MotoGP

Suppo: Glavni problem, ki ga ima Honda, je skupna elektronika

Sepang, 12. 02. 2016 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Moštva v motociklističnem razredu motoGP so v fazi intenzivnih priprav pred novo sezono, ki se bo z dirko v Katarju pričela konec marca. Prva testiranja v Maleziji so pokazala, da je na začetku Yamaha daleč pred vsemi. Tega se zavedajo tudi pri moštvu Honda.

Elektronika dela težave agresivnemu pogonskemu agregatu Honde.
Elektronika dela težave agresivnemu pogonskemu agregatu Honde. FOTO: Honda

Dirkači in moštva razreda motoGP so se prejšnji teden potili v Maleziji na dirkališču v Sepangu in zbirali prve informacije o svojih motociklih pred prihajajočo sezono. Testiranja je zaznamoval dirkač moštva Yamaha Jorge Lorenzo, ki je bil daleč pred vsemi. Čeprav je to zgodnja faza testiranj in je do pričetka sezone še dovolj časa, se pri moštvu Honda zavedajo, da imajo še veliko za postoriti, če želijo ujeti in morebiti tudi prehiteti največejga rivala na stezi. Glavni novosti za letošnjo sezono so nove gume, s katerimi sedaj moštva razreda motoGP oskrbuje proizvajalec Michelin in nova skupna elektronika za vse motocikle. In prav elektronika trenutno dela največ težav moštvu Honda, saj težje uravnava njihov zelo agresiven pogonski agregat, kar pojasni vodja moštva Livio Suppo.

"Prva testiranja lahko kljub vsem težavam označim za uspešna. Več je bilo pozitivnih kot negativnih stvari. Največji problem, ki ga moramo rešiti, je zagotovo kako uskladiti novo elektroniko z našim pogonskim agregatom. Veliko smo se naučili v prvih dneh testiranj in veliko je prostora za napredek pred prvo dirko. Nisem inženir, ampak vem, da lahko popravimo veliko stvari. Glavni razlog, zakaj smo tako daleč za Lorenzom in Valentinom Rossijem je zagotovo elektronika in nič drugega," je obrazložil Suppo.

Če so v moštvu Honda uspeli storiti korak naprej, bomo lahko videli že kmalu. Pred dirkači in moštvi je namreč drugi del zimskih testiranj, ki bodo potekala med 17. in 19 februarjem na kultnem Phillip Islandu v Avstraliji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Novorazodetje
13. 02. 2016 17.57
+6
Kaj se zafrkavajo z elektroniko, Naj jo kupijo pri kitajcih. Eno dirko bo že vzdržala....
simoncelli58
13. 02. 2016 12.00
+2
Krivi so si sami! Imeli so Stonerja, ki jim je razvijal motor! On je odličen razvijalec motorjev, sedaj pa imajo Marqueza! Ne bodo daleč prišli s tem mulcem! LP
Winsu2
13. 02. 2016 12.29
+3
Samo res tudi Ducati naprimer brez Stonerja ni nič...
medvedJEkriv
12. 02. 2016 18.59
+1
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ROSSIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
burner85
12. 02. 2016 21.29
-1
number46
12. 02. 2016 16.30
+10
Glavni razlog je" nevozen motor" elektronika je za vse ista tako, da nerazumem take izjave. Potrjuje se pa eno dejstvo, da je Hondina elektronika imela veliko vlogo pri Hondinem prorototipu, kar je zdaj tudi vidino, ker nova elektronika očitno tega nezna.
lioon
12. 02. 2016 18.51
+6
1011101
12. 02. 2016 21.15
+3
Kokr js vem je letošnja zadeva enaka samo na fizični ravni, program in motorne mape itd. pa ima vsaka mašina svojo :) ni za poenostavljat.
Callux
12. 02. 2016 21.20
+7
Če bi vsak proizvajalec imel svoje mape in programe, potem bi bili na lanskem nivoju... Tako hardware kot software je za vse enak, edino tako lahko zagotovijo res enake pogoje... Do prve dirke naj bi že dobili manjše posodobitve.. Če pa bi kateri izmed proizvajalcev želel imeti kaj posebnega, bi pa potrebovali strinjanje vseh 3 glavnih.. In tu že prihaja do težav in nesoglasij med njimi
1011101
12. 02. 2016 21.24
+1
No potem pa je enaka fizična komponenta in program, nikakor pa motorne mape :P
number46
12. 02. 2016 21.27
+5
5D se strinjam mape oziroma nastavitve ima vsak svoje vendar Honda ne najde pravih nastvitev.
Callux
12. 02. 2016 21.28
+8
Vse strategije in vsi parametri so zasnovani tako, da ne prihaja do razlik, da delujejo ne glede na katerem motorju... Razlike so samo v razumevanju parametrov, od tu Hondine težave... Recimo tako.. ECU za letošnjo sezono je lanski Open na steroidih... ;)
number46
12. 02. 2016 21.29
+5
5D se strinjam nastavitve ima vsak svoje vendar Honda ne najde pravih nastavitev (vrjetno z časom jim bo to tudi uspelo). V štartu imajo pa vse Honde težavo z agregatom že od prejšne sezone. Mislim da je večji problem v agregatu ker eletroniko in nastvitve lahko mrcvariš celo sezono če pa zaj... agregat ko se enkrat zapečati je konec do konca sezone :).
number46
12. 02. 2016 21.30
+3
oziroma kot je to napisal 45 nastvitve parametrov
Callux
12. 02. 2016 21.33
+7
number46 dobro razmišljaš hehe.. Ravno zaradi tega, ker imajo težave z elektroniko, se pri Hondi ne morejo povsem odločiti ali je novi agregat boljši.. Časa pa nimajo veliko za res velike spremembe.. Težave z agregatom pa nimajo samo od lani, imajo te težave precej daljšo brado...
number46
12. 02. 2016 21.34
+3
a se vam tudi to dogaja, ko nekaj napišeš, da ti objavi samo prvi stavek.
Callux
12. 02. 2016 21.34
+6
Včasih, ampak mi ga uspe vedno popraviti do konca.. Tako da na koncu ni večjih težav
1011101
12. 02. 2016 21.36
+1
Rešitev je da preden objaviš, kopiraš napisan tekst :) Glede slike avatarja, pa je potrebno naložiti sliko in potem nekaj časa počakati predno shraniš spremembe, vsaj tako meni deluje in vidim da ima @asusk problem z sliko xD
number46
12. 02. 2016 21.39
+3
Problem je v tem da se problema navezujeta eden na drugega. :D bomo videli v AUS kaj so pogruntali oziroma kaj jim še manjka :)
Callux
12. 02. 2016 21.41
+6
Bi bilo dobro, če so se česa spomnili.. Ampak še vedno sem mnenja, da potrebujejo drugačno miselnost.. Odmik od svoje miselnosti... Včasih je bolje pa si od nekoga idejo sposodiš in jo oblikuješ po svoje, kot da s svojo nadaljuješ in imaš z njo težave
number46
12. 02. 2016 21.45
+3
Vrjetno,če jim nebo uspelo rešiti zadeve do začetka sezone bodo prisiljen razmišljati v drugi smeri tako kot si sam napisal :)
number46
12. 02. 2016 21.45
+2
Vsekakor na koncu nam uspe objaviti teorije zarote :)
Callux
12. 02. 2016 21.47
+5
Jaz samo upam, da ne bo kdo moje zadnje misli razumel kot teorijo zarote hehe.. Nikoli ne veš :D
number46
12. 02. 2016 21.50
+3
:D Ne to se navezuje na objavo teksta :D. Mogoče pa Honda cilja na to da bi dobila koncesijo. TO sva enkrat že tipkala, če se nemotim.
number46
12. 02. 2016 21.51
+3
Callux
12. 02. 2016 21.52
+6
Tudi o tem sem že malo razmišljal, ampak se mi ne zdi možno.. So enostavno preveč ponosni, da bi dejansko prosili za pomoč... Pa trmasti so tudi preveč..
number46
12. 02. 2016 21.54
+3
Vrjetno res, no saj imajo še nekaj časa pred začetkom. Dobro bi bilo, da se zadeve poštimajo zaradi samega dirkanja.
Callux
12. 02. 2016 21.57
+6
Časa imajo do začetka prvega prostega treninga v Katarju, 1 mesec pa ni veliko časa... Za velike spremembe je to veliko premalo časa
MrNurmic .
13. 02. 2016 16.26
-3
Honda je z živčnim motorjem tudi že osvajala naslove.pri teh težavah jim ne bi mogel pomagati niti Stoner,ker ne gre za razvoj ki bi ga prispeli dirkačii ampak druge povsem tehnične parametre.mislim da tudi precenjujete vloge testnih dirkačev.honda je največja motohiša in bo definitivno našla odgovor na trenutne probleme
Callux
12. 02. 2016 16.06
+8
Mike Di Meglio, ki je včeraj med testiranjem nove Aprilie v Aragonu padel, je utrpel zlom komolca...
strupzaKorl?ka
12. 02. 2016 15.46
+2
Če kdo joka so to mavrični, bojazen da bosta mavrična začela igranje v pesku že prvo dirko je prevelika.
.jest
12. 02. 2016 19.35
-2
A to misliš uccia in njegovega natikača velentina?
mzurry
12. 02. 2016 19.36
+5
.jest
12. 02. 2016 19.50
-4
Kaj je, si ljubosumen, ker ti uccio ne da pod rep? Zopet se vmešavaš v pogovor, ki je pretežka tema zate.Ti je psihiater že dal diagnozo ali je odmaknil roke od tebe?
španjolskasupast4r
12. 02. 2016 15.45
+3
pedroza prosem narihti motor markezu,da nau negov fotr julia dobu fršlok
strupzaKorl?ka
12. 02. 2016 16.17
+5
Lahko je motor vozil za Stonerjem, sam si ga ne zna pripravit. Pedrosa bo zanj največji tekmec!
1011101
12. 02. 2016 21.02
-1
Kok vi nakladate, a mu je Stoner tudi rihtu motor v moto2 in vse nižje klase? Marc je rekel da so bile 2013 nastavitve ki jih je pustil Stoner v pomoč, ampak jih je potem spreminjal.. Če pogledaš Marca 2013,14,15 je vsako leto drugače vozil. :) Itak so pa vsi kopirali slog Marca in nekateri probavali z vožnjo po sprednjem kolesu v ovinke in so kar konkretno peskali in odnehali, čeprav ko gledam Marca vse deluje preprosto :P
k53e
12. 02. 2016 21.22
-1
1011101 podpis, ampak nekaterim Rozijem to nikoli ne bo jasno. Žal.
1011101
12. 02. 2016 21.26
-6
erlapsus
12. 02. 2016 15.39
+12
...prioriteta Yamahe je podaljšanje pogodbe z LOR...so nekateri pravili...ROS je prehitel prioriteto...dogovor je za podaljšanje pogodbe za dve leti....podpis v Katarju...da vidimo zdaj kje bo LOR ostal do konca kariere ;)...Podpis pogodbe bo oznanila šele Yamaha...verjetno šele,ko bo znana nadaljna pot LOR..
španjolskasupast4r
12. 02. 2016 15.44
+5
sej pravm dagre jorge u dukati in vinaljes u yamaho,počelo je počelo,milo za dragooo
HAILWOODmike
12. 02. 2016 17.31
+7
1011101
12. 02. 2016 20.55
+0
Zanimivo ,) Ros je govoril da se bo odločil po parih dirkah glede nadaljevanja.. to je zopet mindgame na Lorčija, da bi odšel k Ducatiju hehe.
mzurry
12. 02. 2016 14.17
+6
He he karma jih že tepeeeeee.....kar tako naprej .....telemtrijo skrivajte in vozite za lorenzom to vam bo povrnilo vse vlozene mio. Ki jih vlagate v razvoj motogp motorja....
k53e
12. 02. 2016 15.16
+0
Rossija potem že tepe karma od leta 2010? ;)
strupzaKorl?ka
12. 02. 2016 15.42
+4
Dej asusk požen se pod Ljubel, boš pomagal mešalc Tečnežu pa staru čez porint, danes se vračata iz začasnega dela v Avstriji. Pa pomalci prej, mešalc je najbrž poln čigumijev.
mzurry
12. 02. 2016 15.53
+8
strupzaKorl?ka
12. 02. 2016 16.53
+9
k53e
12. 02. 2016 21.24
-4
lioon
12. 02. 2016 14.06
+5
Ej Suppo...a se ti joćeš? haha :)
k53e
12. 02. 2016 14.07
-3
lioon
12. 02. 2016 14.10
+5
Jst mislim da se. Poglej izjavo - "nisem inženir", "zagotovo je kriva elektronika in nič drugega" .... dej če nima kej bolj pametnega za povedat nej bo raje tiho :))
mzurry
12. 02. 2016 14.18
+3
k53e
12. 02. 2016 15.08
-4
španjolskasupast4r
12. 02. 2016 15.46
+8
supo je zaj.bu dukati in slončija,tud on bo letu
strupzaKorl?ka
12. 02. 2016 15.49
+7
asusk si največja jokica na foromu, ti boš joku še pol ko bojo vsi zdejšni dirkači v penziji.
Lencho
12. 02. 2016 13.45
+14
Mene zanima kakšno vlogo ima Suppo pri Hondi, razen te, da se vsakič obregne ob Valentina Rossija? Verjetno je on večji problem, kot elektronika.
strupzaKorl?ka
12. 02. 2016 15.51
+3
Suppo ima velik problem v družini MM, vprašanje časa do kdaj jih bo toleriral.
HAILWOODmike
12. 02. 2016 13.45
+8
Suppo je glavni problem lanske sezone!
mzurry
12. 02. 2016 14.15
+2
mzurry
12. 02. 2016 14.15
+3
SENNA1
12. 02. 2016 17.26
+6
JRT
12. 02. 2016 13.39
+4
Piloti kot je MM znajo edino odpreti plin in čakat kaj bo naredila elektronika. Izklopi vse pa ne naredijo enega kroga. Če se mene vpraša je vsega skupaj preveč, kar je že pred leti povedal Niki Lauda za F1 o opicah in dirkanju.
k53e
12. 02. 2016 14.02
-3
kaki doktor znanosti si pa ti, bravo. Ziher si si tut sam dal poleg imena napis doktor, kot je to naredil Rozi, da se počuti bolje.
mzurry
12. 02. 2016 14.18
+3
Bi bil k stara mama na rolerjih brez pomagal...
NikPlošnik
12. 02. 2016 13.23
+1
burner85
12. 02. 2016 21.32
+6
Mikrostruktura
12. 02. 2016 13.14
+0
Tuner je kriv kot ponavadi :)
erlapsus
12. 02. 2016 11.22
+14
..prej bodo morali dirkači narediti kakšno simulacijo dirke na isti gumi,da se lahko pogovarjamo o tem kje je kdo.....pravo razmerje moči...pa bo vidno šele v Jerezu
Callux
12. 02. 2016 12.23
+14
Pri Hondi vsaj jaz osebno ne pričakujem kakšne simulacije do testa v Katarju, saj so res še zelo daleč od stanja, da bi bili to sposobni izvesti... Z ostalim pa se zelo strinjam :D
Mojster123
12. 02. 2016 10.34
-25
ne, ne Suppo nima pojma. kar hondi manjka je čudežni razvijalec Valentin. on bi vzel šraufenciger in spajkalnik in bi ena dva vse zrihtal, tako kot je pri Yamahi. ane superiorni navijači?
bmw71
12. 02. 2016 11.14
+20
ja pa saj ni daleč od res,edino na orodje se ne spoznaš glih...
k53e
12. 02. 2016 14.04
-7
Točno tako kot je Rossi uspel pobrati Ducatija iz dreka in ga je skoval med zvezde. Aja ne, čaki, sej mu ni uspelo, je bil več v pesku kot pa na kolesih.
medvedJEkriv
12. 02. 2016 09.01
+14
Pa naj pridejo v Slovenijo po dobro elektroniko, bodo navdušeni vsi!
Prototip
12. 02. 2016 09.20
+3
tako je,,jim bomo pokradli ven,še tisto kar je uporabnega,,,,,
medvedJEkriv
12. 02. 2016 09.24
+12
No ja, tako žleht pa niso vsi, ki se trudijo....
Franci Luzar
12. 02. 2016 09.47
+2
janezdollar
12. 02. 2016 08.42
+15
Ubogi marquez, ki zna zmagovati samo takrat, ko ima daleč najboljši motor...
THEdocktor
12. 02. 2016 08.49
+5
Erik Volk
12. 02. 2016 08.56
+13
Marquez bo letos spet presenetil....Lorenzo bo jokal, ker mu gre zdej kot po maslo...ma ni vsak dan nedelja.
medo90
12. 02. 2016 10.04
-15
paulista
12. 02. 2016 10.21
+3
@janezdollar spet si izrekel neumnost! lani je imel slabši motor kot Rossi in zmagal manj dirk kot on TOREJ TVOJA TRDITEV JE KLATENJE PRAZNE SLAME:-).... dejstvo da Rossiju na Ducatiju ni uspelo zmagati pa to potrjuje ;)
Mojster123
12. 02. 2016 10.36
+1
paulista kaj se sploh ukvarjaš s temi bolniki? najpametnejši med njimi je še vedno tepec...
bmw71
12. 02. 2016 11.15
+9
BlackLight
12. 02. 2016 11.57
+5
Kater koli dirkač Yamahe trenutno (#99 ali #46) ni sposoben osvojit prvenstva z lansko hondo, v to sem 100% prepričan. Tak da ne trosi bedarij.
janezdollar
12. 02. 2016 13.03
+2
paulista Koliko točk je bilo razlike na koncu? Če primerjaš tistega Ducatija, ki ga je vozil Rossi in lansko Hondo Marqueza...je res nekaj zelo narobe s tabo...
k53e
12. 02. 2016 14.06
-3
janezdollar, Rossi najboljši motocikel, 4 zmage. Marquez, kišta od kište v lanski sezoni, 5 zmag! HA HA HA BOLIII A? Rossi ki je dobil 5 naslovov brez prave konkurence. HA HA HA
janezdollar
12. 02. 2016 15.30
+4
Od kdaj pa št. zmag odloča o prvaku...pomembne so točke...in koliko vem je bil Rossi svetlobna leta pred marquezom lani... 5 naslovov brez konkurence...tako je zgledalo ja, ker je bil toliko boljši!!! Še zdaj je konkurenčen tem zelencem, pa čeprav je star 37 let...plus to da je 15cm višji in 10kg težji...to ti enostavno razloži kdo je najboljši!!!
Z.I.Z.U.
12. 02. 2016 15.57
+2
Asusk.. po čem sklepaš da je bila lani honda kišta od kište?? Drugo vprašanje.. kaj po tvojem pomenijo Markezovi naslovi glede na to da jih je osvojil suvereno.. brez prave konkurence.. na enak način kot rossi?? Želim pametn odgovor brez žaljenja... če se da seveda..
strupzaKorl?ka
12. 02. 2016 15.57
+7
asusk pojdi za peka, da boš do kruha prišel. Če ne, ti težka prede.