MotoGP

VIDEO: Marquezova 68-stopinjska mojstrovina: bo še kdo uspel tako vratolomno skozi zavoj 'na kreditni kartici'?

Ljubljana, 28. 03. 2016 13.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Bitka za naslov svetovnega prvaka v razredu motoGP se je šele dobro začela, toda Marc Marquez ima v žepu dosežek, ki mu ga iz rok verjetno ne bo uspel iztrgati nihče. Zvezdnik Repsol Honde je šel v Brnu skozi zavoj z 68-stopinjskim nagibom, nihče pa se mu v tem pogledu zaenkrat ni niti približal.

Brno leta 2014 - Marc Marquez "v akciji".
Brno leta 2014 - Marc Marquez "v akciji". FOTO: Reuters

Kako "nizko" lahko greš? Tudi v letošnji sezoni v razredu motoGP bodo prava paša za oči različni slogi najboljših dirkačev, s katerimi bodo Jorge Lorenzo, Valentino Rossi, Marc Marquez in druščina poskusili ugnati eden drugega na dirkah po celem svetu. Dnevnik AS se je poigral z najbolj vratolomnimi potezami, ki so jih v zadnji sezoni gledalcem pripravili mojstri na dveh kolesih. Ena največjih atrakcij je nagib, s katerim se dirkači podajo skozi zavoje, pravo revolucijo pa je v tem pogledu začel Marquez s svojim prihodom v karavano motoGP pred tremi leti.

Katalonec namreč uporablja tudi komolec, medtem ko je opora na kolenu že povsem običajna od začetka druge polovice prejšnjega stoletja, ko je Finec Jarno Saarinen v 60. letih kot prvi popeljal svoj motocikel v dotlej neznane vode. Še en Finec Teuvo Lansivuori je bil prvi, ki je vsak zavoj na dirki za veliko nagrado odpeljal s kolenom na tleh, Kenny Roberts pa je ob koncu 70. let s svojimi sodobniki Freddiejem Sepencerjem, Eddiejem Lawsonom, Randyjem Mamolo in ostalimi uveljavil zdaj splošno uveljavljeni slog dirkanja.

Kljub temu si nihče verjetno ni mogel predstavljati, da bo nekdo uspel motor s kolenom na asfaltu nagniti do kar 68 stopinj. A to je avgusta leta 2014 v Brnu uspelo Marquezu, ki je imel sicer veliko sreče in bil že na robu padca, ko je uspel znova vzpostaviti ravnotežje med eno izmed vratolomnih testnih voženj. Ta zavoj je še dandanes praktično nedosegljiv in je takrat obkrožil svet. 59 kilogramov težki in 1,68 metra visoki dirkač je na meji mogočega uspel zadržati več kot 150-kilogramski motocikel v 12. zavoju, še najbolj se mu je v Mugellu približal rojak Dani Pedrosa, ki mu je uspel 64-stopinjski nagib, Lorenzo in Marquez pa sta tretja na večni lestvici z dosežkom prav tako iz Mugella, kjer sta v 15. zavoju dosegla 63-odstotni nagib.

Španski kolegi ocenjujejo, da je 68 stopinj najvišja možna vrednost. Motocikel se v najbolj kritičnem trenutku namreč v le dveh točkah dotika tal, skupna površina teh točk pa je enaka velikosti kreditne kartice (okoli 46 kvadratnih centimetrov), v Marquezovem primeru je šlo verjetno za še bolj skrajne vrednosti.

Še en dirkač Honde Dani Pedrosa (na fotografiji) velja za najbolj elegantnega.
Še en dirkač Honde Dani Pedrosa (na fotografiji) velja za najbolj elegantnega. FOTO: motoGP

Dirkaški zvezdniki razreda motoGP imajo seveda tudi različne sloge dirkanja Rossijeva postava Italijanu omogoča, da manj izpostavlja telo in uravnava motor s svojim zgornjim delom, pravijo poznavalci. Medtem ima svetovni prvak Lorenzo v zavojih visoko dvignjeno glavo, njegov slog manj izhaja iz zgornjega dela telesa, glavo pa ima tudi bolj vzravnano med nagibanjem. Za najelegantnejšega velja Pedrosa, ki je bolj simetričen med nagibi, zgornji del telesa pa je tudi pri dirkaču Repsol Honde bolj pomemben kot denimo pri Lorenzu.

A kot že rečeno, je nekaj posebnega Marquez, čigar vožnjo primerjajo s tisto, ki jo lahko vidimo pri motokrosistih. Najprej se ob približevanju zavojem in zaviranju postavi tik za prednjo masko, nato pritisne na zavoro in potem še na sklopko ter postopoma prenese težišče na koleno, ko se dotakne asfalta pa se opre tudi na komolec. Za primerjavo s Katalončevimi 68 stopinjami: skuter lahko doseže 40, cestni motor 50, dirkalni (športni) motor 55, superbike pa 61 stopinj. Morda pa se Marquezu kdo približa že na naslednji dirki, ki jo bo 3. aprila s prenosom na Kanalu A in VOYO gostila Argentina.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (138)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nightyfly
30. 03. 2016 21.06
+1
24 ur............res je mojstrovina .Imate v studiu strokovnjake in bi vas prosil , da mi oni povedo kako je dosgel ta rekord . Elektronika in naklon piste v trenutku merjenja naklona MM . Hvala .
Nightyfly
30. 03. 2016 21.01
+2
Prihajajo na plan nepreverjene govorice , da ima Duc za Rencota mamljivo ponudbo . Torej tako ,ki jo je on pricakoval .... in verjetno jo bo se malo denarno zvisal . Sicer pa ni vazno . Tisti dan ko jo je dobil na mizo in je ni podpisal sem vedel , da on srca nima pri Yamahi -ampak denarju . In to je glavna razlika med Dohtarjem in liziko . Dirkati s srcem . Upam , da cimprej spakira iz Yame .
Nightyfly
30. 03. 2016 20.33
+1
Svetovni tisk ............ Aretirajte Mister Moto GP ........... alias Ezpeleta . Verjetno vas je vecina ,ali skoraj vsi seznanjeni z dolgoletnimi fiskalnimi (in ostalimi) necednostmi , ki se jih ta moz posluzuje . Dacarji mu zaradi destine mio € visijo za vratom . Upam , da bodo tudi v tem sportu naredili red ...... pa tudi osvetlili prejsnjo sezono ...... karkoli se je dogajalo .
Nightyfly
30. 03. 2016 21.03
+2
Se opravicujem , ce je dvakkrat objavljeno .... vsekakor nehote .
HAILWOODmike
29. 03. 2016 20.21
-3
V arg se bojo vdarila rossi in mark....in rossi bo dal lekcijo!
Nightyfly
30. 03. 2016 20.34
+0
Callux
29. 03. 2016 19.43
+3
Glavni favorit za 24.mesto na startni vrsti v sezoni 2017 je Sito Pons, vsaj po poročanju Speedweeka... Trenutno je še neznano, katero znamko naj bi uporabljal, za voznika pa si naj bi želel Pola Espargara.. A vse skupaj so trenutno samo govorice...
HAILWOODmike
29. 03. 2016 20.52
+5
Mojster123
29. 03. 2016 17.30
-5
Če je Rossi Doctor, kaj je potem Marquez? Primarius Doctor? ;-)
danijel73
29. 03. 2016 17.34
-1
290ktober
29. 03. 2016 20.48
+0
CrushLow
30. 03. 2016 21.49
+1
MM je mulo, ki je kot clovek nedorasel sotekmovalcem .... pelat se pa zna ...
bus303
29. 03. 2016 15.24
+8
Se še spomnite tistih deset zaporednih zmag profesorja MM? :)
k53e
29. 03. 2016 16.10
+6
Uffff kako bi lahko kdo sploh pozabil te neverjetne predstave Marqueza in vse rekorde ki jih je tisto leto podrl! ;) :)
šmajser1
29. 03. 2016 17.05
+1
Mojster123
29. 03. 2016 17.11
+3
kot sem enkrat že napisal tukaj, najprej Marquez, potem nekaj časa nič, potem Lorenzo, potem dooolgo nič in potem vsi ostali.
CrushLow
30. 03. 2016 21.50
+1
se dobr da si ti tolk pomembn ... da te nben ne je*e 5% (:
allridersareheroes
29. 03. 2016 14.23
+0
caluxx kakšna je tvoja napoved za prve 3 ta vikend? vem da je še malo prezgodaj vendar me zanima malo kaj misliš da se lahko zgodi :)
Callux
29. 03. 2016 14.39
+7
Glede na to, da je vreme tudi zelo vprašljivo ta vikend v Argentini, ne bom presenečen če bo tudi kakšno presenečenje.. Da bi pa res izpostavil 3 dirkače, pa ne gre.. Ker bo za vse to nov teren, kjer še niso preizkusili nove elektronike in gum...
allridersareheroes
29. 03. 2016 17.14
+1
če bi moral staviti, na koga bi stavil da bo višje, marqueza ali lorenza?
Callux
29. 03. 2016 17.29
+4
V tem primeru bi se raje odločil za Lorenza, saj me Honda še vedno ni prepričala.. Tudi oba tovarniška dirkača nista tako optimistična kot sta bila po Katarju...
Mojster123
29. 03. 2016 17.41
-9
vsekakor se je lažje odločiti kdo bo spredaj v paru Lor - Ros na enakem motorju, v tem primeru pač šteje le hitrost dirkača - definitivno daleč spredaj Lor.
allridersareheroes
29. 03. 2016 18.10
+4
darkprofi: se ne strinjam s tabo, menim da ima tukaj Rosi več možnosti, sam Lorenzu ta proga ne ustreza, Rosiju in Marcu pa, jaz bi drugače stavila na Marqueza, vendar raje počakajmo na prvi trening :D
KravaMlekarica
29. 03. 2016 18.41
-4
Zanimivo bo glede izbire gum. V nedeljo je napovedanih okoli 30 stopinj. Jorge bi znal vozit z zadnjo srednjo različico gume, spredaj pa srednjo ali trdo.
Callux
29. 03. 2016 18.54
+3
Zanimivo bo že zaradi tega, ker bo Michelin za to dirko ponudil 4 različne opcije sprednje gume... Mehko, dve različni verziji medium in trdo
hrc1
29. 03. 2016 19.15
+2
Čeprav Honda še vedno neprepričljiva ne pozabit da ta pista Marquezu zelo ustreza
290ktober
29. 03. 2016 12.49
-1
mafijski dvojec jorgemarq bo več v pesku kot ostali..kar igrajta se v pesku!!!
iga_biba
29. 03. 2016 19.17
-2
pesek je za vr. mu gre že na otročje pri tej starosti.
catman
29. 03. 2016 12.35
+9
Večkrat gre tudi 90 ali 180 stopinj v pesek.
290ktober
29. 03. 2016 12.43
+5
THEdocktor
29. 03. 2016 10.02
+0
Doktor333
29. 03. 2016 09.50
+1
Me ne zanima...sploh pa ne Marquez!
simoncelli58
28. 03. 2016 20.51
+7
Usak ma svoj stil, ane?
siso
28. 03. 2016 20.08
+43
Vse lepo in prav...nimam kej rečt MM je mojster v naklonih kapo dol...ampak 68 stopinjski naklon še ne prinese naslova...žal je tako.....lp
Mojster123
28. 03. 2016 20.35
-18
naslov premnogokrat prinese najboljši motor. poleg tega koristi, če si hitrejši od kolega v moštvu. vse to je lani imel Lorenzo, zato je prvak, drugače pa je najboljši Marquez, tisti ki ne vidimo vse roza to vemo.
JackSparroww
28. 03. 2016 21.12
-17
Unauthorized
29. 03. 2016 12.20
+4
Pa pozabili so omenit, da je že sam zavoj nagnjen za par stopinj !!!
KardinaIFrancRodeVKristusu
28. 03. 2016 19.02
-14
MM je največji genij motociklizma v zgodovini.... Konkurenčen dirkač na nekonkurenčnem motorju, kapo dol!.... 68 stopinjski naklon jokica Rossi lahko samo sanja....
Profesormarck
28. 03. 2016 19.04
+0
290ktober
28. 03. 2016 19.58
+0
ja ja kaj je tvoj zatajeni sin ,da ga tako hvališ!Do 9 zmag nikoli nebo prišel tvoj sin!
HAILWOODmike
28. 03. 2016 20.06
+8
šmajser1
28. 03. 2016 20.09
-14
Kardinal vecino se ne strinjam s tabo, ker imas cudne in si provokator! A tokrat sma istega mnenja.
5TIG
29. 03. 2016 21.44
+1
Tud Lorenzo lahk sanja o teh stopinjah nagiba.
ZPog
28. 03. 2016 18.21
+2
Calux- sem amater o poznavanju Motogp-ja, (spremljam kakih 5 let), pa me zanima tvoje mnenje o Rossiju in njegovem začetnem osvajanju naslovov. Ali dejansko ni imel konkurence, ali je imel pač najboljši motor in je znal iz njega iztisniti največ?. Nekako tako kot danes Marc na Hondi. ? Hvala za odgovor
Callux
28. 03. 2016 18.28
+15
Saj tudi jaz nisem ravno poznavalec, mi manjka še preveč, da bi o tem drznil sploh razmišljati hehe... Sam sem glede njegovih prvih naslovov mnenja, da so bolj posledica njegovega lastnega talenta in izjemno dobre ekipe za njim kot najboljšega motorja, sploh potem ko je iz Honde prestopil k Yamahi, ki se je do takrat zelo mučila.. Tam sta ti dve stvari, ki sem ju izpostavil, res prišli do izraza.. Pri Hondi je imel seveda precej lažje delom, saj je bil takrat njihova V5 RC211V daleč najboljša.. Je res, da ima sedaj še močnejšo konkurenco, a tudi takrat spet ni bila tako slaba, da bi lahko rekli, da so bili naslovi podarjeni...
ZPog
28. 03. 2016 18.34
+1
Pa če gledamo današnje dirkanje Rossija, je pač lepo videti da mu manjka neka "iskrica", tista pika na i, v boju z Lorenzom in Marcom. Pa tudi jaz mislim, da je to posledica višje starosti. S tem mislim tudi na poškodbe katere je dobil pri dirkanju, še posebej pa tista nesreča z Simoncelijem, kjer mu je dejansko odbil čelado z sprednjo gumo. Se mi zdi, da mu je to pustilo določene posledice- tisto začetno zagnanost, da reskira nekaj več...
Callux
28. 03. 2016 18.44
+15
To je vse seveda možno, a pravi odgovor pozna samo Valentino sam.. Tukaj sem mnenja, da se v primeru da boja ne more dobiti, potem raje osredotoči na to, da zbere kar se da veliko število točk vsako dirko, saj se dobro zaveda tega, kaj bi pri prevelikem tveganju prinesel padec... In ravno ta prilagoditev mu poleg drugih omogoča da je še vedno zelo konkurenčen... Poleg tega tudi ve, da tudi na tak način lahko prideš do naslova, da samo zmage niso dovolj
ZPog
28. 03. 2016 18.50
-7
Hmmm hvala. In predvidevam, glede njegove nekonkurenčnosti,, je tudi novi stil vožnje.? Pa tudi motorji so verjetno precej drugačni, kot nekoč, ko je osvojil prvi naslov v 500ccm- seveda je razlika v moči, toda kako je bilo pa z elektroniko in vsemi varnostnimi sistemi, katere imajo danes. So bili vsi ti sistemi prisotni že takrat, ali...?
Callux
28. 03. 2016 18.55
+13
Elektronike je bilo precej manj kot jo je danes, zato so bili high side padci zelo pogosti, v današnjih časih pa jih je precej manj, ker je elektronika že bila tako napredna.. Moči motorja in zavor ter tudi napredka v samih gumah pa tudi ne moreš primerjati... Da dam primer: Sedaj so na primer MotoGP motorji že tako močni, da pri Dorni že nekaj časa iščejo rešitev, kako znižati končne hitrosti in hitrosti v ovinku, saj na določenih stezah primanjkuje prostora, da bi varnostne ograje postavili še bolj nazaj, ker so že sedaj povsem na meji..
ZPog
28. 03. 2016 18.58
+3
Se pravi, da si takrat dejansko moral znati peljati motor in vedeti kje so meje, ne samo plin do konca in računati, da elektronika korigira napake
Callux
28. 03. 2016 19.02
+13
Do letos je bilo po mnenju večine dirkačev ogromno odvisno od tehnikov, ki so skrbeli za elektroniko, več si jih imel, boljše možnosti si imel... Zato so bila satelitska moštva v precej podrejenem položaju... Tako da je tvoja trditev pravilna... Z letošnjim letom, ko imajo precej manj napredno elektroniko, pa je spet vse bolj odvisno tudi od samega dirkača, ki mora na primer sedaj sam ugotoviti kdaj mora kakšno stvar prilagoditi, da ne bo izgubljal časa... Sicer imajo tovarniške ekipe še vedno določeno prednost, a še zdaleč ne tako velike kot pred tem...
ZPog
28. 03. 2016 19.07
+1
In tukaj se pokaže Lorenzova mojstrovina dirkanja, ko spet prevlada na dirkališču. Res dober dirkač.- pa nisem njegov navijač, ampak tip rastura. Pa tudi Marc z nekonkurenčno Hondo- res dober prilagodljiv dirkač, zaradi katerega bodo dirke še bolj zanimive
Callux
28. 03. 2016 19.16
+16
Marc je v bistvu uporabil svoj stari način dirkanja, torej je šel popolnoma na glavo.. Poleg tega so pri tovarniškem moštvu Honde za pomoč pri razumevanju elektronike prosili kar Magneti Marelli.. Pri Marcu v Katarju motor postavili popolnoma na glavo, so poizkusili eksperiment z nastavitvami, ki je deloval.. Poleg tega so pri Hondi izvedli nekaj manjših revolucij in šli v smer, ki se ne sklada z njihovo filozofijo, vse v upanju, da bodo odpravili težave.. Jorge na drugi strani pa je v Katarju izkoristil manjšo nervoznost ostalih glede sprednje gume, ki se je pojavljala pri hitrih menjavah smeri, se tej manjši težavi prilagodil do te mere, da ga ni motila in jo izkoristil do popolnosti, kar mu je prineslo zmago na koncu.. Ni pa nujno da bo na vsaki dirki tako, lahko da bo že ta vikend povsem drugačna zgodba.. Ampak oba sta odpeljala zelo dobro, to pa drži...
NikPlošnik
28. 03. 2016 18.03
-20
Eden in edini... Marc Marquez - genij motociklizma! Kaj dela wonderkid s to hondino kolarnco... noro, na meji nemogočega!
Profesormarck
28. 03. 2016 18.45
-17
vectron
29. 03. 2016 08.26
-7
THEdocktor
29. 03. 2016 11.10
+6
Profesormarck
30. 03. 2016 19.26
-1
Keri a dohtar? To že vemo...ha,ha-kaj novega povej.
janezdollar
28. 03. 2016 17.53
+8
Kljub vsej podlosti iz lasnkega leta in kljub temu, da vsi dobro vemo, da Marquez zmaguje samo takrat, ko ima najboljši motor...ga eni še kar slepo zagovarejate...res smešno...
Profesormarck
28. 03. 2016 17.57
-11
podel je bil sam rosic..zato tudi kazen-sam je bila premila...sedaj je že čas,da nehate jokat za lani...
poper00
28. 03. 2016 20.44
-6
Ravno obratno je ,strokovnjaki zadolženi za to so potrdili krivdo rosija en janezdollar,ki pa se razume v vse mnogo bolje kot vsi ljudje ki to profesionalno opravljajo trdi ,da so vsi zaslepljeni samo on ne.res smešno.
Profesormarck
28. 03. 2016 17.43
-6
Profesor motorja:Marc Marquez ! he,he
kaktusko
28. 03. 2016 17.46
+13
Lahko bi imel lastni peskokop, bi imel ti s tvojim zmatranim mešalcem kaj delati.
Profesormarck
28. 03. 2016 17.48
-13
osamljen,še vedno? Pa noben se noče pogovarjat z tabo?sirotek....he,he
kaktusko
28. 03. 2016 17.57
+14
Ne tako osamljen kot ti in tvoj mešalc hahaha. Sej te razumem, danes si vsak sam kupi mešalc za dobrih 100 evrov, tako da če hočeš še kaj dela dobit boš moral bolj pridno vlagat v opremo. Druženje in onegavljenje s toplotno sceno ti pa glih ni v ponos.
Profesormarck
28. 03. 2016 18.02
-11
kaktusko
28. 03. 2016 18.06
+12
Čigume pa kar prišparaj zase in za staRa, bosta rabila za tesnenje blatnih semeringov, imata že kar precej razhondlane.
ZPog
28. 03. 2016 17.07
+0
Calux- povej kaj misliš o morebitnem prestopu Lorenza in Marqueza ?
Callux
28. 03. 2016 17.10
+12
Še vedno sem mnenja, da se ne bo zgodilo nič in bosta oba ostala tam kjer sta... Marc zagotovo ne bo odšel, ker je preveč povezan s Hondo, tudi slaba sezona za njihove standarde ne bo dovolj.. Jorge bo tudi ostal, ker bodo novi potencialni uspehi pri Yamahi, ki jo zelo dobro pozna poleg tega bi ostal z enako ekipo, premagali vsakršno Ducatijevo ponudbo.. To pričakujem in bom presenečen, če bo drugače..
ZPog
28. 03. 2016 18.10
+1