Slovenija

Očetov ne bodo silili na starševski dopust

Ljubljana, 13. 09. 2013 16.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Določba ministrstva za delo, po kateri bi očetje imeli mesec dni neprenosljivega starševskega dopusta, je v javnosti naletela na tak odpor, da so jo umaknili. Ministrica Kopač Mrak obžaluje, da še nismo pripravljeni sprejeti modernih konceptov družinskih politik.

Anja Kopač Mrak
Anja Kopač Mrak FOTO: Miro Majcen

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti iz predloga zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih umika določbo, ki opredeljuje mesec dni neprenosljivega starševskega dopusta za očete. Tako so se odločili zaradi nasprotovanja taki ureditvi v javnosti.

Ministrica Anja Kopač Mrak je na Twitterju zapisala, da obžaluje, da je razprava o zakonu v javnosti pokazala, da naša družba še ni pripravljena sprejeti modernih konceptov evropskih družinskih politik.

Ministrica videla večjo enakopravnost, javnost pa ukinjanje pravic

Na ministrstvu so novi zakon pripravili zaradi evropske direktive. Ministrica je poudarjala, da starševski dopust pomembno prispeva k odpravljanju razlik med ženskami in moškimi na trgu dela, saj omogoča, da ženske po rojstvu otroka ostanejo aktivne na trgu dela. Njegov namen je tudi spodbujanje bolj enakovredne porazdelitve obveznosti varstva in nege otrok med ženskami in moškimi. Materinski dopust v dolžini 105 dni bi lahko po predlogu zakona koristila samo mati, 260 dni starševskega dopusta pa si bi razdelila mati in oče po 130 dni, pri čemer bi bilo z nekaj izjemami 30 dni dopusta neprenosljivega in bi ga morala izkoristiti mati in oče.

Vendar pa javnost ideji ni bila naklonjena. Tako so na primer v Družinski pobudi že v začetku julija dejali, da predlog v resnici ne sledi evropski direktivi. V skladu z direktivo ni dovoljeno posegati v obstoječe pravice, medtem ko predlog posega v pravice žensk. Te bodo lahko skupaj z materinskim in starševskim dopustom koristile le 11 mesecev in ne več 12 mesecev kot do zdaj, so opozorili.

Na ministrstvu, kjer so Evropsko komisijo zaprosili še za dodatna pojasnila, bodo pripravili spremenjen predlog, ki pa bo še vedno zadoščal evropski direktivi, so povedali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (96)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Joseph Francis
05. 12. 2013 21.02
-1
»Ministrica videla večjo enakopravnost, javnost pa ukinjanje pravic.« Kakšna javnost točno? Veliko nas je, ki se strinjamo z gospo ministrico in vidimo pozitivne spremembe, ki bi ga ta predlog prinesel. Gospa ministrica je podala dober predlog, ki pa je v Sloveniji spet naletel na tisoč ovir in minusov. Slovenija se trudi biti moderna država in slediti svetu, vendar pozabljamo, da niti ni bila sposobna sprejeti Družinskega zakonika. Le zakaj bi bili pripravljeni zdaj na uvedbo nečesa novega? Mislimo, da kot družba napredujemo, vendar se popolnoma odmikamo od kakršnegakoli napredka! Žal tu različni ukrepi ne pomagajo, saj je problem v ljudeh. Ljudje so zaprti in menim, da nimajo vedno v mislih dobrobit otroka. Zakaj pa oče ne bi ostal en mesec doma? Je veliko mamic, ki bi si želele kljub porodu vrniti na svoje delovno mesto. Nekateri govorijo, da je en mesec premalo in da je bolje da mama ostane celotno porodniško doma, kaj pa če bi koristil ta en mesec, da je oče doma z otrokom?
novak.novak
14. 09. 2013 16.15
+1
in katera je ta javnost?pa se baje tko zgledujemo po skandinavcih....
Piko Boss
14. 09. 2013 08.18
+0
svetovna neumnost. nej moški ki je samostojni podjetnik vzame očetovski dopust če ima jajca. Država mu plača prispevke od minimalne plače živi pa naj od zraka. Če pa ne vzame dopusta se pa materi skralša za en mesec. Res bolano
miskolinka365
14. 09. 2013 09.03
+3
A to, da je mama s.p. in si niti porodniškega dopusta ne more privoščiti (ker ga ne more koristiti po dnevih, urah niti ga ne more prenesti)- a to pa nima veze? je čisto sprejemljivo in ni bolano? Daj, ne bluzi no! raje bi predlagal rešitev, ki bi bila sprejemljiva za vse, pa pri tem ne bi nastradali smao eni!
Animal_Pump
14. 09. 2013 07.40
+3
Moja je itak brezposelna...tko,da ta dopust pr men absolutno odpade:-)
tedisis
14. 09. 2013 07.37
+4
@duh3 - kar nekaj sistemov si je podobnih, to še ne pomni da vsi enako dobro funkcionirajo, moderno državo se greste lahko vi, ki med drugim veliko potujete in lahko tudi spoznate moderne evropske trende in standarde, na vzgojo se pa zelo dobro spoznate, tipična razgledana mama (če ste, ali še boste), ki predela ogromno literature in posledično je ponavadi njen otrok bržkone nadpovprečen. Zelo lepo in odgovorno je, da je oče tudi kar se da veliko z otrokom, res je v sloveniji obstaja ta možnost, je pa stvar osebne odločitve. Moje mnenje, mama si jo zasluži bolj kot jaz!
duh3
14. 09. 2013 12.35
pozdravljeni! najprej naj povem da ne potujem veliko kot ste napisali,res pa je da zivim v eni izmed skandinavskih drzav in sem tudi ze mama. s svojim komentarjem sem zelela povedati to,da zakon sam po sebi ne bi bil slab pa vendar je naletel na toliksen odpor. res pa je tudi da bi moral do neke mere pustiti moznost svobodne odlocitve glede tega kdo in kako bo koristil porodniski dopust kot je to npr. urejeno tukaj ker sama zivim. recimo starsa se lahko odlocita kako bosta koristila porodnisko,ali bo celo koristila mama in bo imela placano 80%,ali pa bo ona 10 mesecev imela placano 100% in oce prav tako preostala 2 meseca placano 100% in vecina se odloca za drugo opcijo. je pa tudi res da bi bilo treba v sloveniji se veliko urediti preden bi se tak zakon sploh sprejel,vseeno pa bi bil lahko na tem podrocju dober zacetek. spostujem pa vase mnenje,da si mama zasluzi bolj kot oce, hkrati pa tudi mislim,da je to vseeno dobra stvar za oceta in otroka.lp
heartbreaker
14. 09. 2013 07.31
+1
in kako bo šlo to, da boš mel sam 11 mes porodniške? saj v vrtec ne sprejemajo otrok z 9 in 10 mesci....pol bodo mogl tud vrtci spremenit, da bo šel otrok z 9 oz. 10 mesci v vrtec in ne več pri 11...
nevica
14. 09. 2013 05.11
+5
Hvala bogu. Nekateri imajo pa res nedemokratične ideje in se vtikajo celo intimne medsebojne odnose. Vsak se sam odloči kdo bo na porodniškem dopustu. Tudi koliko časa - bi morala biti svobodna odločitev.
nevica
14. 09. 2013 05.12
+3
Anja Kopač Mrak ima zgrešeno predstavo o modernosti.
miskolinka365
14. 09. 2013 09.00
+1
nevica - saj te nihče ne sili, da ne ostaneš doma! Že sedaj te ne, potem bi te pa še manj! Torej ostani doma, pa te porodniška ne bo sploh brigala.
kavelj22
14. 09. 2013 02.50
+1
Jst bi tole kr sprejel. Vlada je vcas pac pusi kaj cmo in podleze ze vsakemu malemu viku in kriku. Ce bo kdo obubozal ker bo en mesec doma pol kr naj. Namesto da bi bili srecni takih priloznosti se jih strahopetci otepate.
duh3
14. 09. 2013 01.29
+4
gospa ministrica ima prav! sem bila na svedskem in norveskem kjer imajo to urejeno na zelo podoben sistem in funkcionira zelo dobro. v sloveniji je pac tako da bi se radi sli neko moderno drzavo ki sledi trendom evrope,ko pa je treba nekaj utrditi po evropskem standardu pa ne hvala! vendar pozabljate da ima otrok oceta in mamo in da je ta cas namenjen izkljucno ocetu in otroku,cas ko se otrok naveze tudi na oceta in ne samo na mamo,cas ko se oce popolnoma posveti otroku in skrbi zanj. zdaj pa minusi...gremo...
gorgoroth
14. 09. 2013 00.52
-1
Moski naj bo moski in zenska naj bo zenska. Strinjam se naj moski igra pomembno vlogo pri vzgoji in pomaga s previjanjem in poskrbi za gospodinjstvo a mleka v prsih res nimamo, zato mislim da 15 dni cisto zadostuje.
Lucika_s
14. 09. 2013 07.07
+2
najboljše bi bilo da ostane en mesec, vendar da se oče sam odloči če bo koristo 30 dni, 15 dni ali pa 5 dni. glede mleka pa je tako da se lahko "črpa" da v hladilnik in ga imaš v hladilniku na rezervi. Jaz npr sploh nisem imela mleka ko sem rodila tak da smo bili na umetni hrani, zato ni problema oz. izgovora za mleko. Je pa moj vzel očetovskega 15 + 15 dni svojega da je bil prvi mesec poleg naju in vam povem da je ZELO koristilo. lp
lotmerzanec
13. 09. 2013 23.22
+2
lejte gospa ministrica jaz pa mislim,da si ženska po porodu bolj zasluži porodniško kakor moški !! Nikakor se ne strinjam,da ženski vzamejo in dajo moškemu ta mesec porodniške!! Zakaj spreminjati nekaj kar dobro deluje??
miskolinka365
14. 09. 2013 08.57
+2
Ja, res fenomenalno deluje tole! Ženske so na porodniškah, na zavodu, vmes mogoče dobijo kakšno slabo plačano delo za določen čas...Fenomenalno, res! Pa kje živiš ti? Na luni?
8arik
13. 09. 2013 22.17
+10
AKM je katastrofa od človeka. Ker butelj in za kakšne protiusluge jo je imenoval na številne odgovorne položaje, na katerih je doslej bila (nazadnje ministrica, upam da ne več dolgo)? Od mene ne bo nikoli dobila glasu. Prav tako od mene ne bo glasu dobila niti ena izmed strank, ki bo/je njene ukrepe (beri eksperimente na družbi) kadarkoli javno podprla.
24vohomurckov
13. 09. 2013 22.39
+8
..kje je bila....v ekipi norega svetilničarja,ki je spocala interventni socialni zakon,po katerem so vsi reveži še bolj revni....a zdaj je pa kar naenkrat filozofijo in namere spremenila??
drugnben
13. 09. 2013 22.06
+6
Saj ima možnost moški koristiti devet mesecev porodniške že sedaj le oba ne moreta biti hkrati.
mijam75
13. 09. 2013 21.48
+30
Spoštovana gospa ministrica, po zdajšnjem zakonu, ki velja že kar nekaj let, ima očka možnost izkoristiti celo porodniško, ali pa le del, kolikor želi v dogovoru z mamo. To, da se nekoga prisili in drugemu na ta račun odvzame, ni slišati čisto nič moderno.....
24vohomurckov
13. 09. 2013 21.20
+3
.....kaj pa,če očka pobegne??.....gospa že ve...
Franc Rode v kristusu
13. 09. 2013 21.15
+4
Tudi jaz sem oče. Ko je bil moj sin rojen sem bil v Vatikanu in pridno molil, zato tudi ne bi imel časa za porodniški dopust - 20 rožnih vencev je veliko...
Franc Rode v kristusu
13. 09. 2013 21.07
+1
Edina prava družina je družina z materjo in očetom, kjer oče dela, mati pa doma skrbi za hišo in otroke. Porodniški dopust za očete je za rimokatoliško cerkev s tem nedopusten.
admeen.ljubi.peji?a
13. 09. 2013 21.04
+11
Ministrica Kopač Mrak obžaluje, da še nismo pripravljeni sprejeti modernih konceptov družinskih politik. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ja ja, matere na šiht, očetje bodo dojili, dva gejkota bosta ati pa ati malim fantkom, za popestritev pa še kakšnega psa v garažo, pa se pejmo hopa cupa, a ne, gospa Mrak (v buči!) ?
malibu7
13. 09. 2013 21.08
+3
Verjetno je tut doma take neumnosti kvasila in ni čudn da se ločuje.
admeen.ljubi.peji?a
13. 09. 2013 21.25
+9
pameten in pošten še noben ni šel v parlament, kaj šele v vlado... same pokvarjenci leni lopovski izprijeni!
krenžes5
13. 09. 2013 21.44
-1
krenžes5
13. 09. 2013 20.57
+3
Ministrica menjaj službo. Kok me pojezijo te emancipirane babe. Naj gre rajši dojit domov, bo večjo družbeno korist naredila.
krenžes5
13. 09. 2013 21.44
-2
Sej če bil minister, bi pa kej prot decom napisu no. Ženske ne bit užaljene. Ampake je še bl tečno, ker je on ženska in ker jih je malo v politiki, misljo, da morjo izstopat z butastimi predlogi.
admeen.ljubi.peji?a
13. 09. 2013 21.51
+2
ti si ji dal službo, ti si volil njo in take.
tiger lev
13. 09. 2013 20.56
+10
nobena mama se nebi pritoževala,če bi uvedli isti sistem kot ga ima soseda Avstrija : na ibiro imas 1, 2 in 3 leta porodniške, kakor želiš... temu primerna je tudi višina dohodka, manj kot izbereš več dobiš!!
krenžes5
13. 09. 2013 20.59
+4
Noben se nebi pritoževal, če plače take kot so v Avstriji. S 600€ plače ne gre, da ti razdelijo na 200€ na mesec. A se hecaš Ajda!