FIT 24UR

Po nove zobe v tujino?

Ljubljana, 12. 10. 2012 08.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Veliko ljudi se na zasebnike obrne, ko gre za zobozdravstveno pomoč. A iskanje že dlje časa ni omejeno le na domačo državo, ampak mnogi cene storitev preverijo tudi v sosednjih. Treba pa je opozoriti tudi na stroške nastanitve.

Zobar
Zobar FOTO: Thinkstock

Javno zdravstvo je zelo obremenjeno, za posamezno zdravstveno storitev je treba včasih čakati tudi več mesecev oziroma celo let. Mnogi zato poiščejo pomoč v zasebnih zdravstvenih ustanovah, tam pa nekatere storitve dosegajo vrtoglave številke.

Veliko ljudi se na zasebnike obrne, ko gre za zobozdravstveno pomoč. A iskanje že dlje časa ni omejeno le na domačo državo, ampak mnogi cene storitev preverijo tudi v sosednjih ali bolj oddaljenih državah. Slovenci se večinoma odpravijo k južnim sosedom.

Cene enakih posegov so po državah zelo različne. Spletni portal Cromedicor, ki ponuja informacije o zdravstvenih storitvah na Hrvaškem, je primerjal cene nekaterih zobozdravstvenih posegov v Veliki Britaniji, Nemčiji, Italiji, Sloveniji in na Hrvaškem.

Vsekakor je treba opozoriti tudi na morebitne stroške nastanitve, ki jih ima posameznik, ki se odloči za poseg v tujini. Tako je priporočljivo preračunati, ali je prihranek res tolikšen, kot se zdi na prvi pogled – s primerjavo cen storitev.

Ugotovili so, da so hrvaški zobozdravniki precej cenejši od kolegov v omenjenih državah. Najdražje storitve so v Veliki Britaniji, kjer je cena posameznega posega tudi za 73 odstotkov višja kot na Hrvaškem. Kot presenetljivo ugotovitev navajajo, da ''so cene v sosednji Sloveniji kar dvakrat višje od priznanega zobozdravnika v Zagrebu''.

V primerjavi, ki so jo naredili na portalu Cromedicor, so ugotovili, da bi za vgradnjo enega zobnega vsadka v Angliji plačali 1800 evrov, v Italiji in Sloveniji 1300 evrov, v Nemčiji okoli 1000 evrov, povprečna cena na Hrvaškem pa je 800 evrov, so zapisali.

Sporočili so še, da je za zobno protezo v Veliki Britaniji treba odšteti 680 evrov, v Italiji 720, v Sloveniji 780, v Nemčiji 519, na Hrvaškem pa 360 evrov. Cene se po njihovih podatkih razlikujejo tudi pri beljenju zob, in sicer na Otoku to stane 590 evrov, v Italiji 430, v Sloveniji 450 evrov, v Nemčiji 348, na Hrvaškem pa 267.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (65)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Damijan Bozic
18. 10. 2012 20.42
+3
zanimivo je tole pisanje predvsem tistih, ki hodijo v bolgarijo srbijo in še kam sploh po implantate. v enem tednu spulijo zobe, vstavijo implantate in jih do konca nadgradijo. ljudje mal se pozanimajte koliko časa je optimalno priporočljivo da se kost obraste - 3 do 6 mesecev in vprašajte se h komu boste šli če bo kakršna koli težava. v avto in najmanj 500 km srbija, bolgarija 500x2... + tega en kup posrednikov ki ne delajo zastonj in se na koncu postavite enostavno vprašanje. poceni zobi, ambulanta kot vesoljska ladja, zastonj hotel... sigurno so bili pri njih kitajci in jim dobavljajo materiale ker se zavedajo da ne bo nihče prišel na reklamacijo... no ja vsaj ne več kot 5% na kar so pripravljeni... mjau_no_8.. ne klati neumnosti glede uporabljanih materialov, vsaj ne na hrvaškem... dela je dovolj za vse, čas pa bo pokazal katera cena je realna tržna cena. na žalost je trg takšen kot je. realne cene niso ne v sloveniji(previsoke) ne bulgariji(prepoceni)... hrvaška je prava odločitev predvsem zaradi bližine in cene ampak odloči se naj vsak sam... jaz sem bil v Zagrebu in sem nadpovprečno zadovoljen z storitvijo. Slovenski zobozdravniki (se opravičujem ker posplošujem in vse mečem v koš) so zlatarji. Mačka vedno cvili ko ji stopiš na rep zato pa je sedaj tako. Hvala novinarju ki je objavil ta članek!!!
indal@
12. 10. 2012 14.58
Če vidijo da si pri dnarju ti kar namerno nekaj pulijo in ko vidiš predračun te kap! Sosed odkartal za zgornje inplantirane zobe 15000€ :) Za to dobiš že soliden avto z dokaj solidnimi materjali! Ampak jaz pravim tako...za zdravje vse! Če nisi zdrav je tako kot da nimaš nič pa čeprav ti nič ne manjka!
indal@
12. 10. 2012 14.55
+1
V slo sem za en zob odkartal cca 2000€! Seveda gre za inplantiran zob ;)
Luna Mesec 1
12. 10. 2012 13.24
+0
za 11.000 € imaš v Bolgariji nove imlantante po celi goflji, pa še nastanitev, avionska karta in zdravila.....mali dopust traja 7 dni...v vednost
aa
12. 10. 2012 13.03
+7
OK, kdo pa v Sloveniji pozna kakšnega dobrega, predvsem pa poceni zobozdravnika ?? Gotovo obstajajo-dajmo jim narediti malo reklame, kdor je poceni in kvaliteten , si zasluži, da javnost to izve !
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 13.12
+0
Poznam enega ampak ima čakalno dobo na koncesijo več let in me prosi, da ne delam reklame, ker ne more več :) :) :)
DINAMIK
12. 10. 2012 18.42
tukaj imate enega kvalitetnega v Sloveniji ,bela plomba cca 15 euru
ThomiB
12. 10. 2012 12.56
dragi moji IMPLANTAT .. v Sloveniji je 2000 € pri navadnem zobozdravniku.. ker implantat.. ni samo zob je tudi nosilec..itd. tko da podatki niso pravi..
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 13.01
Kar hoče ThomiB povedat je to, da del, ki pride v kost+gingiva former+del, ki se navije na implantat in štrli iz dlesni+keramična prevleha = 2000 EUR Sicer če greš v trgovino je implantat (samo tisti vijak, ki se navije v kost) okoli 250 EUR.
ThomiB
12. 10. 2012 13.18
+2
no.. ja . se ne spoznam na strokovne izraze..vem pa kolk me v denarnici boli.. k odštevam :)
Tinka20
12. 10. 2012 12.43
+2
Vsi moji prijatelji hodijo v Zagreb! Velik cenej pa dobr narjen, še posebi kaki zobni aparati :) Pri zobozdravnici v zdravstvenem domu je sam cena za keramično prevleko za zob 190€..a so normalni??
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 12.55
+3
Imam kontakt v Indiji, če bi želela, kjer tehnik naredi kovinsko keramično prevleko za 15 EUR, kar je bistveno ceneje kot pa na Kitajskem, kjer je tehnikova cena za prevleko od 18-25 EUR. Navali narod na poceni :) :)
Skdesni
12. 10. 2012 11.38
+4
Priporočam Galekovič, Vinica odlično poskrbijo.
povrsniste24kur
12. 10. 2012 13.21
+1
poznam, že bil tam parkrat in res je. sicer sem imel samo plombiranje, a punce so se vedno max potrudle, 20€ sem dal za belo plombo, ki je bila skoraj večja od zoba samega, ker ga je pol falilo. ampak to je bilo pred več kot 5. leti in že takrat je bil cel parkplac poln samih slovenskih avtov.
x-point
04. 12. 2013 12.40
+0
Jst pa galekoviče odsvetujem ... V 10h letih kar sem jih obiskal 5X sem ugotovil da pri brušenju kamna namerno delajo luknjice v zdrave zobe( takl zob v dveh letih začne boleti)... to mi je ugotovila zobozdravnica v sloveniji. Sicer imam dokaj zdrave zobe pa so mi vseeno nekako predlagali , me pričevali (že vsiljevali) ... me prepričevali da so moji zobje slabi, čeprav so mi zobozdravniki v sloveniji pohvalili zobe... Ne trdim da to vsem to delajo ... ampak če se odločite že za tja ... bodite le pozorni na te stvari ...
dajno
12. 10. 2012 11.28
+14
Lopovi! Pri nas je vse dražje kot v Nemčiji!!!!! Rabimo res enih 100 Golobov da tole razbije!
selector
12. 10. 2012 11.44
+7
počas pa za ziher.. slovenec krade slovenca to je NAROBE!
selector
12. 10. 2012 11.04
+7
za 100 eur 6 belih plomb v karlovcu. nikoli več k slovenskim zobozdravnikom. zadaj je neka mafija, ki po previsoki ceni dobavlja material, sam material je pa tričetrt cnej na trgu..
Jure Herer
12. 10. 2012 11.08
+2
naravno in zastonj, preberi si vnesi v google : Tudi karies lahko pozdravimo sami z regeneracijo zob
selector
12. 10. 2012 11.23
+3
take monopole je treba zbit. bo več ostal v zdravstveni blagajni za resne bolezni.. naredte eno vzporedno firmo, najdte dobavitelja teh materialov (ker preverjetno vem da obstaja po dooost nižjih cenah kot se sedaj prodajajo zdravstveni zavarovalnici) in zrušte lobij!
povrsniste24kur
12. 10. 2012 13.15
Jure Herer
12. 10. 2012 10.55
+4
google : Tudi karies lahko pozdravimo sami z regeneracijo zob
izy555
12. 10. 2012 11.28
+2
ochi
12. 10. 2012 11.30
+4
to je za majhne luknjice. jst rabim za kraterje.
slovenec09
12. 10. 2012 10.44
+4
skoda res, moralo bi biti ceneje
izdajalecivan
12. 10. 2012 10.39
+8
Zobozdravniški lobij je pri nas zelo močan in je znano da so cene uslug in materialov pri nas 3x dražja kot drugje. Poznam veliko ljudi ki hodijo v Banja Luko k zelo znanemu zobozdravniku ki ima za 2/3 nižje cene vseh storitev nič ni čakanja in vse storitve opraviš pri njemu (rentgen,lasten zobotehniški labaratorij.implatante visokih standardov itd.....). Če pa je potrebna kakšna korekcija pa imate na voljo v Mariboru.Ljubljani in Kopru zasebne ordinacije ki imajo z njim pogodbo in vam popravijo po isti ceni kot pri njemu v BL
CDROM
12. 10. 2012 10.52
+5
Zakaj pa ti pri nas ne naredijo še implatantov za tako ceno?
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 11.02
+0
A ti sploh veš, koliko stane implantat s certifikatom?
selector
12. 10. 2012 11.10
+3
ma kakšen certifikat dej ga nehi no svirat. mamo prjatlco u familji k je mal pred penzijo in zobozdravnica že celo svoje življenje in je lepo rekla da so zadaj za cenami nekateri posamezniki, ki so lepo uzorpiral tržišče in za kej bolj zahtevnega je tko bolš it v tujino kjer so cene normalnejše.. sploh hrvaška je priročna.
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 11.16
-1
To je rečeno čisto na pamet in pavšalno. Zagotovo tudi trgovina dobi svoj ne majhen delež, ampak take so cene, ki jih navije proizvajalec. Pokliči v trgovino in vprašaj za ceno vseh sklopov za implantologijo.
selector
12. 10. 2012 11.18
+3
no ne vem zakaj potem lahko 100 km iz Ljubljane delajo zadevo za tričetrt cenej? u tell me. pa verjetno bi blo drgač če pokličem slovenskega dobavitelja al pa kitajčka u tovarno kjer to proizvajajo?
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 11.22
Ja seveda, saj sem napisal spodaj, kitajski implantat (del, ki se navije v kost), brez certifikata CE, 30 EUR. Zdaj pa vzemi telefon in pokliči v štacuno koliko stanejo nemški in italianski.
Tošla
12. 10. 2012 11.35
+2
selector
12. 10. 2012 11.39
+2
zakaj bi bil nemški ali italjanski kej boljši od kitajskega? kitajci majo trenutno tak napredek v tehnologiji da Evropa zgleda k palček k capa za njimi..
CDROM
12. 10. 2012 12.14
+2
Joj pa ne Italijanov majster mešat noter. Če jih ne poznaš se raje drži proč od njih, ker ti samo jezik znajo vrtet. Skoraj ni več italijanske stvari, ampak jih naročavajo veliko na vzhodu! Tudi stvari, ki jih ljudje plačujejo kao za njihove se kasneje odkrije, da so bile narejene na vzhodu. Se je ogromno govorilo o tem.
CDROM
12. 10. 2012 12.15
+1
ponosenslovenec Ja edini problem imajo nadzor nad kakovostjo materialov in samega dela. Je pa res, da so v tehnologiji že daleč od zahoda! Sprva so samo kopirali, sedaj pa razvijajo kot nori!
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 13.07
CDROM, italiani znajo tudi marsikaj. Tako kot na Japonskem imaš tudi v Italiji totalen škart od zobozdravnikov in tehnikov in prav tako totalno impresivno kvaliteto. Recimo firma Zirkonzahn. Dokler ni tip naredil pentagraf za struženje cirkonija se ni nobena druga firma zmigala. Sedaj ga kopirajo vsi, SchullerDental, Kavo, Girbach... Večina tožb je že zaključenih in to v korist ZZ. Potem je ZZ naredil cenovno ugoden sistem Skeneraj/Frezerja CADCAM. Spet ga kopirajo, predvsem Girbach, če pa greš gledat specifikacije pa nemški Girbach pogori proti ZZ v natančnosti tako skenerja kot frezerja. Tako da ni čisto res, kar trdiš za Italiane.
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 13.10
CDROM še o produkciji (odgovor na drugi post). Kitajček kupi mašino za štancat, prekopira implantat, ki je že skonstruiran in štanca. Nemec mora razvit idejo, konstrukcijo, testirat in na podlagi testov zaprosit za CE certifikat, ki ga ne dobiš kar tako, predvsem v medicini. To vse stane! Zato je cena pač toliko večja. Se pa strinjam, da se da marsikatera stvar narediti ceneje in da se v večini primerov plačuje monopol in ime firme.
mufic
12. 10. 2012 10.29
+20
Jaz sem si dal na Hrvaskem pred 5 leti nardit en zob ki je stal okol 150 evrov in nimam nobenih problemov.Materjali so isti kot pri nas,razlika je samo v tem da storitev pri nas je 4 krat drazja.
ochi
12. 10. 2012 11.27
+2
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 13.14
Sej en zob ni problem, problem je v zelo kratkem času narediti zelo kompleksno stvar, tam se zakomplicira!
Northwest
12. 10. 2012 10.13
Ja,se vec bo tega,ker nam prdajajo zelo nekvalitetno hrano in skoraj vse je ze umetno.Recesija je pa se svoje dodala.
selector
12. 10. 2012 11.41
+2
hrana je tko preveč draga v sloveniji. škoda da so se veliki trgovski koncerni ustavl na madžarskem. mogoče se bodo pa le premaknil počasi še v naše kraje da poučijo razne leclerce, merkatorje, špare kako se oblikujejo normalne cene.
Ka pa mislis
12. 10. 2012 10.11
+7
če še k temu dodamo plače omenjenih držav potem vemo kako živimo. Beda in jad.
CDROM
12. 10. 2012 09.55
+6
Zakaj pa niso vzeli še Madžarov, ki baje imajo najcenejše zobne storitve? Pri nas se krepko razlikujejo cene od zobarja, do zobarja. Niti ne veš kaj ti krije zavarovalnica in kaj moraš plačat, saj ti vsak trobi po svoje! Isto je s cepivi proti gripi od ene do druge ordinacije se cene razlikujejo za tisti 1€.
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 10.06
+6
To je res, cene v Sloveniji se zelo razlikujejo, lahko pa povem, da prenavita cena ne določa nujno kvalitete. Zelo je pomembno, kateri laboratorij izdeluje produkte. Lahko imate zobozdravnika, ki je ultra pogolten in bo pacientu za kovinsko-keramiko zaračunal 450 EUR, tehniku plačal pa 55, ali pa zobozdravnika, ki bo imel mnogo bolj umirjeno ceno, zaračunal 250-290 in tehniku plačal 90-100. In prav je tako, da se čedalje več pacientov zanima kateri laboratorij izdeluje, se je pa že zgodilo, da so zobozdravniki lagali pacientom, zato je dobro pogledat na spletne strani laboratorijev, s kom ima laboratorij pogodbo.
slovenec09
12. 10. 2012 10.46
-1
kovinsko keramična prevleka je standard pri nas, kovinski mostiček prevlečen z keramiko spredaj in zadaj
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 11.01
+3
Kje pri nas? V Sloveniji je standard to, kar plača zavarovalnica, to pa je fasetiran mostiček, ne keramični.
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 09.52
-10
Če mislite, da dobite popolnoma enako kakovosten nadomestek, se motite. Recimo zlitina za keramiko; mogoče res oboji uporabljamo enako zlitino jekla, a če želiš biti konkurenčen s ceno, potem moraš že uporabljeno jeklo (ki ti ostane od predhodnega ulivanja) ponovno taliti, ki pa v tem primeru drastično spremeni lastnosti. Tako namesto zelo trdne konstrukcije dobiš tako, ki jo lahko ukriviš že samo s pritiskom nohta. Nihče me tudi ne bo prepričal, da je izdelek, za katerega porabiš 20 ur, po kakovosti in izgledu enak izdelku, ki ga je nekdo moral narediti v 5-6 urah. Kar nekaj primerov se je oglasilo nazaj v lokalni ordinaciji in na moje vprašanje, kako je stvar izgledala, je zobozdravnik odvrnil, da v celi karieri še ni videl take estetske groze in zobozdravniške malomarnosti. Naslednja stvar so recimo implantati, iz druge roke lahko povem, da se v pacientovo čeljust navijajo kitajski izdelki, ki so brez certifikatov, zobozdravnika stane tak implantat 30 EUR, pacientu zaračuna pa 800. Škoda mi je samo, da se ne najde slovenski zobozdravnik, ki bi fotografsko dokumentiral katastrofe, ki so jih ljudje dobili v usta na Hrvaškem in pridejo jokat nazaj k svojim prejšnjim zobozdravnikom v Slovenijo. Verjetno je razlog tudi v tem, da take paciente slovenski zobozdravnik navadno apriori zavrne in jih napoti nazaj na Hrvaško uveljavljat garancijo, kjer pa kolikor slišim katastrofe garancija ostane samo na papirju. Srečno, če greste, jo boste potrebovali!
Vardi
12. 10. 2012 10.39
+12
NE pretiravi no... Kako lahko posplošuješ zadevo?! Tudi pri nas je veliko rožic-zobarjev, ki te oberejo do kosti, vstavijo ti pa najslabšo možno robo. To da pa apriori zavrne zoboZDRAVNIK pacienta je pa samo žlehtnoba, ker ni že prvič pri njemu pustil denarja! Katerikoli zdravnik naj bi pomagal ne pa sral ljudem po glavi...
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 10.58
+1
Mislim, da si napačno razumel moje pisanje. Absolutno so tudi pri nas totalna sranja po ustih. Pred leti sta mi dva prodajalna agenta uletela v laboratorij in mi skušala prodat zlitino, ki je izgledala kot zlato, vsebovala je pa kadmij in svinec. Baje, da so tehniki tega kupovali na kile. Jaz sem oba agenta vrgel ven. Potlej pa kliče ena zobarca, da ima nek pacient, ki je jetrni bolnik, čisto zelen kovinski del mosta. A smo mi delali, jo vprašam? Niste. Ja potem se pa ne obračajte name!
ochi
12. 10. 2012 11.24
+3
protetika moje mame, ki jo je dobila na hrvaškem veselo drži že 7. leto. razlika v ceni pride pri računanju STORITVE, material košta isto.
Tošla
12. 10. 2012 11.34
+3
mjau_no_8, kot povsod se verjetno tudi pri naših sosedih najdejo šarlatani. zato pa je potrebno malo preveriti kam greš in "pasti" samo na ceno, temveč tudi preveriti kaj ti bodo vstavili v usta. Sama sem dobila certifikat za vsak implantant in 15 letno garancijo na keramiko (jasno če bom grizljala kovinske ostružke, mi je ne bodo priznali :) ). Je pa žalostno, da se slovensko zobozdravstvo ne približa cenam na Hrvaškem, v tem primeru bi verjetno Italjani, Avstrijci in Nemci hodili k nam.
Indigo Pingvin
12. 10. 2012 13.17
Si prepričana, da piše 15 let? Ali mogoče piše 5 let? Je pa res, da keramiko delam že 8+ let in da lahko na prste ene roke preštejem, kaj se je odlomilo. Ali lahko pogledaš na tvoj certifikat, kdo je proizvajalec implantata in koliko si plačala zanj?
SLOISTRA
12. 10. 2012 09.52
-17
Na hrvaškem ti s kupljeno diplomo zobe popravi kar avto mehanik ali kak kuhar, zato kar izvolite.
pgdpgd
12. 10. 2012 10.48
+1
povrsniste24kur
12. 10. 2012 09.41
+10
to, da so naši zobozdravniki še dosti bolj pohlepni kot vsi naši politiki, že dolgo ni več nobena skrivnost. bi blo treba precej korajže in volje, da se na tem področju kaj postori in jih nekdo kaznuje za svoje slabo delo, ki je povrh vsega še dražje kot na kakšni norveški. o njihovi ignoranci, slabi volji in bednem obnašanju pa raje sploh ne bi, ker me admin že tako ne mara preveč...