FIT 24UR

Izbruh ošpic na Hrvaškem in v Nemčiji

Zagreb/Berlin, 05. 02. 2015 15.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na Hrvaškem je več kot 60 obolelih z ošpicami. O najhujšem izbruhu ošpic, odkar so leta 2001 sprejeli zakon o zaščiti pred infekcijami, medtem poročajo tudi iz Nemčije. Izbruha sta verjetno povezana.

Deklica z ošpicami
Deklica z ošpicami FOTO: Thinkstock

Na Hrvaškem so v kratkem časovnem obdobju zabeležili več kot 60 obolelih z ošpicami, so sporočili iz njihovega zavoda za javno zdravstvo (HZJZ). Med njimi imajo štirje tudi pljučnico, eden pa ima vnetje ušes.

V Zagrebu je zbolelo nekaj veččlanskih družin, katerih člani se večinoma niso cepili. Več posameznih primerov je bilo tudi na Reki in v Vinkovcih.

Ošpice so zelo nalezljiva virusna bolezen, za katero so v začetku značilni visoka vročina, vnetje oči in kašelj z značilnim vnetjem sluznice ustne votline. Po treh ali štirih dneh se na telesu pojavijo izpuščaji, največkrat za ušesi, na čelu, obrazu, na lasišču, vratu, prsih in redko na dlaneh in stopalih. Izpuščaji so vidni do pet dni.

O izbruhu ošpic poročajo tudi iz Nemčije. Po podatkih nemškega inštituta Roberta Kocha so v minulih štirih mesecih zabeležili 375 primerov ošpic, več kot polovica okuženih je odraslih.

Posebej skrb vzbujajoče je, ker se je število okužb močno povečalo januarja, in sicer za kar 254. V četrtem tednu januarja so jih zabeležili več kot 80.

Izbruh v Nemčiji naj bi se začel med prosilci za azil iz Srbije in BiH, kjer so programi sistematičnih cepljenj med vojno na območju nekdanje Jugoslavije v 90. letih 20. stoletja razpadli.

Oba izbruha sta tako verjetno povezana, tudi ker so po navedbah HZJZ večino prvih primerov ošpic decembra lani potrdili pri osebah, ki so se okužile v Nemčiji, Srbiji in BiH. Sedaj pričakujejo še nove primere, ki ne bodo posledica stikov v tujini, so opozorili.

Na zavodu so še spomnili, da so imeli v preteklih letih na Hrvaškem le nekaj posamičnih primerov ošpic, kot ključen preventivni ukrep pa so izpostavili velik delež cepljenih ljudi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sonoran71
08. 02. 2015 23.33
+0
Nisem ne za ne proti cepljenju, mi pa je zanimivo brati poste na temo o cepljenju oz. cepivih in na vsakem postu so vskič 3-4 goreči privrženci za cepljenje. Zanimivo kao vsakrat se sklicavajo da ni nobenih lobijev zadaj, pa naj "pocrknejo" tisti ki niso cepljeni, ter da se bi morali vsi cepit, skratka vsakokrat isto. Zmiraj bolj opazavam da za temi posti stojijo nekateri ki so plačani da pišejo take poste oz. jih ne briga mišljenje drugega oz. njihove slabe izkušnje s cepivi- vsakokrat se napiše da od cepljenja pa ni to mogoče. kar pa se tiče da bi se cepil sam oz cepil otroka da ohraniš kolektivno imunost se mi pa zdi pa največja neumnost, to je isto kot da rečeš da greš v vojno branit neko zadevo zaradi tega ker si nekateri tretji tako želi, da bi imel čim večjo korist od tega. Še zmiraj pravim da pred ZD in bolnicami je več avtomobilov kot pred katere bolšo tovarno.
blabla33
08. 02. 2015 12.07
+0
To je vse zaradi ljudi ki se ne cepijo.
Indigo Pingvin
08. 02. 2015 13.38
+0
hyperworld
08. 02. 2015 15.53
+2
Imaš prav, ozaveščat ljudi in jih prepričevat, da je cepljenje potrebno..bedarija. naj evolucija raje naredi svoje.
Indigo Pingvin
09. 02. 2015 10.34
+0
Evolucija gre tudi v drugo smer, predvsem kar se tiče cepiv, nikoli v zgodovini države ni bilo toliko kroničnih in avtoimunih bolezni. Evolucija bo pač naredila svoje, najpametnejši bodo preživeli ta holokavst. Cepiva so genocid nad človeštvom.
Iztok Belšak
10. 02. 2015 15.27
+1
Pingvin - kronične in avtoimune bolezni niso od včeraj ali danes, le da so jih v preteklosti težje odkrivali kot jih danes, tudi zato so nekoč v povprečju veliko krajši čas živeli kot to je to danes. Drugače pa nihče do sedaj od teoretikov zarote cepiv ni našel povezave med cepivi in avtoimunskimi boleznimi. Defenitivno pa je tako da niso cepiva kriva za marsikatero bolezen ampak velikokrat nepravilna prehrana, razni dodatki jedem in seveda razni praški, koncentrati in podobno , ki so polni kemikalij, še večji problem pa je pretirana uporaba antibiotikov v mesni industriji, ki dajejo imunskemu sistemu lažne podatke. Edini genocid na človeštvom je verjeti raznim teorijam zarot.
expost
08. 02. 2015 11.02
+2
Takšne epidemije ne pridejo same od sebe. Nikoli nisem bil zagovornik teorij zarote, a ker poznam marketinško dejavnost in torej tudi aksiom "povpraševanje ustvarja ponudbo ter dobičke, sploh pa tam, kjer so tržne niše", me različni epidemiološki izbruhi bolezni različnih mikrobioloških mutantov ne presenečajo več!! Pa saj vemo, kako enostavno (ja, etika je samo še del etikete na škatlici za zdravilo) je za farmacevtsko industrijo lansirati kužno bolezen ter 14 dni po tuljenju različnih alarmov lansirati odrešilno "zdravilo"!
+2
A zdaj je pa kar vsaka bolezen zarota? To so bolezni (infekcije) ki so jih poznali naši dedki, prababice in še pa še kolen nazaj... Torej ta infekcija zagotovo ni nastala v laboratoriju... Za epidemijo je dovolj da se najde eden okužen ki pride v stik z množico ljudi... Mogoče bi se ti moral izobraziti na tem področju, predvsem kako se širijo te bolezni...
expost
08. 02. 2015 11.22
+0
No, no... umirite svojo profarmacevtsko gonjo. Govorim o ošpicah ipd. boleznih, ne o vsaki bolezni. In hm... glede na 95% precepljenost v Sloveniji in Hrvaškem, to pomeni, da moraš imeti res smolo; nekje 1 od 20. Torej teoretično bi to pomenilo en okužen na razred. Navsezadnje: kliconosec je lahko tudi zdrav!
+0
Poznam cele generacije ki so bile cepljene pa nikoli nihče ni imel nobenih težav... A če ošpice preboliš pa nimaš virusa v sebi? Vsak virus ki ga dobiš ostane v telesu in s časoma lahko izbruhne... In je bolj nevaren ker ga je v telesu več kot pa tistega ki ga dobiš s cepivom...
hyperworld
08. 02. 2015 15.51
+0
expost..tudi jaz upam, da najdejo te potnike v času, ki sejejo epidemije že stoletja...saj kot praviš, ne pridejo same od sebe.
otocanka
07. 02. 2015 19.13
+2
Kar naenkrat izbruhne epidemija ošpic. S kje torej ta virus kar naenkrat? Kdo ga je spustil in kam? Kar sam od sebe se že ni pojavil.
MršPizda
07. 02. 2015 19.18
+6
ja vrjetno je en NECEPLJEN to prvleku. ka,j a ti bi pa rekla da NATO za tem stoji? faking moroni
otocanka
07. 02. 2015 19.33
-1
LOL. S kje je pa po tvojem ta NEcepljeni dobil virus? A kar tako iz nič, ker pač ni bil cepljen? A je virus v soku? Korenčku? Krompirju? Čokoladi? Zboliš le, če nekje dobiš virus. Ta virus pa mora z nekje priti. Kar iz nič ne nastane nobena stvar.
expost
08. 02. 2015 11.05
+0
@MršPizda: necepljen je to privleku??? Bi se lahko malček poudičil(a) o tem, kako se prenašajo bakterije, virusi ipd.? T.i. kliconosec je lahko tudi zdrava oseba (t.i. tihi kliconosec) kot je npr. zdravnik!
+0
@otocanka - Več kot očitno je da nimaš otrok... Skoraj vsak otrok enkrat v svojem otroštvu dobi ošpice...
Iztok Belšak
10. 02. 2015 15.22
otocanka - virus ošpic obstaja že stoletja, nekoč je lahko pomoril tudi do 25% otrok , saj so oni največkrat napadeni, če pa ga dobi odrasla oseba pa so lahko posledice tudi smrtonosne. Virus ošpic ne odmre
METKA102
07. 02. 2015 17.32
-6
Pa kaj potem, če so ošpice? Pač jih bodo preboleli, pa bo. Naj se cepi, kdor se želi, kdor pa ne, pa ne. Preveč je govora o tem. Meni ni razumljivo le to, da če ljudje hodijo v daljnje kraje na dopuste, potem se cepijo samoplačniško vsi in nihče niti ne pomisli, da se ne bi, ker potem lahko ostane doma.
frako
07. 02. 2015 18.56
+7
Problem je ker bi mogle bit ošpice več al mn iztrebljene pa zarad primerkou s IQ stopnjo na sobni temperaturi niso. So pa ošpice bl problem za odrasle kot pa otroke, glede na to pa kje zboliš za ošpicami je smrtnost tud do 30%
MršPizda
07. 02. 2015 19.14
+5
Metka, ti bom js povedala zakaj se cepiš. Cepiš se zato da ohranjaš kolektivno imunost in s tem tudi imunost otrok, ki se ne morejo cepiti, imajo npr. raka. Metka, ampak tep tvojih otrok ni treba dat cepit, ampak ko bodo dobil otroško paralizo, ne jokat da tvoj froc ne more žoge brcat pa da morš povsod njegov voziček porivat.
expost
08. 02. 2015 11.11
+1
@MršPizda: cepiš se zato, ker tako hoče farmacevtski lobi. Moj otrok je dobil na cepivo hudo alergijsko reakcijo, ki je punčko hospitalizirala. Hm... si torej skeptiki, sploh tisti, ki smo videli in doživeli reakcijo na svojem otroku, ne zaslužimo pravice, da smo skeptični in na farmacevtsko industrijo gledamo postrani? Mršpizda, res, ne privoščim ti, da tvoj otrok preneha dihati.
+3
@expost - Če je tvoj otrok drugače reagiral na cepivo kot 95% ostalih ne pomeni da je cepivo napačno... Vedno obstajajo ljudje ki na cepivo reagirajo drugače kot je predvideno... To ni nobena znanost in odkrivanje tople vode ampak dejstvo...
expost
08. 02. 2015 11.25
+0
LLYYMM, se strinjam, le da je interval zaupanja nižji (85-90% za takšno cepivo, pri gripi še je nižji 55-65%) in da bi morali prepustiti odločitev staršem, ne pa birokratom in laboratorijskim miškam.
-1
Kar se tiče teh grip se strinjam da naj o tem odločajo starši... Glede otroških bolezni pa je prav da je cepljenje obvezno... Cepljenih je bilo na milijone otrok pa so vsi zrasli v normalne ljudi brez posledic cepiva... Torej gre za preverjena cepiva...
JozaFric
07. 02. 2015 15.00
+10
Zakaj imamo moški raje blondinke? Ker smo bili v mladosti celjeni proti črnim kozam.
frako
07. 02. 2015 14.56
+4
Predlagam da se nardi smrtonosn virus pa cepivo vsem se da na voljo cepivo mesec al pa dva kasneje se pa spusti virus bi se lepo znebl ljudi ki jih svet ne potrebuje.
xproject
06. 02. 2015 19.54
+16
No ja...tisti, ki še vedno sanjate o teorijah zarote si raje poglejte zgodovino takih in podobnih bolezni...cepljenje je prišlo na slab glas zaradi nekega doktorja, ki je lagal in ponarejal izvide ter povezal ceplenje z avtizmom...problem pa je, da so doktorja razkrinkal a ljudje še vedno verjamejo njegovim lažem. Pa še fakt...cepiva za ošpice, koze...imajo mrtve dele neke bolezni, ki ga vnesejo v telo...telo na tak način začne delat protitelesca...razlika med cepivom in preboleno boleznijo pa je inkubacijska doba in agresija bolezni. Cepivo nudi blažjo in varnejšo pridobitev protitelesc za določene bolezni medtem pa dejanska bolezen, ki prizadane človeka, lahko pusti posledice, ki so v kar velikem odstotku pomenile tudi smrt pred cepivi. Problem nastane progresija teh bolezni, ki v 1-2 tednih naredijo škodo, ki si jo ne predstavljamo. Te bolezni so hitre in zelo nevarne...Če lahko Otroško paralizo iztrebiš s cepivi v Indiji potem mora bit nekaj na tem, da cepiva pač delujejo. Odgovornost staršev pa je na tem ali bodo vztrajali na tem kako bolezni ni več (ker smo jo izbrisali s precepljenostjo) in se njihovim otrokom ni treba cepiti ali pa bodo starši odgovorni in cepili otroke ter s tem nekako držali tistih 94%-> precepljenosti, ki je neka meja, da se bolezen širi. Pa še nekaj...veliko ljudi z otroško paralizo, s prebolenimi ošpicami, ki so pustile posledice...še danes govorijo, da če bi bila takrat opcija se cepit bi se takoj. Danes je pa vsak pameten, ker smo bolezen omejili ravno s cepivi. Nisem nek privrženec zdravstvenih lobijev ali podobnih samo govort in pametovat nekaj na pamet pa je tud smešno... Pa še zanimivost...ko so v Angliji ukinili obvezno cepljenje se je Avtizem pri otrocih celo povečalo (in še raste)...Avtizem ima pa edino vezo s cepivi leta, namreč obdobje ko se otroci cepijo je tudi obdobje, ko se pri otrocih kažejo znaki avtizma. Sam pričakujem prvorojenko 5.Marca in da je ne bi cepil mi na pamet ne pride. Lep pozdrav in veliko zdravja
Tinn?i Bin?i
06. 02. 2015 21.46
+5
Par stvari katerih rešitev bi nabrž rešila marsiakaj oz.že informitanje v medijih bi naredilo veliko: -popolna transparentnost in odgovornost zdravnikov do pojasnjevanja sestavin cepiva -preverjanje zdravja cepljenega otroka in njegovega stanja imunskega sistema pred cepljenjem -enakovrednost pogojev kdo mora biti cepljen in kdo ne pri vseh zdravnikih, pediatrih -povečanje odgovornosti zdravnikov do pacientov na splošno in tako povečanje zaupanja .....to je moje mnenje
Sara Rebek
06. 02. 2015 22.06
-12
xproject nihče ne pametuje na pamet razen tebe, ki živiš v vati
Indigo Pingvin
07. 02. 2015 00.01
-4
xprojekt, cepivo za ošpice ni mrtvo cepivo ampak živo. Tu sem nehal brati tvoj post, ker nimaš pojma. Kar pa se tiče "nekega doktorja", si zelo slabo informiran. Šlo je za sistematičen in organiziran napad na njega in po letih pravdanja je sodno bitko dobil. Obstaja veliko študij, ki nedvoumno povezujejo avtizem s cepivi.
Indigo Pingvin
07. 02. 2015 11.59
-5
psihoded
07. 02. 2015 13.53
+2
Indigo, ne seri ker nimaš pojma in furaš eno svojo dogmo. Javno znano je da je
Indigo Pingvin
08. 02. 2015 13.42
-2
A ti razumeš, da se da na sodniško odločitev pritožit? In višje sodišče odloči drugače? No, informiraj se!
koolL
08. 02. 2015 23.13
+0
xproject upam, da tvoja malčica ne dobi avtizma!!!! Drugače pa žal nimaš pojma, kaj je to avtizem in kaj so to cepiva!!!
grumf
06. 02. 2015 13.11
+2
ne vem zakaj se sploh kregamo okoli cepljenj; če ti paše se cepi, če pa ne pa ne. Cepljen ima manjše možnosti za okužbo, necepljeni sam prevzame dodatno tveganje. Preprosto. Vem, da veliko pomeni tudi precepljenost, samo v tej dobi je to pač v konfliktu z interesi posameznika, ki prevladujejo nad skupnim interesom.
grumf
06. 02. 2015 13.14
+3
Še to dodam; prepričevanje ljudi v svoj prav v bistvu kaže samo na to, da smo sami nesigurni v svojo odločitev.
Sara Rebek
06. 02. 2015 17.55
+1
prepričevanje ne bi bilo potrebno v kolikor bi cepljenje bilo prostovoljno in ne obvezno. zato tudi potekajo debate.
Sara Rebek
06. 02. 2015 12.25
-2
na članku bi moralo pisati oglasno sporočilo.
murinar
06. 02. 2015 11.15
-10
Kje je kaj slabega ,tam je hrvat zdraven
stella83
06. 02. 2015 12.58
+13
važno, da je "zdraven"... še ti jim manjkaš..
Ramzess
06. 02. 2015 11.07
-7
Preberite si knjigo Človek je več. Pojav in izginotje (ciklus) neke bolezni na nekem območju, je povsem naravni ciklus, in nima s cepljem oz. precepljenjem opraviti čisto nič.
anon_imus
06. 02. 2015 13.50
+3
Zdravemu je enostavno nakladati. Preberi si ti to knjigo naslednič, ko boš bolan in ne delati še večje gneče pri zdravniku, še zlasti, ker je več kot očitno tvoje nezaupanje v stroko.
Sam Il
06. 02. 2015 07.15
+13
60??? 60??? 24 kur, spet fopate. enako, kot ste fopali z alarmi in snegom.
Zrkizz
06. 02. 2015 00.05
+11
Samo kaksen teden ali dva nazaj so Hrvatje porocali, da je to njihov notranji izbruh, ki ni bil pripeljan od zunaj. Sedaj pa tako. Torej spet so povedali da nihce nima pojma. Se najbolj pa kaze da cepiva ne delujejo.
Sara Rebek
06. 02. 2015 12.20
+3
si mi vzel besedo iz ust... sem pravkar hotel povedati, da so najbrž dobili ošpice precepljeni
Indigo Pingvin
06. 02. 2015 16.25
-1
Seveda da so ošpice dobili precepljeni, saj članek jasno pravi, da je polovica obolelih odraslih. torej so bili najverjetneje cepljeni nekoč v preteklosti in je cepivo popustilo (kolikor sploh drži, bolj malo očitno)
ubogislovenci
05. 02. 2015 23.15
+8
Preveč Hrvatof v Nemčiji...
abigail
05. 02. 2015 22.46
+14
Na Hrvaškem in v Nemčiji, vmes jih pa ni? Za Slovenijo samo jaz vem za vsaj dva primera, torej za dva vrtca. Saj kjer jih dobi en otrok, se jih naleze vsaj še 10.
mak0521
05. 02. 2015 17.11
+7
Vsi tisti, ki ne želite cepiti svojih otrok... to je njihova bodočnost. Ste kdaj pomislili, v kakšni nevarnosti bodo kot odrasli? Poleg tega ošpice lahko dobijo tudi cepljeni, po preteku let... izbruhnejo samo na bolj nenavaden način
dannyer
05. 02. 2015 18.30
-3
nevica
05. 02. 2015 17.05
+37
Kot otrok sem prebolela ošpice in mumps. Takrat še niso cepili. Hvala bogu, da se danes lahko. Toliko pametnjakovičev je proti cepljenju, da izkoreninjene bolezni spet bruhajo in ogoržajo otroke. Ošpice so strašna bolezen, jaz imam grozne spomine na prebolevanje. Nikomur je ne privoščim. Danes je ljudem znana le beseda, nimajo predstave, kako huda bolezen je to za otroka in tudi smrtno nevarna.
nevica
05. 02. 2015 17.09
+32
Aja znaki? Cel obraz in telo sta bilal vnet kot da imam črne koze, skoraj slepa sem bila in so me imeli v temi, nisem mogla požirati, ker so bila vneta tudi usta. Ko sem se videla v zrcalu, sem bila neprepoznavna in me je skoraj kap, stara sem bila štiri leta. Nikoli ne bom pozabila strašne muke. Pa sem sedaj v zrelih letih in me še vedno srh spreleti ob spominu.
nevica
07. 02. 2015 13.01
+10
Ni mi jasno zakaj lahko kdo ob tem pritisne minus. Samo čisto resnico sem zapisala, v obraz sem izgledala kot pleskavica, vse je bilo v spuščajih. Tega se pa res ne da pozabiti. Sploh.
koolL
08. 02. 2015 23.16
+0
nevica ogrožajo katere otroke? A te cepljene? Sej če je otrok cepljen, zagotovo ošpic ne bo dobil, a ne? :) če ste vi preboleli to bolezen, ne pišite neumnosti
iwilliwillhacku
05. 02. 2015 16.13
+11
mene to ne zanima mi smo cepljeni... pa govorte zdej o škodljivosti cepljenja... k ste usi dohtarji pa več od njih veste... zdej pa pejte na hrvaško na morje....
mak0521
05. 02. 2015 17.09
+2
Tudi če si cepljen, jih lahko dobiš... samo toliko
anon_imus
06. 02. 2015 08.11
+12
ja, ampak s precej bolj milo klinično sliko.... samo toliko.
Indigo Pingvin
06. 02. 2015 16.30
-9
Ne samo, da jih lahko dobiš, ker si cepljen, ampak ravno ZATO ker si cepljen ogrožaš druge, saj si KUŽEN več tednov po cepljenju. Znan je primer v ZDA, ko je 2x cepljena dobila ošpice, šla v zdravstveno ustanovo, a so jo poslali domov, češ, to pa že ne morejo biti ošpice, saj si 2x cepljena! Ta oseba je potem okužila 88 ljudi, od tega sta vsaj 2 bila 2x cepljena!
Indigo Pingvin
07. 02. 2015 00.01
-7
Tisti, ki so mi dali minuse, očitno nikoli niste prebrali navodil za cepivo. To piše točno tam, v navodilih!
mak0521
08. 02. 2015 13.40
+1
Ni nujno, da je klinična slika milejša, je pa vsekakor nenavadna in preden ugotovijo, da imaš ošpice, si lahko že...
Cmrlj3
05. 02. 2015 15.42
+8
evo vam, antivaxerji.
Indigo Pingvin
06. 02. 2015 16.32
-6
Antivaxerji se bolezni ne bojijo. Če se okužijo se umaknejo in v miru prebolijo in ne ogrožajo nikogar, potem pa zagotavljajo doživljensko imunost. Tisti, ki se cepijo, so več tednov kužni.