Film/TV

'Taylor Swift je poslovna ženska, večino denarja obdrži zase'

Šardža, 25. 10. 2023 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Na mednarodnem filmskem festivalu v Šardži je potekala okrogla miza z naslovom Od festivalskih projekcij do streaminga: Kako najti pot do platform? Eden od govorcev je bil Tarek Ghannam, vodja distribucije in marketinga pri znanem distribucijskem podjetju Shooting Stars, ki deluje na Bližnjem vzhodu. V svoji karieri je sodeloval s številnimi vodilnimi produkcijskimi studii, kot so Sony Pictures, 20th Century Fox in Warner Bros. V pogovoru za naš portal je pojasnil, kako danes s filmom izstopati na trgu, ki je čedalje bolj nasičen, kako pomembna so pri tem družbena omrežja in kako je to uspelo kraljici marketinga Taylor Swift.

Tarek Ghannam: "Če želimo, da postane arabski filmski svet globalen, moramo nadgraditi vse, kar počnemo."
Tarek Ghannam: "Če želimo, da postane arabski filmski svet globalen, moramo nadgraditi vse, kar počnemo." FOTO: Ajda Lah

Kako se kot distributer odločite, kateri film boste zastopali? Danes se lahko namreč ti hitro izgubijo v poplavi vsebin, ki so gledalcem vsakodnevno na voljo. Kaj mora imeti film, da izstopa, jih pritegne?

Ločujem med filmi in vsebinami. Danes je veliko vsebine, vendar bodo dobre zgodbe in liki ustvarili več angažiranosti kot katerakoli druga vsebina. Gre za kvadrante, ki jih mora film izpolniti. Ni treba posebej poudarjati, da je to dobra produkcija, prav tako pa se mora gledalec z vsebino identificirati. To vsem ponavljam – vedno, ko karkoli ustvarjaš, pa naj bo to slika, naj bo to pesem ali film, moraš identificirati svoje občinstvo. Identificirati moraš trg in identificirati moraš izdelek. Torej, gre za komedijo, grozljivko, akcijo? Kdo je tvoja ciljna publika? So to gledalci, starejši od 15 let? Kateri jezik govorijo? Vse te stvari moraš vedeti, preden se lotiš svojega filma.

Kaj pa arabski filmi? Je zanje težko doseči mednarodni uspeh?

Seveda, a navsezadnje obstaja globalno občinstvo. Bližnji vzhod komaj predstavlja dva odstotka celotne filmske blagajne. Torej, če želimo, da postane arabski svet globalen – in to je naš cilj za naslednjih deset let –, moramo nadgraditi vse, kar počnemo: od pisanja in režije do produkcije, distribucije in do vsega drugega. Najti moramo zgodbe, ki so všečne svetovnem občinstvu. Na primer Aladin je globalni fenomen, gre za globalno zgodbo, ki je priljubljena med ljudmi po vsem svetu in jo dojemajo kot arabsko. Arabščina torej deluje, vendar moramo najti takšno zgodbo, ki bo odmevna tudi pri svetovnem občinstvu.

In kako gledate na arabsko filmsko industrijo danes?

Mislim, da je arabska filmska industrija z leti zelo napredovala. V regiji imamo dober nabor talentov, prav tako pa imamo vlagatelje. Zato ni razloga, da arabski filmi ne bi postajali vedno boljši. In pri tem jim bomo pomagali, to je gotovo.

Zakaj so festivali, kot je ta v Šardži, pomembni za arabsko filmsko industrijo?

Vsekakor so takšni festivali zelo pomembni s kulturnega vidika. Festivali združujejo bistre ume iz različnih panog. Recimo, da kot novinar prideš na tak festival, spoznaš nove zgodbe, ustvariš nove zorne kote – in enako velja za nas. Festivali so torej zelo pomembni pri združevanju teh bistrih umov in jim dajejo platformo za dejansko izmenjavo in ustvarjanje novih idej, ki bodo dejansko poganjale celotno industrijo.

Na festivalu je potekala okrogla miza Od festivalskih projekcij do streaminga: Kako najti pot do platform?
Na festivalu je potekala okrogla miza Od festivalskih projekcij do streaminga: Kako najti pot do platform? FOTO: Ajda Lah

Na okrogli mizi ste omenili, kako nekateri podjetniki izpodbijajo ustaljene poslovne modele filmske distribucije, in kot primer navedli Taylor Swift. Svoj koncertni film The Eras Tour je namreč najprej ponudila studiem, a ker bi ji ti omogočili predvajanje šele leta 2025, se je neposredno obrnila na AMC, verigo kinodvoran, ki so bili pripravljeni dati film takoj na spored.

Da, mislim, da je to neverjetna zgodba. Kaže na to, da lahko, ko imaš dobro vsebino, dejansko premagaš vsako posamezno oviro in narediš stvari, kot si želiš. Taylor Swift je poslovna ženska, pravzaprav večino denarja obdrži zase. Za distribucijo ni plačala studiem. Ščiti svojo blagovno znamko, znamko Taylor Swift. Njen oče se je trdo pogajal, saj je bil on tisti, ki je dejansko prišel na idejo, da ne bi šli v studie, ampak neposredno v kinematografe, in zdaj je to globalni fenomen. To je svetovni uspeh. Mislim, da so v predprodaji prodali več kot 100 milijonov vstopnic. Sedaj je ta številka že na več kot 150 milijonih, v ZDA so namreč napovedali, da bodo prodali 130 milijonov vstopnic, a so to že presegli. To bo nekaj, kar bo v veliko pomoč kinematografiji leta 2023.

Menite, da se bodo drugi umetniki zgledovali po njej pri distribuciji svojih filmov ali ti lahko to uspe le, če si Taylor Swift?

Mislim, da ti lahko to uspe le, če si Taylor Swift. (smeh)

K njeni odločitvi, da svoj koncert prenese na filmsko platno, je gotovo pripomogel tudi uspeh turneje Eras na TikToku. Posnetki skoraj vsakega koncerta so namreč postali viralni. Kako kot distributer vidite vlogo družbenih omrežji?

Družbena omrežja bodo med nami ostala za vedno, pri tem pa bodo postala vse bolj algoritemska. Tehnološko bodo napredovala, kar pomeni, da potrebuješ pravo ekipo, da lahko konkuriraš temu algoritmu, saj ne tekmuješ proti osebi, ampak proti algoritmu. Bolj kot poznaš algoritem, boljše vedenje imaš o ustvarjanju. Umetna inteligenca bo prišla in spremenila celoten proces ustvarjanja filmov. To že počne. Kombinacija Silicijeve doline in hollywoodskega kluba je zelo pomembna, saj sodelujeta pri razvoju te celotne industrije.

Trenutno v Hollywoodu prav zaradi tega poteka stavka – igralci se med drugim s studii pogajajo zaradi grožnje, ki jo za njihov poklic predstavlja umetna inteligenca. Kako vi gledate na njeno regulacijo v filmski industriji?

Seveda podpiramo igralce in ljudi, ki delajo v filmski industriji, da so njihove pravice na prvem mestu. Mislim, da bi se tudi studii v bistvu strinjali s to izjavo. Pogajanja bodo zagotovo trajala nekaj časa, a dobra novica je, da se bodo dogovorili. Ampak, da, regulirati moramo uporabo umetne inteligence. Na primer, ne bi želel, da umetna inteligenca ustvari moj klon in govori o stvareh, v katere ne verjamem, saj je to, kar govorim in počnem, moja identiteta in umetna inteligenca tega ne bi smela posnemati ter s tega ustvariti drugo identiteto. Pozdravljam evolucijo umetne inteligence v znanosti, vendar bi rad tudi, da se regulira tako, da ne bo prevladala vsemu, sicer bomo izgubili vse, kar je človeško.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.