Formula 1

O svetovnem prvaku formule 1 odslej odloča število zmag

Pariz, 17. 03. 2009 15.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
K.A. / STA
Komentarji
80

Svet za motošport pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA) je danes na zasedanju v Parizu sprejel pomembno spremembo pravil elitnega avtomobilističnega tekmovanja.

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton FOTO: Reuters

Odslej o naslovu prvaka med posamezniki v svetovnem prvenstvu formule 1 ne bo več odločalo število zbranih točk, ampak število zmag v posamezni sezoni.
 

Točke bodo pomembne le v primeru, če bosta imela dva tekmovalca enako število zmag, slavil bo tisti z več točkami. FIA pa ni pristala na predlog FOTE in tako ne bo spreminjala dosedanjega sistema točkovanja (deset za zmago, osem za drugo mesto, pa vse do ene točke za osmo mesto). Skupno število točk bo odločilno tudi za razvrstitev ostalih dirkačev v SP, ki bodo uvrščeni za svetovnim prvakom z največ zmagami. Nespremenjeno bo tudi točkovanje v konstruktorskem seštevku.


Moštva formule 1 so sicer predlagala sprememb točkovanja, tako da bi zmagovalec dobil 12, drugi devet in tretji sedem točk, česar pa FIA ni sprejela. Podobno usodo je doživel predlog vodje formule 1 Bernieja Ecclestona, da bi na dirkah formule 1 podeljevali zlate, srebrne in bronaste medalje kot na olimpijskih igrah.
 

Če bi takšen sistem imeli že v prejšnji sezoni, bi bil svetovni prvak Felipe Massa; Brazilec je zmagal na šestih dirkah, Britanec Lewis Hamilton pa na petih, vendar je imel na koncu sezone točko več.


FIA je ob spremembah pravila za določanje svetovnega prvaka sprejela še nekaj dodatnih varčevalnih ukrepov, ki pa bodo začeli veljati šele leta 2010. Med njimi je tudi predlog o uvedbi omejitve višine proračuna za vsa moštva, ki naj bi v prihodnje znašal 33 milijonov evrov. V to vsoto bi bili po predlogu FIA zajeti vsi stroški - od razvoja avtomobila in motorjev do plač zaposlenih in dirkačev, pa tudi ostale stvari, kot so stroški za "reprezentanco". Na tem področju se formula 1 v zadnjih sezonah ni izkazala kot zelo varčna, saj so moštva pogosto kar tekmovala pri postavljanju vse večjih in razkošnejših bivalnikov na dirkališčih.
 

"S tribun dirkalniki ne bodo videti ali slišati nič manj 'formulaški' kot zdaj, ko so avtomobili zelo dragi. Nova pravila bodo spodbudila delo inženirjev: uspešna bodo moštva z dobrimi idejami, ne le tista z veliko denarja," je o uspehu reform prepričan predsednik FIA Max Mosley. Med spremembami, ki dirkačev najbrž ne bodo navdušile, pa je tudi zahteva FIA, da morajo biti zvezdniki tega športa odslej bolj dostopni novinarjem in navijačem, slednjim se bodo morali oddolžiti tudi na obveznih druženjih z dajanjem podpisov.
 

Ob vseh teh spremembah je svet FIA pričakovano potrdil tudi novo moštvo v karavani formule 1, Brawn GP, ki je naslednik Honde.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (80)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

chicago-bears
19. 03. 2009 11.22
hahahaha mora bit smesno!
Soling
19. 03. 2009 08.37
yeyo.white, eno je morati, drugo pa hoteti.
yeyo.white
19. 03. 2009 06.42
ferrari more bit svetovni prvak, pa bo use lepo in prav...
braby
19. 03. 2009 06.36
To, kar Chicago govori o postankih, kako majhne razlike so med ekipami, nima nobene zveze z lanskim eskapadami rdečih mehanikov. Gre za za počasen postanek, hiter postanek in zafuran postanek. Tazadnjih se vsi "bojijo", a so pri vseh ekipah možni. Jaz sem mnenja, da letos ne bo odločitev dirk v boksih, ampak na stezi, razen v primeru iregularnih postankov!
vednoprav
18. 03. 2009 23.35
Soling - Tu se motiš. Ferrarijevi so bili vedno hudo šlampasti,dokler jih v roke ni dobil Šumi. Se spomnim ,ko je Michele Alboreto izstopil iz bolida in gledal,ko so menjali gume. Če se zgodovina ponavlja bi se lahko zgodilo,da ima medo prav.
Soling
18. 03. 2009 21.49
strajky, se strinjam s tvojo razlago. Neprimerno bi bilo, da negdo lahko med drugi prvenstvo odloči npr. avgusta. Bilo bi neatraktivno. chicago-bears, napake iz boksov Ferrarija bodo težkoponovljive, saj so rdeči imeli vedno odlično ekipo mehanikov. Vendar lani so bili res neprepoznavni. braby, lanski postanki so Masso kar precej oškodovali, zato bo pomembno kako natančno in urno bodo posel opravljala moštva v boksih.
braby
18. 03. 2009 19.50
Bistvo sprememb dirkalnikov je možnost prehitevanja in to pomeni prehitevanja na stezi ne v boksu.... Še vedno sem mnenja, da ne bodo postanki nič pomembnejši od lanskih..
chicago-bears
18. 03. 2009 18.47
braby zato ker ne bo vec takih razlik med dirkalniki in bodo razlike veliko manjse tako izgubljenega casa iz boxa ne bos mogu nadoknadit na stezi kakor so ga ferrari in mercedes lahko prej sedaj te lahko ena napaka v boxu kosta dobre uvrstitve pa se ti strinjaj al pa ne!! stroj1 ne tolazim se sam ce ferrari ni zrihtov mehanikov in bodo ponovili napake iz lanske sezone ne bo nobenega ferrarija med prvih pet!!
stroj1
18. 03. 2009 17.06
chicago-bears ti se samo tolaži;)
braby
18. 03. 2009 16.17
Zakaj pa bi naj bili letos postanki v boksih tako pomembni, prosim lepo no!!!???
chicago-bears
18. 03. 2009 16.01
braby se strinjam da ima vsak pravico do svojega mnenja!! aja k vsi tako veselo odpisujete hamiltona in mercedes iz boja za naslov naj vam povem samo to da bo to sezono 09 zelllooo pomemben postanek v boxih vemo pa kaj se je lansko sezono dogajalo pri rdecih in kaj pri srebrnih tako da ne se veselit prehitro saj mamo srebrni zelo dobre mehanike in lahko marsikaj pridobimo tudi z slabsim dirkalnikom!!
car_alonso
18. 03. 2009 16.01
ciaobella noben nebo zmago na začetku niti 3 dirke zapored kaj šele 11! to bojo pravi boji za zmage ne pa zdaj ko so se prvi trije vozli v koloni pa si je drugi mislo eh se samo 2 točki majn... če se nekdo drugi trudi na vse možne načine bo tudi zmagoval!! strajky kak te nebi dokončau nekdo 7 dirk?? to bojo tekmovali in se klali do konca
braby
18. 03. 2009 13.23
chicago Vsak ima pravico do svojega mnenja, tako jo imaš tudi ti. Pa čeprav je napačno...
makajjezvami
18. 03. 2009 12.38
To bo pa mogoče še zanimivo. Za tiste ki bodo imeli enako število zmag bodo itak najbrž še naprej odločale točke tako da boj bo tudi v ozadju.
chicago-bears
18. 03. 2009 10.18
ne me narobe razumet ne mislim da je sumi slab voznik samo pravim da v casu sumija ni bilo veliko dobrih voznikov kot je to bilo v casu prosta in senne se mi pa zdi da ima hamilton podoben stil drkanja kot sumi
Miha P 1
18. 03. 2009 09.24
Meni se zdi bolano kaj si ti *šefi* privoščijo vsako leto. Vedno nekaj spreminjajo pravila/zahteve ... Hkrati si pa vedno bolj polnijo žepe (npr povišanje cen licenc). Al ta poteza o spreminjanju točk je pa absurdna! Zamišlajte si da je 15 dirk in da npr Hamilton zmaga 8 dirk, 7 pa jih ne dokonča. Npr Raikonnen pa zmaga 7 dirk 8 krat je pa drugi! In NEBO prvak! (čeprav bi po točkah gladko zmagal) ... Nevem no... Smisel formule, da vzdržiš do konca in tekmuješ na vsaki dirki izgine... Še najbolša rešitev bi bila tista z spremembo točk da bi prvi dobil 4 več od drugouvrščenega.
ciaobella
18. 03. 2009 09.21
Mislim, da je uveljavitev tega sistema NAPAKA. Lahko povečajo število točk za posamično zmago. Zakaj je sistem napačen? Enostavno: Imamo npr. 20 dirk. Začetek sezone...npr Renault (Alonso) ima najboljši paket....testiranja niso možna....zmaguje in naniza 11 zmag zapored... Zakaj bi nadaljeval sezono....gre z ženo na Maldive in v miru gleda dirke v senci palm...Nekdo pa se trudi na vse mogoče in nemogoče načine...ima na koncu VEČ TOČK in kaj ima od tega???????? Skrajno nepošteno...potem naj ukinejo vse točke in štejejo samo prva TRI MESTA...in kaj se bo zgodilo... Čez par sezon bomo imeli dva oz. največ tri moštva. POKOP F1!!!!!!
braby
18. 03. 2009 06.19
Schumacher je postavil rekord, največ zmag, v nekunkurenčnem Benneton-Renaultu, za katerega so vsi vedeli, da ima Williams boljšo izvedenko Renaultovega motorja! Ta rekord je držal do 2004, ko ga je izboljšal sam.... Chicago,Soling govorita kaj hočeta, a Schumiju nihče ne seže do kolen!!!
vednoprav
18. 03. 2009 01.50
chicago-bears - pojma nimaš ali si pa premlad, hja da ni dirkal v času Senne. Kdo pa je bil za Seno ko se je zgodilo.
BeadnecSLO
18. 03. 2009 01.03
chicago-bears zdej pa prazno slamo mlatiš! Seveda sem za Šumija,sam kar se tiče stopničk,se ZELO motiš!!! Znal je iztisnit iz dirkalnika največ kar je lahko,zmagal je z nekonkurenčnim dirkalnikom,pri Ferrariju in že prej še pri Benettonu! Lahko bi dans prste lizal ob gledanju talentov Šumi-Senna-Prost,to bi ble dirke za zgodovino! Vsekakor bi ble stopničke večkrat videne in pa tudi krvavo prislužene!