Zanimivosti

Ljubljana / Bratislava, 25. 08. 2018 10.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min

Bratislava FOTO: Anda Arko
Če so me tujci kdaj ogovorili z "Aha, Slovenija, to je zraven Češke, blizu Rusije, kajne?", sem vihala nos in odvrnila kar malce vzvišeno: "Ne, tisto je Slovaška, Slovenija je zraven Avstrije in Italije!" Misleč, da bom z navedbo bolj "eminentnih" sosed dvignila ugled naše države in svojega izvora. Dokler nisem pred nekaj leti po službeni dolžnosti za nekaj ur obiskala Bratislave in po sestanku pristala na večerji ob Donavi. Mesto me je preprosto očaralo in takoj pristalo na mojem popotniškem seznamu za kasnejši obisk v dvoje. Letos avgusta sva s partnerjem končno našla prost vikend, da sva ga lahko "odkljukala". Kaj si o primerjavi Slovenije s Slovaško mislim sedaj? Berite dalje in presodite sami.

Takrat, ko gredo vsi na morje

Najboljši čas za obisk Bratislave je med majem in septembrom. Če želite ob večernih urah posedati ob Donavi brez skrbi, da vas bo zeblo, pa raje izberite kak vikend v avgustu. Takrat, ko gredo vsi na morje, je najlepše iti v obratno smer. Mesto ni ravno na seznamu top turističnih destinacij, zato ni skrbi, da bi naleteli na gnečo, ki jo je pričakovati v kakšni bolj "obljudeni" evropski prestolnici.

Za skok v Bratislavo sva se odločila praktično čez noč, kar z vidika načrtovanja res ni poseben dosežek. Vse, kar potrebuješ, je avto, nekaj lahkih oblačil (vremenska napoved je bila odlična) in osebno izkaznico. Hotel sva rezervirala kar na poti. Za razliko od Ljubljane, kjer poleti težko najdeš prosto sobo za spodoben denar, je v Bratislavi izbira res pestra in ugodna.

Bratislava FOTO: Anda Arko

Dobre štiri ure vožnje in dve vinjeti

Slovaška prestolnica je od Ljubljane oddaljena okoli 450 kilometrov, kar pomeni dobre štiti ure vožnje. Najhitrejša pot vodi skozi Avstrijo, za kar boste potrebovali vinjeto. Za 10-dnevno boste odšteli 10 evrov (najbolje, da si jo priskrbite že v Sloveniji), enako vas bo stala tudi slovaška, ki jo lahko kupite na turističnem uradu, tik za avstrijsko-slovaško mejo. Ko me je referent vprašal za registrsko številko, so njegove besede zvenele tako domače, da sva se vse zmenila kar vsak v svojem jeziku. Simpatična izkušnja, ki sem jo večkrat ponovila tudi kasneje v Bratislavi – nekako nenaravno se mi je zdelo, da bi se s Slovaki pogovarjala izključno v angleščini.

Prijetna vožnja s tramvajem

Bratislavo je najlažje in najceneje raziskovati kar peš. Večina glavnih znamenitosti se nahaja v starem mestnem jedru ali v njegovi neposredni bližini. Tako kot za vsako prestolnico, tudi tu velja, da so cene namestitev nižje izven strogega centra. Priporočljivo pa je, da pri rezervaciji sobe preverite, ali so v bližini postaje javnega prometa. Priznam, da sva imela tu precejšnjo srečo, saj sva po naključju izbrala hotel z eno najboljših povezav in s pomočjo nasvetov prijazne receptorke že čez 10 minut samozavestno sedla v rdečo "puščico". Vožnja s tramvajem po Bratislavi je resnično dobrodošla, prijetna, tiha in okolju prijazna izkušnja. Vozovnice kupiš v kiosku na vsaki postaji, na voljo pa so za različne časovne intervale. Najcenejša se začne pri 70 centih, za tedensko pa boste odšteli nekaj manj kot 12 evrov.

Bratislava FOTO: Anda Arko

Čudovito staro mestno jedro ponuja tudi 'mokro osvežitev'

Roko na srce, vožnja do centra iz najine smeri, razen nekaterih svetlih arhitekturnih izjem, ni bila ravno turistični presežek. Veliki dolgočasni bloki in stavbe iz časov socializma, brez omembe vrednih zelenih površin ali parkov, so v meni zbujale rahlo negotovost, ali si nisem, pod vtisom dobre večerje in še boljšega vina, takrat pred leti Bratislave predstavljala malce preveč romantično. A ko sva izstopila na zadnji postaji prometnega obroča, ki vodi do starega mestnega jedra, so se moji dvomi hitro razblinili. Ozke ulice, ki vodijo do mestnih trgov, se hitro zapolnijo z butiki, restavracijami in bari, vmes pa je polno domiselnih turističnih atrakcij. Med raziskovanjem slej ko prej naletiš na enega izmed bronastih kipov, ki so priljubljene točke za fotografiranje: tako na tleh srečaš Čumila – delavca, ki kuka iz kanalizacijskega jaška, medtem ko dekleta še raje pozirajo ob "lepem Naciju" Ignaca Lamarja, ki je slovel po tem, da je pred vsako mladenko spoštljivo privzdignil klobuk in ji rekel "lepa, lepa". V poletni vročini je dobrodošla atrakcija tudi mokra osvežitev – skoraj ga ni turista, ki se ne bi sprehodil skozi vodno meglico, ki prši izpod jeklenih obročev na različnih koncih mesta.

Bratislava FOTO: Anda Arko

Med najlepšimi arhitekturnimi znamenitostmi v Bratislavi so vsekakor Mihaelova vrata z 51 metrov visokim belim stolpom, v katerem je muzej orožja in mestnega obzidja. Vrata vodijo v živahno Michalsko ulico, kjer je poleg številnih barov in restavracij tudi najožja hiša v Evropi – njena sprednja stran je "široka" le 130 centimetrov, v njenem pritličju pa danes kraljuje nihče drug kot prodajalna kebaba. Sicer pa so ulice in trgi sami po sebi tako slikoviti, da zemljevida praktično ne potrebuješ.

Poletne počitnice si večina še vedno predstavlja kot ležanje na plaži, marsikdo pa zaradi vročine, gneče in zasoljenih cen pri naših južnih sosedih že razmišlja o alternativah za prihodnja leta. Podaljšan vikend lahko zaključite z obiskom znamenitega gradu Devin, ki leži na vzpetini nad sotočjem Donave in Morave, nedaleč od njega pa je tudi bratislavski živalski vrt. Ljubitelji narave in pohodništva pa lahko počitnice v Bratislavi združite s čudovitimi Visokimi Tatrami, ki slovijo po številnih planinskih poteh in idiličnih gorskih jezercih. Ob vračanju domov se lahko ustavite še na Dunaju, ki je od slovaške prestolnice oddaljen slabo uro vožnje. Namig za podaljšan vikend ali počitnice
Na vsakem koraku je kakšna lepa cerkev, vodnjak, galerija ali muzej, vreden ogleda. Očem oziroma koraku še najbolj odmaknjena je Cerkev Svete Elizabete – zaradi svoje kičaste barve in okrasja imenovana kar Modra cerkev – ki bi jo, če nama receptor v hotelu tega ne bi namignil, verjetno res spregledala.

Tudi ljubitelji dobre kave pridejo na svoj račun

Za ležeren sprehod po starem mestnem jedru je sicer dovolj eno popoldne, vendar bi bil greh, da si v njem ne bi privoščili vsaj kosila ali večerje. Še raje pa kar obojega. Cene hrane in pijače niso pretirane, restavracije in bari pa resnično ponujajo vse, kar ti srce poželi. Kot ljubiteljica dobre kave sem bila navdušena nad lokalom v Michalski ulici, ki ponuja kavo z vsega sveta, ambient v lokalu pa je tako prijeten (na stranišču imajo celo milo s pilingom za roke), da ti za kofeinsko razvado ni škoda plačati malce več kot v kakšni stranski ulici. Za kosilo sicer velja poskusiti kakšno tradicionalno slovaško jed, kot so golaž ali cmoki, poplaknjeni s slastnim "lokalnim" pivom (če sem iskrena, so najboljša tista iz Češke), medtem ko zvečer prija kaj bolj lahkega – italijanskih, vegetarijanskih in kitajskih restavracij je v Bratislavi malo morje in vse, ki sva jih preizkusila, so bile vrhunske.

Od višine se zvrti

Z ogledom centra pa obisk Bratislave nikakor še ni zaključen. Le streljaj od njega je namreč Bratislavski grad, ki se vzpenja na gričku s pogledom na Donavo, katedralo Svetega Martina in staro mestno jedro. Za sprehod do gradu in njegovo okolico sva porabila slabo urico, žal pa v notranjost nisva uspela priti, saj sva imela s seboj kužka, katerim je vstop prepovedan. Vsekakor je grad vredno obiskati tudi zaradi njegove razgledne ploščadi, za katero vam ni treba plačati vstopnine.

Če želite Bratislavo videti s še višje točke, je najlepša, najmanj stresna in celo brezplačna možnost obisk spomenika padlim v drugi svetovni vojni, ki stoji na griču Slavin. Omenjena vzpetina je tudi zaključek Karpatov, na kar so Slovaki zelo ponosni. Razgled na Bratislavo s Slavina sicer mestoma zastirajo visoka drevesa, a je ploščad, na koncu katere se vzpenja visok stolp s kipom na vrhu, ravno toliko umaknjena od mestnega vrveža, da se jo splača obiskati in si oddahniti v njeni spokojni tišini. Drugi dve plačljivi možnosti z verjetno lepšim razgledom (zaradi kužka se o tem nisva uspela prepričati), sta bratislavski TV stolp in pa "UFO" stolp v obliki letečega krožnika, ki se dviga na drugi strani Novega mosta čez Donavo. Oba stolpa imata na vrhu dobro obiskani restavraciji, zato se pravočasno pozanimajte o rezervacijah.

Romantična promenada ob Donavi

Za konec sem pustila meni najljubši del Bratislave, v katerega sem se zaljubila že ob prvem obisku. Vzhodno od Starega mosta se ob reki Donavi razprostira zeleno nabrežje, ki je kot nalašč za romantične sprehode ter ležerno posedanje po travi ali na za to urejenih površinah. Mondeni lokali se zvečer prelevijo v živahno promenado, ki vodi do priljubljenega nakupovalnega centra Eurovea. Ko sem že pri nakupovanju, brez katerega v Bratislavi verjetno ne bo šlo, naj omenim še Central, ki je bil tudi najina izhodiščna raziskovalna točka. Nad njim se namreč dviga hotel Lindner, ki zaradi svoje visoke lege ponuja čudovit razgled na mesto. Lokacija, nakupovalni center in razgled obenem – včasih mora imeti človek tudi malce sreče, mar ne?

O avtorici: Anda Arko je popotnica, katere dogodivščine lahko spremljate na njenem blogu www.travelwithanda.com

• MERCATOR zivalice
  • BRUNO
  • LIZA

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zemljan10
25. 08. 2018 18.01
Bratislava.Najbolj brezvezno mesto,kjer sem bil.Pa sem bil že marsikje. Center,tisti dve ulici levo in ena desno je čist. Kakor pa si prestopil na drugo stran ceste pa svinjarija,od plastenk do papirjev in kaj vem kaj še.V tistem gradu na fotografiji je kao muzej.Noter pa vidiš hokejske drese od Slovaške reprezentance.Za kozlat.Tistemu,ki hvali Bratislavo,bi toplo priporočal idi še kam drugam. Vseeno kam.Ker je tam lepše.
25. 08. 2018 18.06
Točno tako. A Bratislavo hvalijo le tej kateri še tam niso bili.
25. 08. 2018 17.59
Če že potujete tam gor potem raje pejte v Prago. Ne bo vam žal.
25. 08. 2018 17.57
Komaj v Bratislavi sem videl, da je Zoki res odličen župan.
sredin?ar
25. 08. 2018 17.32
Mi smo bli po pufih v Bratislavi. Pri 40€ se začne veselica. Za 200 evrakov si se dobro najahal.
Viejo cabron
25. 08. 2018 17.41
25. 08. 2018 17.55
25. 08. 2018 17.26
Na tem UFO stolpu sem bil. Vstopnina 5 eur, not vse smrdi kot v kadilskem vagonu da človeka mine da bi kaj popil.
AmerikanischeFreund
25. 08. 2018 17.08
Bratislava ni nič posebnega, meni osebno grše mesto kot Ljubljana...
25. 08. 2018 17.27
Točno tako. Pa ne samo to, ljudje totalno neprijazni na ulici. Tudi v hotelu in restavracijah.
Viejo cabron
25. 08. 2018 17.43
Tu ne gre za grše ali lepše mesto ampak za to kako se počutiš. V Ljubljani za nas 50+ zvečer ni zabave v Bratislavi pa ohohoho.
25. 08. 2018 17.56
Uporabnik757196
25. 08. 2018 16.38
Bila, se mi je zelo dopadla! Vsec mi je ker ni prevelika, lepo urejena, tak domac obcutek kot pri Ljubljani recimo.
Uporabnik757196
25. 08. 2018 16.36
Bila, se mi je zelo dopadla!
Krainerland
25. 08. 2018 16.31
Avstrija cela spedenana, čim pa meja pa k da prideš v drug svet, podobno kot če greš iz SLO na Hrvaško!!
Scipion
25. 08. 2018 13.56
+12
Kot zanimivost Slovenci in Slovaki smo bili zelo dolgo nazaj eno in isto pleme. Huni Madžari so naredili ta klin med nami, ampak je še kar dosti podobnosti. Btw. Nekdo ki nezna srbohrvaško se bo skoraj bolje zemnil s Slovakom kot Hrvatom
25. 08. 2018 13.12
-17
Bil v Bratislavi in ne grem več.
25. 08. 2018 13.55
Tudi Ljubljana ima vse to in še več. Bratislava je grdo mesto neprijaznih ljudi.
murinar
25. 08. 2018 16.10
Dohtar-SLO
25. 08. 2018 16.20
Fročo - pri tebi je glavni problem, da si nepismen in izgleda tudi nerazgledan!