Javno objavljen enourni posnetek intimnega odnosa med igralko Pamelo Anderson in glasbenikom Tommyjem Leejem se je v devetdesetih letih prejšnjega leta zapisal v zgodovino popularne kulture in med (ne)slavne zvezde izstrelil mladoporočenca, ki tega nikoli nista želela deliti z javnostjo. Razmerje, ki je po objavi postalo glavni predmet časopisnih naslovnic in neslanih šal v Hollywoodu ter širše, je po skoraj treh desetletjih zopet v središču pogovorov, tokrat zaradi mini serije ameriške pretočne platforme, v kateri sta v čevlje Pamele in Tommyja stopila angleška igralka Lily James in ameriški igralec Sebastian Stan.
Kako je zaseben videoposnetek sploh ugledal luč sveta?
Potem ko sta se zvezdnika leta 1994 spoznala na novoletni zabavi in se le 96 ur kasneje tudi poročila na plaži v Cancunu, sta se preselila v skupno domovanje, kjer je nastal omenjen videoposnetek. Kljub temu da je bil ta varno shranjen v sefu v garaži, se je po sporu s parom zaradi neplačanega dela do njega dokopal električar Rand Gauthier, medtem ko je v sefu iskal druge dragocenosti. Gauthier, ki je poleg dela električarja opravljal tudi delo v pornografski industriji, je posnetek pokazal svojemu nadrejenemu, ki je takoj prepoznal pravo vrednost najdbe. Ker nobeno podjetje posnetka brez dovoljenja obeh akterjev ni želelo distribuirati, sta se hišni mojster in njegov šef odločila za takrat precej novo zadevo – posnetek sta objavila na internetu.
Spoznanje, odziv in številne neslane šale
Andersonova in Lee sta za izdajo posnetka izvedela šele dva meseca po kraji sefa in se tako s pomočjo zasebnih detektivov veliko prepozno podala v lov za krivci. V tem času se je posnetek namreč že tako razširil, da jima na koncu ni preostalo drugega, kot da sta prepisala pravice pornografski strani Club Love. Revija Rolling Stone je ocenila, da je stran s posnetkom zaslužila vrtoglavih 68 milijonov evrov, pri čemer je električar ostal praznih rok. Posnetek pa ni napolnil le pornografske spletne strani. V tem času je praktično vsako naslovnico revije krasila slika Pamele in Tommyja, voditelji pogovornih oddaj pa so na ta račun izrekli marsikatero neslano šalo.
Ali dobra serija odtehta ponoven vdor v zasebnost?
Kljub temu da je od prvotnega dogajanja minilo že skoraj trideset let, so družbena omrežja – tako kot takrat naslovnice revij – zopet polne Pamele in Tommyja, pri čemer gredo zasluge novi mini seriji z naslovom Pam & Tommy. Najnovejši izdelek ene izmed ameriških pretočnih platform pa ne buri duhov zaradi načina pripovedovanja zgodbe ali izbire igralcev. Duhove buri namreč že zaradi odločitve, da se je zgodbo sploh odločila ponovno postaviti na televizijo. ''Zgodba osmih epizod daje občutek, kakor da nekdo znova izkorišča Pamelo in njena pretekla dejanja,'' so prepričani prijatelji Andersonove, ki je javno večkrat poudarila, da se ne strinja s snemanjem zgodbe o bolečem delu njene preteklosti. In če se številni podporniki strinjajo z Andersonovo in ravno zaradi tega serije ne želijo gledati, pa je Lily James, ki v seriji igra Pamelo, v intervjuju pojasnila, zakaj je pomembno, da javnost še enkrat obudi spomin na to obdobje: "Naš namen je nastaviti ogledalo družbi, da bi ljudje spregledali lastno krivdo in prispevek k nezdravemu obnašanju na spletu. Vsi nosimo del krivde, zato moramo kot družba postati bolj ozaveščeni in k takim primerom pristopati z več čustvi.
O problematiki ponovnega vdora v zasebnost je v času premiere nove serije pisal tudi The Guardian, ki je opazil trend pripovedovanja zgodb o pomembnih mejnikih popularne kulture, ki z očali 21. stoletja razkrijejo velikokrat krivično obravnavanje žensk. Za primer je medij omenil Britney Spears, Janet Jackson in Monica Lewinsky, tri ženske, ki so se zaradi različnih razlogov znašle v nemilosti javnosti in medijev ter v lanskem in letošnjem letu dobile svojo dokumentarno ali igrano serijo.
Morda pa je pravi namen takih vsebin ravno spoznanje, da ko pride do obravnave ženske v medijih in javnosti, velikokrat velja drugačen kriterij kot pri moških.
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.