Glasba

Doša: Narod ne potrebuje novih pušk in oklepnikov, potrebuje kulturo

Ljubljana, 01. 11. 2020 09.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Boštjan Tušek
Komentarji
204

Vladimir Kosović – Doša je eden vidnejših domačih raperjev, ki je na sceni že krepkih dvajset let. Nedavno je "udaril“ z novo pesmijo Odprto pismo predsedniku RS in z njo dregnil naravnost v srce trenutne situacije. V njej pove veliko tistega, kar si marsikdo misli, a ne izreče. Z Došo smo spregovorili o vzgibih za pesem, trenutnem stanju in albumu, ki ga je obljubil za letos.

Raper Doša je najnovejšo skladbo zložil kot "odprto pismo" predsedniku Borutu Pahorju.
Raper Doša je najnovejšo skladbo zložil kot "odprto pismo" predsedniku Borutu Pahorju. FOTO: Izvajalec

Doša, zakaj predsednik in ne premier, ki ima v rokah več niti v državi, ima predsednik več "grehov". Ali imaš na zalogi še pesem za koga drugega?

Komad ni bil načrtovan, ni nastal iz neke ideje ali kakšnega prej zastavljenega koncepta. Tako kot večina mojih pesmi se je enostavno začelo s prvim stavkom, od katerega me misli in postavitev rim vodijo naprej. Začel sem s trenutnim stanjem in posledicami ukrepov, ki več kot očitno močno vplivajo na umetnike, predvsem glasbenike in vse ostale poklice, povezane s koncerti in prireditvami. Nato so me misli vodile do dejstva, kako so se in se bodo nekateri znova umazano okoristil na račun tega stanja. V kakšni državi, na kakšnem planetu živim, kjer je vlada od nekoga res odkupila za pol milijona, na pamet govorim, serviet z gumicami? Sploh ne znam pojasniti, kako absurdno se mi to zdi, kot v nekakšni črni komediji. Politika je očitno preresna stvar, da bi jo prepustili politikom. Ko pa sem prišel do Pahorja, sem takoj enostavno vedel, da bo pesem namenjena njemu. Kar naenkrat sem ugotovil, da mu imam res veliko za povedati in samo letelo je iz mene.

Kaj te je spodbudilo k temu, kaj te osebno najbolj moti, da je predsednik prej zvezda kot nekdo, ki bi resnično delal za ljudi?

Nimam problema s funkcijo predsednika pri nas, problem imam z osebo, ki opravlja to funkcijo. Kako je lahko nekdo, ki se obnaša kot šestnajst let stara, pozornosti željna smrklja, predsednik države? Kako lahko predsednik države izusti takšne neumnosti, kot jih redno g. Pahor? Zakaj si šel v politiko, če se obnašaš kot neka starleta v resničnostnem šovu in kaj so tvoji motivi razen nositi naziv g. predsednik in ta želja po pozornosti? Tako kot zaključim pesem, kaj naj ti še povem, da te prebudi, da bi enkrat šel k ljudem, ne pred ljudi?

Morda še bolj kot kritika predsedniku štejejo "shout outi" ljudem iz glasbenega posla in "reality check" trenutnemu stanju?

Ja, včasih je dovolj, da se lahko človek poistoveti in mu je morda zaradi tega malo lažje, tudi, če ne ponujaš rešitve, si mogoče komu pomagal. Tako je pri mojih bolj osebnih pesmih, ko tako živo opišem stisko in bolečino in še z načinom interpretacije res zbudim čustva pri poslušalcu. Čeprav na primer ne govorim o rešitvi problema ali stiske, ker je ne poznam, je to, da sem problem oz. stisko izpostavil in opisal, kako jaz to doživljam, dovolj, da nekdo lažje shaja s svojimi problemi in se bori s svojo stisko.

V besedilu poveš veliko, saj si vedno upaš povedati, kar ti leži na duši, je bilo kaj samocenzure ali si šel (tudi) tokrat povsem "all in"?

Bil sem povsem direkten, sem pa želel vse povedati odraslo in čim manj vulgarno, čeprav bi jim najraje samo po domače je**l m**er.

Kakšno je, glede na trenutno dogajanje v državi in družbi, tvoje stanje duha?

Moje stanje duha je že brez "koronakrize" razpeto med ideali in realnostjo, moj "weltšmerc" je vedno z mano, zato me okoliščine trenutne situacije dodatno ne potrejo bog ve kaj. Je pa več kot očitno, da me motivirajo, da se produktivno raz***dim in ustvarim kaj takega, kot je pričujoča pesem.

Praviš, da si nekje globoko v sebi vedno jezen, je zdaj takih, ki povzdigujejo glas in opozarjajo, vedno več ... Meniš, da se kažejo rezultati tega ali gre nekaterim prej za samopromocijo kot za resno kritiko in komentar?

Jaz mislim, da je zelo hitro razvidno, komu gre za samopromocijo in kdo res verjame v to, kar počne in za tem stoji. Ni pa nujno, da se kažejo zaradi tega pri drugem bolj pozitivni rezultati kot pri prvem. Je pa narodu prekipelo, ljudje imajo dovolj in želijo to pokazati in povedati, želijo spremembe, želijo nekaj oprijemljivega, nikogar od njih ne gane, če smo s to vlado manj zadolženi kot s prejšnjo. Ne potrebujejo novih pušk in oklepnikov, potrebujejo pa kulturo.

Doša se za svojevrstno vizualizacijo pesmi posebej zahvaljuje Blažu Hojžarju in Andreju Srebrnjaku.
Doša se za svojevrstno vizualizacijo pesmi posebej zahvaljuje Blažu Hojžarju in Andreju Srebrnjaku. FOTO: Izvajalec

Koncerti in industrija srečanj so v krizi, kaj meniš o hibridnih nastopih brez občinstva?

Pozdravljam vsako alternativo, ki lahko kakorkoli olajša te težke situacije, v katerih so se znašli mnogi dobri in pošteni ljudje. Mislim pa, da bi morala biti prva poteza zamrznitev prispevkov vseh samozaposlenih, ki so delovali na področju glasbenih in podobnih prireditev. Vse od marca in do nadaljnjega, dokler jim je onemogočeno opravljanje njihovih poklicev, sploh ker jim lahko črno na belem predložijo bančne izpiske brez prihodkov. Kako lahko to sploh pričakuješ od ljudi, ne samo, da se morajo znajti, kako bodo preživeli, ker njihova dejavnost do nadaljnjega ne obratuje? Še prispevke naj plačujejo ves ta čas, res absurdno, Slovenija!

Zadnje čase imaš dobro frekvenco izdajanja pesmi, si že kaj bližje albumu, napovedoval si, da bo plošča Izpovedi razočaranga uma izšla še letos, ali boš počakal, da se nabere pesmi za dvojni album?

Izpovedi razočaranga uma je že ves čas zastavljen kot dvojni album in tako ostaja in tako nastaja. Ne omejujem se s časom izida, trudim pa se, da na vsake nekaj mesecev postrežem z nečim novim, bodisi singlom z albuma ali kakšno pesmijo, ki sem jo z albuma izključil. Ali pa s kakšno, ki nastane ob nastajanju albuma in niti ne bo na njem, kot je recimo tale pozdrav predsedniku.

Kako gledaš naprej, kaj meniš, da bo prineslo leto 2021?

Ne gledam tako daleč in ne drznem si napovedovati prihodnosti, vsak dan si dovolim verjeti, da je lahko jutri še boljši.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (204)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Cloudyzzz
03. 04. 2021 16.47
Brez pušk in oklepnikov ni kulture.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 20.42
+1
Glede na to koliko nekateri slovenci spoštujete kulturo, si samostojne države ne zaslužimo...
komel123
01. 11. 2020 17.42
+1
SvobodnoRazmißljaj tvoji komentarji so tipično levo provociranje
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 17.57
+1
Aja? Kul. Samo da veš moj namen ni provocirati ampak povedati nekaj kar se ne ponavlja kot pri nekaterih uporabnikih... Kot sem rekel. Ni vsak ki se ne strinja z vami, vaš nasprotnik. Lp
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 18.06
+0
Vzemi si moje besede kokr želiš. Če sem levičar zate sem pač levičar. Ampak samo zate na žalost...
komel123
01. 11. 2020 17.38
+2
Kdo pa je to?🤔😯
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 18.03
+0
Ko si ravno pisal o selektivnem branju... Zdaj si ti spet nekaj selektivno prebral. V članku ti lepo piše kdo je.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 18.03
+0
Aja verjetno komentiraš za pozornost. No evo dobil si jo zdaj lahko zaspiš v miru
Cikomiko
01. 11. 2020 15.09
+6
Ja res je, narod potrebuje kulturno opozicijo, dokler pa tega ne bo rabimo pa puške, da bomo obvladali anarhiste.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 15.10
-3
Hm z puškami nad narod... Kje sem že to slišal🤔
mferk1
01. 11. 2020 15.46
+4
Svobodnorazmisljaj. Slovenija, kot vse druge NATO članice so prisiljene investirati v obrambo. Svojega 2% BDP-ja morajo po novih pogodbah servirati na pladnju ali je to všeč tebi ali pa Doši. Zato je bolje da ste tiho če ne veste ozadja in bluzite v tri dni...
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 16.02
-1
2%bdp-ja že, ne pa v času svetovne pandemije ko je naše tik preden počepne se invistira v vojsko, medtem ko naša populacija ni niti pribljižno dovolj velika da bi se kosali s katerokoli sosednjo vojsko- v primeru vojne zgubimo državo in ljudi. Zato vojska v naši državi nima smisla. Ni to tako kot leta 91 ko se je avte nastavljalo pred tanke vojske ki sploh ni vedela kaj dela v naših krajih.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 16.07
-4
Še enkrat pa bom vprašal le kje sem slišal da je nekdo z vojsko šel nad politične nasprotnike🤔?
mferk1
01. 11. 2020 17.27
+2
Dva procenta pa že imamo joj. Mao, Hitler, Stalin, Severna Koreja, Inki, Maji, Đengistan. To se dogaja skozi vso človeštvo naj je to ena ali druga stran. Obe strani sta sovražni nasrka pa človeštvo.
komel123
01. 11. 2020 17.39
+0
SvobodnoRazmišljaj bereš kar ti paše, nad anarhiste je napisano
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 17.59
+1
Mferk in vi še kar vztrajate in spodbujate da se zgodovina ponovi...
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 18.00
+1
Komel... Vi berete kar vam paše... Preberite si še enkrat kar sem napisal
mferk1
01. 11. 2020 19.07
-2
Ti si pa svetnik pa čisto druga zgodba kaj ne? No dobro če ti je lažje potem si.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 19.12
+2
Jaz ne obsojam ljudi vsepovprek tako kot vi tako da sem bližje svetniku kot vi🤔😉
mferk1
01. 11. 2020 19.53
-1
Ne, ti si samo socialno moralni vojak,"ki se držiš predpisov", da bi sosedu izgledal bolje.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 20.34
+2
Ne, to si ti rekel. Konec koncev je pa vseeno ti si boš vsakič nekaj drugega izmislil in nima veze. Jaz vem kdo sem ti pa kar fantaziraj o osebi ki je sploh ne poznaš lp
Helix Nebula
01. 11. 2020 14.51
+8
Težko je življenje SLO reperjev. Navdih vlečejo oz getoc, getov pa ni 🤣
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.57
-3
Zaradi takih kot si ti pa samo potrjuje kar je doša povedal. Narod potrebuje kulturo. Črpate neka dejstva iu stereotipov, kulturo pa komaj poznate.
najvsivedo
01. 11. 2020 14.12
+11
A se je že našel novi brezdelnež ...Naj se javi ustavnemu loku bodo naredili skupinsko pesem... MI VSI LOKOSTRELCI SMO VSI OSTROSTRELCI ,IN VRNIMO SLOVENIJO KJER SO BILI STAROSELCI.
mferk1
01. 11. 2020 14.21
+2
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.29
-3
Brezdelnež? Človek ima svoj snemalni studio, svojo založbo, dela ima več kot dovolj. Ni vsak ki se ne strinja z vami proti vam. To dejstvo kaže samo kako patetični ste desni
mferk1
01. 11. 2020 14.46
+4
Tudi Fredi Miler ima svoj studio ter projekte. Tudi Yo-Zo in Natalija Verboten imajo. Zaradi tega moraš biti pa pameten glede politike čeprav nima niti osnovnega pojma? Nisem levi ne desni, poizkušam uporabljati logiko in to da Doša komentira (čeprav ima pravico) stvari na državni politični ravni mi ne gre v glavo.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 15.06
+0
Pameten glede politike? Človek se nikoli ni niti opredelil. Samo svoje mnenje podal vi ste pa takoj prizadeti. Kar se tiče studija je pa vaš odgovor izven tematike. Oklical ga je za brezdelneža ampak človek je polno zaposlen v lastni založbi, kar pomeni da ni brez dela. Ravno ta pesem je rezultat delanja. Kot sem že rekel, ni vsak ki se ne strinja z vami, proti vam.
mferk1
01. 11. 2020 15.11
-2
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 16.09
+0
Je kar joj. Delate si nove nepotrebne sovražnike z vašim razmišljanjem. Samo dodatni konflikti medtem ko še starih niste sposobni rešit
Sofijaaaaaa
01. 11. 2020 14.07
+12
Zlatko ima tudi status kulturnika, da vlece mesecno placo...🤮🤮🤮🤮
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.21
+0
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.22
-3
Kaj je poanta tega če zlatko nima s tem nič? Al ste samo postali tako veliki oboževalci?
fillipus
01. 11. 2020 14.05
+4
Kdo pa je to???
rockon
01. 11. 2020 17.41
-1
En ki ga noben ne poznan in ma zgleda frende na 24ur.com
kajte?eš
01. 11. 2020 14.04
+9
Ja, levičarji bi pa res potrebovali veliko veliko več kulture..povsem osebne
mferk1
01. 11. 2020 13.49
+13
Če slučajno ne veste so po novi pogodbi NATA države EU prisiljene investirati 2% BDP-ja v obrambo. Zato tudi rabimo puške in oklepnike. Poznamo pa tudi kulturnike, ki lepo živijo od državne pipice čeprav ne storijo ničesar.
ValterUdovernik
01. 11. 2020 13.52
-2
mferk1
01. 11. 2020 13.56
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.23
-2
No potem obsojaj kulturnike ki ne naredijo ničesar, tiste ki pridno delajo pa pusti pri miru
mferk1
01. 11. 2020 14.30
+1
Saj jih. Tisti, ki si to ZASLUŽIJO . Prav si napisal. Nikjer nisem napisal, da obsojam vse kulturnike, obsojam samo tiste ki se prisesajo na pipico. Kar skačete na zaključke in to je problem v sodobni družbi.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.36
+0
Ja in kaj je fora komentarja, če govorimo o kulturniku ki ves čas dela?
mferk1
01. 11. 2020 15.49
+2
Ves čas dela? Doša ni Pavarotti give me a break. Nekje sem slišal da imata oče in mati kar precej pod palcem on pa se dela gangsta, v jebe** Ljubljana. Daj se umiri.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 16.05
-2
Kaj imata njegova starša pri tem? Samo bluzite in trosite da bi neko laž razširili? Res je da ni Pavarotti ampak človek dela v snemalnem studiju cele dneve. Kot jaz vem si je vse kar ima sam prislužil
?ebula
01. 11. 2020 13.42
-11
Svečkarji za trenutek pustite računalnik pri miru in raje obiščite družinski grob. Da pa je Maneken Pahor tak kot ga opisuje Doša, je pa živa resnica.
bobrock46
01. 11. 2020 13.41
+17
sigurno država bolj potrebuje vojsko, kot kvazi reparje
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.24
-3
Ta beseda kvazi samo pove da nimate pojma o glasbi in da trosite nesmisle
Melita Medved
01. 11. 2020 13.36
+16
Trenirka še ni dovolj, da si raper...
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.24
+2
Besedna zveza "šolani samouk" ni dovolj da ste pametni
Pikopiko
01. 11. 2020 13.31
+14
Denar pa cuzajo razni JENULI, brezdelneži in kaviar socialisti....? Nujno rabimo Slovensko vojsko, drugače nas podo kaviar socialisti pohrustali in nam še gate slekli.
lodz68
01. 11. 2020 13.23
+17
V malem kraju Lendava(z okolico) je 72 kulturnih drustev.Samo eno drustvo iz okolice -Čerenšovci -je dobilo od leta 2003 200 jurjev(vir Erar).Pri taki vsoti se mi postavlja samo eno vprašanje:kaj so ali bodo taka društva pustila za sabo??? Kako kulturno dediščino??? V kolikor nič,kar je tudi verjetno,je za mene kot davkoplačevalca metanje denarja stran.V kolikor bi ukinili več kot 70 % društev predvidevam da ne bi bilo popolnoma nobene škode.
elsh
01. 11. 2020 13.20
+3
Za povprečnega slovenčka so Modrijani glasbeni geniji.
diMarzio
01. 11. 2020 13.44
+8
Vsak naj svoje hobije financira iz svojega žepa.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.25
+1
Marzio se strinjam, ampak glasba ni hobi, če ustvarjaš redno
mferk1
01. 11. 2020 13.18
+1
Doša daj mir. Drži se glasbe. Nisi pravi vir za politične nasvete čeprav mi je všeč tvoja glasba.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.26
-1
Niti ni političen, samo odprto pismo je podal predsedniku države.
Melita Medved
01. 11. 2020 13.17
+14
Zlatkotov stil. Ni izbral pravi čas...
matic88
01. 11. 2020 13.05
+15
Najvidnejši domaci reper hmm prvič šli sim zan
DaFak88
01. 11. 2020 13.24
-3
To več pove o tebi, kot o njem. Tisti, ki dejansko poznajo slovensko glasbeno sceno, ne najdejo ničesar spornega v imenovanju Doše med enega najbolj vidnih in zaslužnih za rap sceno v Sloveniji. Če pa poznaš samo enga Challeta in misliš da je on neki predstavnik, pa sploh nimam besed zate.
Blokiran Drugi Človek
01. 11. 2020 14.27
+1
Če poslušaš avsenike in modrijane ti pač ni pomoči matičko😉