Največja svetovna raziskava na področju demence poteka v obliki video igrice. Če ste zadnje tedne igrali igrico Sea Hero Quest, potem ste tudi vi del te znanstvene raziskave, podatki, ki so jih znanstveniki londonske univerze pridobili s pomočjo igrice, pa bodo služili za oblikovanje posebnega testa za odkrivanje demence, danes poroča BBC.
Ugotovitve, oblikovane na osnovi prvih podatkov, je skupina mednarodnih strokovnjakov predstavila na konferenci Neurosience 2016. Kot so poudarili, so pridobili podatke skoraj 2,5 milijona ljudi, ki so si naložili mobilno igrico in jo tudi preizkusili. V igrici mora igralec priskočiti na pomoč staremu pomorščaku, ki je izgubil spomin. Igralec mora pluti z ladjo po oceanih in reševati različne naloge, pri čemer se preverja njegove sposobnosti orientacije v prostoru.
Ena od nalog je tudi, da mora igralec proti določeni destinaciji izstreliti signalno raketo ter pluti mimo določenega zaporedja boj, pri čemer si mora predhodno zaporedje zapomniti na osnovi kratkega prikaza fotografije.
Znanstveniki so kot prve analizirali podatke, ki so jih pridobili ravno v delu igrice, kjer mora igralec izstreliti signalno raketo proti domu izgubljenega pomorščaka. Ti podatki so pokazali, da s starostjo sposobnost prostorske orientacije konsistentno upada, upad pa se začne kmalu po koncu najstniških let.
Igralci, ki so bili stari 19 let, so v 74 odstotkih natančno izstrelili raketo proti domu izgubljenega pomorščaka, medtem ko so pri 75-letnikih ugotovili, da je ta odstotek komaj 46.
"Ti podatki so dokaz, da sposobnost prostorske orientacije iz leta v leto upada," opozarja Hugo Spiers in dodaja, da so podatki pokazali, da imajo moški nekaj boljše orientacijske sposobnosti od žensk, prav tako so se izkazali za boljše v orientaciji državljani Nordijskih držav. Zakaj, še ugotavljajo.
Znanstveniki opozarjajo, da je eden prvih znakov Alzheimerjeve bolezni slaba prostorska orientacija, saj se večina bolnikov, pri katerih diagnosticirajo Alzheimerja, pogosto izgubi v njim znanih okoljih.
Zdaj znanstveniki upajo, da bodo s pomočjo te igrice in podatkov razvili učinkovit način za diagnosticiranje demence že v njeni zgodnji fazi, kar sicer sedaj še ni mogoče. Spiers dodaja: "Prav zgodnja diagnostika Alzheimerjeve bolezni je tista največja vrednost podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo te igrice. Oblikovali bomo poseben test, ki bo zdravnikom v pomoč pri prepoznavanju prvih simptomov demence, prav tako bo učinkovit pripomoček, ki bo služil za spremljanje napredka bolnikov, ki so vključeni v testiranja novih zdravil."
Z igranjem te igrice so uporabniki znanstvenikom omogočili dostop do neprecenljive količine zelo uporabnih podatkov. Še posebej, ker so igrico igrali prebivalci na različnih koncih sveta. Ali kot se je izrazil eden od sodelujočih znanstvenikov, s pomočjo ene igrice so dobili toliko uporabnih podatkov, kot bi jih na klasičen način v laboratoriju zbirali kar 9500 let.
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.