Srednješolska učiteljica zgodovine Emi se s svojim možem Eugenom posname med seksom (t. i. sex tape), ki ga on deli na zasebni spletni strani, a posnetek kmalu zaide pred oči splošne javnosti. Četudi je na posnetku zamaskirana, jo kmalu prepoznajo, njeni učenci in njihovi starši pa so šokirani. Učiteljičin ugled, sploh, ker bi morala biti vsem za zgled, je splaval po vodi, a se ni pripravljena predati kar tako. Omenjeni primer postane predmet žgoče razprave, ki privleče na plano vrsto pomembnih tem v postkomunistični romunski družbi. Nekateri tako razkrijejo lastno hinavščino, spet drugi skrite strasti, tretji svoje sovraštvo ali celo antisemitizem. Film na podlagi nekaterih zgodovinskih dejstev, ki jih zanimivo križa z aktualnimi protikoronskimi ukrepi, ponudi tri možne konce, kar pomeni, da si lahko izberete tistega po svojem okusu.
Se spomnite spolno kontroverznih filmov, kot so Ljubezen, Klip, Brown Bunny ali balkanski šoker za vse čase Srbski film? Vsak je po svoje poskušal spolnost prikazati kot nekaj najbolj normalnega ali pa nekaj skrajno izprijenega, nekaj grdega, umazanega, kot orodje za manipulacijo in nadzor, sredstvo za izsiljevanje ali pač grozne in nepredstavljive zlorabe. A sam seks kot tak zagotovo že dolgo ni prav nič šokanten ali vsaj ne bi smel biti, četudi se ob njem morda kdo (žal ali še vedno) brez pravega razloga zgraža, muza ali mu je pač nerodno.
Če sklepamo, da seks pri mladih preprosto ali že dolgo "ni več kul", potem je ta lahko skozi njihove oči pač nepotreben arhaizem ali nekaj, kar se gredo njihovi starši, ki jih je že davno povozil čas. V času odtujenega koronskega individualizma, pomanjkanja empatije, pristnih čustev in poželenja ali starih dobrih mesenih strasti, to ni prav nič čudnega. Na podoben način, ko se režiser Radu Jude sprašuje, kaj je obsceno in nemoralno, tudi drži, da smo vedno bolj vajeni dejanj, ki so gotovo veliko bolj perverzna kot dejanja gole spolnosti. Kako je torej posnetek seksa lahko šokanten in perverzen v družbi, ki je sama prepolna precej večjih perverznosti? Razlika je morda samo v tem, da nekatere (morda bolj očitne) perverznosti vidimo in so bolj otipljive, drugim (večjim, hujšim) pa ne posvečamo dovolj ali prave pozornosti. Kaj je torej bolj perverzno?
Film je igrivo provokativen, saj tako kot sam naslov izpostavlja premiso s poudarkom na hinavščini družbenih norm. Satira o spolnih škandalih in dvoličnih moralnih standardih plava na krilih romunskega novega vala, marca letos pa so jo nagradili z zlatim medvedom na 71. Berlinalu. Kar pomeni, da je to že tretji romunski film, ki je prejel to prestižno nagrado v zadnjih devetih letih. Povrhu vsega pa imamo na letošnjem Liffu na ogled kandidata za najboljši tujejezični film na 94. podelitvi oskarjev.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.