Pier Paolo Pasolini je svoje fiktivno mesto iz izvirne pripovedke namreč našel prav v Isfahanu, iranskem mestu, znanem po osupljivih spomenikih. Nekdanja prestolnica Perzije se ponaša z ogromnim trgom Nakš-e Džahan, mošejami z modrimi kupolami in srednjeveškimi mostovi.
Italijanski filmski režiser je leta 1973 v Iranu preživel sto dni na snemanju svoje neobičajne različice Tisoč in ene noči, zbirke arabskih pripovedk z Bližnjega vzhoda. Filmski projekt je dokumentiral fotograf Roberto Villa.
Prav te fotografije so hrbtenica razstave z naslovom Truth Lies Not in One Dream but in Many (Resnica ni v enih, ampak številnih sanjah), ki je na ogled v Muzeju sodobne umetnosti in kulturnem centru Argo v iranskem glavnem mestu Teheran. Razstavo so postavili v sodelovanju z italijanskim veleposlaništvom v Iranu, je poročala španska tiskovna agencija EFE.
Razstava poleg fotografij prikazuje tudi fragmente filma, pogovore z režiserjem in kostume iz filma, ki je leta 1974 na mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu prejel posebno nagrado žirije. "Pasolini je imel poseben odnos z Iranom, globok in neprekinjen na različnih področjih, v svoji poeziji, filmih, v svojih spisih. To, kar je izgubil v Italiji, je ponovno našel v Iranu," je dejal kustos razstave Reza Haeri. Dodal je, da je bil Pasolini proti "kapitalističnemu razvoju, ki je vse uničil".
Po navedbah organizatorjev so teheransko razstavo v nekdanji pivovarni Argo, preurejeni v muzej in kulturni center, obiskovalci dobro sprejeli. Na dan odprtja razstave sredi junija si jo je ogledalo približno tisoč ljudi, podobno število obiskovalcev beležijo ob koncih tedna.
Iran se ponaša z velikim številom umetniških galerij in centrov. Teheranski muzej sodobne umetnosti TMoCA je lani gostil razstavo 18 del Andyja Warhola, vključno z njegovimi slavnimi deli, kot sta Marilyn Monroe in pločevinka juhe Campbell.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.