FIT 24UR

Bi darovali svoje organe?

Ljubljana, 16. 10. 2010 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Katja Benčina
Komentarji
47

Oseba, ki daruje organe, po smrti lahko pomaga ohraniti življenje tudi do sedmim ljudem, ki so kritično bolni. In kljub temu da ima veliko ljudi pozitiven odnos do darovanja organov, pa se ta odstotek zmanjša, ko smo v resnici v situaciji, ko se je treba odločiti za darovanje.

Darovanje organov je najvišja oblika pomoči sočloveku.
Darovanje organov je najvišja oblika pomoči sočloveku. FOTO: iStockphoto

Glavni vzrok, da se ljudje ne odločijo za darovanje organov, je po mnenju psihologinje Bernarde Logar Zakrajšek v tem, da svojci ne poznajo volje umrlega, saj se o tem z njim niso pogovarjali. ''Tisti, ki so proti darovanju, so proti predvsem zaradi sodobnih strahov, kot so strah pred tem, da bi prišlo do zlorab, možnosti trgovanja, religijska prepričanja in podobno. Čeprav naj tu poudarim, da verske skupnosti podpirajo odločitev za darovanje,'' pove psihologinja. Ljudje, ki se odločijo za darovanje, pa po navadi to storijo iz želje po pomoči drugim ali pa pravijo, da jim je vseeno, kaj se s telesom zgodi po smrti.

Prav zato je dobro, da se o svojih željah o darovanju pogovorite v krogu družine, lahko pa prosite, da vašo odločitev za darovanje organov zapišejo tudi v vašo kartico zdravstvenega zavarovanja. Sicer pa je verjetnost, da boste za časa življenja potrebovali organ darovalca kar trikrat večja, kot da boste po smrti med darovalci organov. Ni pa posmrtno darovanje organov edina možna oblika darovanja.

Ali se Slovenci odločamo za darovanje organov in zakaj se pri nas le malo ledvičnih bolnikov odloča za presaditev ledvic, preverite na spletni strani Vizita.si.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

am_staff
16. 10. 2010 23.11
Glede na današnjo izjavo g. Pahorja si z darovanjem organov zasigura nesmrtnost. Žalostno in bolano.
Spetsnaz
16. 10. 2010 20.54
Ja ! Pod pogojem, da moje organe vgradijo brezplacno ! SIMPL
igor1994
16. 10. 2010 20.38
@ igor.gojcic zelo lepo si to napisal jaz sem tudi bral o tem...
Spetsnaz
16. 10. 2010 20.32
Ja ! Pod pogojem, da moje organe vgradijo brezplacno ! SIMPL
saintjozef
16. 10. 2010 20.27
Kaj pa menjava staro za novo?
Strelja?ko
16. 10. 2010 20.16
Pljuč ne darujem iz principa. Kadilec da bo moja pljuča uničeval. Ne hvala...
Ramzess
16. 10. 2010 15.52
TineBaline="Ja, ker žrtve prometnih in drugih nesreč (ponavadi so to darovalci organov - ker organe bolnih pač ne presajajo) so pa vedno v takem popolnem stanju, ko jih pripeljejo v bolnišnico." Druga stran transplantacije zadeva prejemnike, ki je prav tako lahko sporna, ker ne ve od koga, oz. kakšne osebe je dobil organ, ki s sabo prinese spomin, ti. celični spomin, čeprav gre dejansko spomin na energetskem psihološkem nivoju, ki lahko, če je ta duševno prešibek, ter tudi v znanju, v prepoznavanju simptomov vpliva, zelo vpliva na prejemnika, včasih celo pogubno, prejemnik, na enak ali podoben način, kot je umrl dajalec, izzva smrt, in tudi lahko umre, se ubije, če pravočasno ne dobi ustrezne pomoči. Gre za to, da se zanemarja duševna oz. duhovna plat transplantacije. V bistvu so le redki ljudje, velja tudi za otroke, ki so primerni dajalci organov, če gremo tako, ljudje s kakršnokoli duševno boleznijo ali življensko travmo, niso primerni dajalci, prav tako nihče, ki ima na vseti krvni kakršenkoli krvni zločin, oz. zločin nad sočlovekom, ne glede na starost, prav tako nihče kronično ali resno bolan, oz. je bil, ni primeren darovalec, in seznam bi lahko nadaljevali. Znano je, da so zločini prejemnikov, oz. ki jih storijo prejemniki posledica tudi tega, vzroka po organu. EL_Hombre="@TineBaline - Ti pa maš razčiščene pojme ja:" Očitno je smrt res še vedno prevelik tabu v teh zabačenih krajih."" Niti ne, marsikdo res nima razčiščenih pojmov glede smrti, kaj to je, za kaj v resnici tu gre, ali pač, bolj gre za vprašanja umiranja. Največji problem pa so napačne difinicije, celo namerne, čemur sledijo zlorabe le teh, do tega kdaj je kdo mrtev in kdaj kdo ne. Mnogim ni jasno niti, da organe jemljejo živim ljudjem, ne glede na aparate na katerih so, in ne mrtvim, mrtvo tkivo je neuporabno. El_Hombre to je dobra knjiga, ki bi jo moral vsak prebrat, preden pade v past, s katere ni vrnitve, polek tega se najdejo tudi članki na tako temo, o zamolčani plati transplantacij. Matej Rak pa v svoji knjigi, Slovenska knjiga mrtvih, Prehod duš, piše o drugi duhovni plati transplantacij, kar je prav tako dobro vedeti.
Ramzess
16. 10. 2010 15.50
Še ena reč medicine, ki vsebuje pasti, ker ljudje ne poznajo ključnih zadev, ker jih zamolčijo. Poučite so raje o tej strani, zamolčani strani transplantacije, ne zgolj poslušati uradne, čeprav je lepo videti, kako so nekomu podaljšali življenje, za nekaj let, ali tudi več, ga zapisali odvisnosti od zdravil, in tako življenje sploh ni poceni. Kot prvo, očiten lapsus, vsakemu, ki pozna OŠ osnove biologije, bi to moralo biti jasno, za presajanje se uporabljajo izključno živi organi, kar logično pomeni, da jih jemljejo živim ljudem, nikakor pa ne mrtvim, mrtvo tkivo je namreč neuporabno. Polek tega so zdravniki, ki se s tem ukvarjajo dobro izšolani, kako hitro je mogoče žrtve v komi predefindirati v darovalca, in kako najlažje pregovoriti svojce, kar počno prvič ob napačnem času, drugič se zavedajo, da so ljudje medicinsko neizobraženi, marsičesa ne vedo, da bolnik, oz. poškodovanec v komi še ni za odpis, kot tudi ne navidez nedelujoči možgani, saj ni vedno vse tako kot se zdi, obstajojo razsikave in dokazi, ter žive priče, nenazadnje. Se zavedate, kako hitro se spremeni miselnost zdravnikov, delo in odnos do osebe v komi, potem ko ga predefinirajo v dajalca. Znano je, da so darovalci na mizi za odvzem, še kako živi, vendar nesposobni vplivati, bodisi zaradi poškodb, ali zdravil. Pravo znanje in poznavanje druge plati (temne plati) medalje, ki ima, pomnimo, dve plati, ne ene, nam marsikje lahko zelo koristi. Tarča zaradi nevednosti so tudi straši, ki ji zdravniki s tem mučijo ob napačnem času, ko niso sposobni razsodno in trezno razmišljati, po drugi strani je itak čudno, da se svojci spustijo pod nivo, namesto da bi ostali trezni, ne glede na okoliščine, potem pa čudijo posledicam, ni čudno , da se mnogi čutijo krive, ker so to dopustili, jasno jim je, da so jih naplahtali, da so dovolili. Mnogi bi lahko bili še živi, celo brez večjih posledic (obstajajo dokazi in žive priče), a ko je, zaradi prevare, prepozno, je žal prepozno. V preteklosti so manipulirali javnost z registrom nedarovalcev, oziroma registrom darovalcev. Vsak je po svoje sporen, prvi pa itak ne rešuje ničesar, drugi pa kaže na ustrezne kandidate vseh starosti, katerih življenje je v ključnem trenutku lahko celo ogroženo (moč in vpliv nekoga drugega). Posledica so lahko (scenirane) nesreče, ki to v resnici niso, oz. zloraba obstoječih nesreč, in podobnih dogodkov, kjer je več žrtev, če so med njimi utsrezni kandidati. Preden pridejo svojci (javnost) do žrtev, lahko 'pristojni' izscenirajo že marsikaj, in potem tvezijo zgodbice, patološka poročila bodo dvomljiva, trupla pa s čudnim razlogom kremirana, itd.
elan5
16. 10. 2010 13.43
Ja veš kako se v trenutku spremeni mišljenje ljudi,ko sam ali kdo tvojih bližnjih potrebuje kak organ. V trenutku so vsi za transplantacijo.
AlternativeFacts
16. 10. 2010 13.04
@elan5 - .Sem vesel zate,ker ti služi ledvica 20.let.Sam poznam primer ko je služila 3.leta in se je končalo tragično.Kar pa se tiče darovanja organov,si plačeval prispevke za zdr.zavarovanje, torej celotni poseg ni bil zastonj.O drugih stvareh glede darovanja pa se s teboj nima smisla pogovarjati,ker je že samo izhodišče med teboj in darovalcem povsem drugačno. LP
elan5
16. 10. 2010 12.27
hombre-imam presajeno ledvico prek 20 let. Sem hvaležen donatorju. A za presaditev,zdravljenje,kaj šele za ledvico NISEM DAL NITI CENTA. Tudi zdravila nekaj stanejo. Ti pa pišeš,če nimaš zdr.zavarovanja. Kdo pa bo se pogovarjal o dializi,presaditvi brez zavarovanja človek božji. To so velike stvari.
AlternativeFacts
16. 10. 2010 12.17
@TineBaline & elan5 - Torej če nimam zdr.zavarovanja, za presaditev plačam samo delo kirurga in porabljen materijal?!?Ali nisem opravičen do transplantacije, upoštevan pa sem kot donator? In še fanta,jaz vama ali ostalim ne vnašam nobenega nemira.Samo podal sem gradiva,ki osvetljujejo tudi drugo plat medalje.Če pa akademski ljudje, ki delajo na temu področju niso merilo, ja potem pa......
User71754
16. 10. 2010 12.05
In kaj ima zveze cenik za samoplačniške preglede in storitve (ki mora biti po zakonu tam zaradi tistih, ki nimajo zavarovanja urejenega) z darovanjem organov in njihovo ceno? Razen če si ti sposoben iz cene za mavčno oblogo razbrati ceno za ledvico.
elan5
16. 10. 2010 12.04
Škoda,da ste tako hitro umaknili prispevek iz prve strani. Danes je le dan darovanja. Ljubljančani bi lahko malo v park Tivoli pogledali,kaj se vse tam dogaja danes.
elan5
16. 10. 2010 12.03
1pile2- saj je tako.V Slo.še nihče ni plačal organa.Se tudi ne prodaja. Seveda pa taki kot je Hombre vnesejo zmedo med ljudi. To je njihov namen. Jaz in Tine Baline ti lahko marsikaj poveva o tem. Se mi zdi,da ga poznam kdo je za tem nickom. Sva dala to skoz.
AlternativeFacts
16. 10. 2010 11.50
@TineBaline - Marsikaj je na steni čakalnice in še marsikaj je napisano seveda je cenik za samoplačnike,kateri pa so lahko tudi darovalci.Zanimivo je tudi, da so zate AKADEMSKI ČLANKI ali KNJIGE teh istih avtorjev akademskih člankov, "Conspiracy Channel"?!?Pa da ne bo pomote,spoštujem vsakogar ki je pripravljen darovati organ.Upam samo,da so vsakemu povedali vse kar je povedati v kar pa močno dvomim.Vsaj po tvojih napisanih besedah. ~Če se ti že ne da brati doktorskih litanij, si potem vsaj preberi knjigo RDEČA ZANKA(Renate Greinert). ~Renate Greinert pravi, da je spoznala, da je življenje nekoga, ki se odpove organu in se pripravi na umiranje, veliko bolj kakovostno kakor življenje marsikatere zdrave osebe.Če je kdo spolh zmožen dojeti napisano.
User71754
16. 10. 2010 11.12
EL_Hombre 16.10.2010, 10:11 Eden je na steni v čakalnici urgence. Na katero urgenco so pa tebe peljali? Na urgenci UKC LJ ni nobenega "cenika organov". Če si ga pa ti tam vseeno videl, potem pa lahko tudi uganem v katero urgento ambulanto so te pripeljali in na katero kliniko potem poslali na zdravljenje. ;)
User71754
16. 10. 2010 11.10
Kaj pa pomeni "živeti"? To ,da ti možgani ne funkcionirajo in si priključen na respirator in te morajo hranit intervenozno že ne. To je pač posledica medicine in tehnologije in gre za t.i. umetno ohranjanje OSNOVNIH ŽIVLJENJSKIH FUNKCIJ. In močno dvomim, da večina osnovne življenjske funkcije smatra za zadostne za KVALITETNO življenje. Sicer pa ne odvzemajo organov le možgansko mrtvim, ampak tudi zares mrtvim - npr ljudem, ki umrejo na opreracijskih mizah. Če pa pač nekateri verjamete v razne sci-fi teorije zarote, je pa to vaša stvar. Še malo, pa bo kdo prišel ven s teorijo, da so dejansko vsi pogrešanmi ljudje bili ugrabljeni z namenom odvzema organov: da nekje na neki skrivni "farmi" vegetirajo in so le vreče organov, ki jih po potrebi odvzemajo, "vrečo" pa po "uporabi" vržejo v smeti. Res, človeška domišljija je neizmerna. Tudi jaz jo premorem: recimo, da so vsi sistematski zdravniški pregledi šolarjev in zaposlenih namenjeni zbiranju podatkov za namen odvzema organov - podatke pa zdravkomafija prodaja trgovcem z organi, ki vedo koga ugrabit itd. Pa še kako neumnost si lahko zmislim. Ali pa se mi je sploh ni treba, saj me je že kdo prehitel in o tem celo knjigo napisal ali posnel "dokumentarec". Verjetno se že vrti na Conspiracy Channel.
AlternativeFacts
16. 10. 2010 10.51
Akademski članki za "Brain death and disorders of consciousness" - Nekdanji zagovorniki koncepta možganske smrti, kakršen je prof. Shewmon iz Združenih držav Amerike, so mnenje spremenili, ko so ugotovili, kako dolgo še lahko živijo ljudje, ki so jih diagnosticirali kot možgansko mrtve. Do zdaj največ štrinajst let in pol.
User71754
16. 10. 2010 10.48
@85391 Ja, ravno o takih kot si si govorim: vi, ki ste "nekaj slišali". Ja, jazem sem tudi marsikaj "slišal" o obiskih Nezemljanov in ugrabitvah ljudi iz njihove strani. Pa o še živem Elvisu, ki živi na samotnem otoku nekje na Pacifiku. In marsikaj o Božičku, dedku Mrazu, Rdeči kapici itd. Upam, da si slišala tudi govorice, da se pripravlja zakon o izbrisu vseh z IQ pod 100. Brž se skrij!