Nogomet

Prirejanje izidov pod drobnogledom Europola: Ne samo Otok, tudi drugi deli Evrope

Haag, 04. 02. 2013 11.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Evropski policijski urad je blizu zaključka obsežne preiskovalne akcije, s katero želijo narediti konec dogovarjanju izidov v nogometu. Med nogometnimi ligami, ki so se znašle pod njihovim povečevalom, je tudi slovensko prvenstvo.

Evropski policijski urad se je s svojimi službami poglobil v korenine športnih stav in dogovarjanja izidov nogometnih dvobojev. Preiskava je temeljila na nekaterih dvobojih Lige prvakov in Lige Evropa, obračunih turškega državnega prvenstva, nemških nižjeligaških dvobojih, posameznih tekmah švicarskega prvenstva, pod drobnogledom pa so se znašli še posamezni dvoboji ligaških tekmovanj na Madžarskem, v BiH, Avstriji, na Hrvaškem, v Belgiji in Sloveniji.

Europol razkriva, da naj bi bilo prirejenih približno 380 tekem, vpletenih pa naj bi bilo kar 425 predstavnikov klubov, igralcev in predstavnikov kriminalne združbe. V 18-mesečno preiskavo so vključene tudi tekme svetovnega nogometnega prvenstva, Europol pa meni, da je sedež nečednih poslov v Aziji, kriminalna združba pa je dobro povezana z 'evropskimi sodelavci'. Kriminalna združba je v tem času ustvarila 8 miljionov evrov čistega dobička.

Michel Platini želi narediti konec prirejanju izidov nogometnih dvobojev.
Michel Platini želi narediti konec prirejanju izidov nogometnih dvobojev. FOTO: Reuters

"Če bomo jutri spremljali dvoboj, katerega izid bo znan vnaprej, potem je nogomet mrtev,“ je na omenjeno temo dejal predsednik Evropske nogometne zveze Michel Platini.

Iz Azije v Evropo
"Sedež organizatorjev stavniške afere izvira iz Azije, od koder so ustvarjali mreže po vsej Evropi. Dejstvo je, da gre za najbolj obsežno akcijo, ko gre za dogovarjanje izidov nogometnih dvobojev v Evropi. Opravka imamo z izjemno dobro organizirano kriminalno združbo,“ je na novinarski konferenci povedal direktor Europola Rob Wainwright.

"V preiskavi smo bili osredotočeni na druge deleže in ne na Veliko Britanijo. Presenečeni smo nad rastjo kriminala in razširjenostjo v Evropi. Naivno bi bilo, če bi se osredotočili zgolj na Otok. Nogomet se igra po vsej Evropi,“ so še povedali na novinarski konferenci Europola.

Zaključki preiskave Europola:
- preiskava se je začela pred 18-imi meseci,
- vpletene dežele so: Nemčija, Finska in Madžarska, preiskavo pa so razširili še na Slovenijo in Avstrijo,
- podrobno so preiskali 700 dvobojev odigranih v 30-ih deželah,
- 13 tisoč elektornskih sporočil je bilo analiziranih,
- identificirali so 425 osumljencev,
- 50 ljudi je bilo aretiranih.

Slovenci zelo aktivni
Kot so povedali pri slovenski policiji, je akcija tudi v Sloveniji pripeljala do konkretnih rezultatov, saj so kriminalisti pri nas leta 2010 in 2011 ovadili štiri osebe zaradi nezakonitega dajanja in sprejemanja daril, pet oseb pa zaradi organiziranja nedovoljenih iger na srečo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (148)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dajno
05. 02. 2013 16.27
+2
Liverpool - Debrecen...2009!!!
GSMG
05. 02. 2013 11.18
V najbolj mafijskem športu je pač tako, da če ne priredijo rezultate sodniki in vodilni možje organizacije, jih pa mafija v športnih stavah!
Gruntov?an
05. 02. 2013 13.02
+3
Zakaj nikol ne govorijo o spiskih tekem katere dobivajo stavnice vsak dan katere same prirejajo rezultate,zakaj športna loterija ne pove nič o tem.
Los Galacticos
05. 02. 2013 01.52
+4
To kar bom zj povedu čez Barcelono ni ker sm madridista, ampak je zelo očitno... Barcelona je svetlobna leta pred usemi trenutno, in proti ekipam ki nisu iz top 20 mogoče celo 10 v europi ni šanse da zgubijo... Tekma Real Sociedad - Barcelono 3:2, Barca celo vodila 0:2... vesta kakšna kvota je bila za igranje 2/1 polčas/konec... HUUUH nevem no use skp je mal sumljivo... No zj pa na Real... zadnja tekma z Grenado, pa dej no, tko kot so igrali, pa saj nebi premagali niti Dinamo Zagreba, pa ste zasledili da Grenada v celi tekmi ni imela šuta na gol ??? Pa ni to zj da je Real reku ajd Braca je itak osvojila, kva se bomo boril, ampak je tok očitno da je neki drucga vmes...
kickR
05. 02. 2013 09.24
-3
Sandi Cilenšek
05. 02. 2013 09.39
+3
Nevm če je lih smešn dost stvari je blo sumljavih že do zdej. Tko kokr tista tekma med barco in Chelseajem, k vemo kok penalov se ni sodl. Plus lani kako je City zmagu ligo. Nvm js sam upam da se klub za kerga js navijam ni šu omadeževat s podkupovanjem. Upam da je Romanu dost da zapraula za igralce, da nebi še za sodnike pa kupljene tekme...
ZyzzMirin
05. 02. 2013 09.56
+0
nogomet je najbolj nepredvidljiv šport na svetu... vsak lahko zgubi proti vsakmu. Sploh pa je barci res vseeno če dobijo par denarja ker so itak vsi tam bogati. Stvari se pač dogajajo. Tista tekma par let nazaj je res bla sumljiva ker bi mogu zmagat chelsea. S citjem pa ne vem kaj je blo narobe... so pač dali gole v zadnjih minutah. Dvomim da bi igralci čakali do zadnjih minut in jim pustili da zadanejo. Če ti je to sumljivo lahko rečeš da je vsaka 2 tekma uniteda podkupljena ker pač velikokrat dajo gole pozno. Enako velja za prvih par tekem pri barci ko so dajali gole v 94. minuti. Če jih ne bi dali bi bla zdj razlika precej manjša. Ampak tko pač je.
Raumdeckung
05. 02. 2013 00.33
+0
Stave tu nimajo veliko vpliva (govorim za tiste, ki igrajo stave in niso vedli za manipulirane tekme). Če se nekdo bolj ukvarja s tem/stavami ga to ne moti. Vi se preveč fokusirate na zmagovalca. Od 100 možnih opcij vi izberete ponavadi le zmagovalca ali pa remi. Kaj pa število koti, AHC koti, koti prvi polčas, kartoni, karton določenega igralca, število golov določene ekipe, strelec, AHC, in tako dalje dalj dalje, daljeeeeee Stavničarja, ki mu je to služba se s tako novico ne ubada. :) Ker je najmanj 100 tekem na dan samo v nogometu (poleg še 30 drugih športov). Če si dober si v profitu. :) simple
Sandi Cilenšek
05. 02. 2013 09.40
+2
ma ni niti slučajno fora kok si dobr ampk kok maš srečo. Marsikdaj te zafrkne točn tist k te nebi smel, pa ne pravm da je tst pol podkupln, ampk to da pač žoga je okrogla. In morš met zegen. eni ga majo, js ga nimam :)
Raumdeckung
05. 02. 2013 10.13
+1
Sreča v stavah nima veze (seveda je prisotna in ti kdaj pa kdaj pride prav) ampak znanje. Napisal sem diplomsko nalogo in se ukvarjam že 12 let s tem. Recimo športne stave lahko primerjaš s Borzo. Pri obeh je potrebno znanje. Ne moreš pa recimo športne stave primerjat s lotom. Eno je znanje drugo je igra na srečo. :) Če pa kot ti praviš, da je tu sreča. Zakaj eni zaslužijo milijonske zneske (seveda legalno) na športnih stavah (govor je precej o Las Vegasu) in to že več kot recimo 20 let.
12king12
04. 02. 2013 22.47
že dolgo je in vedno bo prisotno v nogometu in tudi drugih športih tega se preprosto ne da preprečiti
Sandi Cilenšek
05. 02. 2013 09.40
+1
bigdick19
04. 02. 2013 22.32
-2
sej to je vsem znano kdo so "taglavni" šerifi v svojih državah,v slo je to že leta en in edini klub menžderonja zakladko zdrahović,ita -morrati,anglija-saf liga,cel balkan živi od tega,španija Madrid-tri leta nazaj so vsako tekmo po polčasu zgubljal na koncu pa čudežno zmagovali,francija Marseille,nemčija frankfurt alais balkanci pa še bi se dalo naštevat..
Raumdeckung
05. 02. 2013 00.25
Zakaj Frankfurt? Dej mi prosim razloži ker me to res zanima? :)
tojeto7
04. 02. 2013 22.20
+3
ja kaj pa nej delajo teli bogi igralci v teh ligah kot je slovenska, bosanska, hrvaska... ki nimajo place skoraj nic? od necesa morajo ziveti in to vidijo v prirejanju rezultatov povsem logicno :) nej uefa in fifa malo vec ulagata v te manjse klube pa nebo prirejanja rezultatov
Sandi Cilenšek
05. 02. 2013 09.46
sj uefa in fifa ne vlagata v klube kaj ti je. Vsak klub dobi od uefe če se kam uvrsti. z dobrimi rezultati pride več denarja. Kako mislš da Maribor dominira? Če bojo vsakoletno igral v Evropi pa noben drug klub v sloveniji bojo še dolg, dolg prvaki. zaakj? ker bojo mel dnar. IN osebno menim da je dobr če en klub rata ful dominantn, zato kr to pomen da se bojo ostali bolj trudl da bi ga končn vrgl s prestola. to pomen da bi na konc več naših klubov igral redno v evropi. govorim sevede o ligi evropa, mogoče edino Maribor pa če se kej fantastičnega zgodi tudi Olimpija kdaj pa kdaj v CL. Uglavnm hotu sm sam rečt da UEFA in FIFA nimata veze s tem kok dnarja dobijo klubi, ampk njihovi lastniki. Neki kar bi rešl slovenski nogomet so tut navijači. Če bi bli stadioni polni, bi to pomenil več dnarja za klube.
Hammurabi
04. 02. 2013 22.12
+1
Čigav sponzor je Bwin ?
Sandi Cilenšek
05. 02. 2013 09.46
A je biu lani al je še letos od Madrida? pa msz da še ene par ostalih klubov...
anonimnež456
04. 02. 2013 22.11
+1
špornte stavnice se lahko obira tudi na drugačne načine ne z podkupovanjem in prirejanjem ;)
Raumdeckung
05. 02. 2013 00.35
+1
Najbolj pametan komentar pod to novico. ;)
S.O.S 1
04. 02. 2013 21.32
+7
kako igra zadnje čase real, bi bilo možno, da se tudi tam dogaja nekaj v tej smeri ...
racex
04. 02. 2013 20.27
+3
športne stave so za tiste ,ki radi mečejo denar stran.itak je veliko tekem zrežirano vnaprej.to se že dolgo ve...
14K
04. 02. 2013 20.24
-1
Veliko tekem je bilo prirejenih. Prej mi je na stavah teklo gladko vse, zdaj pa se vedno najde ekipa ki te zezne. Toda glih ta ekipa zgubi proti zadnjeuvrscenim ekipam. to je banda. Drgac pa naj se bolje pogleda naslednje: -Chelsea vs. Barca (LP) -Juventus prejsno sezono osvojil brez poraza -Manchester City vs. QPR ( pri vodstvu z 2-1 je QPR v dodatku dobil dva gola in tako je City osvojil Premier Ligo! Po tekmi je bilo razvidno kako se Cisse (Qpr) objema z Nasrijem (City). Tudi ko je bilo 2-2 je bilo razvidno da QPR igralci niso igrali na branjenje izida, ker so bili reseni izpada v drugo ligo, zato so popustili in popeljali CITY do naslova !) -Barcelona doma zmagala Arsenal z 4-0 men se zdi. Ko je RVP dobil rdec karton ! to naj bi bilo nekaj od tega. lp
ggggggggggggfdgdfgdf
04. 02. 2013 20.52
+3
anonimnež456
04. 02. 2013 22.07
+2
barcelona ni nikol zmagala arsenala 4-0 ampk je tkrt biu rezultat 3-1 rdeč za rvpja in penal za barcelono
Matic Puši?
04. 02. 2013 22.51
in kaj če je juve igral brez poraza? Imeli so daleč najboljšo ekipo v serie a. Pa saj tudi zmagal niso vseh tekem saj so jih veliko irali izenačeno.
Raumdeckung
05. 02. 2013 00.26
Nek novi navijač Dortmunda. Ziher!!! RVP je dobu rdeč zaradi twga ker KAO nislišal pisk sodnika. Se lahko da kartona.
Sandi Cilenšek
05. 02. 2013 09.48
sj verjetno govoriš o uni tekmi med Chelsea in Barca ko nam niso sodli penalov ane? Drgč se pa popolnoma strinjam s tabo pri vseh ostalih tekmah.
lyuto
05. 02. 2013 10.53
... "nam" niso sodili? Kaj igraš v Chelsea ali Barci? Koje so to navijaške finte..
papaaa!
04. 02. 2013 19.48
-4
ja. športne stave niso za vsakogar.....
kratkovidni
05. 02. 2013 09.39
+2
PejtGaPogledatBrane
04. 02. 2013 19.46
+7
moja me vsak vikend zmerja: 'zakaj sploh mečeš denar za take traparije,ko pa zadaneš dva krat letno?!' no sedaj vem
Lovetake
04. 02. 2013 19.36
+2
Čudno da parme nekaznijo,ker so igralci priznali da so se dopingirali...
LocoBlanco
04. 02. 2013 18.55
+13
''Izida dveh tekem naj bi bila prirejena tudi v Ligi prvakov. Ena izmed teh tekem je bila odigrana v Angliji pred tremi ali štirimi leti. '' Govorimo o naslovu Barce v CL!? Če je temu tako potem upam da dobijo prepoved min. 5let v vseh evropskih tekmovanjih, izpad v segundo itd. Samo tega ne bomo verjetno doživeli ker vemo da Plattini...!
KiNgKoNg
04. 02. 2013 19.55
-5
LocoBlanco
04. 02. 2013 20.22
+2
Zakaj bi se tolažil če pa je v naši vetrini 9 ZASLUŽENIH pokalov CL! Srečno prirejanje še naprej vam zelim!
Lovetake
04. 02. 2013 20.42
+2
Sem bolj za Real kot barco če že moram zbirat...ampak o realovih naslovih ki so doseženi pred veliko leti,imam samo dve besedi-general Franco.
S.O.S 1
04. 02. 2013 21.35
-1
jalec, tudi pri vas ni vse čisto (vsaj za obdobje Fanca) ... zadnje čase tudi real daje točke proti moštvom, ki so zadnji oz. na dnu. da niso dolgovi večji od dobička?
Raumdeckung
05. 02. 2013 00.28
-2
Jalec Nimaš sorry še vedno nič v glavi. Če en model iz Albanije podkupi sodnika (za tekmo Chelsea : Barca) in ta pač sodi v korist Barce je kriva Barcelona? Ne sam reci, da je kriva potem pa se mi smiliš. Če lahko DOKAŽEŠ, da podkuplja predsednik Barce ssodnike potem se strinjam s tabo. Sej še članek nisi razumel.
Los Galacticos
05. 02. 2013 01.38
+5
@Lovetek in veni vidi vici mislim da vam situacija in statistika iz časov generala Franca ni povsem jasna, mimogrede Barcelona je v tem obdobju osvojila več lovorik kot pa Real, celo Atl. Bilbao je osvojil več lovorik kot pa Real, govorim o La Ligi ( v obdobju generala Franca ) ... Edino kar je Real v obdobju Franca osvojil več lovorik kot ta dva kluba je v LP kjer pa generale ni imel vpliva... Tako da...
Raumdeckung
05. 02. 2013 10.17
-3
Belaj V tistem času je le prvak svoje države prišel v LP. Potem me zanima tvoja teorija. Real ni osvojil lige je pa lige prvakov. Kako je to možno če je samo PRVI bil v lp svoje države.
LocoBlanco
04. 02. 2013 18.43
+10
Odkar je prišel Plattini na stolček je dobila mafija vstop in vpogled v nogomet! Zato je ta današnji nogomet 70% prirejen... Vse bolj se napovedujejo moje trditve ko sem govoril da v roku 5-10 let zvemo da je bil ''moderni'' nogomet prirejen! Na žalost ni več tako kot pred 20-30 leti ko se je nogomet igral zaradi ljubezni do igre ne pa ljubezni do denarja! Začelo se je pri kolesarstvu nadaljevalo se je z rokometom koncalo se pa bo...!
Raumdeckung
05. 02. 2013 00.37
-1
Moderni nogomet ne, ampak era modernega nogometa pa ja. :)
hansola
04. 02. 2013 18.15
+1
No, napredujemo, zdaj pa še razkrijejo doping afero v Barceloni in Real-u (Puerto affair) ter ostalih športih pa bodo tudi drugi spregledali, da je Armstrong zrno peska v puščavi profesionalnega športa.
Strobi26
04. 02. 2013 18.08
+0
Nj preverijo Man.United, te še največ mutijo! Na vsaki tekmi kjer zgubljajo, imajo po 5 minut in več podaljška. Da ne govorimo o sumljivih tekmah, ki jih je bilo kar nekaj. Tukaj je tudi Chelsea! V Angliji se prav idi kere tekme so prodane, ko vidiš pikanje nekih zelo smešnih penalov - spet Man.United!
bigdick19
04. 02. 2013 22.33
-2
Sandi Cilenšek
05. 02. 2013 09.50
+0
Matej Kous
04. 02. 2013 18.05
-2
Na zalost je kot kaze Real je eden od klubov sodec po letosnji predstavi v la ligi :/ Hala Madrid