Najboljši film 17. Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina, ki se danes končuje v Ljutomeru, je Klinika za zombije belgijskega režiserja Larsa Damoiseauxa. Film spaja dva žanra v želji, da bi gledalca tako nasmejal kot prestrašil. Gre za prekipevajočo poslastico, je podelitev nagrade hudi maček utemeljila žirija.
Na festivalu, ki se je začel 16. julija v Ormožu, je bilo prikazanih 36 celovečernih filmov, devet dokumentarnih filmov in 34 kratkih filmov iz 30 držav. Od tega je v tekmovalnem delu sodelovalo šest celovečercev, sedem glasbenih dokumentarcev in 31 kratkih filmov.
Poleg nagrade hudi maček za najboljši celovečerni film je film Klinika za zombije prejel tudi nagrado občinstva za najboljši celovečerec, so sporočili organizatorji.
Podelili so še nagrado hrupni maček za najboljši glasbeni dokumentarec, ki jo je prejel film slovenske režiserke Petre Seliškar Odpotovanje, ter nagrado Slakov hudi maček za najboljši kratki film, ki je šla v roke belgijskemu režiserju Xavierju Seronu za film Špljaf (Sprötch).
Nagrado Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film pa je prejel film Pastir (The shepherd) ruskega režiserja Pavla Pjatirova.
Letošnja častna gosta festivala sta bila ameriška režiserja William Lustig in Gary Sherman. Lustig je krojil podobo neodvisnega žanrskega filma v 80. in 90. letih ter podpisal grozljivko Manijak in trilogijo Policaj manijak, Sherman pa je znan po filmih Linija smrti ter Mrtvi in pokopani.
Ameriška režiserja sta na festivalu prejela častnega hudega mačka za posebne dosežke in izjemne prispevke v fantastični kinematografiji, oba pa so počastili tudi z retrospektivo. Sherman je izvedel še mojstrski tečaj, obenem pa je predsedoval žiriji, ki je med šestimi tekmovalnimi celovečerci izbrala prejemnika hudega mačka, ki so ga tako razglasili drevi.
Skupaj z režiserjem lanskega zmagovalnega celovečerca Koča Severinom Fialo ter scenaristom in režiserjem Andrejem Košakom je izbiral med madžarsko grozljivko Post mortem režiserja Petra Bergendyja, britansko-nemško grozljivko Odrešena režiserja Thomasa Claya, francosko komično grozljivko Teddy režiserjev Ludovica in Zorana Boukherme, belgijskim filmom Klinika za zombije Larsa Damoiseauxa, belgijsko-francosko-irsko srhljivko Lovec in plen Vincenta Paronnauda ter britansko psihološko grozljivko Rodbina režiserja Joeja Marcantonia.
Tekmovalni program 15 kratkih filmov pa so za nagrado Slakov hudi maček ocenjevali animator Dušan Kastelic, domači mojster grozljivke Tomaž Gorkič ter hrvaški režiser Dino Julius. Še ena žirija, v kateri so publicist Igor Vidmar, založnik Goran Lisica - Fox in urednik Terens Štader, pa je nocoj razglasila dobitnika hrupnega mačka za najboljši glasbeni dokumentarec. Na festivalu so jih prikazali sedem, med njimi hrvaško-srbski dokumentarec ob 40-letnici novega vala, dokumentarec Petre Seliškar o Tomažu Pengovu ter špansko-ameriški dokumentarec o vzponu sintetizatorjev.
Poleg tekmovalnih programov so pripravili še eno retrospektivo, ki so jo namenili južnokorejski grozljivki, festival pa so popestrile tudi delavnice ter vinski del. Gost je bil enolog Boštjan Zidar.
Ob koncu dneva, ob 18. uri se je odvil prvi mimovoz zombijev. Poleg njihovih šoferjev in še koga se je tokrat zombifikacija razširila tudi na avtomobile starodobnike. Maskiranje udeležencev in avtomobilov je potekalo ves dan do trenutka, ko je povorka jeklenih štirikolesnih zombi konjičkov krenila na častni krog po Ljutomeru in se nato čez Jeruzalem odpravila na pot do Ormoža in nazaj v Ljutomer. Ob 20. uri pa se je odvila še zaključna, že 17. prireditev na Glavnem trgu v Ljutomeru, nagrado za najboljše vino festivala pa je podelila vinska kraljica Slovenije Ana Pavlin.
KOMENTARJI (3)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.