Letošnji program festivala je po njegovih besedah ponovno zasnovan kot predstavitev vrhunskih dosežkov ustvarjalk in ustvarjalcev slovenskega gledališča slovenskemu in tujemu občinstvu. "Vanj smo uvrstili predstave, za katere smo prepričani, da jih mora videti čim več čim bolj raznolikega občinstva. Ob njih se pomembno postavlja tudi zanimiva in samosvoja študentska ustvarjalnost, hkrati je program zasnovan mednarodno. Ponuja izbor tujih predstav in mednarodno zasnovanih aktivnosti, vključno z delavnicami tujih uveljavljenih ustvarjalcev, s tem pa omogoča primerjavo in estetsko umeščanje slovenskega gledališča tudi v širšem kulturnem prostoru," je povedal umetniški direktor festivala Aleš Novak v nagovoru zbranim na nocojšnji slovesnosti v Dvorani Ondine Otta Klasinc SNG Maribor. "Upam, da bomo slovensko gledališče prikazali v najboljši možni luči. Do zdaj smo z izvedbo zadovoljni. Veliko prestav je razprodanih in verjamem, da je to dober obet tudi za drugo polovico festivala," je dodal.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je izpostavila, da je Borštnikovo srečanje najpomembnejši slovenski gledališki festival. "Gre za prestižno prireditev. Nagrade tukaj imajo poseben pomen, tako znotraj Slovenije, odmevajo pa tudi zunaj. Festival odpira vrata mednarodni prepoznavnosti slovenskih ustvarjalcev, ustvarjalk in gledališča," je dejala.
Meni, da je dobro, da je festival po novem v začetku poletja. "Mislim, da so se ljudje navadili, da je ob zaključku sezone. Tako daje krono plodnemu in trdemu delu slovenskega gledališča, ki ga tukaj proslavljamo z res izbranim naborom predstav in potem tudi podelitvijo Borštnikovega prstana, ki ga tokrat dobi mariborska igralka. Mislim, da to tudi kaže na kakovost celotne ekipe tukaj," je še povedala.
Zbrane sta nagovorila tudi podžupan Mestne občine Maribor Samo Peter Medved, po besedah katerega je Borštnikovo srečanje ponos mesta, in Carlo Campanile, veleposlanik Italije, ki je v sodelovanju z Italijanskim inštitutom za kulturo v Sloveniji častni pokrovitelj otvoritvene predstave Vihar / La Tempesta režiserja Alessandra Serre v produkciji Stalnega gledališča iz Torina. Ta se po navedbah organizatorjev 58. Borštnikovega srečanja kaže kot "slavospev gledališču, ki ga zmore realizirati samo gledališče s svojimi edinstvenimi, tako rekoč magičnimi močmi, s katerimi na stežaj odpira pot edinstveni izkušnji umetnosti in življenja".
V soboto bo z uprizoritvijo Usedline Mestnega gledališča ljubljanskega stekel tekmovalni program, ki ga sestavlja izbor predstav, ki so bile v slovenskih gledališčih premierno uprizorjene v lanskem koledarskem letu. Do naslednje sobote se bo na odrih Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor zvrstilo enajst predstav, zadnja, dvanajsta, pa bo na ogled v Kulturni četrti Minoriti.
"Tekmovalni program odslikava raznolike poetike, v katerih uprizoritve razpirajo relevantna družbena vprašanja zdajšnjosti, detektirajo in opozarjajo na nevralgične točke naše stvarnosti, jim ni vseeno za okolje, ki sooblikuje habitat nas vseh, oblikujejo kritičen pogled, raziskujejo človekovo pozicijo in vlogo v na več ravneh načetem ali celo razpadajočem svetu, razbirajo in razpoznavajo uničujoče represivne in patriarhalne družbene vzorce in jih problematizirajo, tudi tiste, o katerih se še pred nekaj leti ali vsaj desetletji ni nihče zares spraševal, danes pa jih ni več mogoče spregledati," je izpostavila selektorica tekmovalnega programa Vilma Štritof.
V tekmovalni program je uvrstila najvišje dovoljeno število uprizoritev, najboljšim pa bodo podelili nagrade na zaključku festivala 18. junija.