FIT 24UR

Na NIJZ zaskrbljeni: Precepljenost proti ošpicam je v Ljubljani padla pod raven kolektivne zaščite

Ljubljana, 02. 06. 2017 12.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

"Da v današnjem času otroci umirajo zaradi ošpic, je nesprejemljivo," opozarjajo na NIJZ, kjer so zaskrbljeni nad upadom precepljenosti pri nas. V ljubljanski in primorski regiji je precepljenost proti ošpicam padla pod raven kolektivne zaščite. Zato pozivajo ljudi, naj se cepijo, zlasti pred dopusti.

Zdravništvo in pristojne službe so zaskrbljeni nad upadom precepljenosti pri nas. V ljubljanski in primorski regiji je precepljenost proti ošpicam padla pod raven kolektivne zaščite. Zato pozivajo ljudi, naj se cepijo, zlasti pred dopusti. Prav tako so pripravili nekatere ukrepe za povečanje precepljenosti.

Marta Grgič Vitek z Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) je na današnji novinarski konferenci pojasnila, da je v Sloveniji stalen padec precepljenosti s cepivom proti davici, tetanusu, oslovskemu kašlju, hemofilusu influence tipa b in otroški paralizi. Letos je bilo s tem petvalentnim cepivom cepljenih 94 odstotkov otrok v prvem letu starosti, še lani je bila precepljenost pri 95 odstotkih.

Še bolj skrb vzbujajoči so podatki o precepljenosti proti ošpicam, mumpsu in rdečkam, ki je upadla na 92 odstotkov, denimo v ljubljanskem območju pa je 87,9-odstotna, s čimer ni več zagotovljena kolektivna imunost. Dodaten problem je, da so te bolezni bolj nalezljive, zaradi česar bi bila potrebna višja stopnja precepljenosti.

Precepljenost proti ošpicam, mumpsu in rdečkam je na ljubljanskem območju tako nizka, da ni več zagotovljena kolektivna imunost.
Precepljenost proti ošpicam, mumpsu in rdečkam je na ljubljanskem območju tako nizka, da ni več zagotovljena kolektivna imunost. FOTO: iStock

Skrb vzbujajoč pa je predvsem podatek, da je bilo letos v Evropi prijavljenih že skoraj 6600 primerov ošpic, polovica tega v Romuniji, veliko pa tudi v Italiji in Nemčiji. Večina zbolelih je otrok, stari manj kot pet let, letos je bilo tudi že 16 smrti zaradi ošpic, vse v Romuniji. "Da v današnjem času otroci umirajo zaradi ošpic, je nesprejemljivo," je dejala Grgič Vitkova.

Državna sekretarka na ministrstvu za zdravje Jožica Maučec Zakotnik je ob tem pozvala starše tistih otrok, ki niso cepljeni, naj to nemudoma storijo, sploh če nameravajo potovati v države, kjer so denimo ošpice že razširjene. Pred nalezljivimi boleznimi pa niso varni niti denimo na naši Obali, saj bodo tudi tam v stiku s tujimi turisti, pri katerih ni jasno, ali so cepljeni.

"Izbruh pomeni ne samo hitro širjenje bolezni, ampak je tveganje za kolaps zdravstvenega sistema, ker tudi v zdravstvenem sistemu delavci niso dovolj precepljeni. Tako se lahko bolezen širi prek zdravstvenih delavcev, ki niso cepljeni," je dejala državna sekretarka.

Da bi zajezili upad precepljenosti in ga povečali, so v sodelovanju s stroko pripravili več ukrepov. Med kratkoročnimi ukrepi je intenzivno informiranje o potrebnosti cepljenja, prav tako bodo zdravstvenim zavodom poslali dopis z navodilom, naj preverijo status precepljenosti svojih zaposlenih in jih po potrebi pozovejo k cepljenju.

Prav tako želijo že jeseni pozvati k cepljenju študente in srednješolce, ki se bodo vpisovali v zdravstvene šole in fakultete. V naslednjih šolskih letih bi za dijake in študente zdravstvenih smeri to postal pogoj, a se morajo še prej o tem ukrepu uskladiti z z ministrstvom za izobraževanje.

Med ukrepi, ki bi jih lahko uvedli za izboljšanje precepljenosti, je tudi denimo postavitev cepljenja za kriterij pri prednostnem vpisovanju v vrtec. "Številne ukrepe bo treba izpeljati, da bomo predstavili, da je cepljenje prednost in priložnost," je dejala.

Ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc je dodala, da je glede na izbruh v Italiji realna nevarnost tudi za Slovenijo, da izbruhnejo ošpice pri nas.

Sicer razume tudi tiste starše, ki imajo določene pomisleke o cepljenju. A po njenem mnenju je prav, da zaupajo svojemu pediatru glede cepljenja, saj mu zaupajo tudi takrat, ko je otrok bolan.

Pediater iz Kamnika Denis Baš je pri tem opozoril, da se je življenjska doba ljudi pomembno podaljšala in danes lahko otrok, ki se je rodil v razviti državi, pričakuje, da bo živel 90 let. Med vzroki za podaljševanje življenjske dobe pa je tudi cepljenje. Tako zagovarja stališče, da ima otrok pravico do najboljše zdravstvene oskrbe, del tega pa je tudi zaščita pred nalezljivimi boleznimi. In kot je dodal, z možnostmi izbire prihaja tudi odgovornost.

Sicer pa je po njegovem mnenju smiselno s pozivi k cepljenju nagovoriti tiste starše, ki so zaradi različnih, tudi lažnih informacij na spletu glede cepljenja prestrašeni, ne pa tisti odstotek staršev, ki so že prepričani, da otroka ne bodo cepili.

V soboto bo sicer v središču Ljubljane potekal shod staršev necepljenih in s cepivi poškodovanih otrok Za svobodo odločanja, s katerim želijo opozoriti na temeljne človekove pravice.

Po besedah generalne direktorice direktorata za javno zdravje na ministrstvu za zdravje Mojce Gobec so od leta 2004 prejeli eno zahtevo za odškodnino zaradi stranskih učinkov cepljenja, odškodnina je bila tudi izplačana.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (230)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

JApajaDAja
02. 06. 2017 19.39
+7
razen z orožarsko premočjo, so evropski priseljenci uničili avtohtone indijance ,največ z obolenji, ki so bile na tem ozemlju neznane-sedaj v eu, že izkoreninjene bolezni, prinašajo tuji "wilkommen"!
schranz91
02. 06. 2017 18.20
-13
dejte v člank še navest kdo vas plačuje da konstanto promovirate cepljenje
o22
03. 06. 2017 08.10
+8
Konstantno promovirat so začeli lani ,ko je v Italijo umrlo kar nekaj deset otrok,za oslovskim kašljem pa so umrli 3 dojenčki tudi pri nas.Pa ne bi bilo treba .
Grremlin
03. 06. 2017 09.31
-3
Že spet neke številke o umrlih, ampak to so samo številke, ki jih navajajo v medijah, da bi prestrašili ljudi.
Grremlin
03. 06. 2017 09.31
+0
Že spet neke številke o umrlih, ampak to so samo številke, ki jih navajajo v medijah, da bi prestrašili ljudi.
Erik Nov
02. 06. 2017 17.19
+6
Jaz in moja druzina smo cepljeni za ostale me pa ne zanima ze ce jih jutri ni vec
draghci
02. 06. 2017 21.19
+1
Vig1
02. 06. 2017 16.59
+15
Saj bi človek rekel, da naj pustimo neumne starše pri miru in naj jim pomrejo otroci, mati narava pač skrbi, da se neumni geni ne prenašajo naprej. Ampak zadeva ni tako enostavna. Globalno gledano so vsi ti otroci "naši otroci" in ker rodnost v Sloveniji ne zadostuje niti za vzdrževanje na tistih ubogih 2 milijona, nas lahko že ena večja epidemija, kjer nam pomre par 1000 otrok, uniči kot narod. Že sedaj četrtina Slovencev govori srbo-hrvaško, potem pa bo večina govorila arabsko. Cepljene mora torej biti obvezno, ali pa bomo izumrli. Ni druge.
GospodT
02. 06. 2017 17.05
-8
Študije epigenetike so dokazale na zajcih, da je bila 4. generacija cepljenih zajcev samo še 50 procentov plodna, noben primerek 5. generacije cepljenih zajcev ni dočakal spolno zrelost. Tvoji argumenti so nični, neutemeljeni in neznanstveni.
Negramondelka
02. 06. 2017 17.24
+13
Toni ti imas pa pamet zajca ce po genetiki primerjas ljudi z zajci
GospodT
02. 06. 2017 17.34
-9
Mogoče boš bil presenečen, ampak vsa cepiva in zdravila najprej preizkusijo na živalih. Le zakaj? Ha? Nihče ni rekel, da bo človek odreagiral enako. Žal imate proponenti cepljenja namesto diskusije raje žalitve. Bravo. Admin, prosim, da ga izbrišeš.
Nilič
02. 06. 2017 22.29
+2
Pa kje ti to pobiras? a je tvoj prijatelj na fb prilepil clanek, da se zajci ne razmnozujejo vec? kaksni pacienti so nekateri. se dobro, da ne cepis svojih otrok, se vsaj ta gen ne bo prenasal naprej.
SonjaSonja
03. 06. 2017 08.13
+4
Toni Kranjec - a pa ti kaj drugega počneš kot samo študiraš cepiva - noč in dan? a tvoje življenej ima še kak drug smisel?
GospodT
03. 06. 2017 11.34
+2
@Biogb Epigenetika je mlada veda, šele zadnja leta lahko s pomočjo tehnologije ugotovijo konkretno na katere gene vplivajo cepiva. Bil bi presenečen, če bi se spustil brat. Kar pa se tiče raziskave z zajci, to je bilo izvedeno že nekih 40 let nazaj, takrat je bil tudi cepilni urnik malo drugačen, mislim, da zajci še niso bili cepljeni OMR. - - - - SonjaSonja, očitno ne razumeš problema. Jaz bi bil povsem tiho, če bi slovenci imeli prostovoljno cepljenje. Ker pa me država omejuje, mi grozi, penalizira, pa je edino logično, da se upiram. In nisem sam :) Če dalje več nas je in čedalje več nas bo, ker je država s svojo prisilo tako učinkovita v stimulaciji. Da pa neposredno odgovorim na tvoje vprašanje zakaj me cepljenje zanima, ker mi pediater ni želel cepit otroka. Starša sva bila za cepljenje, vendar sva se po tem zelo poglobila v cepiva in danes ne bi cepila niti povsem zdravega otroka, najinega otroka, ki ne sme biti cepljen, pa sploh ne.
SonjaSonja
02. 06. 2017 16.59
+10
Karin Rižner pravi: ni problem precepljenost - problem je imunost. Najbolje bi bilo, da nasprotniki cepljenja k družbi prispevajo "pravo" imunost - s prebolelo boleznijo. najbolje bi jim bilo dati to "možnost" ... pa da vidim, kako glasni bi biili... mislim, da bi hitro ugotovili, da imajo tudi bolezni "stranske" učinke
draghci
02. 06. 2017 17.05
-3
Pa dobro kaj hočeš, kaj se to tebe tiče, kar sedaj privoščiš drugim. Kaj tebe sploh muči, zakaj enostavno cepiš in mirna bosna. Kaj se tolk ukvarjate z tistimi, ki se nočjo cepit.
GospodT
02. 06. 2017 16.54
+4
Hvala 24ur, da ste dopolnili članek glede Protesta in glede odškodnine. Vendar glede odškodnine niste povedali do konca. Sedaj je izpadlo, kot da je eno odškodnino dobil otrok. Temu ni tako. Odškodnino sta dobili 2 medicinski sestri (sodba je javna), za posledicami cepljenja proti Hepatitisu B. Odškodnine pa v Sloveniji ni dobil NOBEN otrok, čeprav so starši sli v tujino po strokovna mnenja, ker jih tu niso nikakor mogli dobit, in je komisija ta strokovna mnenja iz tujine izločila iz obravnave. Kako je mogoče, da v Sloveniji NI stranskih učinkov pri otrocih, v ZDA pa je največja odškodnina za posledice po cepljenju DTaP kar 61.000.000 milijonov USD. Vi povejte meni, vi ste novinarji, OPRAVITE SVOJE DELO!
JApajaDAja
02. 06. 2017 19.44
+5
v yu smo bili vsi cepljeni proti vsemu-in zdravi dočakali "alternative in poneumljanja", ki nam sedaj ogrožajo podmladek!
ŠeVednoPlešem
02. 06. 2017 16.50
+6
Cepljen otrok ne ogroža nikogar, ne-cepljen otrok ogroža sebe, za kar mi je vseeno, ni mi pa vseeno, da ogroža mojega otroka, ki je cepljen, otroka, ki se ne sme cepiti, zaradi zdravstvenih razlogov, ter ogroža tiste odrasle, ki niso bili cepljeni... Država mora UKREPATI. TO JE NUJNO !
GospodT
02. 06. 2017 16.58
+4
Cepljen otrok je lahko (če se sreča s patogenom) asimptomatski prenašalec tistih bolezni, proti katerim cepimo z mrtvimi cepivi, torej davice, oslovskega kašlja in polija... To se je dokazalo v Španiji, ko je necepljen otrok prišel iz kolonije bolan. Ugotovili so, da je davico fasal od enega od svojih vrstnikov v koloniji (6 jih je bilo prenašalcev brez simptomov, in en odrasel). Kdo zdaj koga ogroža?!? Zakaj komentirate nekaj, če nimate razčiščenih osnovnih pojmov??
Negramondelka
02. 06. 2017 17.25
+7
Krivi so pa starsi necepljenega. Ce bi ga cepili ne bi zbolel. Simpl
GospodT
02. 06. 2017 17.36
-1
Mogoče pa ni smel biti cepljen, ha? ali pa bi imel imunski sistem, kjer cepivo ne prime. Ničesar sicer ne vemo o podrobnostih zdravljenja, vemo, da se je zdravil v bolnišnici in da je v roku 24 ur po prejemu imunoglobulina umrl. Zanimivo, da je v evropi umrl še en otrok, ravno tako v roku 24 ur po prejemu imunoglobulina. Vzorec?
Grremlin
02. 06. 2017 17.47
-2
Kaj maj država nujno ukrepa? Država lahko največ stori, da vspostavi zaupanje v uradno medicino. Pri vseh napakah, katerim smo priča ne moreš pričakovati drugačnega odziva in cepljenih bo vedno manj.
Grremlin
02. 06. 2017 17.51
-6
Enostavno pa me razumem ljudi, ki si želijo obvezno cepljenje. Ali se sploh zavedate, da bi v tem primeru povsem samovoljno država odločala o cepljenju.
Nilič
02. 06. 2017 22.32
+0
saj po eni strani imate prav. rabimo nek mehanizem, da v nasi druzbi locimo zrna od plevela. vidva kar ne cipita svojih otrok.
Morana7
03. 06. 2017 12.12
+1
A smo del iste družbe ali ne? Če vam paše nazaj v čase brez cepiv izvolite a se prosim odselite na en otok tam uživajte v svojem srednejm veku.
GospodT
03. 06. 2017 18.45
+1
Ravnokar ste nakazala, da cepiva ne delujejo. Počutite se ogroženo. In prav imate, ker cepiva res delujejo samo začasno in delno. In glede na to, da se pojavljajo mutanti tako glede oslovskega kašlja kot glede ošpic, kjer cepivo popolnoma odpove, imate problem.
AxisDei
02. 06. 2017 16.48
+29
V okviru svoje stroke sem moral preučiti tudi delovanje cepiv in lahko rečem, da zdaleč ni tako hudo, kot se predstavlja. Cepiva poleg protiteles lahko oz. običajno vsebujejo tudi aluminij, formaldehid ter mononatrijev glutaminat, vendar ne v tolikšni količini, da bi pri večini ljudi povzročila reakcijo. Aluminij, okoli katerega je toliko panike, pravzaprav dobimo že s pitjem vode, ki nikoli ne more biti tako prečiščena, da ne bi bilo v njej nekaj molekul (najpogosteje aluminijev fosfat), nase pa ta element nanašamo tudi (ne)zavedno z dezeodoranti in celo vrsto kozmetičnih izdelkov (govorimo o neizogibnem, lahko pojeste celo tubico kreme, pa vam garantiram, da ne boste trpeli zaradi njega, ampak zaradi drugih spojin, ki so v njej). Da ne zaidem predaleč, pojdimo k formaldehidu: to je spojina, ki jo deloma proizvaja in sintetizira naše telo in izhaja ven, če nekoliko pretiravam, prek lulanja, poleg nam (upam da), znanega CO2, služi pa v glavnem kot katalizator encima formaldehidne dihidrogenaze, ki se nam pomaga obvarovati pri okužbah zgornjih dihal ter astme. Zločinci, ki kar prekipevajo od njega so jabolka, korenček in brokoli, recimo, torej lahko rečem, da vsak od nas dnevno tega zaužije kar precej. Mononatrijev glutaminat pa je konzervans, ki ga pogosto najdemo v vegetah, pripravljenih mešanicah začimb za žar in povzroči, da je cepivo imuno na faktorje kot so vročina, pritisk, itd. Največji problem pri cepivih je ta, da so, kot en lep koktajl, dokaj primerni za sprožit prvo alergično reakcijo pri dojenčku, ta pa, vemo da se lahko, v primeru da ni hitro opažena in zdravljena ter da je naše telo nanjo hiper, hiper, hiper občutljivo,, brez težav razvije v poškodbo organov in možganov, mi pa dostikrat prezremo prve simptome (razdražljivost, oteklina, vročina (ena ura vročine 38 pri trimesečniku že lahko povzroči trajne poškodbe, ker imunski sistem še ni razvit, pa tudi hipotalamus še ne zna dobro uravnavati tovrstnih funkcij), ob hudi pojavnosti pa načeloma takoj urgiramo). Ostale sestavine so še beljakovine (jajčni proteini, nič novega), jodove soli (propolis, ustna vodica), ter natrijev klorid (fiziološka). Samo tako. Vedno bo obstajal med nami kak posameznik, ki se je rodil avtist, pa starši zdaj stanje valijo na ''cepivo'' ker razumne razlage pač ni, pa kak z hudim primerom nezdravljene alergijske reakcije, ki se je pač končala s hudimi posledicami. Dejstvo je, da pa vseeno obstajajo milijoni ljudi, ki zaradi cepiva niso dobili smrtnih, hudih bolezni, ki so še pred 100 leti desetkale svet, nimamo več 'piščančjih koz, davice, otroške paralize, itd. Želim, da se zavedate, da pred toliko časa praktično ni bilo starša, ki ne bi tekom življenja izgubili vsaj dva otroka, zavoljo teh bolezni in kakšen privilegij imamo, da je zdaj zdrav otrok normativ. Žal smo ljudje postali preošabni in zavoljo interneta pametujemo o marsičem, o čimer sploh nimamo pojma, ampak je pa ta in ta rekel tako (pa še malo je vsak od nas paranoik, to je nagon po zaščiti sebe). In razlog, zakaj vaši otroci ne dobijo teh bolezni, je ta, da gre za okolje z normativno imunostjo, kjer je cepljenih 95% ljudi. Čim bodo zamenjali okolje, bodo enako oz. še bolj občutljivi, kot bi bili tu. Ne potrebujemo strokovnjakov za teorije zarote, ker se za vsakega, ki o tem okrog pametuje, po petih minutah izkaže, da nima pojma, to me pa kot pristaša empirizma zelo jezi.
GospodT
02. 06. 2017 17.02
-4
Ti si očitno nekaj pomešal. Aluminij je dodan kot adjurvant, brez njega v mrtvih cepivih ne bi bilo imunskega odziva. Potem mešaš hruške in balone, ker primerjaš aluminij, ki je vbrizgan z aluminijem, ki je zaužit oralno. To ne gre. Vbrizgan se ne more izločit iz telesa, ni študije, ki bi to dokazovala. Zaužit aluminij je drugačne oblike, absorbira se samo 0,25% in še to se eventuelno lahko izloči. ... Govoriš o hipothalamusu in kako mali otroci nimajo razvitega imunskega sistema. Pri tem imaš v mislih prepustnost krvno možganske bariere, ki pa v primeru hipothalamusa nikoli ni varovana. ... ...
AxisDei
02. 06. 2017 18.06
+15
Citiraj me, kje sem rekel, da aluminij ni adju(v!)ant: nekateri ljudje žal ob karkoli, kar jim zveni kot kovina, pomislijo na nekaj umetnega in zato škodljivega, kar sploh ni res. Glede tvojega pomisleka o zaužitem aluminiju: poleg tega, da ga vsakodvevno zaužijemo prek vode, ga tudi vdihujemo (hidroksid se s kalciniranjem pretvori v aluminijev oksid), jemo prek hrane in prek kože (če preživiš povprečno eno urico na dan med vrtom, ga boš absorbiral okrog 3 mg, kar je približno enako količini, ki jo s cepivom dobiš v največjem valu in šele polovica povprečnega dnevnega vnosa za Evropejca (Slovenci smo tukaj šele na repu). To, kar si rekel za krvno bariero, sicer drži, a med odraščanjem to kasneje postopoma (zato sem rekel, da moramo biti previdni) nadomestimo preko endokrinih žlez. Tudi priželjc zakrni, pa to ne pomeni, da smo, dokler ne dozori vranica, na pragu smrti. En fakt še ne pomeni, da lahko narediš neko površno sodbo in se razglasiš za strokovnjaka (da to nisi, si pokazal že z adjurvantom - ko človek nima pojma, ena črka marsikaj pove). To je značilno za vas, ''skeptike'' - izločite poljubne fakte in si jih razlagate kot da smo še vedno pri pouku osnovnošolske biologije.
E.T.I.
02. 06. 2017 18.17
+7
Axis: Kapo dol in hvala za komentar! Ljudje, strokovnjak si je vzel čas in krasno, poljudno razložil, če bi bili vsi učbeniki taki, tudi jaz ne bi imel popravca iz marsičesa v tem življenju. S tem, da tega ni dolžan počet, koliko od vas bi si rade volje vzelo čas in v komentarjih pojasnilo kaj iz svoje stroke, pa bi bilo pol manj cenzure medijev?! Naj uganem: Mogoče 5% procentov, še to ne!!
KungFuPanda
02. 06. 2017 20.41
+3
Ne sekirajte se. Naravna sekekcija se po novem ne kaže v moči, ampak v pameti.
GospodT
02. 06. 2017 22.07
-4
Nisem pisal doktorat, da bi se mentor obešal na črke, ampak prosto. Kar pa se tiče priželjca, mar ni zanimivo, da necepljenim priželjc ne atrofira?
ŠeVednoPlešem
02. 06. 2017 16.42
+1
Zemlja je ploščata, evolucija je zarota iluminatov, vladajo nam reptili, kemične sledi iz letal skupaj s cepljenjem povzročajo avtizem pri otrocih. Vse to je res. Po drugi strani je res, da iz Kemisa denimo v okolje niso iztekle strupene snovi, ki dokazano škodljivo vplivajo na vse žive organizme, vključno z ljudmi, iz avtomobilov skozi izpušne cevi ne gredo strupene snovi in seveda pri kurjenju v klasičnih pečeh se iz dimnikov v okolje ne sproščajo nevarne in strupene snovi. Iz Kemisa je šlo v okolje na t one strupenih snovi, ki uničujejo gene in hormone ljudi. Ampak za avtizem je odgovorno cepljenje :)))
ŠeVednoPlešem
02. 06. 2017 16.37
-2
Kemtrejli v povezavi s cepljenjem povzročajo avtizem (maloumnost pri otrocih), ampak z vodo iz Tojnice po lahko zalivaš vrt :)))))
ŠeVednoPlešem
02. 06. 2017 16.35
+10
Necepljeni otroci so nevarni za druge otroke, ogrožajo varnost drugih otrok. Torej je treba težit in seveda ukrepat. Okej imaš možnost odločat o tem, ali boš otroka cepil, ampak tudi država ima možnost, da ti za to odločitev prepove, da bi imel otroka v vrtcu, da ti nabije dodaten davek za zdravstvo, da ti odvzame možnost davčnih olajšav za otroka pri dohodnini ... Ukrepov je veliko. S svojo svobodo ne moreš ogrožati svobode in pravice do življenja drugih ljudi.
Grremlin
02. 06. 2017 16.45
-6
Kašno nakladanje. Praviš, da s svojo svobodo ne noraš ogrožati svobode drugih. Torej se moreš podrditi večini in beketati skupaj s čredo. Edino prav je, da ljudje razmišljajo tudi drugače in se tudi uprejo sistemu.
ŠeVednoPlešem
02. 06. 2017 16.50
+2
Cepljen otrok ne ogroža nikogar, ne-cepljen otrok ogroža sebe, za kar mi je vseeno, ni mi pa vseeno, da ogroža mojega otroka, ki je cepljen, otroka, ki se ne sme cepiti, zaradi zdravstvenih razlogov, ter ogroža tiste odrasle, ki niso bili cepljeni... Torej ? Kaj ti ni jasno
Grremlin
02. 06. 2017 17.42
-2
Poglej, zakaj v teh člankih ni podatkov, koliko zbolelih otrok je bilo cepljenih in koliko ne. Članki so tako polovičarski in na podlagi tega ne moreš pričakovati, da bodo ljudje kar drli po cepiva.
Morana7
03. 06. 2017 12.15
+1
botos sori ampak če nisi del družbe potem ko te j...po domače povedano...ne moreš imet samo tega kar ti paše ostalo pa ignoririaš. Lepo je to vidno v prometu..nekdo samovoljno ne upošteva prometne signalizacije in nekdo tretji umre...a je to upor sistemu? Ne to je egoizem...
mallonge
02. 06. 2017 16.34
+2
Ta NIJZ je dober edino za nakladat novinarjem tam pred tržnico. Pol grejo pa ti nakladači še malo nakupit h branjevkam in na kavico ali pivo in je dan zaključen.
draghci
02. 06. 2017 16.26
+3
Če bi se jaz odločil, da se bom cepil se bom pač cepil in si ne predstavljam, da bi komurkoli težil, ker se ne bi hotel. Sklepam, sem cepljen, sem varen. Ja porkaflik saj se bi zato cepil, ker bi bil prepričan, da sem potem varen pred boleznijo. Ja pa kaj je sedaj to, a ste nam tisti, ki se cepite fouš, ker ste se pustili prepričat in zmanipulirat in ker vas je tega sram, hočete in zahtevate, da se moramo cepit tudi tisti, ki se nočemo, oziroma nočemo cepit svojih otrok. Amen
ŠeVednoPlešem
02. 06. 2017 16.44
+2
Seveda da so. Necepljeni otroci ne sodijo v javne vrtce in javne šole.
Hman
02. 06. 2017 16.15
Točno tako @botos!
RayManzarek
02. 06. 2017 16.15
+5
Proti cepivom je enaka zgodba, kot z varnostnim pasom. Povdarjajo en primer na 100.000, ko je nekdo z vozilom padel v reko in izplaval iz vozil, ker ni bil privezan. In na to se obešajo. Pozabijo pa, da varnostni pas dnevno reši več 1000 ljudi in da neuporaba pasu ubije 1000 ljudi.
GospodT
02. 06. 2017 17.07
-2
Taka primerjava je bebava. Kateri tržnik se je to spomnil? Ne moreš primerjat čiste fizične poškodbe pri trku vozila in bio-kemične poškodbe pri cepljenju.
periot22
02. 06. 2017 16.12
+4
Malomarni starši pač ne cepijo svojih otrok in s tem ogrožajo še druge!!!!!!!!!!
Against
02. 06. 2017 16.14
-2
METKA102
02. 06. 2017 16.10
-2
Dokler niso cepili otrok in tudi odraslih, jih je veliko pomrlo, preden so lahko imeli potomce. In prebivalstvo ni tako skokovito naraščalo. Tudi v Afriki je bilo tako, vsi so pomrli, če so zboleli in če ni bilo hrane so pomrli zaradi lakote. Od kar pa se jim pošilja zdravila, hrano ter seveda zdravnike se razmnožujejo enormno. In vsak dan prihajajo v Evropo tisoči. Naj narava naredi svoje. Ne se sekirat, če se kdo noče cepit.
valjhunsinkajtimara
02. 06. 2017 16.32
+5
V Afriko bi morali pošiljati kondome ne pa hrano.
GospodT
02. 06. 2017 17.09
+3
Pravzaprav cepiva niso ravno pomagala Afriki. dr. Kalokerinos je lepo povedal, da gre za genocid, ker cepijo podhranjene in bolane otroke, ker s tem še bolj oslabijo njihov imunski sistem. Predlagam ti, da prebereš njegovo knjigo Every second child, kjer opisuje, kako je vsak drugi otrok po cepljenju umrl (ker je bil podhranjen).
METKA102
02. 06. 2017 17.16
+1
Torej so človekoljubne organizacije pravzaprav vse kaj drugega kot to. Morda bi bilo pa res prav, da se enkrat reče bobu bob. In se jih kaznuje, ne pa da se jim podeljujejo nagrade za njihovo delo. Me pa vseeno zanima zakaj kljub temu prebivalstvo tako enormno narašča, da postaja problem kako nahraniti vse človeštvo.
GospodT
02. 06. 2017 17.23
+1
Zato, ker jim niso dostavljali samo cepiv, ampak tudi zdravila in hrano. Je pa problem, ker so se po večini navadili, da sedijo in ne delajo kaj veliko, hrana pa prihaja.
METKA102
02. 06. 2017 17.27
+1
Potem tudi tu velja tisti rek: najbolj pomagaš, če nič ne pomagaš.
AntiNATO
02. 06. 2017 15.58
+0
Medicina je ze dolgo predvsem biznis. Vsak naj se odloci sam, naj bi ziveli v svobodnem svetu:)
draghci
02. 06. 2017 16.11
+3
Točno tako! Ma cepite se in bodite varni!!!! Ni mi jasno zakaj toliko komplikacij. Če se cepiš si rešen, torej, kaj je point te razprave????
silly
02. 06. 2017 15.41
+0
a zdaj pa spet sledijo ona natepavanja o farmaciji, pa stricih iz ozadja in bodobne scene ?
alenka.NN
02. 06. 2017 15.36
+9
pri sprejemu v vrtec naj bo prvi pogoj da je otrok cepljen !!...otroci, ki pa ne smejo biti cepljeni iz zdravstvenih razlogov, so verjetno obravnavani temu primerno....
Against
02. 06. 2017 15.55
+1
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++