Režijo filma Maria podpisuje čilski režiser Pablo Larrain. Kot je po pisanju francoske tiskovne agencije na novinarski konferenci pred premiero filma povedala Angelina Jolie, jo je bilo strah, da se ne bo mogla vživeti v legendo Marie Callas ter da bo razočarala oboževalce pevke in ljubitelje opere. "Res mi je postala blizu, zato sem čutila, da tej ženski ne želim narediti krivice," je dodala.
Izrazila je upanje, da bo počastila zapuščino dive, ki je umrla skoraj sama leta 1977, stara 53 let, po vrtoglavem življenju in karieri, ki pa ju je ne glede na vse zaznamovala velika žalost. "Žalostno je, želim si, da bi bila danes tukaj, da bi videla koliko ljubezni imajo ljudje do njenega življenje," je povedala Angelina Jolie, kateri je veliko skrbi pri snemanju filma povzročilo petje."Vsi tukaj vedo, da sem bila strašno živčna. Skoraj sedem mesecev sem porabila za trening," je med drugim dejala zvezdnica.
Maria je po filmih Spencer o princesi Diani iz leta 2021 in Jackie o Jacqueline Kennedy iz leta 2016 zadnji v Larrainovi trilogiji filmov o ikoničnih ženskah. Kot je povedal režiser, je lahko Marie Callas "odigrala le zvezda, ki je večja od nje same". "Filma ne bi bilo brez Angeline," je dodal. Jolie je še dodala, da je pred snemanjem skoraj sedem mesecev vadila operno petje.
Premiero je v Benetkah doživel tudi dokumentarni film Riefenstahl režiserja Andresa Veiela, ki po pisanju nemške tiskovne agencije na pretresljiv način prikazuje, kako je nekdanja nacistična propagandna režiserka Leni Riefenstahl olepšala svojo zgodbo.
Film, ki ga je producirala Sandra Maischberger, odnos Riefenstahl do nacističnega režima prikaže na podlagi njene zapuščine. Veiel in Maischberger sta bila prva, ki sta imela do zapuščine dostop. Filmska ekipa je po pisanju dpa ustvarila srhljivo podobo ženske, katere prednostna naloga je bila uprizoriti samo sebe in ki je lagala in vztrajala pri perspektivah, ki so bile že zdavnaj zgodovinsko ovržene. "Bila je velika manipulatorka – in bila je igralka," je v Benetkah povedala Maischberger.
Riefenstahl (1902-2003) je za Hitlerja posnela filme, kot sta Triumf volje o shodu stranke NSDAP leta 1934 v Nürnbergu in Olimpija o olimpijskih igrah v Berlinu v času nacizma. Za slednjega je leta 1938 prejela nagrado na beneškem filmskem festivalu. V filmu Riefenstahl je več prizorov, ki kažejo, da režiserka verjetno nikoli ni obžalovala svojega dela za nacistični režim. Po drugi svetovni vojni je sicer obveljala za privrženko nacizma, a je sama večkrat poudarila, da je bila apolitična.
A raziskovanje zapuščine je pokazalo drugačno sliko, je povedal Veiel. V intervjuju za Daily Express iz leta 1934 je Riefenstahl priznala, da je leta 1932 prebrala Hitlerjevo knjigo Moj boj in da je že po branju prvih nekaj strani postala navdušena nacionalsocialistka. V film je režiser vključil odlomke iz intervjujev ter zasebne fotografije, posnetke zasebnih telefonskih pogovorov in citate iz osebnih zapiskov.
Na odprtju festivala v sredo so ameriški igralki Sigourney Weaver izročili zlatega leva za življenjsko delo. Igralka se je po pisanju dpa zahvalila svoji družini in igralskim kolegom. "Na letalu bo poleg mene sedel moj lev," je dejala in dodala: "V gondoli bo sedel poleg mene, moj mož pa se bo moral navaditi, da bo ležal z nama v postelji."
Zahvalni govor je pripadel francoski igralki Camille Cottin, v njem pa je izpostavila pionirsko delo, ki ga je Weaver opravila z večplastnimi ženskimi vlogami, ki se izogibajo klišejem. Festival je sicer odprla premiera nadaljevanja filma Beetlejuice režiserja Tima Burtona. Film z naslovom Beetlejuice Beetlejuice so prikazali izven tekmovalnega programa. V glavnem tekmovalnem programu se za zlatega leva poteguje 21 filmov. Festival se bo sklenil 7. septembra.
KOMENTARJI (7)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.