Glasba

59. Pivo in cvetje: Tony Hadley nazdravil s pivom in viskijem

Laško, 13. 07. 2024 15.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Boštjan Tušek
Komentarji
9

Drugi dan festivala Pivo in cvetje v Laškem je postregel z največjim tujim imenom letošnje izdaje, Tonyjem Hadleyjem, veliko zvezdo iz 80. let, predvsem po zaslugi zasedbe Spandau Ballet. Pred njim so glavni oder ob Savinji zavzeli Šank Rock, Dan D in RoMa Child.

Potem, ko je prvi dan letošnje 59. edicije festivala Pivo in cvetje minil v znamenju dobro razpoloženega Gibonnija, vedno žurersko razpoloženih Mi2, za hip-hopersko-evrovizijske vibracije pa sta poskrbela Masayah in popularni Baby Lasagna, se je petkov večer okoli 20. ure, pred tem se je pošteno ulilo in celo poškodovalo nekatere dele prizorišča, začel s priljubljenimi novomeškimi rokerji Dan D, ki vedno poskrbijo za dobro vzdušje. Ljudje so tudi tokrat z njimi družno prepevali njihovi "ljudski" himni, kot sta Voda in Čas. Tokac in druščina so v elektrificirani različici naravnost briljantni in so bili dobra uvertura prijetno ohlajenemu večeru.

64-letni Tony Hadley je zaslovel s skupino Spandau Ballet, njegov glas pa je še vedno v odlični formi.
64-letni Tony Hadley je zaslovel s skupino Spandau Ballet, njegov glas pa je še vedno v odlični formi. FOTO: Miro Majcen

RoMa Child, rockerski tandem dveh prekaljenih glasbenih mačkov, Martina Štibernika in Romana Rateja, je ponudil pol urice čistokrvne rock lekcije kitare in bobnov, ter pokazal, da se dobro znajde tudi na večjih in ne zgolj klubskih odrih, saj bosta kmalu nastopila na prihajajočem Castle Kolpa festivalu.

Bolj zabavljaški oder Burin je prvi dan med drugim ponudil Marka Vozlja in Dejana Dogaja, drugi dan pa je tam žurko začel Simon Vadnjal, nadaljevala je prva diva domače popevkarske scene Helena Blagne, zabavo pa je nato zaključil Dejan Vunjak z Brendijevimi barabami.

Hadley pri pesmi Through the Barricades tradicionalno nazdravi z viskijem, pri pesmi True pa s pivom.
Hadley pri pesmi Through the Barricades tradicionalno nazdravi z viskijem, pri pesmi True pa s pivom. FOTO: Miro Majcen

Seveda skoraj noben festival ne mine brez njihovega "hišnega benda" Šank Rocka, ki je nastopil v dokaj prestižnem osrednjem času, ko se je, roko na srce, pod glavnim odrom zbralo tudi največ ljudi. S pevcem Matjažem Jelenom so prepevali hite, kot so Jaz nimam noč za spanje, Rockerji, Laški pir, Metulj in Pravljica o mavričnih ljudeh. Zasedba, ki je že praznovala 40-letnico obstoja, še vedno vrhunsko obvladuje žive nastope, seveda pa je Laško, poleg Velenja, njihov drugi dom, obenem pa so, kot nam je zaupal Jelen, bili tudi začetniki rockanja v Laškem.

Odlični Šank Rock so že prave legende in hkrati rock botri festivala v Laškem.
Odlični Šank Rock so že prave legende in hkrati rock botri festivala v Laškem. FOTO: Miro Majcen

"Pred letom 1992 je bilo dejansko samo pivo in cvetje, potem pa sva s prijateljem z Jožetom Sadarjem mlajšim rekla, da bi na šolsko igrišče pripeljala pivo, cvetje in rokenrol, kar sva tudi naredila. Tako je nastala zgodba o rocku tudi v Laškem, na kar sem ponosen, igrale pa so zasedbe od Lačnega Franza, Californie, Don Mentony, pa do Šank Rocka. Takrat smo posneli tudi koncertni album V živo ... na mrtvo. Posneli smo pesem Laški pir, ki se je prijela pri ljudeh. Zanimivo pa je, da tudi ko smo izrazili željo, da kako leto ne bi igrali v Laškem, ker smo mislili, da nas imajo ljudje dovolj, a smo vedno nastopili na vztrajanje organizatorjev. Še vedno traja in upamo, da bo tako tudi ostalo," nam je zadovoljno razložil Jelen.

Tokac je z Dan D dvignil temperaturo v Laškem.
Tokac je z Dan D dvignil temperaturo v Laškem. FOTO: Miro Majcen

A veliko ljudi je čakalo na osrednje ime letošnjega festivala, 64-letnega britanskega pevca Tonyja Hadleyja, ki je pred leti dokončno prekinil sodelovanje s skupino Spandau Ballet. Čilega in skoraj dva metra visokega pevca, ki je vedno brezhibno urejen in nastopa v suknjiču, spremlja njegov Fabulous TH band, v katerem je na klaviaturah tudi sin legendarnega Ricka Wakemana.

RoMa Child je čistokrvno-sveži rock randem Martina Štibernika in Romana Rateja.
RoMa Child je čistokrvno-sveži rock randem Martina Štibernika in Romana Rateja. FOTO: Profimedia

Hadley je na oder prišel s pivom in nazdravil z občinstvom, ki se je ob pol enih zjutraj (žal) precej razredčilo. A brezčasno ikonične pesmi izpred desetletij so ob njegovem mogočnem in krepkem vokalu naravnost zasijale. Začel je za začetku kariere Spandau Ballet, in sicer s To Cut a Long Story Short, nato pa nanizal Highly Strung, Only When You Leave, I'll Fly For You ter Round and Round, ki jih je zapel s takim žarom, lahkoto in profesionalnostjo, da mu lahko samo snamemo klobuk in se mu poklonimo. Vmes je zapel nekaj pesmi iz samostojne kariere, ob skladbi Through the Barricades, z zgodbo Romea in Julije, pa je tradicionalno nazdravil z viskijem, zasedba pa je poskrbela za mogočno, podaljšano verzijo pesmi, za katero je dejal, da mu je najljubša pesem v karieri.

Razigrano občinstvo je uživalo v glasbi, pivu, pri kom pa so zagotovo sledile tudi "rožice" ....
Razigrano občinstvo je uživalo v glasbi, pivu, pri kom pa so zagotovo sledile tudi "rožice" .... FOTO: Miro Majcen

Kdo se morda spomni tudi pesmi Chant No. 1 z njihovih začetkov, a najslajše je za marsikoga prišlo na samem koncu, ko je s tolkalko v duetu izvedel (verjetno) največji hit True, nazdravil s pivom, ter še en favorit, Gold, ko je oder zasijal v soju rumeno-zlatih odtenkov. Za konec so prihranili pesem Queenov, We Are The Champions, Tony je med drugim prijatelj z Rogerjem Taylorjem, poznal in nastopil pa je tudi z legendarnim Freddiejem Mercuryjem, s katero so simbolično, v složnem prepevanju sklenili uro in pol dolg, vrhunsko izvedeni repertoar.

S Hadleyjem, ki je na festival sicer malce zamujal zaradi težav s prtljago, smo imeli možnost tudi prijetno pokramljati ob vrčku piva. "Pri Through the Barricades vedno nazdravim z Jackom Danielsom, pri pesmi True pa z lokalnim pivom, Laško je torej tokrat kot nalašč za to priložnost," nam je zaupal pred nastopom. Več o njem in njegovi bogati, dolgoletni glasbeni karieri, pa kmalu v našem ekskluzivnem intervjuju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (9)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

UsliŠana
14. 07. 2024 09.37
On je zadet v glavi in ne pijan...bog mu na mora pomagati več...
periot22
13. 07. 2024 20.42
+3
Organizatorji pohlep vas bo odnesel na koncu boste še prosili če bo sploh kdo prišel!!!!!!
periot22
13. 07. 2024 20.41
+3
Pijančevanje brez cvetja z visoko vstopnino za nič od nič!!!!!
Mekenzi
13. 07. 2024 15.56
+4
Ni bilo guzve. 🙄🙄
izRODEk
13. 07. 2024 15.50
+4
Sposojeno iz MMC: Preveliko je to postalo. Preveliko za ljudi, kateri tam živijo. 1X/leto. Skozi vso leto pa nobenega napredka na področju urbanizma. Laško je bilo zgledno, lepo mesto tam, v 80's, 90's, zdaj se vse bolj spreminja v tisto, kar nekaj. Na neki način izgleda, imajo vse, kar naj bi imelo mesto. Ko pa se sprehodiš po Laškem vidiš, da nobena, ampak resnično nobena zadeva ni narejena tako, kot bi morala biti. Laško izgleda kot cenena kitajska kopija nekega originala. Velik oder s super ozvočenjem in osvetlitvijo ter velik LED zaslon ter ograje in šotori še niso turistična ponudba - obratno: se zgolj prikrije, da ponudbe ni, da je kraj kot mesto zamrlo. Človek dobi občutek, da so Laško spremenili v kraj, v katerega vaščani iz sosednjih hribov pridejo po živila, tankat traktorje, to pa je tudi vse. Mesto naredijo ljudje, ki tam živijo. Če pa ti mesto upravljajo eni, ki se z mestom ne poistovetijo, temveč ga zgolj izrabljajo za svoje koristi, potem ven dobiš... Laško. Mimogrede: v zadnjih letih se občutno pozna razlika, ko so lokalno pivovarno vodili še domači ljudje in sedaj, ko jo upravlja tujec. Zdaj deluje kot, da pivovarna s P&C nima kaj dosti skupnega. Zgolj dobavitelj pijače, vse ostalo je očitno, jih ne zanima. No, tudi mestu se vidi, da ga je pivovarna pozabila. Za razliko, kot gornje omenjeno, ko je lokalna pivovarna mesto gradila, urejala. Laškem bi predlagal, da opustijo megalomanske ideje o večdnevnem festivalu z visoko vstopnino, dragimi uslugami in prodajnimi artikli. Če bi imel jaz kaj pri tem, bi P&C vrnil Laščanom, zmanjšal število in velikost odrov zgolj na glavni prireditveni prostor pri cerkvi (mu vrnil mize in popoldanski program), ostalo pa slediti cilju: da si lokalna društva postavijo stojnice, zraven nekaj malega prodajo kakšno pijačo ali par miz in kakšen manjši žar. Da se ljudje, kateri tam živijo družijo, vzpostavijo odnose med seboj in začutijo vez s krajem, v katerem živijo. Sedanje P&C dosega ravno obratni učinek. Domačini iz tega dogodka bežijo, jih odvrača. In se potem človek vpraša, komu je vse skupaj sploh namenjeno. Če pa si kdo želi velik urejen festival, naj ga organizira na obrobju mesta, kjer ne moti življenja ljudi, kateri tam živijo, in se tam proslavi s svojim delom. Ampak, za tisto je potrebno imeti nekaj znanja in poguma, kajneda... Pivo in Cvetje v Laškem? - minus dve (-2). Še to zgolj, ker še obstaja. Vse ostalo, nevredno obiska.
izRODEk
13. 07. 2024 15.52
+3
Ali pa tole (tudi iz MMC): No, tole bi bilo smešno, če bi bilo napisano v smislu sarkazma, tako pa je žalostno. Ni dvoma, pripeljati svetovno zvezdo kot je pevec legendarnih, svetovno znanih Spandau Ballet, pa tudi kakšnega Gibonija in to primerjati z lokalnim zabavljačem (sam se kot tak opisuje, da ne bo izpadlo žaljivo), je neresno. Se pa postavlja vprašanje: ali je prireditev Pivo in cvetje res namenjena temu, da obiskovalci pridejo na koncert (če ni miz, ob katerih bi jedli in pili, je to koncert) ali pač, da bi to bila tradicionalna prireditev z namenom druženja, čaščenja zmernega pitja piva, spoštovanja do hortikulture in promocije mesta s stoletno tradicijo termalnega kopališča in vrenja piva. Če za takšno prireditev iz mesta dobesedno pobegne velik del lokalnega prebivalstva oziroma, se v lastnem okolju počuti tujca, obiskovalci pa hodijo na prireditev z glasbenimi izvajalci, kateri s pivom in rožami nimajo nobene povezave menim, je prireditev izgubila svoj osnovni namen. a.) problem je pivo. Laščani so se odpovedali lastnemu lastništvu pivovarne. To, da jo zdaj upravlja tujec, je razvrednotilo pomen tradicije. b.) če je "cvetje", bi moralo celo mesto biti v nadpovprečno (gledano v primerjavi z ostalimi kraji) posejano z rožami. Kolikor vem, temu ni tako. c.) ostane torej le še ime, vse ostalo ne obstaja več d.) mesto bojda danes upravljajo osebe, ki niso tradicionalno povezane z mestom. Pomeni, od drugod so prišli ljudje, ki v tem okolju ustvarjajo profitno dejavnost, ki je izbrisala bistvo in pomen prireditve. Roko na srce, isti dogodek z vso mašinerijo lahko torej brez sramu in strahu organizirajo tudi v ne vem, Loki pri Žusmu, Prevorju, Šmarju pri Jelšah, Dupleku. Kaj bo drugače? Cestne povezave? Zna biti, da so tam lepše in bolje urejene. Znano je, da je državna A1 cesta Celje - Krško v tem delu, katastrofalno vzdrževana. Vse ostalo pa ne ponuja nič več, kot v prej omenjenih okoljih. Prireditev Pivo in cvetje, se je sfižila. Nazaj jo lahko pripeljejo zgolj Laščani, meščani. Ponosni na to, kar so predniki ustvarjali desetletja. PS: Žalostno je, da se delamo, da je vse v redu. Dokaz, da družba izgublja moralni kompas. Hlastanje za čim večje, čim več, čim dražje,...ekstremi... vse to s tradicijo in vrednotami nima nobene povezave. Ali pač: so le nasprotja slednjega.
izRODEk
13. 07. 2024 15.53
+2
In še tole (MMC): Folk ne šteka bistva. Pivo in cvetje se je rodilo v šestdesetih letih prejšnjega stoletja kot izkaz časa, ko so ljudje začeli dobro živeti. Ko je pivo postalo dostopno vsem, ki so hodili v službo. Ko niso več sadili zgolj repo in krompir, da bi preživeli, temveč so se na okenskih in balkonskih policah pojavile pelargonije in drugo cvetje - izkaz veselja, sreče, izobilja - ni nam treba več samo skrbeti za preživetje, lahko si kaj privoščimo. Izvor piva in cvetja je bil nekakšen dan odprtih vrat lokalnih društev in drugih dejavnosti. Društvo ptic pevk je svoje ptice postavilo na ogled. Šahisti so priredili šahovski turnir. Nogometaši turnir v malem nogometu. Hortikulturno društvo razstavo cvetja... no, tu smo. Zato pivo in cvetje. In lokalna Pivovarna Laško, takrat v družbeni lasti, je vzcvetela, ni ji bilo problem "častiti" nekaj piva za lokalne prebivalce, plačati kakšnega glasbenega izvajalca, znano je, da je bil takrat ognjemet eden redkih v Sloveniji in na to so bili ponosni. Gre torej za družbo, ki niti ni imela nekaj veliko premoženja, a šlo jim je na boljše in veselili so se druženja. Takrat je bila prva dejavnost (veseli, da se dobijo na turnirju, razstavi), zraven so, čisto po domače, na vsako stran postavili pet, šest gajb piva, čez leseni fosen - in to je bil šank! Torej: najprej in bistvena je bila dejavnost, pivo je bil sociološko gledano, dodatek - ker se pač, ljudje sprostijo ob pitju piva. Profit? Pivovarna Laško že od nekdaj (sploh pa danes) piva, kolikor se ga proda v tistem vikendu, skuha v danes, parih urah (gledano v povprečju, glede na celoten proces), zaslužek je neznaten. In tako danes razmišlja tuji lastnik, podjetje Heineken: tistih nekaj deset tisoč evrov, kolikor bomo tukaj prodali (itak bi), ter upoštevajoč nekaj malega promocije (Heineken ima svojo strategijo propagiranja in pivo in cvetje je minorni kamenček v mozaiku promocijskih kampanij), to je denar, ki se ga Heinekenu izplača "šenkati" lokalni skupnosti. Vse ostalo: za koga? Za kaj? Saj so plačali kupnino, prejeli v dar pitno vodo za nekaj desetletjij in to je to. Njih pivo in cvetje ne zanima. Zanima jih dobiček in to je vse. Če se vrnem: pivo in cvetje so začeli ustvarjati ljudje, ki so imeli dovolj zase in so to delili z drugimi. So se poveselili, so se družili, so pokazali, da so ponosni. Pa danes? Danes pivo in cvetje ustvarjajo in kreirajo njegovo usodo ljudje, ki (sicer imajo dovolj, a bi imeli še mnogo več) to počnejo iz razloga samopromocije, dodatnega zaslužka, družbenega potrjevanja (to sem jaz naredil!! :D). Zgolj priložnost postaviti se v prvo vrsto, da se dokažeš, pohvališ, pri tem pa še nekaj zaslužiš. Kaj delajo, se ne sprašujejo. Vodi jih ideja, kot gornje opisano. Nimajo vizije, zakaj to počnejo. Imajo zgolj interes. Oblika družbenega interesa danes je, kako boš nekaj izpeljal (vsi našteti vedno govorijo, kako bi radi naredili nekaj za kraj, mesto... pa ja...) in boš to materialno osmislil. Sam namen ne zasleduje nobeden več (govorim o tem, kaj je bilo na začetku). Se kdo vpraša, kako bi izgledalo pivo in cvetje (četudi z vstopnino - v času od 1980 je že bila - plastični žetoni/priponke, katerega si si zataknil na majico - vsako leto druge barve), če bi sledili interesu lokalne skupnosti? Na glavnem trgu tega mesta en velik lesen oder, na katerem so imeli prireditve, podeljevanja priznanj, tekmovanje v tem, kdo dalj drži literski vrček piva z ravno iztegnjeno roko (spodaj pa balon, na vrčku pa risalni žebljički... :D). Ostalo? Namesto nekih prireditvenih prostorov in šankov za širše množice raje prostori, kjer se predstavljajo lokalna društva, prostočasne dejavnosti in podobno. Šanki (takozvani jurčki) zgolj kot dodatek. Verjamem, da bi to sicer bistveno zmanjšalo obisk od zunaj. Hkrati pa močno povečalo prisotnost lokalne skupnosti. In čakaj, vrnimo se na začetek, v šestdeseta: mar ni ravno to to? Mar ni pomembneje, da se ljudje družijo v dejavnostih, katere jih veselijo, pijača in jedača je hed
MarkoJur
13. 07. 2024 16.07
+5
Isto kot izumrtje ljubljanskega jedra, prazne, zaprte izložbe, trogovinic ni...Ni ljudi, samo turisti in migranti...
setisfekšn
13. 07. 2024 15.26
+4
Tony hadley izvrstni pevec v skupini spandau balet špica 80 ih diskotek!