FIT 24UR

Prevelika uporaba paracetamola lahko povzroči zdravstvene težave

London, 30. 11. 2015 12.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Starši otrokom prehitro dajo paracetamol, pretirana uporaba zdravila pa lahko vodi v astmo, lahko pa povzroči tudi poškodbe ledvic, jeter in srca. Strokovnjaki svarijo, da zdravilo ni primerno za zniževanje nizke vročine.

Starši velikokrat ne vede postavljajo zdravje svojih otrok v nevarnost, s tem ko jim prehitro ponudijo paracetamol oziroma Calpol, svarijo zdravniki. Mail Online poroča, da otrokom starši prevečkrat dajo zdravilo že ob nizki vročini. Zdravniki pravijo, da je nizka vročina, ko se temperatura giblje med 37,5 in 38 stopinj Celzija. Helen Sammons, pediatrinja, je povedala, da se zdravila ne bi smelo dati le za zdravljenje nizke vročine. ''Temperatura sama po sebi ni slaba. Vročino imamo, ker se naše telo bori proti infekciji. Paracetamol je zelo dober za zdravljenje bolečin – ni pa ga treba dati samo zato, ker ima otrok vročino.''

Pretirana uporaba paracetamola ali drugih podobnih zdravil, pa lahko vodi v astmo, povzroči pa lahko tudi poškodbe ledvic, jeter in srca. Alastair Sutcliffe, specialist pediatrije na univerzi v Londonu je povedal, da ''starši uporabljajo paracetamol preveč permisivno. Bojijo se vročine kot same bolezni''. ''Obstajajo dokazi, da je prevelika uporaba paracetamola povezana s povečanim tveganjem za astmo, poškodbami jeter in poškodbami ledvic in srca.''

Leta 2013 so španski raziskovalci odkrili, da bodo otroci, ki vsaj enkrat na mesec uživajo Calpol ali podobno zdravilo, štirikrat prej zboleli za astmo. Akademiki predvidevajo, da paracetamol zmanjša količino kemikalije glutation v pljučih in krvi, kar poškoduje pljučna tkiva.

Drugi strokovnjaki pa svarijo, da otroci dobijo več zdravila od priporočenega odmerka, ker osebe, ki jim zdravilo dajejo, ne vedo, koliko zdravila so tisti dan že prejeli. Steve Tomlin, farmacevt, je povedal: ''Narobe naredimo, ko zdravilo uporabljamo v velikih odmerkih. Otroci se velikokrat selijo od staršev, do starih staršev, vrtca, in možnosti, da pri tem dobijo dodatni odmerek zdravila, so velike. Le dva ali trije dnevi so potrebni, da otrok dobi večjo količino zdravila od priporočene in jetra so že poškodovana.''

Navodila proizvajalca sicer pravijo, da otrokom ne bi smeli dati več kot štiri odmerke paracetamola na dan.  

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (60)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

flojdi
30. 11. 2015 19.43
+8
. madonnca, resno se sprašujem, kako mi je uspelo priti v drugo polovico mojega prvega stoletja z ZELO ( zelo!!) majhno količino uPorabljenih farmacevtskih pripravkov...
Skuta
30. 11. 2015 16.43
+16
Kaksen clanek omgggg....da se otroci selijo od starsev k starim starsem in v vrtec....in da ob tem.pride do napak v smislu predoziranja?!? Pa saj calpol ni vitaminski sirup! Mocno dvomim, da bi Slovenci predozirali calpol, da bi ga enkrat dala mama, potem po pomoti se babica, pa se v vrtcu bi dobil....Tole ni Amerika, sory.Smo v Sloveniji, kjer starsi vejo, da calpol ni voda....Take clanke pa posljite nazaj v Ameriko, oni jih pa res rabijo! Calpol se daje 4x na dan max, to ve vsaka slovenska mama, vprasajte nakljucne ljudi na ulici, ce mi ne verjamete
1xy
30. 11. 2015 15.27
+2
ja, to je že DOLGO znano dejstvo......in pred leti se je na recept dobil sirpu Naprosyn za otroke, če si imel koliko toliko ok pediatra, ti je namesto Calpola predpisal Naprosyn.......slišim pa, da so ga že nekaj časa nazaj črtali oz. prenehali nabavljat ravno zaradi privrženosti paracetamolu........ priporoča ga pa 99% zdravnikov, samo pacient, ki upa zdravniku povedat, da to strup na kubik, zdravniku zaveže jezik........odločitev vsakega posameznika je, kaj bo dajal v svoje telo......in jaz sem se paracetamolu odrekla že pred leti.......
Skuta
30. 11. 2015 16.29
+0
Naprosyn je bistveno bolj skodljiv, je dosti mocnejsi analgeti"k.Kolikor toliko ok pediater....?" V tem.primeru pediater ni ok, sory...paracetamol ali pa nic.naprosyn povzroca tudi zelodcne tezave, predvsem pa zelo skoduje ledvicam!
1xy
30. 11. 2015 17.33
+0
aha, paracetamol pa ledvicam in predvsem jetrom.......po večdnevni uporabi paracetamola so jetrni testi PORAZNI......govorim iz lastnih izkušenj, preverjeno, dokazljivo.....
nogutsnoglorry
30. 11. 2015 15.25
-1
dudo namočš u šnops pa je stvar rešena
ccirisimo
30. 11. 2015 15.09
+5
Je kdo gledao vrocinske krce pr dojencku in mejhnem otroku od vas kad tako pametno komentirate ja seveda komentirate dokler otrok kuha !
nogutsnoglorry
30. 11. 2015 15.24
-6
zbog otroka pri nas kuči govorimo slovenasko
1xy
30. 11. 2015 15.28
+0
res je, so smrtno nevarni vročinski krči.....ampak za zbijanje temperature se dobijo tudi manj nevarna zdravila.......
ccirisimo
30. 11. 2015 15.37
+3
ccirisimo
30. 11. 2015 15.39
+3
nogutsnoglorry če nimaš kaj pametnega potem pa tut osebne frustracije ne stresaj .Kapiš
lenoritis86
30. 11. 2015 15.04
+3
današnji članki so tako in tako vsi reklamni.a kar se tiče recimo calpola je edini ki je znižal našemu malemu fantku temperaturo imel je 40,2 stopinje temperature zaradi vnetih ušes.vse kar se tiče zdravil hrane v današnjih časih ni zdravo s pretiravanjem.kar se tiče zdravil je to tako in tako razlika med uporabniki,eni se držijo navodil drugi spet ne
tayi177
30. 11. 2015 14.57
+3
To je pri nas Lekadol. Pa tako vojno so bili proti Aspirinu (kao da je paracetamol boljši).
Cmrlj3
30. 11. 2015 15.09
+3
paracetamol in acetilsalicilna kislina imata mogoče določene učinke podobne, sta pa vseeno zelo različni zdravili. za nekatere stvari je boljši eden, za druge drugi.
tayi177
30. 11. 2015 15.48
+2
Jap, Aspirin na primer deluje tudi protivnetno, kar Lekadol (in ostala zdravila, ki vsebujejo paracetamol) ne...
Skuta
30. 11. 2015 16.31
+4
Aspirin NITI SLUCAJNO JI ZA OTROKE!!! Razen, ce jih zelite poskodovati, povzroca namrec Rayev sindrom, razpad krvnih celic
Transformerji
30. 11. 2015 14.50
+0
Da se ne bomo pregovarjali - kar naprej gledamo ljudi, ki so dosegli starost 100 let. Ampak takrat ni bilo nobenih zdravil - veljal je zakon preživetja najmočnejšega. In če ste tisti, ki komentirate, bili futrani ob vsaki vročini s farmacevtskimi izdelki, ne boste nikoli 100 letniki. Vaši otroci pa še manj! Imamo pa še eno vejo strokovnjakov, ki svetujejo, kaj moramo jesti , da bodo naši potomci kljub farmacevtskih packarijah dosegli vsaj 70 let, kajti delati bodo morali do 65. leta starosti!
scipio
30. 11. 2015 15.01
+3
lej, ni vprašanje ali je kdo kdaj doživel 100 let. Taki so bili in bodo. Ključno vprašanje je, koliko let doživijo ljudje V POVPREČJU (pričakovana življenska doba). Ta številka na Zahodu in tudi pri nas, stalno raste. Niso zdravila edini razlog za to, so pa dokazano eden od razlogov. Včasih se je umiralo od pljučnice pri 35 letih, danes pač od alzheimerja pri 85...tudi zato, ker še ni zdravila.
Maja Telebar
30. 11. 2015 14.45
+1
Moje tamale se "skuhajo" za 3 h (to prespijo) in se zbudijo zdrave, saj vročina naredi svoje. Male nočejo nič razen čaja z medom in miru (spanje). Razen vodenih koz (ki so minile v 3-eh dneh in to brez vročine) ne vemo kaj je to bolezen. Res pa je da jim ne dajemo nikakršnih farmacevtskih pripravkov, tudi cepljene niso (zaradi težjih stranskih učinkov po prvem cepljenju pri starejši).
dr.dare
30. 11. 2015 15.15
+8
zelo dobro se boš še tega zapisa sedaj tule spominjala ko boste pravo stvar doživeli!!
Important notice
30. 11. 2015 14.40
+7
Dajte no! Šele 40-kratna prekoračitev lahko povzroči poškodbe organov! Torej, da bi otroku namesto ene žlice vsake 4 ure, dali 40 žlic vsake 4 ure! To so opozorila, da smo pozorni in zdravila hranimo izven dosega otrok, kajti sirup (predvsem roza Calpol) je dobrega okusa in bi ga lahko otrok sam od sebe preveč popil.
chanel11
30. 11. 2015 14.43
+6
moja sestra ga je spila kar celega ko je bila majha pa se ji nič ne pozna :D
EINZATZGRUPPEN A
30. 11. 2015 14.28
+3
pop vi ste ..... sj že sami veste saj slišite to od vsakega A NE
pogan
30. 11. 2015 14.27
+1
Kaj pa pri vročinskih krčih? se tudi čaka na 38-39 stopinj.... kdo vam plačuje te plačane članke?
Siro?e
30. 11. 2015 14.45
+2
pogan
30. 11. 2015 14.26
+12
Pa saj vsak normalen človek ve da se prekomerna uporaba zdravil škoduje zdravju.....
Transformerji
30. 11. 2015 14.25
+4
Lepo, da ste spremenili tekst v prispevku - kajti sedaj lahko nadaljujemo neskončno razpravo. Greš k otroškemu zdravniku, ki ti proti visoki vročini svetuje Calpol - po novem prispevku pa paracetamol. Če ne greš k zdravniku, ker otroka prav nič ne boli, ima samo vročino, pa ti v lekarni dajo ta Calpol-paracetamol. Če je ta izdelek proti bolečnima, potem ga NE POTREBUJEMO. Kajti dovolj je, da otroci staknejo virus prehlada, pa imajo vročino. Dr. Dare, močan prehlad ne povzroča bolečine, je samo povišana temperatura, ko se telo bori proti virusem. Iz prakse sem se naučil, da sem pustil, da je otroku narasla temperatura tja do 40 st.C, potem smo mu pa rokice in nogice ovijali s hladnimi brisačami. Res pa je, da je s tem veliko dela. In to je tisto - otroci so naše bogastvo !
dr.dare
30. 11. 2015 14.30
+1
kdo pa govori o bolečinah pri prehladu? calpol je tudi za druge bolečine... ne da se mi še enkrat brat.. so že napisali kateri sirup so v naše lekarne dobili z večjo maržo kot calpol? še ne? no pa počakajmo še kakšno urco...
BobbyP
30. 11. 2015 14.21
+0
Spet nekdo odkriva toplo vodo. EPP ...... pa to. 24urni bedaki na delu.
ccirisimo
30. 11. 2015 14.13
+0
Zdravniki odsvetujejo in zdravniki ti napisejo CALPOL ali VOLTAREN IN DEJTE MI POVEDAT KDO KOGA V TEJ ŠTORIJI?
dr.dare
30. 11. 2015 14.16
+2
lekarne ki so dobile boljšo maržo na sirup ki je konkurenčen calpolu
lenoritis86
30. 11. 2015 14.22
+1
preberi si boljše članek:ljudje dajejo otrokom sirup že ob 37do 38c vročine.vročino se zbija nad 38.5c to ti pove sam zdravnik ko ti prepiše calpol recimo.otroku dajte calpol ko ima visoko temperaturo.
dr.dare
30. 11. 2015 14.32
+0
še zmeraj gre za reklamni članek ker bo slej ko prej pisalo kateri je boljši ker so lekarne trenutno kar v banani ker je jesensko obdobje prehladov in grip šlo zelo mirno mimo oni pa so se založli s konkurenčnim sirupom na katerega so lahko dali večjo maržo kot na calpol...
lenoritis86
30. 11. 2015 15.02
+0
današnji članki so tako in tako vsi reklamni.a kar se tiče recimo calpola je edini ki je znižal našemu malemu fantku temperaturo imel je 40,2 stopinje temperature zaradi vnetih ušes.vse kar se tiče zdravil hrane v današnjih časih ni zdravo s pretiravanjem
ccirisimo
30. 11. 2015 15.06
+2
mojemu otroku staremu 4 leta potrebno okroglih 7 minut z vrocino 37,7na 40,2 sicer pa prehlade preboleva brez tezav mislim brez vrocin ponavadi drugac ko dobi vrocino je pa hudooo....
Milan LUKI?
30. 11. 2015 14.13
-4
ne morem verjet z svoje oči,če ugotovim da otrok zaradi tega sranja imel kar koli od nastetga bom tole hranil v arhiv pa tozim vse okrog !!!
mucek4
30. 11. 2015 14.12
+0
Strokovnjaki gor ali dal, to ti že zdrava pamet da vedeti. Še vedno sem pa mnenja, da je bolje otroku dati 1 žličko in se ponoči naspi, kakor pa da se vsakih 30 minut zbuja. Pa tudi če ima samo 38 vročine. Naspan otrok bo lažje premagal bolezen čez dan.
dr.dare
30. 11. 2015 14.17
+1
kok slovencev z zdravo pametjo pa ti poznaš?
Transformerji
30. 11. 2015 14.03
+4
No, TOKRAT se strinjam s strokovnjaki. Calpol je za zniževanje vročine, tega izdelka pa včasih ni bilo. Je bilo pa veliko obveznosti, ko si vso noč otroške rokece in nogice zavijal v hladne brisače, jih kar naprej menjaval, da si zbil vročino...... zjutraj si ga odpeljal k zdravniku, tam dobil Ospen (z antibiotikom), tega so tudi ukinili , ker so strokovnjaki ugotovili, da antibiotiki zavirajo naravno obrambo telesa....... Nihče pa noče ukiniti farmacevtske korporacije, ki delajo škodljive izdelke! Kar koli bi še hotel napisati, bi bilo še vedno vse nesmiselno, tako kot je ta tekst.
dr.dare
30. 11. 2015 14.09
+6
operacij včasih tudi ni bilo... so pač umirali zaradi banalnih stvari... ti bi nazaj v železno dobo?
Transformerji
30. 11. 2015 14.14
+2
Prepričan sem, da si hipohonder! Vsaka vročina ne te ubije, pa tudi vse operacije niso potrebne!
dr.dare
30. 11. 2015 14.17
+1
katera operacija razen lepotnih pa te ni potrebna?
Skuta
30. 11. 2015 14.39
+1
Calpol je drugo ime za lekadol oz paracetamol.na trgu je ze desetletja
asatan1986
30. 11. 2015 13.57
+18
To naj si preberejo starši IN zdravniki! Imam dva mala otroka in vedno mi pediatrinja svetuje, naj kar dam Calpol, če se mi zdi, da bodo zobki, takoj po cepljenju, če bo siten... Navodila, kot bi šlo za bombone. Še dobro, da poslušam svojo pamet in ju nisem zastrupljala vsepovprek,
dr.dare
30. 11. 2015 14.00
-2
daj nehaj nasedat tem lekarniškim fintam da bi ti nekaj drugega prebrali z isto sestavo samo zato ker ima lekarna večjo maržo...
DeBill
30. 11. 2015 14.06
+5
maš grizalo, ki ga daš v hladilnik, pol pa grize in grize. pa kupiš dva ali tri. pa kladen korenček, pa kakšno kolerabco na fritate, isto hladno. pa ob vročini banjica z 34C, pa joganje z v brisačke zavitga do jutra. biti starš je prelepo, ampak to spada zraven!
dr.dare
30. 11. 2015 14.08
-3
pišeš ker nimaš pojma o čem govoriš... calpol ni samo za vročino ampak tudi bolečine... če ti rad vidiš da tvojega otroka boli je to pač tvoja osebna stvar jaz je ne bi preveč okol razlagal