Glasba

'Pohvalili so nas Billy Idol, Celine Dion in celo Beyonce!'

Nashville, 08. 09. 2024 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Boštjan Tušek
Komentarji
2

Jazz pianist Scott Bradlee je pred poldrugim desetletjem začel s projektom Scott Bradlee's Postmodern Jukebox, ko je na YouTubu objavil prve posnetke, ki so hitro postali viralni. Ob 10-letnici turneje, s katero so po svetu odigrali že več kot tisoč koncertov, se nam je Bradlee oglasil iz osrčja Tennesseeja.

Kakšna je bila izvirna ideja za projekt Postmodern Jukebox (PMJ) in kdaj oz. kako se je vse skupaj začelo?

Bil sem jazz pianist, živel sem v New York Cityju, kjer je bilo precej težko, saj imaš koncertov kolikor si jih priskrbiš, konurenca pa je izrazito huda. A sem imel tudi hobi, da sem vzel pesmi, ki smo jih poslušali s prijatelji, da sem jih zaigral v starinskem slogih kot so ragtime, swing, zgodnji jazz. In vedno sem jih želel tudi igrati na koncertih, kar pa sprva ni bilo mogoče, zato sem se odločil narediti stvari po svoje. Leta 2009 smo začeli dajati posnetke na YouTube. Sprva so bili to neprofesionalni glasbeniki, ki so za zabavo igrali različne pesmi. Ideja je bila, da moderne pesmi igramo na starinski način. Imel sem srečo, da je že prvi video, ki sem ga objavil, postal viralen, imel je veliko klikov, ljudje pa so mi začeli pisati ideje, katere pesmi bi lahko še priredili in jih pretvorili v ragtime. Videl sem, da imamo nekaj, kar ljudi zanima, zato sem povabil kolege, glasbenike, da smo začeli igrati pesmi. Npr. Lady Gaga v jazz slogu in podobno. Postopoma pa se je vse skupaj lepo sestavilo v spodoben koncert in kakih deset let nazaj smo se podali na prvo turnejo, od takrat pa smo desetkrat obkrožili svet in delali s celo vrsto pevcev in pevk, plesalcev tapdanca, vse skupaj pa je pravi užitek in nekaj, kar nisem pričakoval, da se bo zgodilo.

"Pohvalili so nas od Billyja Idola, pa do Celine Dion, Lil Waynea pa vse do Beyonce."
"Pohvalili so nas od Billyja Idola, pa do Celine Dion, Lil Waynea pa vse do Beyonce." FOTO: Profimedia

Katera pesem je prva postala viralna na YouTubu in kakšna je bila vaša prva reakcija, ste pričakovali, da bo tako uspešna?

Bilo jih je kar nekaj, ki so hitro postale viralne. Prva je bil Classic 80s Hits for Ragtime Piano, kjer smo igrali venček pesmi iz 80. let, posnetek na katerem se nisem niti počesal, haha. Nato pa smo imeli viralen video, ki je bil Motown Tribute to Nickelback, ko smo njihove pesmi obdelali v slogu motowna, ter Thrift Shop raperja Macklemora. To je bil prvi večji PMJ hit, ko smo imeli milijon ogledov v enem tednu, pesem pa smo zaigrali v slogu jazza iz 30. let prejšnjega stoletja.

Glasbeniki, pevci, od kod prihajajo in kakšne so bile kakovosti, talenti, ki ste jih iskali, do zdaj je bilo v skupini menda več kot 70 ljudi?

Očitno imam srečo, da talentirani ljudje poznajo ostale talentirane ljudi (smeh). Prvotno je bil to krog ljudi, ki sem jih poznal v New Yorku, potem pa so to sčasoma postali ljudje praktično z vsega sveta, od katerih so mnogi potovali z nami naokoli. Iščem talente, ki so tako unikatni, da obvladujejo paleto slogov, ki jih igramo na naših koncertih. Zato ni treba, da so vsi jazz, soul ali country pevci, imamo različne ljudi, ki obvladujejo te zadeve in imajo mesto v našem pisanem ansamblu. Dejansko se nas je zvrstilo okoli 70, različni ljudje na različnih koncih sveta, veliko jih je zelo vznemirjenih in komaj čakajo, da pridejo prvič v Slovenijo.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kako izbirate skladbe, si preprosto ogledate lestvice, glasbene platforme ali imate priljubljene predloge in nato glasovanje znotraj skupine?

Ponavadi pogledam po lestvicah, sicer pa raje pogledam popularne pesmi iz zadnjih 30 let, predvsem me zanimajo besedila, o čem pesem govori. In skušam potegniti vzporednice s kakšno staro pesmijo, ki je imela podobno tematiko. Veliko ljudi misli, da mi gre bolj za glasbo, a v bistvu so mi pomembnejša besedila. Npr. ko smo delali Sweet Child o' Mine od Guns N' Roses, njihovo veliko uspešnico, a ko pogledate besedilo, gre za preprosto folk blues pesem, kot da je iz 20. let preteklega stoletja. Zato sem pripeljal blues pevko Miche Braden, ki jo je čudovito interpretirala v novem historičnem kontekstu, da je zazvenelo docela neverjetno.

Ali sprejemate najbolj očitne izbire, mislim na pesmi, ki bi jih najbrž pozna vsak, ali izberete tudi nekatere melodije, ki so bile nekako preslišane in si po vašem mnenju zaslužijo nekaj več pozornosti?

Radi izvajamo pesmi, ki jo poznane veliko ljudem, da lahko dobijo PMJ-efekt, da se pri večini v glavi prižge žarnica in veš, od kje prihaja. A se vseeno izogibam najbolj zlajnanim pesmim, odvisno, ne bom izbral pesmi samo zato, ker je uspešnica, moram najti pri njej tudi nekaj zanimivega.

Scott Bradlee: "Smešno pri umetnosti je, da ni pravil, navdih udari ob čudnih urah in na čudne načine."
Scott Bradlee: "Smešno pri umetnosti je, da ni pravil, navdih udari ob čudnih urah in na čudne načine." FOTO: Profimedia

Ste kdaj dobil odziv ali komentar od izvirnega izvajalca ali avtorja?

Ja, pravzaprav ves čas, kar je precej neverjetno. Smo kar počaščeni, da v našem delu uživajo tudi izvirni avtorji in ga delijo s svetom. Pohvalili so nas od Billyja Idola, pa do Celine Dion, Lil Waynea pa vse do Beyonce.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Ali obstaja določen seznam pesmi, ki si jih (še) želite obdelati ali je to tema, ki se ves čas spreminja?

Verjetno oboje, včasih samo pride pesem ali ideja, ki jo predlaga kaka pevka in je idealna. Imam pa tudi Wordov dokument v računalniku, že dolga leta, ki ga dopolnjujem in iz katerega črpam, a gre obojestransko. Smešno pri umetnosti je, da ni pravil, navdih udari ob čudnih urah in na čudne načine.

Bi torej rekli, da je ena glavnih atrakcij PMJ izvajanje določenih pesmi že pokojnih zvezdnikov, ki jih ni več mogoče slišati v živo?

Res kul je to, da obstaja več nivojev nostalgije, recimo, da želite slišati uspešnice iz 80., 90. ali s preloma milenija, drugi nivo pa sega v čas, ko se je igralo glasbo na način, ki ga izvajamo in se tako da biti nostalgičen tudi v tem smislu.

Retro ekstavaganca se v Slovenijo po več kot 1000 koncertih v 10 letih v Cvetličarno vrača 10. septembra.
Retro ekstavaganca se v Slovenijo po več kot 1000 koncertih v 10 letih v Cvetličarno vrača 10. septembra. FOTO: Profimedia

Leta 2013 ste naredili nekaj pesmi za BioShock Infinite, eno zelo posebnih retro-futurističnih videoiger. Kako se spominjate te izkušnje?

To je bil pravzaprav moj prvi nastop, na projektu sem začel delati v približno istem času, ko smo začeli s PMJ. Pesem Tainted Love je zapela ista pevka, ki je potem zapela tudi Sweet Child O' Mine. Ko sem jo gledal peti, so mi stopile kocine pokonci, saj sem prvič sodeloval s pevko takega kalibra.

Ali ljudje plešejo na vaših koncertih, saj so pesmi precej privlačne in verjetno je težko samo sedeti in poslušati?

Absolutno, gre za koncerte z visoko energijo, hkrati pa je glasba poskočna in gre za vrhunske izvajalce, ki so obenem tudi zabavljači v polnem pomenu besede. Imamo pa tudi MC-ja (povezovalca večera op. a.), ki vas vodi skozi koncert, ki je pravi trojni "napad": glasba, petje in plesni gibi. Zares se vrnete nazaj v čas, skupaj s kostumi in seveda glasbo, kateri se je skoraj nemogoče upreti, če imate odprto srce.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Letos je za vas dvojni mejnik, 10. obletnica turneje in za vami je že 1000. koncert, kaj še ostane velikim v prihodnosti, je mogoče iti še višje?

Tisoči koncert smo imeli v Londonu, zdaj smo že na kakem 1065. nastopu, počasi gremo na dva tisoč (smeh). Zanimivo pa je, da je se nisem še prav nič naveličal, ali da bi mi bilo dolgčas. Ideje padajo vsak dan, novi talenti, s katerimi lahko delam in nova občinstva, pred katerimi lahko nastopamo. Prihodnje leto komaj čakamo, da bomo nastopili v londonskem Royal Albert Hallu, sicer pa dejansko toliko uživamo v vsem skupaj, da se na razne obletnice in mejnike ne oziramo kaj dosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

flojdi
08. 09. 2024 14.34
Uff. Tole je pa hudo dobro.
FineFine
08. 09. 2024 13.01
+1
Haley Reinhart in Casey Abrams. 2 najbolj podcenjena glasbena umetnika trenutno, umetnika v pravem pomenu. Medtem pa mainstream še vedno posiljuje s Swift in Eilish.