca, ampak gre za to, da z dirkami vzdržuje neko raven forme z mislijo, da bo na Touru še boljši," je odločitev pojasnil Koncilija.

Touru dodati Vuelto je "zahteven preskok"
Po izjemnem preobratu leta 2020 in lanski popolni prevladi ni dvoma, kdo bo v Franciji glavni favorit za rumeno majico. 

Tour de France bo potekal od 1. do 24. julija. Slab mesec po slavnostni paradi šampionov na Elizejskih poljanah se bo v nizozemskem Utrechtu začela dirka po Španiji, ki bo na sporedu od 18. avgusta do 11. septembra.

Je pa Pogačar vsaj nekoliko presenetil, ko je pred začetkom sezone razkril, da si želi za Tourom nastopiti še na španski Vuelti. Če mu bo to uspelo, bo prvič v karieri v enem letu nastopil na dveh grand tourih. "To je zahteven preskok. Sploh glede na to, kako kratek je premor med Tourom in Vuelto. Vmes je manj kot mesec dni. Definitivno je izvedljivo, ampak bo odvisno od tega, kako naporen bo zanj Tour. Vem, da si Tadej zelo želi nastopiti na obeh dirkah, a zdi se mi, da se lahko še marsikaj spremeni. Doslej je vozil tri grand toure, a le enega vsako leto. Sedaj si želi si storiti še korak naprej, ker najboljši kolesarji za tritedenske dirke se pogosto udeležijo dveh v enem letu," meni Koncilija.

Lombardija zagotovo, pred tem tudi v "deželo tam spodaj"?
Katerih dirk se bo Pogačar udeležil v zaključku sezone, še ni povsem znano. Po trenutnih napovedih naj bi osmega oktobra peljal klasiko odpadlega listja po Lombardiji. In – kot ste verjetno že ugotovili – tudi tam bo branil lansko zmago. Še pred tem pa ga lahko pričakujemo na svetovnem cestnem prvenstvu konec septembra, ki ga bo gostil avstralski Wollongong.

Kemija bo zelo pomembna, z Almeido se odlično razumeta
Koncilija je v našem pogovoru izpostavil še, da bo zelo pomembno, kako se bo Pogačar ujel s kolesarji, ki so moštvo UAE Team Emirates okrepili pred novo sezono. Med njimi je trojica, ki bi mu utegnila biti v veliko pomoč na največjih dirkah – Marc Soler, George Bennett in Joao Almeida, čeprav slednji za Tour ni predviden.

Almeida bo po načrtih v vlogi kapetana na tistih dirkah, na katerih Pogačarja ne bo. Je pa predviden za nastop na Vuelti, kjer naj bi si s slovenskim asom delila kapetansko vlogo. A če bo Pogačar po Touru dovolj svež in v dobri formi, potem je malo verjetno, da ekipa iz Emiratov tudi v Španiji ne bi dirkala nanj.

"Pogi" je nedavno povedal, da sta v pripravljalnem obdobju z Almeido veliko trenirala in da se odlično razumeta. Portugalec bo glavno orožje Emiratov na dirki po Italiji, vsaj na začetku sezone pa gre pričakovati, da bo imel glavno besedo Pogačar, čeprav naj bi si kapetansko vlogo delila že na dirki po ZAE.

Koncilija je prepričan, da bo Pogačar v prihodnosti skušal zmagati na vseh petih spomenikih.
Koncilija je prepričan, da bo Pogačar v prihodnosti skušal zmagati na vseh petih spomenikih. FOTO: AP

Cilj? Dirki Liege–Bastogne–Liege in Lombardiji dodati še preostale tri
Kot že rečeno, Pogačar se bo letos po vsej verjetnosti udeležil štirih od petih spomenikov. Izpustil bo le Pariz–Roubaix, ki mu od vseh najmanj ustreza. A že pred časom je bil odločen, da bo prej ali slej okusil tudi slast "severnega pekla", v kar verjame tudi Koncilija. Ob tem pa dodaja, da kolesar s Klanca pri Komendi na francoske tlakovce zagotovo ne bo šel samo nastopat.

"Pariz–Roubaix je ena od dirk, ki mu najmanj odgovarjajo, glede na to, kakšen tip kolesarja je. Ampak zagotovo ima željo, da bi osvojil vseh pet spomenikov. S tem bi vsem dokazal, kako vsestranski kolesar je," je velikopotezne – a nikakor ne neuresničljive – cilje slovenskega šampiona še orisal njegov nekdanji trener.

Seznam potrjenih nastopov:
Dirka po Združenih arabskih emiratih (od 20. do 26. 2.)
Strade Bianche (5. 3.)
Tirreno–Adriatico (od 7. do 13. 3.)
Milano–Sanremo (19. 3.)
Dirka skozi Flandrijo – Dwars door Vlaanderen (30. 3.)
Dirka po Flandriji – Ronde van Vlaanderen (3. 4.)
Valonska puščica (20. 4.)
Liege–Bastogne–Liege (24. 4.)
Dirka po Sloveniji (od 15. do 19. 6.)
Dirka po Franciji (od 1. do 27. 7.)
dirka po Španiji (od 19. 8. do 11. 9.)
Dirka po Lombardiji (8. 10.)

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

MrNurmic .
20. 02. 2022 12.41
+1
Stroka obožuje Pogačarja,človeška srca pa Rogliča.Tko je in tko zmeraj bo
Lucky
19. 02. 2022 18.26
+7
Spodaj me eni in isti trolarji, še naprej vzpodbujajo, da za Pogačarja navijam malo bolj, kot za Rogliča. Maš recimo Dončiča, ki dons nasuje 50 pik, jutri pa 20. Enkrat ma 30% met, drugič pa 50%. A je potem takrat, ko nasuje 50 pik dopingiran, al kako? Ronaldo ni zabil skoraj 700 minut, Messi nekaj podobnega. A potem ko sta zabila, je bil doping vmes? Tako je pa tudi pri kolesarstvu. Enkrat maš dan, drugič ga nimaš. Enemu bolj pašejo določeni pogoji kot drugemu itd. Faktorjev, ki se morajo zložit za zmago je malo morje. Najbolj neresno in utrujajoče pa je to sveto prepričanje, da Pogi se dopingira, Rogla pa ne. Ko bojo dokazi, se bomo pa lahko menl. Do takrat, je pa Pogi po merilih UCI boljši.
bojer
19. 02. 2022 15.56
-4
Ta šport je komercialni šport. In, če kaj, si ne želim gledati tega kolesarja na tekmah kjer prevladuje šport in ne snobizem. Saj vem, sedaj se bo vsulo.....
StAnalitik
20. 02. 2022 18.08
-2
Ves ta snobovko sranje ga ne naučil ANDREJ HAUPTMAN.On ne isti človek.Narcisek
pojtrarara
19. 02. 2022 15.39
-6
Res je najboljši po točkah, res pa je tudi da bi se dalo o rezultatih diskurirati skozi preteklo sezono z vidika - najboljšega.. najboljši v neki sezoni namreč po mojem mnenju je čudno,da pobere enodnevne samo klasike, takrat je v formi, ko niso na sporedu tradicionalne klasije, ampak kakšna druga enodnevna dirka - pa se pripelje - poudarek brez težav okvar in padcev, samo kot odraz forme - 60 ali slabši, celo tudi za metlo po zadnjem biciklu ... najboljši zmaguje ali je vsaj v vrhu večine kronometrov, če je najboljši, ne pa da superiorno zmaga samo na tistem, ki mu z vidika prestiža dirke najbolj koristi in še to ko rabi prednost, ostale pa caplja nekje zadaj, celo tako,da ga naslednji tekmovalec ujame na progi... ja s tega vidika so rezultati najboljšega po točkah kar zanimivi za diskusijo... je res da najboljši ni vedno samo prvi, ampak je po formi vsaj v vrhu... ne pomnim, da bi se v isti sezoni najboljši po točkah na kakšni dirki brez težav na cesti ali z zdravjem, zgolj na podlagi forme, pripeljal za metlo ali končal 60+.
Josip_L
19. 02. 2022 16.13
+6
Ponavljaš se in sama sebi verjameš v svoje teorije, ki so za razliko od covida res teorije zarote.
poper00
19. 02. 2022 16.32
+9
Spodaj pišeš naj preveri kaj piše ti pa vstrajno blatiš pogačarja,ki je Slovenec bolj kot ti brez vsakih dokazov in si zmišljuješ nemogoče načine ,da bi ga oblatila.Sam kolesarim več kot 40 let in tvoje bedasto natolcevanje je smešno .Sram naj te bo.Ne rabi mnenje tebe in tebi podobnih ,ker si je sam ustvaril več kot bo potreboval.
SpremeniVzdevek
19. 02. 2022 16.47
+6
mahar123
19. 02. 2022 16.52
+6
Včasih se je treba čuvat(sploh če nimaš dneva) za pomembnejše dirke saj je kolesarstvo tudi taktični šport. No tukaj je Tadej mojster, Roglič pa ima ravno tu največje rezerve
Janko133
19. 02. 2022 17.58
-9
S tabo pojtrarara se popolnoma strinjam! Ob tem pa bi dodal še nekaj in sicer : Kako to da izvenserijski kolesar Tadej Pogačar kar 86 dni, šteto od zadnje etapne zmage na Dirki po Franciji, pa do dirke po Lombardiji ni dosegel niti ene same zmage? (bil pa je tudi zelo daleč od zmage, ja pa kar DVAKRAT ga je v tem času ujela metla!). Ter: Kako to da Pogačar, ki ima edini super truper regeneracijo ni mogel (pazi, zaradi utrujenosti! Razlog: ena sama enodnevna dirka : OI) nastopiti na Vuelti? Drugi, ki pa nimajo te super truper regenaricije pa niso bili utrujeni in so lahko nastopili na Vuelti! (vmes je bilo 20 dni in se Pogačar ni mogel dovolj regenerirati?? Na predzadnji etapi Dirke po Franciji 2020 pa se je čudežno regeneriral čez noč! Predtem pa je bilo na sporedu 19 etap.
poper00
19. 02. 2022 18.06
+9
Janko ti veš več kot ostali čestitam.Če pa si pismen poglej lestvico in razloži trenerjem in ljudem v kolesarski zvezi,da to ni prav in da ti veš več.Sedaj si to počasi preberi.Pogačar je številka 1 na svetu v kolesarjenju po vseh kriterijih .A bo šlo?
Janko133
19. 02. 2022 18.08
-7
In še to: V sezoni 2021 je Pogačar odpeljal 9 kronometrov, na enem je razbil konkurenco, na VSEH drugih osmih (tudi državnem prvenstvu), pa je bil brez možnosti za zmago! Medtem ko je Roglič nastopil na štirih kronometrih (oz petih ampak na tistem na Touru je nastopil močno poškodovan, Pogačar pa na vseh povsem zdrav in nepoškodovan), dobil pa je tri.
poper00
19. 02. 2022 18.08
+8
Janko pa še to mi razloži.Primož je olimpijsko tekmo končal v krčih nekaj dni pozneje pa vse pometel.To se ti zdi normalno?Da ne bo pomote meni se ampak po tvojem pisanju pa je sigurno doping.
Janko133
19. 02. 2022 19.15
-6
Žal to, da je Pogačar izvenserijski kolesar in da ima super truper regeneracijo ne drži. To je dejstvo. Ker če bi bil izvenserijski kolesar, ne bi dosegel isto število zmag kot Roglič (ki je imel mimogrede še manj tekmovalnih dni). To so dejstva. Je vrhunski, ni pa izvenserijski.
Janko133
19. 02. 2022 19.20
-8
Res je najboljši po točkah ampak tako kot je napisala pojtrarara, bi se dalo o rezultatih diskutirati skozi preteklo sezono z vidika najboljšega. S tem se popolnoma strinjam.
Janko133
19. 02. 2022 19.25
-7
Tudi mene so kot športnika večkrat prijeli krči, ki pa so po največ treh dneh povsem izginili. Vrhunski športniki pa imajo vrhunsko zdravstveno podporo, tako da tukaj ni niti najmanjšega dvoma.
SpremeniVzdevek
19. 02. 2022 19.36
+2
StAnalitik
20. 02. 2022 18.09
+0
Mairo Gianetti je tisti,ki pomaga Pogačarju.Človek istega formata kot Michele Ferrari pri Armstrongu.Hauptman bo že vedel
Janko133
21. 02. 2022 10.01
Aja! Pa na svetovnem prvenstvu v kronometru je prehitel Tratnika za zgolj 11s! In to ob naslednjih dejstvih : Imel je skoraj dva meseca časa za regeneracijo in pripravo medtem ko je imel Tratnik zgolj dva tedna za regeneracijo in pripravo! Hm..
Debely
19. 02. 2022 13.54
-9
Kdo je Pogačar? Nikdar slišal.
murinar
19. 02. 2022 14.58
+5
Ni to za južne ! Kakor ne polka in valček , ti vzemi krpo v roke se v krogu vrti ter z krpo mahaj in tuli !
StAnalitik
20. 02. 2022 20.12
-1
Ačevapčice pa.ješ anede,pa pasulj itd.Ne napihuj se.Tvoj atek je bil v JNA kaj pa če.imas kakšnega bratca dole.nekdje
oježeš
19. 02. 2022 13.26
-5
Kdo je najboljši kolesar na svetu, bi se dalo diskutirati. Vsekakor pa Pogačarju želim uspešno tekmo, kar najvišjo uvrstitev in enako na tekmah v celi sezoni.
Josip_L
19. 02. 2022 13.33
+11
O čem bi ti diskutiral, kdo ti je najbolj simpatičen? UCI lestvica in osvojene pike povedo, kdo je v predhodni in tekoči sezoni trenutno najboljši. Tu ni kaj za debatirat.
poper00
19. 02. 2022 15.09
+5
In kaj bi ti diskutiral.Leto je naokrog dirke so odpeljane in Pogačar je bil najboljši.A to ,da ima Bolt svetovni rekord na sto metrov ne bi diskutiral?
Svoboden Miki
19. 02. 2022 11.34
-3
Gremo Roglic 🏆
Komendator
19. 02. 2022 12.15
+9
Matej Mohorič od zaslužka financira mladince v kolesarski reprezentanci, Pogačar pa 150 otrok v Pogi Teamu. Oba domoljubno nastopata na "Dirki po Sloveniji" Roglič? Ah da, lani je nekajkrat padel in nekoč je po dirki dal prazen bidon nekemu otroku in postal ljubljenec slovenskih src...😉
Zeljenski
19. 02. 2022 12.21
+1
Roglič bo za vedno ostal osmoljenec slovenskih src
pojtrarara
19. 02. 2022 12.49
-3
Komendator - goglaj Primož Roglič foundation... očitno če nečesa nočeš videti, še ne pomeni da ne obstaja... pljuvaš pa s tem kažeš svojo mentaliteto
oježeš
19. 02. 2022 13.30
+1
Bodi tako dober in se prej pozanimaj na spletu, ne da si prepričan v svoje trditve ali pričam ti priče. Kot je napisal poj... imaš vse lepo razloženo in to v slovenščini. Samo začetek: 'Fundacija Primoža Rogliča je nastala z namenom, da okrepimo razvoj kolesarstva ter pomagamo mladoletnim športnikom. Tem bomo poskusili omogočiti, da sledijo svojim sanjam s podporo na različnih področjih.' Saj, ni treba da si njegov fen, ampak ni treba takega obrekovanja.
StAnalitik
19. 02. 2022 13.46
-1
Ne piši neresnic? Pozanimaj se o vsem kar si napisal.
AshBurton
19. 02. 2022 10.15
+0
A Rohan Dennis bo pomocnik Tadeja direkt iz Jumbe:)???Rohan Dennis je od te sezone dalje clan Jumba!!!
mahar123
19. 02. 2022 11.18
+5
HUSO BOSS
19. 02. 2022 10.14
-3
PA DOBR NO PRETIRAVAT PA RES NI TREBA...
Koky_sta_pijes
19. 02. 2022 09.46
-14
Tješka bu, nima za burek
motorist_mb
19. 02. 2022 09.36
+10
Predator samo žgi lovorike!
StAnalitik
19. 02. 2022 13.48
-3
Bo Mauro Gianetti dal super kosmiče za papcat.Saj to on zna