Glasba

Temna plat globalizacije: ko država za ceno uspeha žrtvuje mlade

Pjongjang, 26. 01. 2019 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 11 min
Avtor
Adisa Burzić
Komentarji
52

Globalizacija je pripeljala do velikega preobrata v glasbeni industriji. Pozornost je pritegnil tako imenovani K-pop, ki je 'povozil' celotno ameriško glasbeno industrijo in se zavihtel na vrh glasbenih lestvic. Kako in za kakšno ceno je uspel doseči tolikšen uspeh?

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Fenomen K-pop
    01:36
    Iz 24UR: Fenomen K-pop
  • Iz 24UR: Jezik ni ovira
    02:56
    Iz 24UR: Jezik ni ovira

Kaj imata skupnega globalizacija in K-pop? Marsikdo za slednjega morda še ni slišal, zato je toliko bolj presenetljivo dejstvo, da prav K-pop v zadnjem času 'osvaja svet'. Primer: Južnokorejska pop glasbena skupina BTS je na ameriški glasbeni lestvici Billboard izpodrinila vse ostale, svetovno znane glasbene izvajalce, ter se zavihtela na sam vrh. A za kakšno ceno? Zgodba o uspehu namreč skriva tudi temno plat, tisto, o kateri le malokdo govori. A pojdimo po vrsti.

Dekliška glasbena K-pop skupina Girl Pink
Dekliška glasbena K-pop skupina Girl Pink FOTO: Profimedia

K-pop: kaj predstavlja in zakaj je navdušil?

K-pop predstavlja kratico za 'korean pop' oziroma korejsko pop glasbo, ki, kot pove že samo ime, vključuje veliko stilov južnokorejske glasbe – ti pa zajemajo tudi sodobne ritme, ritme elektropopa, hip-hopa, rapa in bluesa.

Zdaj se boste morda vprašali: Zakaj je korejska glasba nekaj posebnega, če je prevzela večino tehnik iz 'zahodne' glasbene industrije? Odgovor med drugim tiči v dejstvu, da pri K-popu ne gre zgolj za glasbo: K-pop je subkultura, ki je zaradi številnih razlogov, ki jih bomo razložili nekoliko kasneje, postala izjemno priljubljena med mladimi po vsem svetu. Zahvaljujoč internetu in dostopu do digitalnih vsebin je dosegla neverjetno široko mrežo občinstva – zahvale pa gre pripisati tudi skupini gorečih privržencev, ki so prav internet in spletne platforme uporabili za širjenje glasbe, fotografij, krajših motivacijskih sporočil in zabavnih sličic, prek katerih so K-pop kulturo združili s problematiko, ki pesti mlade po vsem svetu in se jim tako približali na skrajno osebni ravni.

Bolj kot karkoli drugega gre za svojevrsten psihološki fenomen. Če pogledamo širšo sliko: K-pop pravzaprav ni ustvaril pomembnejših novitet v svetu glasbe in ob branju mnenj, ki so jih mladi (tudi slovenski najstniki) izrazili na različnih spletnih forumih, so se v K-pop 'zaljubili', z njim 'postali obsedeni', nekateri so zapisali celo, da jim ta 'uničuje življenje', ker trpijo ob dejstvu, da so njihovi idoli tako daleč stran, lahko hitro ugotovimo, da niso zgolj vokalne sposobnosti in instrumentalna spremljava tisto, kar je prevesilo tehtnico v njihov prid.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Razlogi, ki so jih mladi na enem od slovenskih spletnih forumov navedli kot bistvene, da so postali tako privrženi tovrstni subkulturi, so: ''Njihovi videoposnetki so super,'' ''pevci/raperji so zelo lepi,'' ''njihovi izjemni glasovi,'' ''najboljši raperji na svetu,'' ''v večini primerov se med seboj super razumejo,'' ''najboljše osebnosti,'' ''povezava med K-pop ikonami in njihovimi privrženci je tako močna, da se počutimo, kot da so naša družina,'' ''do uspeha so prišli po trnovi poti: najprej so morali petje in nastopanje vaditi več let, ob tem so jih agencije nadzorovale tako, da so jim dovolili uživati le določene količine hrane, jim določili potrebne ure spanja, treningov ... vse to pa je bilo pospremljeno z minimalnim zaslužkom. To so prestali le najboljši, zato si zaslužijo, da jih spoštujemo,'' ''imajo veliko resničnostnih šovov, v katerih se svojim oboževalcem predstavijo na bolj osebni ravni, objavljajo pa tudi prenose v živo, ki so ponavadi zelo zabavni in smešni.''

Na podlagi zgoraj naštetih razlogov lahko pod črto zaključimo: K-pop kultura se je v srca mladih prebila, ker se je z njimi poistovetila, s svojimi nastopi in videzom so postali simbol 'lepote', ki jih iz podobnega razloga, kot sicer popolnoma drugačna skupina občinstva spremlja slavne 'Kardashianke', spremljajo zato, ker jih občudujejo in jim želijo biti čim bolj podobni. Vidimo, da so mladi prepoznali in se poistovetili s subkulturo, ki je zabavna, smešna, a je vseeno za svoj uspeh trdo delala in pridno vadila in jim nič ni bilo položeno v zibelko – zaradi tega pa so si zaslužili tudi njihovo spoštovanje. Prepoznamo lahko občudovanje prijateljstva, ki je prisotno med člani korejskih glasbenih pop skupin ter željo po pripadnosti: '' ... se počutimo, kot da so naša družina.''

Najverjetneje ni treba posebej poudarjati, da so mladi, sploh v zadnjem desetletju oziroma dveh, generacija x, če ne celo y – generacija 'upornikov' zoper obstoječi sistem in avtoriteto: tako doma kot v šoli. In če že pride do tega, da gojijo spoštovanje do nekoga, je to predvsem zato, ker v njem prepoznajo sledi tistega, s čimer se želijo poistovetiti, tistega, k čemur stremijo tudi sami in nekoga, ki mu lahko zaupajo. Iščejo vzornike, idole, ki jih bodo na nek način usmerjali in po katerih se bodo lahko zgledovali. Ob tovrstnih potrebah in željah pa v večini primerov pozornost usmerijo na lepe in uspešne 'zvezdniške ikone', ki so postale prepoznavne in uspešne s pomočjo trdega dela. Le malokateri mladostnik se ob tem poglobi v vpliv države, gospodarstva in politike na razvoj določene kulture in v ceno slave, ki jo morajo njihovi 'idoli' plačati, potem ko ugasnejo vse kamere in soji žarometov. Najverjetneje se marsikateri 'oboževalec' K-popa niti ne zaveda dejstva, da njihova priljubljena glasbena zvrst in ostali elementi korejske pop kulture (ki nosijo krovno ime Hallyu oziroma 'korejski val') pravzaprav izvirajo iz gospodarstva in ne s področja kulture.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Temna plat globalizacije in kaj se zgodi, ko luči ugasnejo?

Ko govorimo o pop kulturi, ki prihaja iz Južne Koreje, moramo v tej točki najprej nameniti nekaj besed korejski zgodbi o uspehu. Pred več kot šestim desetletji je bilo južnokorejsko gospodarstvo na samem dnu: ko se je leta 1953 končala vojna s sosednjo Severno Korejo, je v državi nastopil 'razpad sistema' – uničena je bila več kot polovica industrijskih obratov, kar 75 odstotkov železniške infrastrukture pa je bilo sesute.

Kako se je torej država, ki je manj kot desetletje po končani vojni delavcem s slabšo izobrazbo na leto izplačala komaj 70 evrov (kar je bilo celo slabše od delavca s podobno stopnjo izobrazbe v afriški Gani), zavihtela na sam vrh izvoznega sektorja in postala država, ki proizvede in izvozi toliko avtomobilov, elektronike in pametnih avtomobilov, da je vsaj en korejski produkt prisoten v domu slehernega prebivalca zahodnega sveta? Kako je iz države, ki je bila v zatonu, postala ena najrazvitejših držav na svetu?

Južna Koreja, kot jo poznamo danes, je zrasla na plečih velikih družinskih konglomeratov, imenovanih chaebol (ti so nastali na podoben način kot japonski konglomerati zaibatsu). Chaebol oziroma v originalni, korejski različici jaebeol je beseda, ki označuje premoženje oziroma lastnino (jae) in združbo oziroma klan (beol). Če poenostavimo, gre za 'premožne klane' in v tovrstni ureditvi še vedno velja tradicionalna kultura 'osebnega žrtvovanja' ter zvestobe delodajalcu. Korejski delavci so po številu ur, ki jih preživijo v službi, na vrhu svetovne lestvice, a so že zdavnaj prerasli vlogo cenene delovne sile. To jim je uspelo tudi s pomočjo velikih vložkov v izobraževalni sistem, s čimer so postali deležni boljše izobrazbe in širšega strokovnega znanja.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Po azijski krizi leta 1997 so Korejci spoznali, da gospodarska moč industrijskih velikanov, kot so Kia, Hyundai, LG in Samsung, enostavno ne zadostuje več, zato so naredili strateški premik na razvoj trga informacijskih tehnologij in na razvoj kulture ter vseh podpanog, ki sodijo zraven. Posvetili so se razvoju videoiger, glasbe ter ustvarjanju filmov in serij iz lastne produkcije. Ko je država za vsa zagonska podjetja vpeljala davčne ugodnosti in subvencije, je nastopilo obdobje razcveta na področju videoiger, ki še danes prinašajo skoraj desetkrat višje prihodke od pop glasbe. Največji in najbolj strastni ljubitelji videoiger na svetu so namreč v večini primerov premožni ljudje in zvezdniki. Južna Koreja je leta 2005 ustanovila skoraj milijardo evrov vreden investicijski sklad v pop kulturo, s čimer je na pomoč priskočila tudi glasbenim, filmskim in televizijskim zvezdnikom. Visok vložek je v korejskem primeru obrodil bogate sadove: leta 2015 je namreč korejski izvoz izdelkov s področja kulture presegel zaslužek petih milijard evrov. Svetovna populacija je počasi, a vztrajno postajala zasvojena s posameznimi področji korejske kulture – to se je pokazalo na področju glasbe, ki je v hipu obnorela najprej Američane, nato pa so trendu K-popa sledile tudi preostale svetovne kulture. Spomnimo se leta 2012, ko smo lahko prek vseh radijskih in televizijskih glasbenih programov, med katerimi je tudi najuspešnejši konglomerat MTV, poslušali skladbo Gangnam Style, ki jo je prepeval korejski izvajalec PSY. Najbolj zanimivo je dejstvo, da v tistem času praktično nihče ni poznal pomena besedila skladbe, a je ta kljub vsemu postala izjemno priljubljena. O tovrstnem fenomenu bo več govora nekoliko kasneje, ko se bomo vrnili h glasbeni skupini BTS.

Korejci od leta 2010 beležijo vztrajno rast izvoza korejske kulture, ki vsako leto zraste za povprečno 13,4 odstotka. Celotna industrija korejske pop kulture je danes po nekaterih ocenah že presegla 100 milijard evrov, čedalje pomembnejšo vlogo pa igrajo K-pop fenomeni, ki tvorijo več milijard vredno glasbeno industrijo.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Naraščajoč uspeh in priljubljenost korejskih glasbenih skupin sta prebudila željo pri marsikaterem južnokorejskem najstniku, da bi se preizkusil v glasbenih vodah. A postati K-pop zvezda se sliši lažje, kot v resnici je: cena slave se namreč v večini primerov spremeni v nočno moro. Založniške hiše, ki prepoznajo talentirane glasbenike, te že v rosnih letih vzamejo pod svojo taktirko in jih v strogem režimu učijo petja, plesa ter javnega nastopanja, ob vsem tem pa nimajo pravice do prostega časa in svobodnega gibanja – vse je namreč namenjeno uram trdega treninga in počitka. A to še ni vse. Mladi zvezdniki morajo na vsakem koraku ohranjati podobo 'nedolžnosti' in obenem 'razpoložljivosti' za nasprotni spol. Nekatere založniške hiše od svojih varovancev zahtevajo celo, da se vzdržijo partnerskih odnosov do skoraj 30. leta in tu se marsikdo zlomi. Za podobo popolnih glasbenih ikon in naučeno nasmejanih zvezdnikov se pogosto skrivajo nesrečni mladostniki, ki so večkrat tarče obtožb spolnih zlorab in posilstev – vse obtožbe pa v večini primerov skrivnostno izginejo.

Ker je država investirala v napredek lastne kulture, pričakuje od svojih podmladkov popolnost in produktivnost na ravni 'gospodarske mašinerije'. Medijske in založniške hiše zato počnejo vse, kar je v njihovi moči, da bi svetu ponudile 'fantazijsko zgodbo'. Marsikateri zvezdnik mora pred vstopom v sfero korejske pop glasbene scene kljub izjemnim vokalnim sposobnostim oditi pod nož. Videz namreč v K-popu ni nič manj pomemben od vokala. 'Popoln' videz zvezdnikov pa je sprožil čedalje večje število lepotnih operacij – po nekaterih podatkih naj bi kar 14 od 1000 prebivalcev obiskalo lepotnega kirurga, kar Južno Korejo uvršča v sam vrh števila opravljenih lepotnih operacij.

Dekleta iz južnokorejske glasbene skupine Momoland
Dekleta iz južnokorejske glasbene skupine Momoland FOTO: Profimedia

Če se je faza boja za hegemonijo oziroma prevlado znotraj globaliziranega sveta začela v začetku dvajsetega stoletja in so v tem boju v drugi polovici omenjenega stoletja vodilno mesto zavzele Združene države Amerike, velja izpostaviti, da jih je korejska pop kultura, vsaj na področju glasbe in predvsem z uspehom skupine BTS, s tega položaja uspela (vsaj začasno) izpodriniti. Empirično gledano, globalizacija pomeni združevanje različnih oblik življenja: prihaja do združevanja svetovnih kultur in dvigovanja zavesti o svetu kot celoti. Globalizacija v teoriji in načeloma tudi v praksi svet določa kot homogeno celoto. Vprašanja, kot sta, kaj pomeni živeti in kako mora biti življenje urejeno, tako sodijo na področje globalnega razmišljanja. Ker se globalno razmišljanje porodi med raznolikimi posamezniki in družbenimi skupinami, ki imajo popolnoma različne poglede na vrednote in družbene ureditve, pride do kopice različnih mnenj in odgovorov. Prav soočenje različnih pogledov na popolnoma enako vprašanje pa privede do primerjalne interakcije različnih oblik življenja.

Čeprav globalizacija ne proizvaja ene kulture, v kateri bi vsi delili enaka stališča in vrednote, pa ponuja en sam prostor, znotraj katerega vsi akterji dosegajo svoje cilje prek izločanja tistega, kar je nekonkurenčno. Vse značilnosti neke svetovne kulture so po nekaterih mnenjih stvar neprestanega razvijanja in spreminjanja, najpogostejši mehanizem pa je v tem primeru kulturni konflikt.

Zakaj je pop skupina BTS tako posebna in kako ji je uspelo premagati ameriško glasbeno 'mašinerijo' ter premostiti kulturno vrzel?

Južnokorejska fantovska skupina BTS, znana tudi pod imenom Bangtan Boys, se je pred kratkim zapisala v zgodovino, saj se je kot prva skupina žanra K-pop povzpela na prvo mesto ameriške letvice Billboard (lestvica Billboardovih 200 vsak teden razvršča najbolj priljubljene albume v ZDA). Najbolj presenetljivo je dejstvo, da fantje pojejo večinoma v korejščini, kar pomeni, da se je na vrhu priznane lestvice prvič po letu 2006, ko so na njej kraljevali Il Divo, znašel tujejezični album.

Sedemčlanska skupina BTS
Sedemčlanska skupina BTS FOTO: Profimedia

BTS so se na glasbeno sceno prebili leta 2013, od takrat pa svet osvojili s pesmimi, ki združujejo sodobni pop, R&B in hip-hop. Kot druge K-pop skupine so znani po dinamičnih nastopih, zapletenih koreografijah in androginem videzu. Fantje so stari od 22 do 27 let.

Njihov uspeh je prepoznal tudi južnokorejski predsednik Moon Jae In, ki je na družbenih omrežjih ponosno zapisal voščilo: "Pesmi, ples, sanje in navdušenje BTS … so dali energijo in moč mladim po vsem svetu." Nadaljeval je z besedami: ''V jedru njihovega osupljivega plesanja in petja je iskrenost. Ta magična moč obžalovanje spreminja v upanje in razlike v podobnosti. Njihove melodije so presegle državne meje, jezike, kulture in ustanove. Hvala, da s čudovitimi nastopi širite veselje po Koreji in svetu!"

Francoska tiskovna agencija je poročala, da naj bi ena od opravljenih raziskav dokazovala, da je bila omenjena glasbena skupina v preteklem letu največkrat omenjena tema na Twitterju. Omenili naj bi jo celo dvakrat pogosteje kot Donalda Trumpa in Justina Bieberja skupaj.

Vse, kar vemo o fantovski glasbeni skupini BTS, se postavlja po robu do sedaj prevladujočim kulturnim razmeram. Če smo lahko uspešnost ameriških in tudi španskih glasbenih izvajalcev upravičevali z dejstvom, da sta oba jezika v svetu dobro prepoznana in zastopana in se zato lahko poslušalci lažje poistovetijo s skladbami, ker jih lažje razumejo, v primeru K-pop glasbenikov prihaja do posebnega fenomena. Korejščine namreč ni niti med prvimi desetimi jeziki na svetu. No, tu pa na vrsto pride zgornja razlaga o fenomenu K-popa in celotnega paketa, ki za seboj potegne tolikšno število privržencev, med katerimi je največ predvsem mlajše populacije.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (52)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Vannie
12. 08. 2019 15.16
+20
Kot vedno je Slovenija tista država ki je še vedno polna rasistov oz. nerazgledanih ljudi. BTS za svojo slavo niso le bili lepi in peli na playback. S težko koreografijo, dobro melodijo, zelo čustvenim sporočilom so prevzeli mnogo src mladih in starih, fantov in punc vseh ras in religij. Če tega ne spoštujete, tudi prav, vsak ima svoje mnenje a povejte ga na lep način. Znani mogoče tudi zato niso, ker smo Slovenci vedno nekaj mesecev, če ne celo let za trenutnimi trendi. Na radiu 1 se kar vrtijo nekaj let stare komade, pa jim pravijo sveži hiti. Ne mi tle bučk prodajat. Če vam niso všeč, čist okej, sam ne mi pol težit če ne maram Despacita al pa Balkana. Vsak ma svoj okus in lahko bi se naučil spoštovati te okuse, pa če tudi so popolnoma drugačni.
Kuku456
28. 01. 2019 22.45
-11
Oh kje so casi cotin the act...kelly family in bacstreet boysov...same buce
hahalolbb
27. 01. 2019 21.55
-7
Govoriti o slavi BTS (in drugih k-pop skupin) ni smiselno. Če gledamo realno so bili na billboard lestvici samo en teden med top 10, naslednji teden pa so že padli za dvomestno število. Njihovih pesmi v sloveniji sploh ne predvajajo, razen na zahtevo oboževalk. Skupina je popularna samo med njihovimi oboževalkami, večina ljudi sploh ne ve da obstajajo in še niso slišali njihovih pesmi.
bubika123
28. 01. 2019 14.15
+25
To pa zato, ker radiji nočejo predvajati ničesar, kar ni v angleščini ali španščini in maternem jeziku države, v kateri se radijo nahaja. Enako velja za glasbene TV postaje. Radije pa itak lahko založbe podkupijo kar se predvajanja glasbe tiče.
45asum
27. 01. 2019 19.59
+35
blackpink, ne girlpink...
Zala Tušek
27. 01. 2019 20.53
-21
TistoPravo
27. 01. 2019 08.52
-31
Ko bo v obeh Korejah svoboda tista prva prava vrednota, so bodo vse skupaj lahko pripisali za uspeh. Prej pa, ne hvala!
Zala Tušek
27. 01. 2019 08.34
+13
Na kar sem zelo ponosna je, da ste raziskali to področje. A takrat ko ste napisali njihove starosti... Jin kot najstarejši iz BTSa je star 27 let, a to je njegova Korejska starost. V Koreji ljudje drugače štejejo leta, zato bi po naše bil star 26 let. Jungkook kot najmlajši bi bil star 21 let
hahalolbb
27. 01. 2019 21.46
-3
Zala Tušek
28. 01. 2019 19.20
+6
cecen
27. 01. 2019 07.35
-27
A je Korejo zadel val boy-bandov in raznih modernih interpretacij Spice Girls? Nekaj kar smo mi doživeli 15-20 let nazaj (občasno še danes) z Bepop, Sebastjanom in podobnimi? Ali je samo novinar imel preveč časa, ko je finančno motivirane glasbene skupinice, generirane s strani raznih produkcijskih hiš, povezal s Kio, Samsunngom, uničeno železnico itd. Take skupinice nastajajo že kar nekaj časa in dokler bodo prinšale denar, bodo tudi nastajale....novinarji pa iz vsake naredijo nov tend, bum in oh in sploh. Pod črto / tako na dolgo in široko napisanega članka, ki mi ne pove ravno veliko, že dolgo nisem bral.
bubika123
27. 01. 2019 20.21
-4
Ne, obstajajo že od začetka 90-ih, članek je pa nastal zato, ker so v tem letu BTS naredili ogromen preboj na zahodni trg in to ne le z eno pesmijo kot Psy, ampak z dvema albuma, pa jih po radijih in TV postajah večinoma ne predvajajo (za razliko od Psyja pred leti).
hahalolbb
27. 01. 2019 21.47
+0
bubika123
28. 01. 2019 14.18
+16
Saj vem, da je tvoje razmišljanje omejeno in tudi trpiš za velikim egom, ampak glede na to, da so BTS v 15 razprodali stadium Citi Field v ZDA, imeli razprodano turnejo v ZDA, Evropi in Aziji, jih nekaj ljudi pač pozna.
bubika123
28. 01. 2019 22.03
+9
User416781
26. 01. 2019 22.42
-64
A si delate norce...? Kakšen k-pop? Glasbo kar precej spremljam in za to še nisem slišal. Ne pišite neumnosti. Če pa je kaj na tem, pa čez tri mesece za to več nihče ne bo vedel. Me prav zanima kdo je pri nas navdušen nad pojočimi korejci...
Zala Tušek
27. 01. 2019 08.42
+25
Verjemi mi, K-pop je precej popularen tudi v Sloveniji. 'Čez tri mesece za to več nihče ne bo vedel' Prosim ne piši neumnosti, BTS je najbolj popularna fantovska skupina na svetu in dvomim da jo bo kdo pozabil. Še kot ena zanimivost, njihova pesem 'DNA' je pred kratkim dobila čez 600 mio. ogledov. Za ljudi ki še niso 'nikoli' poslušali K-popa... Gangam style je K-pop. Seveda pa BTS ni edina K-pop skupina.
Objection
27. 01. 2019 20.39
+21
Brez predsodkov itak ne gre, ampak naj vsak posluša kar želi. Te glasbe ne boste poslušali in prav je tako, saj ni namenjena vam, namenjena je mladim. Koliko poznam ta bts, za razliko od modernega western twerkanja in seksualizma poudarjajo ljubezen do samega sebe in sprejemanje svojih napak. Če mladi to poslušajo, super. Dobro sporočilo je dobro sporočilo, ne glede na to kako je zapakirano.
hahalolbb
27. 01. 2019 21.49
+9
Njihove pesmi poznajo samo njihovi oboževalci in jih bodo poznali dokler ne pride nova skupina
kapetan
26. 01. 2019 21.54
-17
🤘Ma te komade sploh kdo pozna cez nekaj let kot denimo legendarne komade... 🤘 Malokdo posteno...
bubika123
26. 01. 2019 22.18
-7
Seveda jih ti ne boš poznal, ker jih po slovenskih radijih ne vrtijo (in po večini evropskih in ameriških tudi ne), zato tudi širša populacija ne pride v stik z njimi in ne morejo postati svetovni hit, v k pop svetu pa mega hite poznaš tudi čez 5 ali več let.
User416781
26. 01. 2019 22.45
-6
Bubika - zdaj pa še enkrat preberi svoj komentar in razmisli kaj si želel/a povedati. Ko sem prebral tvoj komentar, sem si kar pričel predstavljati na kakšno ciljno skupino računajo ti pojoči korejci...
Zala Tušek
27. 01. 2019 08.36
-6
Ubistvu so jih vrteli na radijih nekajkrat, a to pozno zvečer
kapetan
27. 01. 2019 14.54
-16
Aha. Pol pa tud vseh Albanskih, Kitajskih, Mongolskih.... ne poznam. Kako pa ce tega tu nihce ne posluša. Ma v Koreji poznajo Kekca. On je pa ja legenda.
Zala Tušek
27. 01. 2019 18.57
-9
Pomoje ne lol, kaj misliš s 'ne poznam'? Kakorkoli nisem prepričana da imajo nekaj podobnega kekcu... mogoče Anpanman, a ta je Japonski. Zgleda pa ko en telebajsek narejen iz kruha
bubika123
27. 01. 2019 19.59
-6
Ampak tako redko, da moraš imeti že prav srečo, da jih slišiš. Ostale komade pa slišiš 10x na dan na vsaki radijski postaji in ni čudno, da si jih potem ljudje bolj zapomnijo in prepevajo, četudi imajo neko spošno glasbeno podlago in/ali besedilo.
bubika123
27. 01. 2019 20.05
-2
Moj komentar je bil čisto jasen, ampak ti bom še enkrat razložila poanto: Ker naše radijske postaje (in večina evropskih in ameriških) k pop glasbe ne vrti, je logično, da potem tudi širša javnost zanjo ne ve; tako poznajo le tiste komade, za katere se radijske postaje odločijo (ali pa so za to dobro plačane), da jih bodo vrtele, pa četudi gre za povprečne komade. Ker jih radijske postaje vrtijo na veliko, jih veliko ljudi sliši, si zraven prepeva, ker jih pač vrtijo 10x na dan, in tako postanejo hit, četudi niso bogve kako dobre. Tisti, ki poslušajo K pop, poznajo hite iz k pop glasbe, tudi če je od izida pesmi minilo 5 ali 10 let, ker je pač bila takrat hit in ima še sedaj neko vrednost (in v k popu velja za legendarno), tako kot v zahodnem svetu angleške in občasno španske pesmi. To, da je k popu (in predvsem BTS) uspelo prodreti na zahodni trg, je pa fenomen, ravno iz razloga, ker se ga po radijih in TVjih ne predvaja (mogoče zadnjih par mesecev v posameznih državah).
bubika123
27. 01. 2019 20.05
-10
hahalolbb
27. 01. 2019 21.50
+13
TistoPravo
26. 01. 2019 21.47
-2
Velik avto z švoh motorjem ne bo daleč pršu, predvsem pa to ne bo ne vem kaj za videt...tko pa Korejci z svojo 50 mio populacijo ja relativno gosti poseljenosti dela take zanimive presežeske v intelektu in gospodarjenju. Je pa trda roka odzadej, še kakanje in lulanje imajo predpisano. Zdej če kot vrh človeškega življenja lahko damo svobodo, je vse njihovo izmišljeno in proizvedeno tako rekoč "v zaporu". Ne vem če je to tisto, kar si dejansko želijo...samo to je podobn, kot če psa od malga odzun na mrazu in vročini puščaš...sj se navadi, s časoma pa niti pokazat ne zna oziroma telesno ne zmore...da v tem pa le ne uživa! Korejci so tipični primerki podhlajenih kužkov
ŠeVednoPlešem
26. 01. 2019 17.23
+37
Torej Taylor Swift je svetla stran globalizacije, k-pop pa temna... Smešna teza članka. Meni je pa to pravzaprav super, da so Korejci našli novo nišo za preboj. Saj je Azijcev več kot vseh zahodnjakov skupaj. Drugače pa. Za vsakim uspehom je strašno odrekanje. Ampak to ne pride v medije. A mislite, da so vsi skakalci tako suhi po lastni izbiri? Da med skakalci ni bulimije, anoreksije. Pa svet manekenk itd. A mislite, da se Peter Prevc ne bi enkrat rad do sitega najedel francoske solate pa pohanega piščanca, pa se ne sme ?
User416781
26. 01. 2019 22.48
-20
A ti si iz pojočih korejcev pričel vleči vzporednice z našimi skakalci...groza kaj vse tukaj eni prijavite...sicer pa imajo azijci dovolj svoje publike, ne vem zakaj bi to nam moralo biti všeč...
Zala Tušek
27. 01. 2019 08.49
+18
peropetarda- Pazi kaj govoriš, veliko ljudem je ta glasba všeč
bubika123
27. 01. 2019 20.07
+8
Komentar bofurja je čisto na mestu - povlekel je vzporednice z ostalim svetom, kjer se tudi moraš čemu odreči, da bi uspel, torej ni tako le v k popu. Zakaj bi nam moralo to biti všeč? Ker je dobro in ker nismo jezikovni rasisti. A ti samo slovensko glasbo poslušaš?
Kollerik
26. 01. 2019 15.48
-14
Lemmy bi umrl od smeha.... ne od raka, če bi jih samo videl, kaj šele slišal.
Ramzess
26. 01. 2019 12.45
+8
Ko se delajo glasbene skupine po takem kopitu, kot denimo naša skupina Bipop, ki je po smrti Nejca razpadla. Istant skupine, kot da je običajnih premalo.
Qualisvirtalisoratio
26. 01. 2019 14.13
+7
Je pa res, da se to prodaja. Se spomnim, ko so sošolke norele za bipop, gameover ipd. Cele dneve na radiu.. Vse take instant skupine ne obstanejo dolgo. Človek tega res ne zdrži. Tudi v k-popu je tako. Dosti jih je popularnih leto dve potem pa vedno manj. Po 5 letih jih že nikjer več ni. Dosti skupin tudi razpade zaradi odhodov članov, ki ne zdržijo več. Osebno poslušam veliko različnih zvrsti med drugim tudi kdaj rad slišim kak komad od k-popa, vendar ene to zasvoji. Potem se začnejo učiti korejščino/japonščino pa hočejo tam živet. Ko pridejo tam je pa realnost povsem drugačna...
Terezinka
26. 01. 2019 12.10
+38
Mentaliteta in vzgoja v Aziji ni v naši kulturi in zato ni primerljivp z nami. Izvoz naše inteligence pa že imamo ker naša politika ne ceni znanja in ne dovoli konkurence mladih na nobenem področju. Rezultati so na univerzah v bolnišnicah in v vladi sami
Quatflow
26. 01. 2019 10.01
+19
Naslednji korak bo cascenje tehnologije in robotov in verjamem, da to ze obstaja. Zalostno, da ljudje to sploh kupujejo in da se to propagira in postavlja kot nekaj pozitivnega.
bubika123
26. 01. 2019 11.32
+8
Žalostno, da kupujejo glasbo? Saj ti jo tudi, ampak verjetnk zahodnjaško in tudi tam imajo založbe glavno besedo in se ne cedita samo med in mleko.
Ramzess
26. 01. 2019 12.48
+4
Seveda obstaja, eno se poročajo s tehnologijo, bodisi s fizično, bodisi virtulano. Nedolgo nazaj sem bral o eni ženski, ki se je ločila od telefona (ker ji ni vračal nežnosti) in se poročila igrico Tetris, tudi stanovanje, dom, opremila v stilu te igrice.
Bi? Božji
26. 01. 2019 09.28
+36
Kaj ste mediji? Antiglobalizacija?
Sputnik
26. 01. 2019 09.23
+11
poglejte si visual kei bande ali j-rock. japonci so spet očetje te pop kulture ki je nekaj posebnega
bubika123
26. 01. 2019 11.34
+6
Meni je bolj K rock všečen (Day6 še posebej).
spidman
26. 01. 2019 09.17
-21
maa kej kaka je to muska. techno pa psytrance da mas vibracije po glavi aneee kaki kejpop
bubika123
26. 01. 2019 11.29
+6
Izraz K pop zajema vse žanre, torej v njem najdeš tudi rock, hip hop, balade itd.
Quatflow
26. 01. 2019 08.14
+45
Ni cudno, da imajo visoko stopnjo samomorov. To ni resnicno osrecujoce kar pocnejo.
bubika123
26. 01. 2019 11.30
+1
Quatflow
26. 01. 2019 13.33
+9
Ja zal, vsako tako koncano zivljenje je velika zalost in lahko bi se vprasali cemu in se bolj poglobili v tematiko.
Zala Tušek
27. 01. 2019 08.53
+6
Kar se tiče teh idolov, sploh ne. Edini samomor ki se fa spomnim in ki je prozadel veliko ljudi je eden od članov SHineea (sploh ne vem če sem napisala prav lol)
Zala Tušek
27. 01. 2019 08.53
+1