Gostje okrogle mize, ki jo je vodil Izak Košir, urednik spletne Mladine – ta je glasbeno industrijo izkusil z obeh strani, kot glasbenik in kot novinar – so bili Nina Maurovič, nekdanja poslanka, pomočnica evropske poslanke ter glasbenica in podjetnica, Lenart Merlin, član skupine MRFY, ki je pred kratkim dvakrat razprodala Kino Šiška, Boštjan Tušek, dolgoletni glasbeni novinar Pop TV in 24ur.com, zbiratelj vinilnih plošč, ki ne šteje, koliko koncertov je obiskal in koliko intervjujev, recenzij in reportaž je naredil, ter Nikola Sekulović, ki je glasbenik že skoraj 40 let, vodja kolektivne organizacije, poznavalec glasbene industrije od znotraj navzven in obratno.
Teme, ki so se jih lotili – občasno tudi ob precej burni reakciji občinstva – so zajemale težave med pandemijo, denimo zaprtje celotnega sektorja brez konkretne pomoči države kljub njegovemu velikemu prispevku v davčno blagajno. Poudarili so, da ne gre zgolj za glasbenike, temveč tudi za ostale, ki delujejo v glasbeni industriji, od tonskih tehnikov do postavljavcev odrov in drugih. Kljub vzoru iz tujine pri nas država oz. vlada za to po mnenju razpravljavcev ni imela posluha – kljub številnim sestankom, iniciativam, protestom in dialogom. Obravnavali so tudi kvote slovenske glasbe na radijskih programih, predloge in želje glede novega medijskega zakona, pričakovanja od institucij in prihajajoče oblasti, da bi se izboljšal položaj glasbenikov v kulturnem sektorju, in drugo.
Direktor IPF, Viljem Marjan Hribar, je po okrogli mizi podrobneje predstavil, kaj se je lani dogajalo na radijskih in televizijskih postajah v Sloveniji, od katerih kolektivna organizacija prejema podatke predvajanj fonogramov.
Leta 2021 se je največkrat zavrtela Cover Me in Sunshine v izvedbi Pink in njene hčere Willow Sage Hart, na drugem mestu ji je sledila Head Shoulders Knees & Toes z Ofenbachom in Quarterheadom v družbi Norme Jean Martine, tretje mesto pa je pripadlo The Weekndu in Save Your Tears.
Kaj se je dogajalo na področju domače glasbe? Med stotimi največkrat predvajanimi skladbami je bilo spet le sedem del slovenskih izvajalcev. Najbolj predvajana slovenska skladba je bila leta 2021 Medena Mirana Rudana, ki je izšla pri založbi Menart Records. Ostali domači izvajalci med stotimi največkrat predvajanimi so še Nina Pušlar, Nejc Lombardo, Klara Jazbec, Jan Plestenjak, BQL in Kataya (Tangels). Najbolj predvajana slovenska izvajalka je bila tudi leta 2021 Nina Pušlar, ki je nihče ne more preseči.
Direktor IPF je po analizi prispelih podatkov predstavil še nekaj drugih podrobnosti, a nazadnje so se vsi prisotni strinjali, da je zastopanost slovenskih izvajalcev na radijskih postajah še vedno – če že ne vedno bolj – mizerna.
KOMENTARJI (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.