Nogomet

FIFA je zmagala: Reprezentance ne bodo nosile mavričnih trakov

Doha, 21. 11. 2022 11.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Potem ko je Mednarodna nogometna zveza (Fifa) vsem reprezentancam na svetovnem prvenstvu v Katarju po novem zagrozila, da jih v primeru opozarjanja na človekove pravice lahko doletijo tudi športne sankcije, so reprezentance odstopile od napovedanega nošenja mavričnih trakov na roki. Pri Fifi so medtem pripravili uradne trakove z odobrenimi gesli kot so: 'Nogomet združuje svet', 'Rešimo planet' in 'Ne diskriminaciji'.

Kapetani več nogometnih reprezentanc so se že konec septembra odločili, da bodo v znak podpore v Katarju nosili posebne kapetanske trakove proti diskriminaciji. Med njimi so tudi zvezdniki svetovnega formata, kot so kapetan Anglije Harry Kane, Nemčije Manuel Neuer, Nizozemske Virgil van Dijk in drugi, so poročale tuje tiskovne agencije.

A temu načrtu se je uprla Mednarodna nogometna zveza (Fifa), ki je sporočila, da se lahko nošenje neuradnih trakov na tekmi kaznuje z rumenim kartonom. Tako še nekaj ur pred tekmo Anglija - Iran ni bilo znano, ali bo Kane nosil mavrični kapetanski trak v državi, kjer so istospolne zveze kazensko preganjane.

Fifa je ob tem sporočila, da bodo kapetani lahko namesto mavričnih po želji nosili uradne Fifine kapetanske trakove z družbeno koristnimi sporočili, med njimi: "Nogomet združuje svet", "Rešimo planet" in "Brez diskriminacije". Trak z zadnjim omenjenim sloganom si je nato za tekmo z Iranom nadel angleški kapetan.

Harry Kane
Harry Kane FOTO: AP

Po grožnjah Fife je sedem evropskih ekip, ki so nameravale nositi mavrični trak "One Love" oziroma Ena ljubezen v prid vključevanju in proti diskriminaciji, danes vendarle opustilo protest z mavričnimi trakovi, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Kot so reprezentance zapisale v skupni izjavi za javnost, kapetani zaradi grožnje Fife s "športnimi sankcijami" ne bodo nosili trakov podpore.

"Fifa je bila zelo jasna, uvedla bo športne sankcije, če bodo naši kapetani nosili trakove na igrišču. Kot nacionalne zveze ne moremo zahtevati od naših igralcev, da tvegajo športne sankcije, vključno z rumenimi kartoni," je v sporočilu zapisalo sedem zvez.

One love kapetanski trak
One love kapetanski trak FOTO: AP

Anglija, Wales, Belgija, Danska, Nemčija, Nizozemska in Švica so se zato odločili, da njihovi kapetani ne bodo tvegali prejetja rumenega kartona, obenem pa so zapisali, da so "razočarani zaradi neprilagodljivosti Fife".

Na odločitev Fife, ki je zagrozila igralcem s sankcijami ob neupoštevanju pravil glede opreme, se je z razočaranjem odzvalo angleško in valižansko združenje navijačev FSA, ki je Fifo obtožilo izdaje. "Danes do te organizacije čutimo prezir, saj je pokazala svoje prave barve s tem, ko je zagrozila s kaznovanjem igralcev z rumenim kartonom in na ta način pokazala rdeč karton strpnosti," so po poročanju britanske BBC slikovito zapisali pri FSA.

Francija, sprva članica pobude "One Love", je prek svojega kapetana Huga Llorisa že pred tem sporočila, da ne bo nosila traku. Prav tako si ga ne bo nadel Neuer, ki vodi nemški elf.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Nemška nogometna zveza in druga združenja, vključena v kampanjo za enakost in svobodo izražanja, se bodo vzdržali uporabe simbola zaradi grožnje sankcij Fife, je danes sporočila nemška nogometna zveza DFB.

Medtem pa je angleška zveza (FA) zapisala, da bi globo z veseljem plačala. "Običajno bi v takšni situaciji morali plačati globo in vedno smo govorili, da bi to z veseljem storili. Pripravljeni bi bili plačati kazen, ker se nam zdi pomembno, da izkažemo svojo podporo vključevanju," so zapisali pri FA in dodali, da ne želijo podvreči igralcev zagroženim športnim sankcijam.

Angleški kapetan Kane in selektor Gareth Southgate sta v nedeljo izrazila podporo nošenju traku. "Mislim, da smo kot ekipa, osebje in organizacija jasno povedali, da želimo nositi trak. Vem, da se naša zveza trenutno pogovarja s Fifo in prepričan sem, da bodo do tekme sprejeli svojo odločitev. Ampak ja, mislim, da smo igralci jasno povedali, da ga želimo nositi," je dejal Kane.

Predpisi o opremi Fife določajo, da kapetani lahko nosijo "trakove, ki jih zagotovi Fifa". V nasprotnem primeru lahko sodnik od igralca zahteva, da zapusti igrišče, da si "popravi oblačila", v primeru neupoštevanja tega navodila pa lahko igralec po presoji sodnika prejme tudi opozorilo.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
Glasujte za najboljši portal v regiji
Glasujte za najboljši portal v regiji FOTO: 24ur.com
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (134)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ROMELS
22. 11. 2022 09.08
+2
Radi bi svoja nagnjenja vsilili tudi arabskemu svetu.
kor22
21. 11. 2022 20.56
+3
Koncno neka organizacija ki se je uprla mavricam in politicni korektnosti
AZ64
21. 11. 2022 17.52
+7
A 8 marčevke še niso šle u luft ?
MathewM
21. 11. 2022 17.18
-7
O LGBT si lahko vsak misli kar si hoče. Tule gre bolj za vprašanje svobode izražanja. Torej, res želimo živeti v svetu, kjer so dovoljeni le s strani institucij požegneni slogani? Lahko da se z marsičem LGBT ne strinjam, samo bom pa vedno zagovanjal njihovo pravico do izražanja, oziroma v tem primeru izražanja njihovih simpatizerjev. In to je cel smisel podpore svobode govora: da dovoliš ostalim da izražajo tistega s čimer se ne strinjaš in ne samo tistega s čemer se itak že strinjaš.
User416781
21. 11. 2022 17.47
+11
Tvoja svoboda je omejena s svobodo drugih. Noben ni LGBT skupnosti prepovedal svobode izražanja, lahko se izražajo, kakorkoli hočejo. Res pa ne razumem, zakaj bi jim morali delati reklamo? Res ne vem, ali ste preveč zabiti, da bi razumeli razliko ali le nočete razumeti. Ali je zate to, da bi moral vsak nogometaš imeti na dresu označbo LGBT res enako, kot svoboda izražanja?
MathewM
21. 11. 2022 18.11
-2
Pa kaj te tako moti. Če igralci želijo, (ne da morajo, temveč želijo) nositi mavrični trak v državi, ki je znana po zatiranju tovrstnih oseb, kje je problem? In strinjam se s tvojo izjavo glede svobode, samo ne razumem pa konteksta. Katero tvojo svobodo s tem kratijo? To da vidiš nekaj kar te moti oz. se ne strinjaš? Kot sem napisal, celo bistvo zaščite svobode izražanja je, da se zaščiti izražanja tistega, kar je sicer moteče (seveda z določenimi omejitvami, kot je spodbujanje sovraštva ipd.).
Salting
21. 11. 2022 21.57
+0
Perota moti neuslišana ljubezen do kapetana
COVID-19 ZA OVCE
22. 11. 2022 20.48
-1
MathewM.. kaj pa... če nobenega ne zanima tvoje mnenje.?? še manj uporaba tvoje pravice govora?? Kaj pa ostale briga za tvoje mnenje?? Če bomo potrebovali mi kot družba tvoje mnenje oziroma svobodno izražanje.. bomo morda kolektivno zaprosili za tvoj družbeni intelektualni presežek.. razumeš bistvo?? Do takrat mi kot družba nismo prisiljeni sprejemati raznih prljavih agend v imenu uan lov.. topla brača.. bravo arabci.. nema uan love
24 cenzur
21. 11. 2022 17.17
+10
Končno. Nimajo se kaj ven metat in s tem vsiljevat svoja prepričanja, tako kot se drugi ne. Naj delajo kar hočejo, samo ostale naj s tem pustijo pri miru.
jfast
21. 11. 2022 17.21
+0
Ravno s tem ko jim to prepovejo jim vsilijo da pokazejo neko mnenje ceprav bi raje predstavili kaj drugega. Sori tvoja izjava nima smisla.
bu?e24 1
21. 11. 2022 17.03
+3
Use barve so uzeli ko daš barvice otroku že misli da je v clubu lgtb
bu?e24 1
21. 11. 2022 16.59
+1
Statisika kaže da bojo v ameriki do 2050 usi lgtb idoktornacija pomaga veliko
MathewM
21. 11. 2022 18.44
+3
Ja, samo, res. Kam se lahko še skrijejo vsi heteroseksualci, da jih LGBT skupnost ne bo s pomočjo mavričnih trakov prepričala, da se jim dopadejo osebe istega spola.
Vladimir Bog
21. 11. 2022 16.36
+19
LGBT postaje čedalje bolj vsiljiv. Saj so od nekdaj bili in vedno bodo tudi takšni obstajali, s to razliko, da se prej niso tako ven metali. Zakaj to počnejo vedno bolj agresivno? Naj dajo mir, se brigajo za svoje in naj ne posiljujejo ostalih.
jfast
21. 11. 2022 17.23
+3
Gre se za diskriminacijo le teh. Veliko ljudi jih ne sprejme oz jih tudi fizicno napadajo zato so tako agresivni da v to smer da bi bilo to normalno sprejemljivo v druzbi.
assassin911
21. 11. 2022 16.30
-4
Ustanovite novo fifo.
jfast
21. 11. 2022 17.24
+0
Vsi ki dajete minuse si malo poglejte koliko je korupcije v FIFI. Ce se odlocitve sprejemajo samo zaradi denarja in ne zaradi sporta potem je potrebna veliko reformacija FIFE.
kor22
21. 11. 2022 21.01
-1
Pikaa1234
21. 11. 2022 16.18
+10
tale prispevek me delno spominja na tole...smesno je kako ljudje migrirajo gor dol levo desno na nekam boljse in potem tam na boljsem vsiljujejo nekaj kar v svoji stari lokaciji niso marali pa w t f je danes z vsemi....
Nimasmisla
21. 11. 2022 16.09
+23
Edino pravilno manjšina ne more premagati večine
sloZebra
21. 11. 2022 17.12
+2
ma v bistvu lahko ...če spada v tisti 1% najbogatejših
radar
21. 11. 2022 15.59
+21
Podpiram odločitev Fife...
AZ64
21. 11. 2022 17.49
+2
Nisi edini, čedalje več nas je. In prav je tako.
Salting
21. 11. 2022 21.58
+1
Ker si prisegel alahu v nedeljo pri svetem obhajilu
nick73
21. 11. 2022 15.31
+36
0,5% ljudi si zamisli nek svoj način življenja in s tem nadleguje 99,5% ostalih, ker po njihovem prepričanju niso dovolj solidarni z ubogo manjšino. Bravo FIFA za jasno sporočilo, da reklamiranje verskih, političnih in osebnih prepričanj ne spada v šport.
Bonsa
21. 11. 2022 15.37
-18
Ampak ti si gotovo v nečem poseben pa naj bo za to ker te je narava naredila taksnega ali ker hoces sam biti in to pomeni,da mi ostali tega ne rabimo sprejet. Tvoja drugacnost pri nas ni dobrodosla. Se ti to zdi normalno?
User416781
21. 11. 2022 15.52
+19
Ja, vsekakor. Ni prav nobene potrebe, da se večina prilagaja meni, ampak se bom jaz večini. Tudi če imam kakšne svoje preference. Ne bom nikomur vsiljeval svojih prepričanj. Nenazadnje to potem lahko postane debata brez konca, saj je teh spremenljivk po svetu neomejeno. Bom rekel kontra - live and let live.
User416781
21. 11. 2022 15.56
+16
…in še nekaj - če ne nosi vsak značko za neko drugačnost, to ne pomeni, da ta drugačnost ni dobrodošla ali spoštovana, pomeni da le ne bomo delali reklamo za to drugačnost. Mogoče pa kdo te značke ne želi nositi in ne vem zakaj bi po nepotrebnen povzročali konflikte? To lahko povzroči le kontra efekt.
disorderliness
21. 11. 2022 16.25
-9
Mislim, da je nas Slovencev celo manj kot, mislim da nekje tam 0.125 promila svetovnega prebivalstva in mi sploh ni jasno zakaj nas svet sploh še gleda, našo zastavo, posluša prisilno himno i.pd.. poleg tega jih pa še slišijo, da kao sploh ne vedo za nas.
bu?e24 1
21. 11. 2022 17.01
+0
Idificeram se kot transcepilec ker so me zmerjali in napadali in diskrementerali ker se nisem cepiu in zato sem transcepilec in hočem iste privilegije
User416781
21. 11. 2022 17.05
+3
Mešaš jabolka in hruške. Slovenija, kot država je članica praktično vseh mednarodnih organizacij in je mednarodno priznana država. Slovenci smo narod, ki ga mednarodna skupnost priznava in seveda, da nas bodo potem gledali. Če pa že hočeš primerjavo - ne bomo silili ljudi drugih držav, da do onemoglosti poslušajo Na Golici, če tega ne želijo. Če sem v Nemčiji, ne morem zahtevati, da ljudje na roki nosijo Slovensko zastavo. Lahko povem od kod sem in bo debata stekla, najverjetneje v prijazni smeri, ne bom pa zahteval, da morajo vsi vedeti, da obstajamo in da vejo kje smo. A razumeš razliko? Eno je sobivanje v sožitju, drugo pa je prisila, da morajo vsi vedeti, da obstajamo in kdo smo.
AZ64
21. 11. 2022 17.51
-2
Bodi kar želiš. Me prav nič ne briga, pa če ti kdo kaka na glavo in ti pri tem uživaš
Salting
22. 11. 2022 09.56
+1
devlon
21. 11. 2022 15.25
+10
Tudi ce ne smejo nositi trakov..se pod tuši še vedno lahko šlatajo
sh4dyl4dy
21. 11. 2022 15.12
+10
Ko pa madžari niso počepniti za BLM pa kazen ane? Dvojna merila!
bu?e24 1
21. 11. 2022 17.02
+0
Ja v mađasrki je ful črncev in blm je tam sploh logično podperat a white lives pa ko be
GMajky
21. 11. 2022 15.12
+27
kolk posiljujejo s tem LGBTQFRSDTBIZYOPKLE!!! do zdej me niso nikoli motili, zdej me pa vedno bolj, ker se tok duvajo !!! pa dejte mir, zivite svoje zivljenje in uzivajte!!! nehite ga ze srat!!!
User416781
21. 11. 2022 15.57
+9
Salting
22. 11. 2022 09.57
+1
vvvilice
21. 11. 2022 14.59
+30
In zakaj neki binosoli te trakove? To je šport.
Mirko Igor
21. 11. 2022 14.47
+3
Ista skupina ljudi, vsaj v Sloveniji zagovarja vključujočo, beri številčno migracijo in pravice GBTQ+. Problem je ker ko Katarc, Maročan... prestopi mejo je še kar on z njihovim kulturnim pogledom na LGBTQ+, ženske... Dvomim da gre skupaj. Prav dam pravicam LGBTQ+, .... A kako zahtevati od migranta, da se odreče svojemu kulturnem vzorcu, nemogoče
GMajky
21. 11. 2022 15.14
+8
preprosto, reces mu, da je zdaj v europi in da naj se vede temu primerno!!!
Mirko Igor
21. 11. 2022 16.08
+3
GMajky to pomeni, da ga v osnovi ne sprejmeš, začneš njegovo bistvo. Ko smo zavrnjeni se počutimo slabo in se umaknemo v družbo somišljenikov. In to se dogaja, vzporedni svetovi ali segregacija. Zato asimilacijo ni možna. Še več vzporedna svetova se še bolj oddaljujejo.
Mirko Igor
21. 11. 2022 14.45
+0
Ista skupina ljudi, vsaj v Sloveniji zagovarja vključujoč, beri številčno migracijo in pravičen LGBTQ+. Problem je ker ko Katarc, Marijan.... prestopi mejo je še kar on z njihovim kulturnim pogledom na LFBTQ+, ženske... Dvomim da ge skupaj. Prav dam pravicam LGBTQ+, .... A kako zahtevati od migranta, da se odreče svojem kulturnem vzorcu, nemogoče
nikhrast
21. 11. 2022 15.15
-13
Pa kako zahtevati tudi od Slovenca da se odreče homofobiji, ksenofobiji, misoginiji...
Mirko Igor
21. 11. 2022 15.55
+4
Hrast. Slovenca se namenoma fila da je fobija na tristo načinov. PA NI.
DarkPhoenix
21. 11. 2022 14.28
+22
Ha ha, fifa se dogovorila, bolje rečeno je Katar plačal, da jih nima tam
AshBurton
21. 11. 2022 14.34
+29
Naj placajo vsem,da nikol vec noben ne bo nosil tega traku ...Kaj pa so oni vec od nas,da se jim izkazuje naklonjenost na vsak nacin???