MotoGP

Marquez je proti uporabi krilc: 'V Argentini in Austinu smo videli, kaj se lahko zgodi'

Jerez, 27. 04. 2016 16.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Letošnja sezona motociklističnega svetovnega prvenstva je prinesla veliko novosti. Vsi motocikli so opremljeni z novo skupno elektroniko, nov je tudi opremljevalec gum, ki je od letošnje sezone naprej Michelin. Novost pa so tudi krilca, ki jih moštva vse bolj pogosto uporabljajo na svojih motociklih. Marc Marquez se sicer pridružuje mnenju, da bi jih bilo treba ukiniti.

Marc Marquez je med testiranji v Jerezu uporabljal različne kombinacije krilc.
Marc Marquez je med testiranji v Jerezu uporabljal različne kombinacije krilc. FOTO: motoGP

Po dirki za VN Španije, ki je bila za dirkače v svetovnem motociklističnem prvenstvu že četrta v letošnji sezoni, so moštva in dirkači v Jerezu ostali še en dan, kjer so opravili prva medsezonska testiranja. Najhitrejši čas je sicer postavil dvakratni prvak kraljevega razreda Marc Marquez. Mladi Španec je na svojem motociklu uporabljal več različnih kombinacij krilc, a ob tem dejal, da se na svoji Hondi počuti veliko bolje takrat, ko krilc sploh nima nameščenih. 23-letnik tudi upa, da bodo uporabo krilc v prihodnje prepovedali.

"Nekaterim dirkačem so krilca všeč, drugim ne. Meni osebno je bolj všeč, če se jih ne uporablja. Če se začne velik razvoj na področju aerodinamike, bo čedalje težje slediti ostalim dirkačem in jih bo zelo težko prehitevati. Postalo bo podobno kot Formula 1. Razmisliti je treba tudi o varnostnih razlogih. Videli smo, kaj se lahko zgodi, ko se me je v Argentini dotaknil Andrea Iannone. Tudi v Austinu bi lahko bilo nevarno, ko sta se zaletela Dani Pedrosa in Andrea Dovizioso, a k sreči Dani ni uporabljal velikih krilc. Osebno mi to res ni všeč. Lahko jih uporabljamo, a zgolj z razlogom, da napredujemo proti konkurentom," je zaključil Marquez.

Španec je še dodal, da si želi, da bo za sezono 2017 njihova uporaba prepovedana in da na testiranjih ni opazil razlike v časih, ko je na motociklu imel nameščena krilca in ko jih ni imel. Marquez se sicer v letošnji sezoni z novostmi dobro spopada, saj je trenutno vodilni v skupnem seštevku svetovnega prvenstva, pred najbližjim zasledovalcem Jorgejem Lorenzom ima pred peto dirko letošnje sezone 17 točk prednosti. Marc je tudi edini dirkač, ki je v letošnji sezoni na vseh štirih dirkah stal na odru za zmagovalce. Karavana razreda motoGP sedaj nadaljuje z evropsko turnejo, na vrsti je namreč VN Francije na legendarnem dirkališču v Le Mansu. Celoten dirkaški vikend v Franciji, ki bo med 6. in 8. majem bomo seveda spremljali v živo z neposrednimi prenosi na Kanalu A in VOYO.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

foxterier
04. 05. 2016 11.32
pa je možno da se tudi ko se govori o krilcih (za katera sicer nimam pozitivnega mnenja samo zaradi varnostnega vidika) vsi spet pogovarjajo o Marcu? Marc je dober (morda celo najboljši ta trenutek) in najbrž ga bo letos težko kdo ogrozil, ker si je poba tudi glavo poštimal in se ne zaletava več v tri dni. Če bo še malo bolj pošten kot je bil lansko leto b o pa še bolje. (sicer pa sem navijač Rossija, da ne bo pomote)
AS1983
28. 04. 2016 21.23
+6
upam, da bom Marquez letos zabeležil čimveč stopničk, že zdaj ima veliko boljšo sezono kot lani, ko je bil samo nekajkrat na stopničkah
Erik Volk
30. 04. 2016 19.05
+7
Veliko dvobojev bo imel po moje...upam, da bo prvak...
SENNA1
28. 04. 2016 17.57
-12
jest sem pa za POŠTENO DIRKANJE MARKEC,LP
MrNurmic .
28. 04. 2016 20.43
+12
POŠTENO je 2 krat zmagal in vodi v prvenstvu.
erlapsus
28. 04. 2016 16.58
+8
..no kot že večkrat napisano...če bo kdo previsoko letel,mu bodo porezali krila...Ducati je precej vložil v aerodinamiko in v krilca,ki pritiskajo dol sprednje kolo in centrifugirajo tistega,ki je zadaj...Yamaha vlaga v rezervar v zadku...Honda pa tava v temi in jih rešuje talent MAR-a.....Ker so gume iste,elektronika ista...tudi mere sprednje maske morajo biti v določenih merah... in krilca ne smejo segati čez širino le te....potem vsak išče malenkosti,ki bi naredile majhno razliko...Vseeno pa so največjo razliko naredile gume,ki nekaterim odgovarjajo trše nekaterim mehkejše...s tem so tudi rezultati iz dirke v dirko negotovi...Tudi lobiranja so glede tega..in Dorna iz ozadja režira igro...seveda vse v imenu kao varnosti in varčnosti
lioon
28. 04. 2016 13.05
-4
Ja ja krilca minimalno pripomorejo....a zato jih vsi delajo in razvijajo...a zato so jih začel delat v moto2/3...dej no dej. Pa če je toliko proti uporabi, zakaj probava več različnih setov lol... Callux kaj ma veze kdo je najbolj proti uporabi in kdo ni?? Malce pristranski zadnje cajte? Inovacije na najvišjem nivoju so top in jaz jih definitivno podpiram. Seveda bo pa uspeh ene ekipe šel v nos drugim ekipam, in nima veze a se gre za krilca, feltne, menjalnik al pa škornje, ki jih ima dirkač....
Callux
28. 04. 2016 13.49
+8
Vidim da zaradi moje lastne napake nisi dobro razumel mojega komentarja, saj sem pozabil eno majhno, a v tem primeru zelo pomembno malenkost... Torej vsi člani MSMA so pretekli petek v Jerezu imeli še en sestanek, kjer so se želeli sporazumeti, kako naprej s krilci in njihovo ceno, a jim to ni uspelo... Težava je v Hondi in Ducatiju, ki se nahajata na različnih bregovih, vsem pa močno zmanjkuje časa, saj morajo odločitev sami sprejeti do petka v Le Mansu, drugače bo to Dorna kratko malo storila sama, ne glede na njihovo mnenje in bodo v vsakem primeru prepovedana, tega pa trenutno nihče ne želi... Ducati tu vidi še poseben problem, saj naj bi imeli največjo prednost izmed vseh pri tem, a jim Honda odkrito grozi, da če bo treba, imajo dovolj denarja in ljudi, da jih kmalu ujamejo, saj imajo precej več sredstev na razpolago, tudi če je Ducati v lastništvu Audija... To je razlog, zakaj se ne morejo dogovoriti..
popstarr
28. 04. 2016 14.57
+5
lioon, meni krilca ne pomenijo nič kot motoristu in ne kot gledalcu MOTOGPja. raje bi potemtakem, da bi naprej razvijali elektroniko in gume, lego, ker to je bolj nujno v motorjih na cesti kot pa nekakšna krilca. Kot sem že omenil to otežuje prehitevanje in tu pa je še ena stvar - izgled. Že zdaj so nakazani, kaj pa bo bilo, če se razvoj sprosti do konca. Potem ne bo več 2-4-6 krilc, morda bo 10 mikrokrilc na vsaki strani. Spomnimo se F1 ispred par let.
lioon
28. 04. 2016 16.31
+0
Ducati ima prednost bla bla bla :) Krilca imajo že zelo dolgo oz so z njimi eksperimentirali že v času Stonerja. Brez skrbi da sem razumel tvoj komentar, lahko naslednjič lepo napišeš, da se kao najbolj pritožuje Ducati, pa se ne bom vsajal :) Da bi imel Ducati sedaj enga res talentiranega voznika, bi najverjetneje zmagali vse dirke do sedaj in brez dvoma bi vrjetno že videli prepoved krilc. To s Hondo najverjetneje drži, zato so se tudi lotili pospešenega razvoja krilc(in prinesli več modelov na test). @Popstarr tebi krilca ne pomenijo nič...seveda da ne. Pravilna nastavitev tlaka v gumah tebi tudi ne pomeni nič, dirkaču pa ali bo zmagal ali pa popušil po celi črti. Če še ne veš, v MotoGPju odločajo malenkosti. Otežuje prehitevanje? Aja a to zato ker je Crutchlow neki jamral(kot da za kakšno stvar ta tip ne jamra)? Nej najprej odpelje kakšno dirko do konca in nej se dejansko vozi z najhitrejšimi. Izgled? Ojojoj :) Sej nism nikjer pisal o lepoti krilc. Gre se za inovacije in te jaz osebno podpiram. Se saj kej novega dogaja na gridu in piše o drugih stvareh. Sem pa tudi mnenja, da bi se definitivno morale postavit neke konkretne meje, kaj lahko in kaj ne.
allridersareheroes
28. 04. 2016 19.08
+2
lioon to je inovacija ki škoduje in ogroža tekmovalce, mogoče nisi zasledil vendar je v argeniti ianone s krilcem zadel marqueza in lahko bi se končalo zelo slabo, vendar na srečo tudi dukatija se to ni zgodilo, tukaj se ne gre kdo bo zdaj zaradi te prepovedi boljsi, vendar se gre za varnost
Callux
28. 04. 2016 19.27
+6
Če jih bodo prepovedali, jih bodo izključno najprej zaradi cene, ker Dorna ne želi gledati velikega spopada v zapravljanju, ker bi bilo to na škodo manjših ekip... Varnost sledi šele po tem, čeprav so krilca namenoma zasnovana tako, da naj bi preprečila poškodbe, saj nikjer ni ostrih robov.. Če bi bili, bi jih takoj prepovedali in jih sploh ne bi gledali...
popstarr
28. 04. 2016 21.19
+1
Ma tudi ni vse v dirkaču, bojo že videli ko dobijo Lorenza, imeli so legendo, ki ravno z Ducatijem ni mogel nič. Nisem navijač Ducatija, ampak bi vseeno rad, da se vmešavajo v borbe za prva mesta do konca dirk. bojim pa se tudi to, Rossi je izjavil, da če si dober v Jerezu, si načeloma dober v vseh evropskih dirkah, zato Ducati..... In prav tako Marc 95% ne rešuje Honde, brez skrbi. Če jo jo 50% in prav takšna naveza bo morala biti Lorenzo - Ducati.
Mojster123
27. 04. 2016 20.27
+14
če povzamem izjave krilca minimalno ali nič ne pomagajo pri časih krogov, zato pa ustvarjajo turbulence in tako ovirajo dirkača zadaj. torej so kot vse kaže tale krilca ubijalec prehitevanj in zanimivih dirk, drugi vplivi pa so minimalni.
pokvarjenbogatun
28. 04. 2016 14.29
-1
Ja pomojem že vejo zakaj so jih dal gor, kr tko za hec najbrž ni blo.
Mojster123
28. 04. 2016 16.05
-1
a nisem dovolj razumljivo napisal, da so gor zato, da motijo tistega zadaj? kako naj napišem, da bodo kalibri tvojega kova razumeli kar napišem in boste nehali s svojimi nesmisli?
wolfyy
27. 04. 2016 20.25
-4
Seveda jih lahko ima samo on, kaj dosti hitrejši s krilci ne bodo vsekakor bodo pa krilca za seboj povzročala prej ali slej turbulenco kar pomeni da bo sledenje postalo nemogoče. Krilce ima samo dva namena čimveč zraka poslati tja kjer ga najbolj potrebuješ (večinoma zgoraj) in zrak za seboj čimbolj zavrtinčit, da ga nasprotnik ne zmore izkoristit.
disident2
27. 04. 2016 20.15
-12
Honda s krilci se slabše obnaša v ovinkih in to je edini razlog, da bi jih M. ukinil.
allridersareheroes
27. 04. 2016 20.16
+15
ce bi bilo tako jih ne bi uporabljal, se ti ne zdi
popstarr
27. 04. 2016 19.41
+25
Marc ima prav. če bojo začeli prisegati na extremno aerodinamiko, potem lahko gledamo samo kvalifikacije kot v F1, saj aerodinamika v bistvu zavira prehitevanja oziroma jih otežuje.
Profesormarck
27. 04. 2016 19.34
+5
Dejstvo je,da se zaradi velikega pospeška dviguje prednje kolo,krilca bi jo naj držala bolj pri tleh.rabijo se,saj je drugače nevarnost padcev še večja,in pride do poškodb drugega dirkača tudi brez njih...
Callux
27. 04. 2016 19.25
+15
Če bi želeli, da se krilca prepove, potem bi se za to morali strinjati vsi proizvajalci, do česar pa ne bo prišlo, zato tudi še ni nič dorečeno za naslednje leto... Verjetno ni treba omeniti, kdo je najbolj proti prepovedi..
Mojster123
27. 04. 2016 19.41
+7
hvala. se pa strinjam z Marcom glede tega, da je bedno, če nastajajo turbulece, ki motijo dirkača zadaj. nečesa podobnega kot f1 res nočemo.
Callux
27. 04. 2016 19.46
+8
Sam bi jih pustil, a le v primeru če bi bili na nivoju tistih, ki jih uporabljajo pri Pramacu.. Sploh ta, ki jih imajo pri Yamahi in spominjajo na slonja ušesa, se mi zdijo nesprejemljiva.. Da o zgornjih krilcih pri tovarniških Ducatijih niti ne začnem...
motorist_mb
27. 04. 2016 19.00
-2
Do izraza tak pridejo najbolj na hitrih dirkah...mogoče bi mogla bit iz gume da se podajo v primeru trka...sicer pa tak drugo leto grejo dol...Ducati forza!
Mojster123
27. 04. 2016 19.12
-2
motorist_mb
27. 04. 2016 19.38
-2
HAILWOODmike
27. 04. 2016 18.29
-1
Malo hecno je to mnda prevedeno....al pa je markez mal hecn...
Mojster123
27. 04. 2016 19.37
+9
prevod je čuden oziroma so si del izjave preprosto izmislili.
glavacka
27. 04. 2016 18.22
+5
"Osebno mi to res ni všeč. Lahko jih uporabljamo, a zgolj z razlogom, da napredujemo proti konkurentom" Samo za njegovo korist bi jih uporabljal hahaha.
Profesormarck
27. 04. 2016 19.26
+8
če ne razumeš,raje molči-saj sam smešno izpadeš...
allridersareheroes
27. 04. 2016 19.51
+2
ja 24ur pa zna očrniti ljudi, smo videli ze v veliko primerih, originalna izjava je bila namesto besede lahko beseda MI
ValentinoRossi46
27. 04. 2016 19.55
+6
Erik Volk
27. 04. 2016 17.34
+27
Z nameščenimi krilci poskušajo nadomestiti manko elektronike napram lani. Stran z vsem...in naj vozijo po občutku. Sej tudi sami dirkači ne zagovarjajo elektronike. Takrat bi rad videl kdo zna peljat najhitreje plesoč motor. To zdej gre kot po tirih...
ValentinoRossi46
27. 04. 2016 19.57
-4
ahili78 plesočega motorja neboš videl pri jamahi ki deluje proti vsem precej mirna
Erik Volk
27. 04. 2016 21.44
+5
Je najbolj mirna ja...brez elektronika ta motorna moč ne bi bla več mirna. Bolj važen bi bil občutek dirkača.
Erik Volk
27. 04. 2016 17.28
+3
Naj imajo krlca montirana tisti, ki želijo. Če so varna seveda. Ne vidim pa smisla se z njimi ubadat, ker se že od začetka govori, da naslednjo sezono ne bojo dovoljena.
5TIG
27. 04. 2016 17.28
+5
Če so krilca nevarna in estetsko ne pristajajo na motor. Prepovedat in konec zgodbe. Po drugi strani pa verjetno pomagajo zato pa jih imajo gor,sam noben noče o tem spregovorit.
B40
27. 04. 2016 17.24
+25
on jih bi uporabljal, če bi mu pomagala...drugi jih pa ne smejo uporabljat, ker bojo potem hitrejši in jih ne bo mogo prehitet...nekak tak to on razlaga!?
simibo16
27. 04. 2016 17.25
+17
vzdev
27. 04. 2016 17.10
+1
Oziroma z drugimi besedami povedano. Krilca, ki so jih poskušali na testiranjih niti malo ne delujejo in jih je zato potrebno prepovedati, da jih nimajo niti druge ekipe.
disident2
27. 04. 2016 20.18
+4
Če bi se kaj spoznal na aerodinamiko bi vedel da krilca delujejo.
Erik Volk
27. 04. 2016 21.50
+3
Gotovo delujejo...vsi želijo optimalen pritisk vsaj na prednje kolo.. Tam se jim z mišelinkami kažejo problemi.
T5t
27. 04. 2016 17.09
-1
A testira z njimi pa še vedno.
Mojster123
27. 04. 2016 19.09
+2
dokler so dovoljena in prinašajo tudi minimalno prednost jih bodo vsi uporabljali, saj niso defektni, da bi prepuščali prednost tekmecem.
Erik Volk
27. 04. 2016 21.48
+3
Se strinjam s tabo...ni jim pa poznano koliko velika krilca uporabljat za katero dirkališče. Je različno...nekje je tudi brez ok. Nič ni še dovolj potestirano. In na koncu sezone jih prav zna dorna prepovedat...Strici dorne mal čakajo in tuhtajo kaj je zanje boljše...