LP film Laibach prikazuje prelomne trenutke prve petletke inženirjev človeških duš ter predstavi ustanovne člane skupine, tudi pokojnega frontmana Tomaža Hostnika (1961–1982). Dokumentarec razgrinja strategije in taktike delovanja Laibacha in Laibach Kunsta v prvi polovici osemdesetih let, njuno vizionarstvo, duhovitost, preboj železne zavese in okupacijo Evrope. Pričevanja članov, njihovih sodelavcev in sodobnikov v kombinaciji z arhivskimi posnetki in drugimi relikvijami sežejo čez monumentalno mitskost skupine k intimnejšim, še neslišanim zgodbam. Rdeča nit filma pa je ves čas plošča s temeljnimi komadi Laibachovega opusa: Cari Amici, Sila, Sredi bojev, Država, Dekret, Mi kujemo bodočnost, Brat moj in Panorama.
"Moram reči, da sem presenečen, kako uspe prikazati nek čas z začetka osemdesetih, ki pa je še vedno relevanten oziroma ta metafizika, ki veje iz tega filma in te plošče še vedno deluje. Še vedno ima naboj," nam zaupa Jani Novak, ki je z Laibachi že od samega začetka: "Navajeni smo retrospekcij, zato nismo občutljivi za te poglede in prikazovanja," še doda."
"Gre za film o eni najpomembnejših umetnin 20. stoletja v Sloveniji in tudi širše. Zanimalo me je prikazati skupino tam, kjer je še nihče ni videl, kjer tudi skupina ne želi, da bi jo drugi videli, in to prikazati kot monumentalni filmski detajl. Obstaja kar nekaj filmov na temo skupine Laibach, noben film pa ni prišel tako v komandni štab skupine, tja, kjer nihče drug ne pride noter. Po tej plati je ta film zelo drugačen in dvomim, da bo na ta način mogoče še kaj videti pri Laibachi," nam je na premieri v ljubljanskem Kinodvoru zaupal režiser Igor Zupe.
Maja 1983 je Laibach z ZKP RTV Ljubljana podpisal pogodbo za ploščo Nebo žari, ki pa nikoli ni izšla. Provokativnima nastopoma na zagrebškem Bienalu in v oddaji Tednik je namreč sledila prepoved imena in javnega nastopanja skupine. Glasbenikom je prvi domači album uspelo izdati šele 27. aprila 1985 pri založbi ŠKUC Ropot. Film je tako o prvem uradno izdanem domačem albumu skupine Laibach iz leta 1985. Čeprav je bilo ime skupine v Ljubljani takrat politično prepovedano, je plošča vseeno izšla – brez imena in naslova. Črni križ na ovitku je bil dovolj. LP film Laibach je tretji v seriji dokumentarcev o ključnih ploščah, ki so pisale slovensko glasbeno zgodovino.
Njihovo udejstvovanje pa je bilo na videz polno tudi naključij, vsaj tako prikaže film: "Naključja so lahko tudi del strategije, so ali niso naključja. Odvisno od definicije. Da se naključje zgodi, je treba pripraviti situacijo. Mi smo bili kar mojstri za ustvarjanje določenih situacij, kjer so se zgodila ta naključja. Imeli smo program, ki smo ga v veliki meri izpolnili," odgovori Jani Novak. Kaj pa vračanje v preteklost? "Ponovno branje nekega časa, nekega izdelka, knjige, filma, ključnega teksta ... Za nas je zgodovina vedno relevantna, iz nje smo se učili, zato da smo lahko ustvarjali nove stvari."
Današnji čas, ki je čedalje bolj hiter, nam veliko da, po drugi strani pa vlada čedalje večja zmeda. "To je težava časa – zmeda obstaja, velika zmeda. To lahko s pridom izkoristimo ... mogoče bo ta zmeda iz kaosa rodila neki nov svet, za katerega še ne vemo, kakšen bo."
KOMENTARJI (2)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.