MotoGP

Ducatijev šef: Rossi pri nas? Vse je mogoče ...

Madonna di Campiglio, 14. 01. 2010 15.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Gaber Keržišnik
Komentarji
32

Športni direktor Ducatijeve tovarniške motoGP ekipe Claudio Domenicali v intervjuju za 24ur.com razkriva skrivnosti ducatija GP10, njegova glasna razmišljanja pa bodo zagotovo burila domišljijo motociklističnih navdušencev.

Claudio Domenicali meni, da je Ducati z dirkalnikom desmosedici GP10 stresel pravega asa iz rokava.
Claudio Domenicali meni, da je Ducati z dirkalnikom desmosedici GP10 stresel pravega asa iz rokava. FOTO: Reuters
Kaj bodo prinesla nova pravila o omejitvi pogonskih agregatov za letošnjo sezono?

Predvsem znižanje stroškov, saj bodo moštva porabila le šest pogonskih agregatov v vsej sezoni, kar pa seveda pomeni manj porabljenega denarja. Pri Ducatiju smo pozimi aktivno delali na vzdržljivosti pogonskega agregata, ki je ravno zaradi tega radikalno spremenjen. To pa je v bistvu tudi največja novost na novem motociklu.

Ampak tak razvoj tudi nekaj stane, mar ne? Je to potem še vedno varčevanje?

Ja, imate prav. To je bilo seveda povezano z visokimi stroški, saj smo motor razvijali povsem na novo. In tudi sam pogonski agregat je zdaj dražji. Za 10 do 15 odstotkov je zrasla njegova proizvodna cena. A ker jih bomo porabili precej manj, bo na koncu sezone to še vedno precej ceneje.

Na račun večje vzdržljivosti agregata ste bili najbrž prisiljeni žrtvovati nekaj motorne moči. Koliko?

Presenečeni boste, ampak razlika je zanemarljiva. Zelo majhna. Tako rekoč je ni.

Če vas razumem prav, potem bo zdaj prišlo do svojevrstnega paradoksa: prototipni pogonski agregati za razred motoGP bodo vzdržali dlje kot pa takoimenovani 'serijski' agregati za razred superbike?

Smešno, ampak imate povsem prav.

Kaj je še novega na ducatiju GP10?

Na nek način gre za drobne spremembe, po drugi starni pa kar za malo revolucijo. Največ sprememb je na prvi pogled nevidnih. Povsem nov je torej pogonski agregat in vsa elektronika. Novo in drugačno je tudi vpetje nosilca sedeža, ki je zdaj pritrjen na šestih namesto na štirih točkah. To omogoča večjo togost motocikla in s tem bolj mirno lego, saj je pri našem motociklu na nosilec sedeža pritrjena celotna zadnja nihajna vilica.

Boste letos uporabljali zadnjo nihajno vilico iz aluminija ali kompozitno iz ogljikovih vlaken?

Ne vem še povsem natančno. Najverjetneje bomo kombinirali. Odvisno od steze.

Dejali ste, da je po vašem mnenju Casey Stoner najbolj talentiran dirkač na svetu. Zakaj mislite tako in kaj potem menite o Rossiju, ki je do danes osvojil že devet naslovov prvaka?

No, Rossi je le Rossi, a o njem ne bi želel razglabljati. Verjamem, da je Stoner največji vozniški talent. Gre za moje opažanje ob dejstvu, da se je izjemno hitro sposoben prilagoditi na nove razmere ali nov motocikel. Skratka na spremembe.

Pa bi se morda vseeno lahko pripetilo, da bi v naslednji sezoni Valentino Rossi vozil za Ducati?

Nič ni nemogoče. Naslednje leto bo zanimivo.

Vprašal vas bom drugače: Ali mislite, da bi lahko Livio Suppo, ki je prestopil k Hondi, Ducatiju ukradel Stonerja?

Nič se ne bi čudil, če bi se to godilo. Možno je …

In kdo bi bil potem vas naslednji izbor …?

Ta bo težka … Recimo, da je Dani Pedrosa izjemno hiter, a za zdaj še vedno ni pokazal dovolj. Vsaj po mojem mnenju ne. Jorge Lorenzo je tudi hiter in pokazal je, da se lahko kosa z Rossijem in da zmore zmagovati. Valentino pa je tako ali tako razred zase. In imeti Italijana na italijanskem motociklu, bi bilo seveda zelo pomembno.

Kako pomembno?

No, to bi zagotovo bila velika zanimivost. A kot rečeno, z mislimi ostajam pri Stonerju, ki je naša prva izbira.

Bi lahko Stoner in Rossi vozila skupaj za Ducati?

Možnost seveda je, kaj bi se zgodilo v praksi, pa je drugo vprašanje. Vprašanje je, ali bi bila poroka uspešna. To bi morali vprašati njiju. Menim, da je to nekako tako, kot bi za en nogometni klub igrala dva velika igralca. Na primer Michel Platini in Diego Maradona. Morda bi stvar delovala odlično, lahko pa bilo vse skupaj tudi velika polomija.

Kako pomembno je za Ducati ameriško tržišče? Je to razlog, da ste zadržali Haydna?

Ne, ne, sploh ne. Ne pozabiva, da je Nicky proti koncu sezone močno popravil svoje rezultate. Je velik borec in eden izmed najbolj vztrajnih in delovnih dirkačev, kar jih poznam. Spominja me na Carla Fogartyja, ki mi je po tistem slavnem, zadnjem krogu v Parabolici v Monzi dejal. "Nikoli, ampak res nikoli, se ne predaj.” No, vsekakor pa drži, da je ameriški trg za nas zelo pomemben. Vendar ducatije tudi drugod dobro prodajamo: v Angliji, Braziliji, Nemčiji, na Japonskem in še kje.

Kaj pričakujete od Vittoriana Guareschija, novega vodje ekipe? Bo kos novi nalogi?

Upam, da bo oziroma prepričan sem v to. Vsekakor pa bo potreboval nekaj časa, zato bo predvsem Filippo Preziosi sprva precej več prisoten na dirkah. Tudi sam bom večkrat prišel.
 

Claudio Domenicali Casey Stoner
Claudio Domenicali Casey Stoner FOTO: Reuters
  • BRICKS 1
  • BRICKS 2
  • BRICKS 3
  • BRICKS 4
  • BRICKS 5
  • BRICKS 6
  • BRICKS 7

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Gustanj
18. 01. 2010 14.11
Sej ne upa Ducatija vozit;)
Pravi Gori?an
18. 01. 2010 06.27
O TOMOS 6 PA NOBEDN NIČ NE GOVORI
duke-boy
17. 01. 2010 21.45
Febo21... mogoče si pa ti res izjema... moj komentar pa je bil podan na podlagi večine in izkušenj... kamorkoli sem prišo po dirki pa je rossi zmago je biu stoner slabič pa nevem kaj vse ko je pa stoner zmago pa je meu samo srečo kr je blo z rossijevim motorjem nekaj narobe... ja ups ne... in je točno tak zgledlo kot sem napisal... sami sebe so tolažli! ... al bi ti iz tega sklepal kaj drugega?
mihicc
17. 01. 2010 12.03
dej dej! rossi nebo su k ducatiju! yamaha je njegova
gsxr-750
17. 01. 2010 10.39
CevNorc malo premisli preden kaj napišeš, rossi pa lorenzo se borita za naslov prvaka in po tvojem bi moral rossi privoščit in potemtakem prepustit lorenzu naslov al kaj...
CevNorc
17. 01. 2010 04.39
anzelem46 15.01.2010, 17:17 2 DENIZIO 15.01.2010, 14:24 STONER LEGENDA,ROSSI PA NAJ OSTANE PRI YAMAHI,KER SI DUCA NE ZASLUŽI,POL BO SPET LAPAL DA GA JE ON RAZVIL.... Ne bodmo preveč pametni k se ne ve kaj se tm dogaja sam mislm da je Rossi vseen naredu več za yamaho k pa Lorenzo naprimr tko da se mi ne zdi da nč ne lapa ma kaj ne lapa če bi biu najbolši bi Lorenzu prvošču naslov prvaka ne pa da govori da je on Yamaho razvil pa da more Lorenzo stran, ni kle športnega duha pa drugim ne prvošč nč pa tud če bo Lorenzo šel iz Yamahe bo pršu Spies na Lorenzov mest pol bo pa čez njega začel govort k ga po po komolčkih pral
anzelem46
16. 01. 2010 17.37
anzelem46
16. 01. 2010 17.36
supreme kot sm že reku. sploh se ne mislm s tabo pregovarjat k si zame na prenizkem nivoju k si res otročji in neumen
supreme@mail386.com
16. 01. 2010 17.22
anzelem...........ti je mega masa zmanjkal ??
supreme@mail386.com
16. 01. 2010 17.07
hmmm.....plusa ne potegne !!!!
supreme@mail386.com
16. 01. 2010 17.06
* 1 1 ni 46 !!!!!
supreme@mail386.com
16. 01. 2010 17.05
doctor1......1 1 ni 46 !!!! sploh pa ne vem kk lohk primerjaš Armstronga z Rossifegetom?? nekdo k 21 dni goni bicikl na svoje noge se pa pač ne more primerjat z nekom k se usede na motor za 45 min. in ,če je le ta naštelan za pol sekunde boljš k ostali pač ni problem zmagat !!!
supreme@mail386.com
16. 01. 2010 16.59
doctor1..........ne ocenjuj drugih po sebi in tudi ne podcenjuj, kar je tvoja vrlina izgleda !!! 1. boli mene kita za pluse pa minuse,ne vem po čem sklepaš ,da sm ti ga jst prpopu ....nekateri se pač ne obremenjujemo s takimi malenkostmi k TI !!! 2. če ti lohk prideš sam do Mugella še ne pomeni ,da drugi ne moremo kam dlje !!!!! 3.spet si dokazal ,da slabo bereš ......... in si spregledal tisto o neumestnih izjavah !!!
yamaford
16. 01. 2010 16.59
se pravi, da so po tvoje asi, kot so Schumacher,Armstrong,Rossi,Loeb, Miller,Tomba,,,,,, sami bureki, ker se jim je usral,da so bli sv.prvaki-- to pa zato ker so bli drugi poškodovani,ali so bli fizično nepripravljeni,al niso imeli iste pogoje al je druge prostata bolela,al so mel mačka, al jim je babica zbolela,,,,,,HALO ČLOVEK,,,,zbudi se
anzelem46
16. 01. 2010 16.58
doctor1 ej sploh se ti ne splača pregovarjat z unmu bedakom, k on je za ns prenizek nivo tko da ga rajš pust k itak nima pojma.
yamaford
16. 01. 2010 16.48
supreme --- hvala za minus, sicer pa kam boš šel, ker boš povsod videl zelo podobno zgodbo, še celo v Španiji.Aja ne moreš še it ,,,
supreme@mail386.com
16. 01. 2010 16.41
no pa še tole.............doctor1(zelo izvirno).....zadnja trditev bo takšna le ob nepoškodbah ostalih udeležencev tega šova kr tak vemo kk je nekdo znal zmagovat in osvajat SP-je !!!
supreme@mail386.com
16. 01. 2010 16.33
doctor1...............očitno TI NIMAŠ POJMA !!! glede na to da sm antiRossi grem rajš kam drugam sam ,da ne gledam in poslušam 50.000 al pa še več takih k si ti !!!! po mojih izkušnjah s tabo si boš pa tole ziher čist v drugačni luči predstavlju ! tvoji nasveti meni ne pomenjo totalno NIČ in zato nehi rajš s takim neumestnimi nasveti ,da se ti ne bodo vse kure Perutnine Ptuj smejale !!!! in zapomni si ......nasljednja jajca bo gnila jajca !!!! kapish ?
yamaford
16. 01. 2010 16.16
supreme --- poglej, ti absolutno nimaš pojma o moto gp,al se pa sam delaš, da ga nimaš, to razčisti sam pri sebi. Pa še nasvet ti dam,ker tok govoriš čez Rossija, pejt gledat eno dirko moto gp v Mugello,pa ti bo jasno vse v tistem trenutku,ko se bo prvič mimo pripeljal Rossi.Takrat boš videl kdo je klasa!!! TUDI ČE SLABO SLIŠIŠ, BOŠ TAM VSE SLIŠAL ZELO ZELO DOBRO VERJEMI!!!!
grgstt
16. 01. 2010 13.16
-vse imate prav zmerom neki izgovori boljši motor, ono ne dela to ne dela..itd - če se znaš pelat potem to ne sme bit problem vsi ti motorji so vrhunski! Kdor zna zna! VALLE do konca!