Liga prvakov

'Neizogibno je, da bo Uefa izgubila kokoš, ki nese zlata jajca'

Palma, Berlin, 20. 04. 2021 15.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Prah se po napovedani ustanovitvi novega elitnega evropskega nogometnega tekmovanja še vedno ni polegel. Vsi vpleteni kot v nekakšni šahovski partiji čakajo na potezo nasprotnika, a boljše "karte" imajo očitno Florentino Perez in kolegi.

Pokal Lige prvakov pred milanskim Duomom.
Pokal Lige prvakov pred milanskim Duomom. FOTO: AP
Britanski The Guardian poroča, da sta Chelsea in Manchester City, ki ju seveda v naslednjih tednih še čakata polfinalna obračuna v Ligi prvakov, začela razmišljati o spremembi prvotnih načrtov o priključitvi superligi. Tudi časnik The Times je poročal, da bi lahko projekt zapustil vsaj en od skupno šestih angleških velikanov. Napovedani superligi sta se javno sicer po robu že postavila premier Boris Johnson in prestolonaslednik princ William, ki je dejal, da bi lahko novo tekmovanje "škodovalo igri, ki jo ljubimo". William sicer pesti stiska za birminghamsko Aston Villo, ki je ni med šesterico "izbrancev".

Madridski dnevnik AS je objavil pogovor z odvetnikom Tonijem Roco, Majorčanom, ki je pri odvetniški pisarni Himnus in inštitutu Sports Law specializiran za nogomet. Roca meni, da Evropski nogometni zvezi (Uefa), ki ji predseduje Aleksander Čeferin, kljub grožnjam ne bo uspelo preprečiti zagona nove superlige.

"Če je superliga izvedljiva? Ne le, da je izvedljiva, je tudi neizogibna," je bil jasen Roca. "Uefi ne bo uspelo preprečiti njenega oblikovanja, za kaj takšnega nima moči. Nihče ne more preprečiti, da se nekaj klubov združi in ustvari tekmovanje. Druga stvar pa je, kakšne posledice bi to lahko imelo," dodaja.

"Če je to enako kot v primeru košarkarske Evrolige? Da, točno tako. Organizatorji so ravno tako načrtovali te stvari, ki jih zdaj predlagata Uefa in Fifa (Mednarodna nogometna zveza, op. a.). Niso si želeli prekiniti statusa quo. Evroliga se je borila in vse skupaj je šlo naprej."

'Fifa nima pristojnosti'
Dodal je, da je za zdaj nejasno, kako lahko Uefa sploh kaznuje klube, potem ko je Čeferin v svojem prvem javnem nastopu v ponedeljek iz Švice sporočil, da bodo z največjih reprezentančnih tekmovanj suspendirani vsi nogometaši, ki bodo nastopili v superligi.

"Fifa konkretno glede klubov nima pristojnosti, razen glede svetovnega klubskega prvenstva. Uefa jim lahko prepreči nastope v svojih tekmovanjih, a to je razvidno že pri odločitvi o oblikovanju superlige, saj jih Uefa ne bo izključila ‒ oni so tisti, ki odhajajo," je nadaljeval Roca.

"Izključevanje klubov s prvenstev? Odvisno je od tega, kakšna je ureditev v posameznih državah, če imajo zakon o športu, kakršen je v Španiji, ali če so pod federativnim nadzorom. Treba bo počakati, da vidimo, kako se bo s tem vprašanjem spopadla vsaka posamezna država. Če imata španska nogometna zveza in LaLiga v statutih zapisano, da je možna izključitev, potem bi jih lahko izključili. A to je vprašljivo s pravnega stališča."

Fotografija je simbolična.
Fotografija je simbolična. FOTO: Uefa

Klubi ne potrebujejo Uefe
Roca tudi opozarja, da se je tovrsten premik na vrhu nogometne piramide napovedoval že več let, ustanovitev lastnega tekmovanja za skupino izbranih klubov pa se mu zdi "logična".

"Superliga je bila grožnja, ki se je pojavila ob vsakih pogajanjih za spremembe formata Lige prvakov. Klubi so se odločili to temo še za štiri leta postaviti na stranski tir, do naslednjih pogajanj. Vedno so bili enako zadovoljni. Zdaj se zdi, da gre zares in storili so ta korak. Ustvarili so lastno tekmovanje, kar se mi zdi logično," je nadaljeval.

"S finančnega vidika tu ni dilem. Koncept je povsem osnoven. V Španiji velja predpostavka, da je LaLiga tista, ki organizira tekmovanje, in ne nogometna zveza. LaLiga so klubi, oni so tisti, ki podajajo zahteve. Vse počnejo oni. Če to v Španiji počne liga klubov, zakaj tega ne bi počeli v Evropi? Uefa si odreže največji kos pogače samo zato, ker tekmovanje organizira. Mar klubi potrebujejo Uefo? Ne. Ne potrebujejo tretje osebe, ki bi ji oteževala reči."

'Če jim bodo zdaj dali več denarja, bo čez štiri leta spet ista viža'
Dodal je še, da se bo morala Uefa sprijazniti zgolj z organiziranjem evropskih prvenstev, letošnje bo seveda v različnih evropskih državah potekalo z enoletno zamudo zaradi pandemije covida-19, in tudi z dejstvom, da bo izgubila svojo "kokoš, ki nese zlata jajca" ‒ Ligo prvakov.

"Uefa je zamudila vlak. Njeno poslovanje se bo skrčilo na organizacijo evropskega prvenstva vsake štiri leta. Klubi so se do zdaj razdajali, a tokrat gre zares. Superliga ne more storiti koraka nazaj. Če jim bodo zdaj dali več denarja, bo čez štiri leta spet ista viža. Neizogibno je, da bo Uefa na koncu izgubila tisto, kar je bila toliko časa njena kokoš, ki nese zlata jajca," je sklenil Roca.

Strokovnjak za športno pravo: Izključitev 'odpadnikov' je načeloma možna
Nemški strokovnjak za športno pravo Jan Orth je v pogovoru za nemško tiskovno agencijo dpa medtem dejal, da je izključitev klubov, ki želijo ustanoviti zaprto superligo, iz Lige prvakov ali Lige Evropa "načeloma možna". Na vprašanje, ali lahko Uefa izključi 12 klubov ustanoviteljev superlige iz tekmovanj pod okriljem Uefe, je strokovnjak za športno pravo odgovoril: "Načeloma je to zakonsko mogoče, če imajo združenja v svojem statutu ustrezno podlago."

"Pridržek za odobritev udeležbe na tekmovanjih, ki jih organizirajo pristojna združenja, je povsem pogost instrument v vseh športih po vsem svetu. To temelji na tako imenovanem 'načelu enega mesta'," je nadaljeval. "To skoraj dosledno velja za šport po vsem svetu. To pomeni, da je za posamezen šport na vsakem regijskem območju lahko odgovorno zgolj eno združenje. Da bi zaščitili to načelo, želijo združenja klubom zunaj teh združenj preprečiti udeležbo na tekmovanjih. Ali je to načelo zakonito, je že dolgo sporno in še ni dokončno odločeno," je povedal specialist za športno pravo.

Presoja po monopolni zakonodaji
Na vprašanje, ali lahko Uefa igralcem klubov superlige prepove udeležbo na evropskem ali svetovnem prvenstvu, pa je strokovnjak odgovoril: "To je tudi v bistvu možno. Kar velja za klube, se prenese na igralce."

"Težava pri obeh vprašanjih je, ali bi takšne izključitve zdržale presojo po protimonopolni zakonodaji. Kazni bi bile usmerjene v to, da klubi ne bi podpisali pogodb o ustanovitvi superlige. Nogometne federacije bi zato lahko zlorabile svojo tržno moč, saj bi lahko šlo za poseg v pogodbeno svobodo in ekonomsko svobodo klubov. V primeru Mednarodne drsalne zveze (ISU) je sodišče Evropske unije decembra razsodilo, da so takšne sankcije za udeležbo na zunanjih tekmovanjih lahko v nasprotju s protimonopolno zakonodajo, zlasti če športniki izgubijo dohodek, ki jim služi za življenje," je še ocenil Orth za agencijo dpa.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (106)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

felix59 drugič
20. 04. 2021 19.57
Tretjeligaški fuzbalerji ustanavljajo svojo superligo. Končno se bomo znebili nekvalitetnih klubov in igralcev.
RUBEŽ
20. 04. 2021 18.48
Upam da ta ideja propade.
BETONSKI
20. 04. 2021 17.57
+1
KAJ PA NA TO POREČE LUKA ZAJC ODVETNIK ,KI GA JE ČEFERIN NA UEFO PRIPELJAL IZ NJEGOVE ODVETNIŠKE PISARNE??? A ON IMA SVOJE MNENJE AL SAMO KASIRA MASTNE DENARCE? SAJ JE PRAV VSA ČAST,TUDI SINE BI TATA.
HALAcR7
20. 04. 2021 17.57
-7
vsaj nekaj je dobro za to tekmovanje,,arsenal,tot,milan in barca vsaj nebodo ispadli iz tekmovnj
123maradona
20. 04. 2021 18.32
+2
Halar, pa še res je glede Arsenala ...... Real pa bo vsako leto prvak, vi boste pa pred TV ineli verižne orgazme...
KroškaTikev
20. 04. 2021 17.48
+2
Vprašanje je, če jih nacionalne zveze lahko izključijo iz tekmovanja. Brez tega tekmovanja na dolgi rok ne morejo preživeti in tudi posledično kvaliteta bo padla.
Robinson
20. 04. 2021 16.49
+5
V bistvu je zelo enostavno za razumet in zelo lepo je razloženo v članku. Noben ne more ustaviti nekaj klub, da ustanovi svojo ligo. Tako kot je Uefa ustanovila svojo ligo, lahko eno združenje ustanovi svojo. Zakaj se Čeferin in Uefa tako jezijo, je vsem jasno - denar. Druga stvar je moralni vidik. Nogomet se igra zaradi navijačev, to so vsi nogometaši v času pandemije in praznih stadionov ponavljali. Torej če se igra zaradi njih in so oni del kluba, potem je Superliga s tega stališča zelo slaba odločitev. Prav vseeno je, kaj si nogometaši mislijo, ali podpirajo to odločitev ali ne. Konec koncev tudi oni gledajo na denar in na plače. Če se lastniki odločijo ostat v tej ligi, bodo ostali tudi igralci, saj jim bo prineslo lepe denarje. Navijači se bodo pa tudi prej ali slej navadili na to ligo.
LjudskiPevec
20. 04. 2021 17.18
+7
Seveda se jih lahko ustavi. Edini ki pa lahko to storijo so navijači, ki so v vsakem primeru glavni vir dohodka tem klubom. Klubske izdelke kupujejo navijači, membershipe, tekme na TV gledajo navijači (ni denarja za tv pravice), ceno igralcem višajo navijači. Skratka skoraj ves denar razen direktnih vložkov lastnikov in sponzorjev je odvisen od navijačev kluba. In v kolikor navijači bojkotirajo to ligo, potem ima superliga ravno tolk smisla, kot če se nas tuki nabere 22 in gremo na bežigrad igrat tekmo.
Sarvida
20. 04. 2021 18.03
-2
Manchester United ima samo v Indoneziji 12 milionov navijačev ! Kaj misliš da oni hodijo na Old Traford ? Daj razmišjaj preden pišeš neumnosti. Največji pohlepneži so pa itak UEFA Čeferin je pa dokončno pokazal koliko je sposoben. Perez mu je jasno ter glasno povedal, da je Balkanski primitivec, ki ne razloči med monopolom ter lastništvom. Kot vsaka komunjara jasno !
gr?arica
21. 04. 2021 09.59
In koliko je danes sposoben Čeferin...oziroma koliko klubov ima se danes Super liga. Eh Koprive danes ste res pozeble
Dirty Harry
20. 04. 2021 16.44
+1
ne vem za kaj se gre, ampak tako kot eni tukaj napevate o neki nezanimivosti Super Lige in kdo bo to gledal ? verjetno marsikdo ! zaenkrat je 12 klubov, če bo stvar zaživela bo se jih pa verjetno priključilo še kar nekaj ! V Ligi prvakov tudi sedaj, ko je konec izločilnih bojev ostanejo v igri več ali manj enaki klubi skoraj vsako leto ! če jaz prav razumem bi radi samo UEFO odmaknili od korita
stol337
20. 04. 2021 16.58
+5
Ja in nikoli več neboš vido evropskega velikana igrat v Sloveniji pa če je tudi to samo 1 krat na 10 let.
gullit
20. 04. 2021 17.00
+4
Gre se zato da bo ameriski kapital investiral v ligo brez briga, v ligo brez tekmovalne napetosti. Vsak klub bo dobil ogromno denarja. Tv pravice so pa vecinoma prodane na vzhod na azijski trg.
stol337
20. 04. 2021 17.02
+5
Podobno kot v NBA. 3/4 tekem rednega dela nima pomena, load management it podobne zadeve. Začne se komaj pri playoffu.
mojster44
20. 04. 2021 17.08
-7
lepo napisano,pametni in dobri so šli v superligo
modelx
20. 04. 2021 16.40
+2
vseh 12 je napihnjenčkov. a gpmorgan bo denar kar tako talal. vsi ti klubi v bistvu že sedaj niso imeli vzdrženga finančnega poslovanja. tudi, če jim jpm sedaj da ves ta denar, ga bodo ponovno hitro zapravili in potem bo vse pri njih po starem. a en bayern, ajax in ostali nemški, nizozemski klubi pa lahko ok finančno poslujejo? perez se je sam razkril, ko je govoril o piramidnem sistemu - evo za ene zgoraj bo vedno denar, spodnji pa se lahko pod nosom obrišejo. ampak, kot rečeno jim to ne bo na dolgi rok pomagalo: hitro bodo vse zafrčkali.
LjudskiPevec
20. 04. 2021 16.38
+2
Ogromna napaka “vodstva superlige”, da so tukaj povabili zraven Manchester United in Liverpool. Nogomet v Angliji se glede na Španijo kr dost razlikuje sploh zgodovinsko in navijači teh dveh klubov tega vsekakor nebodo dopustili. Sploh glede na to, da imajo oboji zelo slabe izkušnje z ameriškimi lastniki. Res, da nogometnega huliganstva v Angliji v veliki meri več ni, ampak še kljub temu obstajajo stvari, ki obudijo vsaj del tega Huliganstva . In v teh dveh primerih se ne zbudi samo par zamaskiranih mladeničev, ampak se zbudi celo mesto, od najmlajših do najstarejših in takšnega pritiska množice nebo možno obvladati. Po Angliji bo to predstavilo veliko bolj množične proteste kot proti lovkdownom zarad covida. Nogomet se v večini takšnih delavskih mest po Angliji enači z religijo. Temu bi rekel slaba analiza potencialnega trga s strani Pereza in druščine.
modelx
20. 04. 2021 16.44
-3
tudi barcini navijači se bodo obrnili stran. veliko jih na barcini fb stani zliva gnojnico po klubu
LjudskiPevec
20. 04. 2021 16.51
+0
@modelx nisem rekel, da se nebodo, sej se vsi navijači po večini branijo superlige. Kljub temu, bi španskim klubom tole lažje vsilili, kot pa sploh tema dvema angleškima. Angleži so pač narod kjer jim je edini šport fuzbal. Španci so kljub temu usmerjeni v več športov in v vseh so zelo dobri.
Robinson
20. 04. 2021 16.54
+1
Sam se ne strinjam. Poglejte Manchester City - ko so ga kupili šejki, so bili vsi proti njim. Sedaj se tega ne spomni noben več, stadioni so polni, število navijačev je zraslo po svetu. Manchester United in Liverpool imasta predvsem navijače po svetu in Aziji, in tam jim bo to še bolj zanimivo. Tistih 80 tisoč letnih vstopnic pa bodo brez skrbi pokrili.
LjudskiPevec
20. 04. 2021 17.08
+0
@robinson, tudi jaz se ne strinjam s tabo. Manchester City je v letošnji sezoni celo znižal dolg v primerjavi s prejšnjo. Medtem, ko sta se Manchester in Liverpool zadolžila za dodatnih 300 - 500 M funtov (v eni sami sezoni). Kako je Cityu to uspelo? Brez problema, oni pač niso imeli takšnega izpada dohodkov (zaradi covid) kot naprimer Manchester in Liverpool, zaradi 10x manjše navijaške baze. Kolk ljudi pa poznaš, ki navijajo za City? Zelo malo.
vlr5
20. 04. 2021 16.32
+4
Se strinjam, nihče ne sme preprečiti nikomur, da ustanovi nov klub, združenje, tekmovanje,... ampak tako, kot lahko Super liga reče, da v njenem tekmovanju ne bo nastopala npr. Olimpija, tako lahko tudi UEFA reče, da noben nogometaš, ki ni registriran pri kateri izmed nogometnih zvez pod okriljem UEFE, ne more nastopati na Evropskem prvenstvu v nogometu (enako tudi FIFA)... svoboda odločitve velja za obe strani, ne samo za eno stran
Robinson
20. 04. 2021 16.57
+1
Uefa bi s tem izgubila navijače v državah, ko najboljši nogometaši ne bi smeli nastopati za svoje džave. Enak primer je Evroliga v košarki. Bi našli prej ali slej en sporazum.
KenBlock
20. 04. 2021 16.30
+1
No evo .. ko te punca pusti nimas kej grozit, naj se ne vraca.
Alternativasmopikasi
20. 04. 2021 16.29
+8
Naj si naredijo to ligo, gledanost bo pa tako samo v Aziji in potem se naj vsi skupaj tja preselijo, pa bo mir.
HŽV
20. 04. 2021 16.27
+1
Sploh se ne gre za UEFA majm.un spanski, k ti sam evrcki lezejo iz ri.ti. Zakaj zdruzenje eu klubov ni predlagalo, ne rabimo UEFE in gremo organizirat svoja tekmovanja ampak vsak lahko pristopi. Neeee dajmo mi imet svoje tekmovanje, zaprto... Ja imej ga, ustanovi svoj klub, naredi stadion, kupi igralce in ga poimenuj FC Elita in tekmuj svoje tekmovanje. Ne pa ugrabit klub od navijacev, drzave in se igrat elite.. Klubi katere niste vi 12 elitnezev zdvignilo do tuki kjer so
User416781
20. 04. 2021 16.25
+5
Mene pa zanima razmišljanje nogometašev. Sanje vsakega nogometaša so bile, da dvigne pokal Lige prvakov. A je res Messi pripravljen zamenjati ta pokal za nek žnj pokal lige Real Madrid?
User416781
20. 04. 2021 16.28
+2
Rezultat vsega tega bo po moje prenovljena razdelitev denarja znotraj UEFE in plačljivi ogledi tekem. Na koncu bodo kratko potegnili manjši klubi in nacionalne zveze. Vsekakor to za razvoj nogometa ni v redu. Zadeve bi morale iti v obratno smer, ne pa v še večje zapravljanje.
Fuzbaler
20. 04. 2021 16.29
+0
Zaenkrat se oglašano le Angleži (Rasford,Milner,Henderson...),ki so proti temu. Res je zelo cudno, da so vsi v Spaniji in Italiji cisto tiho.
Chaparral
20. 04. 2021 16.45
+0
Misliš na Messija iz Barce? Preberi še enkrat, tudi Barca je zraven. Očitno nisi oz. nočeš kapirat, ti "ŽNJ" poznavalec!
modelx
20. 04. 2021 16.45
+1
User416781
20. 04. 2021 17.09
+1
@Chaprral, kaj pa tebi ni jasno? Saj zato ker je Barca zraven, me zanima kaj si Messi misli? Bo šlo?
RB26DETT
20. 04. 2021 16.25
+3
Zdej k je zavozu Uefa, pride še v SLO. "24 ur ga že nekaj mesecev propagira
CelindaAndre
20. 04. 2021 16.24
-9
Nisem za super ligo, je pa treba tega partijskega zdraharja Čuftarina takoj zamenjat. Je pa dejstvo nogomet nikoli ne bo kar je bill ne glede kako se bodo dogovorili z Čuftarinom ali brez njega. Probemi z nogometom so se začeli ko je Čuftarin prišel na čelo UEFE.
krucyfix
20. 04. 2021 16.57
+0
Perez tud malo pljuva po Čeferinu, ampak sevede niti slučajno tolk kot ve Koprive hehe. Kolkor vidim medije po Evropi so zaenkrat precej bolj naklonjeni Čeferinu kot Perezu, čeprav je vsem jasno da je Čeferin mala riba. Problemi so bili sevede že precej prej kot je prišel on in to je normalna reč povsod kjer se obrača preveč denarja :) Seveda en Čeferin odcepa superlige ne more preprečit. Pravno jim najbrž lahko preprečijo sedenje na dveh stolih, mogoče iztožijo malo pri ločitvi, no Perez gotovo lahko plača 100x boljše pravnike od njega, no tudi UEFA jih je gotovo že najela. Zdaj se predvsem borijo za naklonjenost medijev, kjer je Čeferin v boljšem položaju, ker je tako zelo očitno da superligaše vodi predvsem superpohlep. Če naj bi se superliga na dolgi rok obdržala, bi jo morali navijači bogato podpirat s svojimi denarnicami, JP Morgan seveda niso tu neki altruisti.
123maradona
20. 04. 2021 18.30
Celinda. drž se alpskih disciplin ali balinanja.
bohinj je zakon
20. 04. 2021 16.24
+0
Če te klube izženejo.......lahko tudi ugasnejo.....Bo kaj škode? Ne. Ustanovijo se novi klubi. Z novimi lastniki. Igralci sklenejo nove pogodbe. Lastniki prejšnjih klubov pa propadnejo. In končajo v zaporu zaradi pohlepa........Bi šlo?
DKR
20. 04. 2021 17.02
+1
Ha ha ha ha ha ha ha,.......ne smeši se no,......ha ha ha ah ah,...joj,kakšne neumnosti ti blebetaš :))))))))))))))))))))
Borec21
20. 04. 2021 16.23
+1
Čeferin pusti jih da se zaplezajo pa da jih ameriški sklad v paketu proda po propadu Kitajcem pa Arabcem pa bo potem vse drugače
MasteRbee
20. 04. 2021 16.23
-4
Samo superliga lahko preživi "korono", drugače se bo ves nogomet sesul v divjo ligo.
Von_Clausewitz
20. 04. 2021 16.22
-3
Dvajset let so planirali to Super ligo z najboljšimi pravniki na tem planetu ! Kdo pa je Čeferin, da bo temu preprečil ? Lepo vas prosim...@kritik4 je spodaj lepo napisal kar se tiče samega Čeferina. Glede Uefe pa poznamo vsi zgodbo....da vidimo komu boš zdaj postavljal pogoje s tujim denarjem ?! Ahm loool
stol337
20. 04. 2021 16.52
+0
Ne morem jih prepričit ustanovitve. Lahko pa prepreči sedenje na dveh stolih. Tudi nacionalne lige podo potegnile z UEFO.