Slovenija

Šestim izbrisanim za 240.000 evrov odškodnine, notranje ministrstvo je zadovoljno

Ljubljana, 12. 03. 2014 12.16 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Šest izbrisanih, ki so Slovenijo tožili zaradi izbrisa, mora država po odločitvi Evropskega sodišča za človekove pravice izplačati odškodnino za materialno škodo v višini dobrih 240.000 evrov. Notranje ministrstvo je s sodbo zadovoljno.

Protest izbrisanih pred petimi leti.
Protest izbrisanih pred petimi leti. FOTO: Damjan Žibert

Evropsko sodišče za človekove pravice je soglasno odločilo, da mora Slovenija v roku treh mesecev šestim pritožnikom, ki so državo tožili zaradi izbrisa, plačati odškodnino za materialno škodo v skupni višini dobrih 240.000 evrov. Obenem je navedlo, da se zdi, da je pavšal primerna sistemska rešitev za povrnitev škode izbrisanim.

Tožbo zoper Slovenijo je namreč zaradi izbrisa, ki se je zgodil leta 1992, na evropsko sodišče leta 2006 vložilo enajst izbrisanih. Šestim pritožnikom je sodišče je ugodilo in jim za nematerialno škodo dosodilo po 20.000 evrov odškodnine. Danes pa je veliki senat evropskega sodišča objavil še pisno odločitev o materialni škodi.

Sodišče je najvišjo odškodnino za materialno škodo, 72.770 evrov, dosodilo Aliju Berishi. Ani Mezga bo država morala izplačati še 52.240 evrov, Zoranu Miniću 30.300 evrov, Ilfanu Sadiku Ademiju 30.150 evrov, Tripunu Ristanoviću 30.000 evrov, Mustafi Kuriću pa 29.400 evrov.

Vseh šest pritožnikov je po odločitvi sodišča upravičenih tudi do plačila za stroške upravnih postopkov v Sloveniji v skupni višini 339,42 evra in še 5000 evrov za stroške postopka pred evropskim sodiščem.

Kot v odločitvi še navaja sodišče, se "v izjemnih okoliščinah tega primera zdi osnovna rešitev plačila mesečnega pavšala za nematerialno in materialno škodo, ki so jo utrpeli izbrisani, primerna".

Notranje ministrstvo je s sodbo zadovoljno

Na notranjem ministrstvu so zapisali, da so s sodbo izjemno zadovoljni, saj je sodišče po njihovih besedah upoštevalo odškodninsko shemo, ki je zapisana v zakonu o povračilu škode izbrisanim. Sodišče je po besedah ministrstva upoštevalo pavšalni znesek 150 evrov za mesec izbrisa. Ministrstvo dodaja, da je sodišče zavrnilo zahtevke pritožnikov za subvencijo najemnine, za poplačilo izpada dohodka, za pokojninske prispevke, odškodnino za socialne prispevke, ki so jo pritožniki uveljavljali v višini 260 evrov za mesec izbrisa, pa je sodišče po navedbah notranjega ministrstva sodišče vključilo v že omenjeni pavšalni znesek.

Odškodninsko shemo je državni zbor sprejel 21. novembra lani, uporabljati pa se bo začela 18. junija letos. Posebno pozornost pa bodo na ministrstvu namenili preučitvi dela sodbe, ki se nanaša na priznavanje odškodnine za otroke izbrisanih v višini pavšalnega zneska 80 evrov za mesec izbrisa."Otroci izbrisanih, če niso bili sami izbrisani, namreč niso vključeni v nacionalno odškodninsko shemo. Ob tem pa lahko poudarimo, da je eden od pritožnikov uveljavljal odškodnino tudi za svojega brezposelnega zakonca, v čemer ni uspel," je zapisalo ministrstvo v odzivu.

Izbrisani-1
Izbrisani-1 FOTO: Damjan Žibert

Človekoljubne organizacije zadovoljne

Organizacije Amnesty International, Mirovni inštitut in Civilna iniciativa izbrisanih aktivistov pozdravljajo odločitev sodišča. Pravijo, da gre za zmago izbrisanih, saj jim je država s sprejetim zakonom ponuja le nekaj več kot 12.000 evro, izbrisani pa so zahtevali najmanj 50.000 evrov odškodnine.

Direktorica Amnesty International Slovenije Nataše Posel pravi, da je sodišče oblastem poslalo jasno sporočilo, da je bila decembra sprejeta zakonodaja o odškodnini izbrisanim neustrezna in da niti po vsebini niti po višini ne more zagotoviti odprave posledic izbrisa. Zato v AI menijo, da se mora zakonodaja ponovno spremeniti. V nasprotnem primeru bo naši državi pravila ponovno postavljalo evropsko sodišče v tisoč novih zadevah izbrisanih, ki so bile v Strassbourg lansko leto že vložene.

Katarina Vučko z Mirovnega inštituta pa je dodala, da sodba pritožnikom priznava tudi odškodnino za izpadle otroške dodatke, ki jih za svoje mladoletne otroke v času izbrisa niso prejemali. "Aliju Berishi, ki je eden od šestih zmagovitih pritožnikov, današnja sodba priznava škodo za njegovih pet otrok. Vendar pa Ali Berisha štiri od teh petih otrok v Slovenijo ne sme pripeljati, ker niso bili rojeni v Sloveniji – kar je zahtevala izjemno restriktivna zakonodaja iz leta 2010 in ki se je tako ali tako julija 2013 iztekla. To enostavno pomeni, da bo potrebno ustrezno urediti tudi statuse otrok, da bodo vsi otroci izbrisanih lahko pridobili dovoljenje za stalno prebivanje,” je zapisala.

Mirjana Učakar, ki je bila tudi sama izbrisana, pa je v imenu omenjene iniciative povedala, da “je izbris predvsem politični problem, saj ga kljub pravni jasnosti in sodbam Ustavnega sodišča in Evropskega sodišča za človekove pravice, politika, ne glede na aktualno vladajočo opcijo, enostavno ni želela reševati.” Dodala je, da bo škandalozno, če se bo izkazalo, da bodo tisti, ki države niso tožili pred omnjenim sodiščem, zdaj morali svojo materialno škodo izkazovati na sodiščih.

Borec za pravice izbrisanih Matevž Krivic pa meni, da je današnja sodba iz Strasbourga "huda lekcija za Viranta in sedanjo vlado, da o desni opoziciji, ki izbrisanim že 22 let odreka sploh vse pravice, niti ne govorim".

"Za to šesterico je vlada sodišču izrazila pripravljenost plačati od nič do 10.600 evrov, sodišče pa je dvema priznalo trikrat več, dvema 5-6 krat več, simbolu tistih izbrisanih, ki so še vedno zunaj Slovenije, Aliju Berishi pa kar 16-krat več od tega, kar je ponujala vlada," izpostavlja in dodaja, da je s sodbo zelo zadovoljen.

Krivic še dodaja, da so trditve, da je sodišče s to sodbo potrdilo, da je slovenska "odškodninska shema" v skladu s pilotno sodbo in da zato nadaljnjih sojenj v Strasbourgu o odškodninah ne bo, veliko zavajanje. Po njegovem je sodišče le "vrnilo žogico" te presoje nazaj Odboru ministrov, ki se je tega vročega krompirja hotel znebiti, in je poudarilo, da je po Konvenciji za to pristojen odbor in ne sodišče. "Toda z bistvenim poudarkom v eni od zadnjih točk sodbe - "višina zneskov je sicer prepuščena presoji države, toda pod pogojem, da so ti združljivi s sodbo sodišča"! In s "tihim" opozorilom prav v zadnji točki, da je na čakanju že nad tisoč naslednjih primerov," meni Krivic.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (390)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

grikos
18. 06. 2014 16.30
+0
izbrisanim naj plačajo odškodnine naši vrli pametni politiki,kateri so nam pred leti zatrjevali da z odškodninami ne bo nič.kje ste zdaj vrli junaki JJ,Bavčar,Virant in drugi kateri vedno nekaj obljubljate in nakladate,nato pa iz vsega ni nič in zopet je na udaru žep davkoplačevalcev.vsem vam bi zasegel premoženje za poplačilo izbrasanim.
Abrams
17. 03. 2014 12.55
-1
Tole so eni navadni cigani, ki so verjeli, da bo velika Jugoslavija pometla z upirajočimi se ljudmi. Potem pa so se malo ušteli in postali to kar so. Imamo enega v naši ulici. Vse je bilo samo preračunavanje. Sigurno so imeli tudi Bosansko ali Srbsko državljanstvo itd Če nič drugega so imeli Jugoslovansko. Jugoslavija pa takrat še ni propadla. Tako da če bi jim rad kdo kaj plačal, naj jim tisti, ki imajo več kot 1000 eur penzije. Ostale pa pustite pri miru. KRIVICA pa izgnat iz države. Ne zasluži si slovenske pokojnine.
tankopiš
26. 02. 2015 09.40
Ne morem verjeti da smo tolko zabiti.Sramota.
Animal_Pump
13. 03. 2014 12.21
+4
Nč bat,od naše države,še nihče ni ničesar dobil,pa tud teli ne bodo;P
iGURT
13. 03. 2014 12.23
-1
Animal_Pump
13. 03. 2014 12.26
+1
Bodo že kej pošmuglal,da ne bo noben nič dobil..v 20 letih ste se ,pa že naučili kaj...al še vedno nič?:P
iGURT
13. 03. 2014 12.28
+0
Vprašaj krivce za izbris če so se naučili kaj, slo desnico, a verjamem da jim je vseeno saj ne bodo dali iz svojega žepa, pa bi morali ...
Animal_Pump
14. 03. 2014 08.44
-2
Za izbris so krivi oboji...desni in levi..logično je,da levi valijo krivdo na desne...desni pa na leve. Dejstvo pa je ,da so si vse vlade,ki so bile na oblasti 23 let zatiskale oči pred tem problemom... Me pa še vedno zanima,kaj so izbrisani počeli ves ta čas...od česa živeli,plačevali davke...itd...konec koncev pa,vsi so imeli možnost dobiti državljanstvo,če so se mal pomujali. Tudi moj sorodnik je bil po pomoti izbrisan,pa je ukrepal takoj,in je uredil zadeve...čakat,da kar iz zraka nekaj prileti,pa danes NO GO:)
tankopiš
26. 02. 2015 09.43
slovenski levaki jugonostalgiki bodo vse uredili na naš račun,na volitvah pa nove glasove.
sasee
13. 03. 2014 12.05
-5
vidite ljudje, še en dokaz več da je dobrota res sirota, država jih je hotela kupiti za pičlih 200 tolarjev za zahvalo pa dobi odškodninske zahtevke
iGURT
13. 03. 2014 12.08
+3
Desnica jih je izbrisala iz registra prebivalcev in s tem sramotnim dejanjem vsem nam Slovencem 'kupila' edino ogromne stroške, to je to ..
tankopiš
26. 02. 2015 09.45
Veliko ih je ki sami niso hoteli državljanstvo,so mislili da nas bojo izbrisali.
santamaura
13. 03. 2014 12.00
+9
Točno se ve kdo jih je izbrisal in tisti, ki so jih izbrisali naj sedaj plačujejo svojo aroganco in neumnost ne pa davkoplačevalci - Jaz nisem nobenega izbrisal in prav bedno se mi zdi, da bi plačeval neko krivico, ki je nisem nobenemu storil. Raje dam denar tistim slovenskim družinam, ki so kljub poštenemu delu ostale brez možnosti za dostojno življenje in upanja
iGURT
13. 03. 2014 12.00
+4
grikos
18. 06. 2014 16.31
+0
sasee
13. 03. 2014 11.30
+4
kar pa je najbolj žalostno za večina zgoraj omenjenih po 20,30 celo 40 letih bivanja v obljubljeni deželi se še vedno ni asimilirala v družbo in naučila govoriti jezika države gostiteljice
kraljicavesolja
13. 03. 2014 11.35
+1
In? Kva tebe briga, kako jaz govorim, a angleščina te tud mot pa k majo Angleži naglasak.
sasee
13. 03. 2014 11.40
+1
vesoljka utihni ko govoriš meni, pa mal manj nestrpnosti prosim
SDS_je_poden
13. 03. 2014 11.42
+3
sasee: Prvič če to ona nekaj govori ne more utihnit, kot drugič ima pa prav. Vsak naj govori kakor mu paše, če ga bo kdo razumel je pa druga stvar. V demokratičnih državah lahko ljudje govorijo kakršen koli jezi želijo. Malo preberi tvoj prvi post, pa se vprašaj če je malo nestrpen.
sasee
13. 03. 2014 11.52
+0
zgoraj omenjenima se iskreno opravičujem, ker sta tako nestrpna do Slovencev
SDS_je_poden
13. 03. 2014 11.56
+2
sasee: Z čim se ti pa zdi, da sem jaz nestrpen do Slovencev? Sem Slovenec, rojen Slovenski materi in očetu, imel sem Slovenske babice in dedke. Česa me sedaj obtožuješ? Ti ni prav, ker tujci ne govorijo slovensko? Ne poslušajo goveje glasbe? Ne plešejo polke in ne vriskajo zdraven? Niso katoliške vere? Eni se počutite ogrožene, samo da pomolite nos ven iz hiše. Nisem nestrpen do nobenega in ničesar, razen do neumnosti in nekega nacionalizma.
Symons
13. 03. 2014 11.57
-2
Se strinjam s SASEE. Če živiš v neki državi in zahtevaš pravice je tudi pogoj, da govoriš jezik te države. Me zanima, če govorijo po njihovo v tujini ali kje drugje, kjer jih ne razumejo.
iGURT
13. 03. 2014 12.00
+3
...za nestrpne kot je sasee, če delaš v Avstriji in imaš v Avtsriji tudi prebivališče ti nihče ne zahteva da govoriš avstrijsko, so civiliziran narod, morda kak nestrpen desničar na ulici, drug nihče, tudi izbrišejo te ne iz registra, civilizirana država pač.
vertex
13. 03. 2014 12.20
+2
symons, obišči ameriko, ponekod ne boš vedel ali si v španiji ali na kitajskem,dosti ljudi zna 30 besed angleško,sicer se strinjam s teboj,ampak pač vsak govori kakor mu paše,jaz se zaradi tega ne obremenjujem
abigail
13. 03. 2014 17.44
+2
Mene ne motijo različni jeziki, razumem srbsko, hrvaško, angleško, tudi češko in rusko, če se govori bolj počasi, italijansko po malem tudi z kretnjami, celo romunsko in bolgarsko kaj razberem, še najslabše nemško...Me pa kljub temu čudi, ko berem oglase za zaposlovanje in ugotavljam, da se najbolj preproste službe več ne da dobiti, če ne govoriš in pišeš vsaj treh jezikov. A ni to že tudi malo čudno. In to so oglasi slovenskih delodajalcev. Smo sami do sebe tudi zatiralski.
Zetor6911
13. 03. 2014 11.11
+2
Velika večina "izbrisanih" je računala, da se "naši" vrnejo in da bodo potem glavni - "junaki naroda". Pa se jim račun ni izšel. Tak, da niso tako nedolžni, kot se sedaj delajo, da so. Sedaj pa bo treba še njihovim vnukom plačati "pravično odškodnino", da so bili "oškodovani" - otroci so se že postavili v "vrsto" za odškodnino.
iGURT
13. 03. 2014 11.16
+2
še eden ki modruje a nima pojma o zadevi ...
jasnaaaa1
13. 03. 2014 11.19
-3
iGURT
13. 03. 2014 11.21
+0
Na tvojo žalost sem se kar podučil o zadevi.
jasnaaaa1
13. 03. 2014 11.38
-3
verjetno si še zelo mlad in ne veš kaj se je v resnici dogajalo. To doživet ali čez leta čitat sta dve različni stvari
iGURT
13. 03. 2014 11.40
+2
Sem glasoval na plebiscitu za samostojno in suvereno državo ... ..hvala za kompliment o mladosti.
sasee
13. 03. 2014 10.43
-1
tujci naj se obnašajo statusu primerno pa bo vse lepo in prav
iGURT
13. 03. 2014 10.48
+3
Madžari Avstrijci Italijani Angleži in ostali ?
SDS_je_poden
13. 03. 2014 11.06
+1
sasee: Eni ste ORTO zakompleksani. Ni vam prav da tujec ne govori slovensko, da ne posluša goveje glasbe, da ne pleše polke, da ne sprejme državljanstva... pa sej niste normalni!
iGURT
13. 03. 2014 11.27
+0
civilizirani Slovenci imamo problem zaradi tega izbrisa ki ga je zakrivila desnica, drago bomo plačali .....
iGURT
13. 03. 2014 10.09
+0
Država Slovenija bi nujno (!) morala na Evropskem sodišču tožit ljudi ki so krivi za izbris, ki so krivi da se je to sramotno dejanje zgodilo, še je čas še so med živimi ...
sasee
13. 03. 2014 10.38
-1
nič ne boš dobil, država te je v začetku 90ih hotela kupiti za pičlih 200 SIT pa si se temu odrekel,...žalostno pa je da si zatajil svojo rodno domovino
iGURT
13. 03. 2014 10.51
+1
26.februarja 1992 je ministrstvo za notraje zadeve odvzelo tem ljudem njihov zakoniti status oseb s stalnim prebivališčem v Sloveniji – brez vsake zakonske podlage, brez vsake odločbe, celo brez obvestila… Obvestili so samo delodajalce in delavske domove
tankopiš
26. 02. 2015 09.52
blokirani
13. 03. 2014 09.55
-1
Zakon je podpisal takratni predsednik države, tovariš Milan Kučan. Tega nobeden ne komentira?
Jezus Kristus
13. 03. 2014 10.06
+4
A tako kot je Janša "podpisal" vse tajkunske kredite v obdobju 2004-2008?
SDS_je_poden
13. 03. 2014 10.08
+2
@PRAVlCA: Vsak predsednik se podpiše pod zakon, tak je pač protokol sprejemanja zakonov v Sloveniji. Da, se strinjam, tudi Kučan bi lahko ustavil takratni sprejem tega zakona, za moje pojme je ravno tako kriv, ker ni urgiral ko bi lahko, kot Peterle, ki je izdal befel, da se to izvede.
ebiga
13. 03. 2014 10.20
+3
Tako enostavno pa spet ni, da bi zdaj kazali na palčka obenem pa preskočili parlament, predsednika vlade pederleta in notranjega ministra, ki nosita največji delež krivde. En bi bil rad evropski poslanec, enega pa kao preganjajo zaradi nečednih poslov.
Brabus
13. 03. 2014 10.34
-2
Ja, zakaj zdej kažete na vlado, se vam ne zdi, da so krivi tisti, ki so hoteli sedeti na dveh stolih, zdej so pa še nagrajen z " loto " dobitkom,? Vsi tisti , ki so spoštovali Slovenijo, so si uredili papirje in pika. Kako so pa preživeli teh 20 let?? Mi pa kar delat, pa ZUJF, pa manjše plače, pa take.
iGURT
13. 03. 2014 10.38
+4
....kaj so sedeli na dveh stolih če so jih izbrisali iz registra prebivalcev ? Seveda da je takratna vlada kriva za izbris.
Brabus
13. 03. 2014 10.42
-1
Ja, ker so odlašali z urejanjem, ker niso vedelli, kakšen bo izid.
iGURT
13. 03. 2014 10.47
+1
Tebi še danes, leta 2014, ni jasno, da so ene izbrisali iz registra prebivalstva tebi nič meni nič, izbrisali.
odpisan2x
13. 03. 2014 11.39
ejga gurt,ko že sprašujejo kdo so plačanci na tem portalu
iGURT
13. 03. 2014 11.50
+3
tankopiš
26. 02. 2015 09.53
BioBenz
13. 03. 2014 09.34
-1
naj tisti plač ki je to ukazal oziroma izvedel...da nebomo vsi plačevali teh ljudi ki jih polovica niti slovensko ne zna!!!
SDS_je_poden
13. 03. 2014 09.37
+2
Bomo poslal račun Peterletu v Bruselj? To da ne govorijo slovensko se meni ne zdi nič sporno, so pač tujci, ki so delali tu. Sporno se mi zdi to, da so jih pobrisal.
tankopiš
26. 02. 2015 09.54
SDS_je_poden
13. 03. 2014 09.25
+2
Članek o Sloveniji: Tam živijo najlepše ženske, vendar nataliteta upada. Tam nezaposleni največ delajo. Tam živijo ljudje na najbolj plodni zemlji, ki pa je neobdelana. Tam vlaki še vedno vozijo počasi, po avtocestah pa se vozijo hitro in najdražje na svetu. Tam vsi igrajo košarko. Tam smučarji dosegajo svetovne športne dosežke. Tam je delo in rekreacija prioriteta. Tam vsi hitijo v službo, a vsi zamujajo. Tam osemurni delavnik traja deset ali več ur. Tam je zdravstvo brezplačno, zdravljenje pa morajo plačevati. Tam so svobodni novinarji, ki svobodno pišejo in poročajo po ukazih svojih šefov. Tam je svetovna kriza dobila državljanstvo. Tam so javna naročila skrivnost, državne skrivnosti pa javne. Tam še niso znani zmagovalci 2. svetovne vojne. Tam pišejo zgodovino nepismeni. Tam so najbogatejši tisti, ki nikoli niso delali. Tam je Slovenija ...
SDS_je_poden
13. 03. 2014 09.26
Če vam ta članek ne odpre oči, potem tej državi NI pomoči! To so napisali tuji mediji o lepi naši Sloveniji in sem smo jo pripeljali VSI, tako politika, kot pasivni državljani.
iGURT
13. 03. 2014 10.15
+1
tankopiš
26. 02. 2015 09.56
24ur,kako točno in po svoje selekcionirate komentarje.
odpisan2x
13. 03. 2014 09.22
+4
vprašanje ministerstvu za notranje zadeve-kako je lahko nekdo 20 let živel v tej državi brez dokumentov
odpisan2x
13. 03. 2014 09.52
a ste tok nesposobni,da tud odgovort nihče ne zna
blazter
13. 03. 2014 09.22
+3
Jaz bi tudi podal tožbo. Za slabo življenje ob poštenem in vestnem delu. Za uničenje slovenskih vrednot, neupoštevanje volje ljudstva, nesposobnost..... Znajo samo spletkarit, iskat okostnjake po omarah, da lahko ustanavljajo komisije in ,da nas mirno kradejo. Na koncu po vseh prerekanjih razpišejo referendum, pa naj ljudstvo odloči. Potem ga z zakonom speljejo mimo nas. Ne zanima jih kako živimo, kaj razmišljamo. Živijo v svojem svetu velepomembnih prisklednikov s podeželja evrope, zraslih v nekdanji skupni državi, z nepremišljenim odnosom do svoje samopodobe in ,do podobe pred ljudmi in svojimi otroki. To jih ne briga. Imajo denar. In na takšen način rešujejo vse. Z izbrisanimi v tem primeru, bankami v nekdanji državi, pri nas...... Potem pa s zadolževanjem pokrivajo dolgove.
SDS_je_poden
13. 03. 2014 09.09
+1
Za vse tiste, ki tulite kako zlobni so bili izbrisani.... izbrisali so tudi tiste otroke, katerih en starš je bil slovenec drugi pa ne. Ne samo to, tudi otroke, katerih starši so bili slovenci, otroci so se pa rodili v drugih državah bivše juge, pa ker jim je na rojstnem listu pisalo država rojstva BIH ali Srbija, so jih pri nas pač izbrisal. Otroci slovenskih staršev!!!! A vam je omejencem jasno, da je bil izbris NELEGALEN, NELEGITIMEN, ZLOČINSKI?!!!! Glavni zločinec pa sedi v Bruslju, se igra nekega demokrata in vleče velike denarje.
BioBenz
13. 03. 2014 09.30
+1
čaki...vseh pa tudi niso!! kakšen je bil ključ po katerem so brisali??
blazter
13. 03. 2014 09.37
+3
Nihče jih ne obsoja. Bili so žrtve trenutka. Ampak zaradi česa? Lastne neumnosti? Zavednega dejanja? Ali preprosto brezbrižnosti ob razmišljanju, da v državi kot je Slovenija to ni možno, to je pa ja država bogata s pametnimi in razgledanimi ljudmi, Švica v malem. Zakaj so čakali tako dolgo z urejanjem? To ne vemo, v Nemčiji bi si vse šli uredit takoj, pa še jezika bi se dobro naučili, pa nočem bit zloben, ni mi jasno, da če sosed / prijatelj dobi dokument o državljanstvu, kako ne greš vprašat ,kje je tvoj, kako ga ni? Tega ne razumem.
blazter
13. 03. 2014 09.37
+0
Brabus
13. 03. 2014 10.40
+0
ZA PRAVIČNO DRUŽBO imam prijatelja, je imel isti primer z otroci, kot ga navajaš, ampak je bil ZA Slovenijo in si je UREDIL papirje brez problemov. Zdej bodo pa prebrisani še plačani in nagrajeni. Kako so pa preživeli teh 20 let?
mac4_m
15. 03. 2014 01.04
-2
Morali so samo priti na občino in prijaviti bivališče, da država ve, da bivajo tu. In tega v pol leta niso bili sposobni narediti. Nakar so bili izbrisani iz registra, ker je pač država smatrala, da ne obstajajo, če ne odgovarjajo na uradno pošto. Izbrisani so bili zaradi lastne lenobe in nespoštovanja države. Vsak, ki si je želel urediti status je to lahko storil z enim obiskom na upravni enoti..
abigail
13. 03. 2014 08.28
+2
Srečala sem nekaj izbrisanih še v tistem času, ko so hodili okrog različnih uradov, stali pred okenci na Mačkovi, se skrivali pred dnevnimi in nočnimi kontrolami, ker so bili brez dokumentov. Na okencih pa so jih vedno znova zavrnili z izgovori, da spet nekaj manjka... Nerazumljive in absurdne situacije. Seveda se je kasneje našlo verjetno kar nekaj takšnih, ki so se na račun tistih, ki so resnično prestajali te grozljive krivice, okoristiti z odškodninami. Veliko tistih, ki so bili do nje opravičeni pa je vmes že celo pomrlo ali enostavno nimajo dovolj moči za borbo s sodišči in politiko. Nimajo volje in poguma za dokazovanje pred drugimi državljani, od katerih je večina do njih sovražno nastrojena, ker ne razumejo, ne poznajo situacij, ki jih niso sami preizkusili na lastni koži. Najbolj absurdno od vsega pa je to, da kar nekaj tistih, najbolj odgovornih politikov za situacijo takrat v Sloveniji, sedi danes na dobrih stolčkih v Bruslju, od koder se razsoja o krivicah in pravicah..., da o pozicijah v naši domovini sploh ne govorim.
cirenij
13. 03. 2014 08.41
-2
++++++Nekaj jih je že pomrlo, veliko jih pa še bo, ker se postopki vlečejo v nedogled. Saj je tudi pri raznih zavarovalniških poslih tako. Če oškodovanec umre, njegov partner npr. ne dobi nič izplačane odškodnine. Poznam primere. Sodišča pa tudi s svojimi razsodbami zavlačujejo za simpl zadeve do zadnjega. In nekaj let iskanja pravice ob plačilu sodnih taks in izvedencev ti načne živce . Nazadnje pa še vprašanje?
cirenij
13. 03. 2014 08.49
+0
Lupijo te pa še razni pravni zastopniki. Npr. podpišeš pogodbo za 10% izplačanega zneska, zaračunajo ti 10 ali celo 20%. Seveda podpišeš za nižji znesek. Ampak tem nikoli ne bodo dokazali dela na črno. Samo kaki čistilki, ki jo bodo dobili z metlo v roki.
blazter
13. 03. 2014 08.27
+8
Dobro ,da sem ves ta čas pridno polnil blagajno, da bo država imela za poplačilo vseh svojih neumnosti. In neumnežev. Ne vem točno, ampak, tudi če so živeli izbrisani ves ta čas tu, od česa so živeli? A so na črno delali? Prekupčevali? Kradli? V glavnem uradno v državno blagajno ,torej v skupno dobro niso prispevali. V tem času bi vsaj polovico zneska dali državi,prejetegas tožbo, pomnožimo z njihovim številom..... Pa smo tu. Tisti ,ki pošteno živimo, delamo, se borimo zase in za svoje otroke bomo sedaj plačevali grehe nesposobnih in požrešnih neumnežev. Zdaj naj še zaporniki tožijo in dobijo denar, ker so lačni spijo slabo in podobne neumnosti. Otroci pa lačni!
blazter
13. 03. 2014 08.44
izbris
13. 03. 2014 08.53
-2
Ste pomislili, da bi morali plačati tisti, ki so to zakrivili, to pa vemo kdo so!!
blazter
13. 03. 2014 09.00
abigail
13. 03. 2014 09.10
-2
Itak, da so delali na črno (na primer na vročih telefonih, pa razna dela po pogodbah na ime nekoga, ki je imel državljanstvo...), saj ni bilo druge možnosti za preživetje. Ne poznam pa nikogar, ki bi kradel. Blazter, hehe, ti pa drugič bolje pomisli, koga greš volit!
Jezus Kristus
13. 03. 2014 08.12
+1
Zelo "pametno" dejanje, gospod Peterle. In Slovenci vas za to še nagradimo z mestom evropskega poslanca ter lepo plačo. Butalci ...
abigail
13. 03. 2014 08.29
+2
izbris
13. 03. 2014 08.55
+1
Se strinjam s tabo Jezus, takemu narodu se reče ovce.
blokirani
13. 03. 2014 09.42
-1
Zakon pa je na koncu podpisal tovariš Milan Kučan.....
Razumnež
13. 03. 2014 07.45
+4
Napako so naredile vse vlade do zdaj, ker priseljencev brez dokumentov niso izgnale v njihovo domovino.
izbris
13. 03. 2014 08.58
-3
Napaka je v tem, da zaradi takega načina razmišljanaja kot imaš ti razumnež, je država tam kjer je :)
SDS_je_poden
13. 03. 2014 09.11
-3
Razumnež: Spet en, ki nima pojma kaj se je v resnici dogajalo. Pojdi raje na SDS TV malo prat glavo, s stvarmi ki jih pa ne razumeš se pa ne ukvarjaj.
iGURT
13. 03. 2014 00.08
-1
Ustavno sodišče je že februarja 1999 in še enkrat aprila 2003 jasno povedalo da je izbris neustaven, nezakonit.
ebiga
13. 03. 2014 00.17
+5
V tej gnili državi nihče resno ne jemlje institucij, še najmanj politiki. Več teže ima belo sodišče v sestavi eva black,, ex miličar, brezveznik in obsojeni goljuf.
iGURT
13. 03. 2014 00.21
+5
SDS je še kasneje po izbrisu zavestno kršila ustavo z nekimi neustavnimi zakoni in spremembami. Zavestno in namerno, bili so opozorjeni a so oni v teh dejanjih vstrajali. EU ni nasedla floskulam in zavajanju, in to je zdaj tudi jasno in glasno povedala.
ebiga
13. 03. 2014 00.33
+1
SdS so hoteli po odcepitvi narediti nekaj podobnega, kot trenutna ukrajinska oblast............povozit vse, ki jim niso po godu. Dobro se spomnim grimsivih pravljic, zdaj pa ima največ za povedat, kdo je kriv za izbris.
cirenij
13. 03. 2014 07.46
Nimam nič proti enim in drugim. Ampak v glavnem nekoč najbolj zavedni komunisti delajo zbrko. Npr. koliko vroče krvi je bilo okrog ZUJF-a. Talali so naknadno samo svojim, dokler US ni odločilo. Poznam enega, bolnik, nekoč vojaški uslužbenec v invalidski penziji, z raznoraznimi zvezami.........tudi nek kriminalist je bil neprestano v navezi ,naj bi mu nekateri pričali, da je bil "osamosvojitelj" - pod kovtrom. In je dobil takoj izplačno razliko. Ostali bodo dobili z majskimi penzijami Če? Danes brez sestričen, primernih sorodnikov in znancev ne dosežeš nič. In vedno več je takihrevežev.