Znanost in tehnologija

Znanstveniki objavili največji tridimenzionalni zemljevid vesolja

Utah, 26. 07. 2020 11.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Nuša Stegnar
Komentarji
143

Zemljevid razkriva, kako strukturo vesolja opredeljujejo nitke in praznine materije, ko je bilo staro šele 300.000 let. Pokaže tudi vzorce porazdelitve galaksij, ki so jih raziskovalci uporabili za določitev parametrov vesolja z več kot 1-odstotno natančnostjo.

Znanstveniki so objavili največji tridimenzionalni zemljevid vesolja, ki dokazuje, da je v osnovi ravno in zapolnjuje 11 milijard let staro vrzel v svoji zgodovini. "Tako starodavno zgodovino vesolja kot njegovo nedavno ekspanzijsko zgodovino poznamo precej dobro, vendar je v sredini 11 milijard let težavna vrzel," je dejal Kyle Dawson. Kozmolog z Univerze v Utahu je vodil ekipo Sloan Digital Sky Survey (SDSS), ki se je zadnjih pet let ukvarjala z zapolnitvijo te vrzeli, poroča Sky News.

Njihovi izsledki so bili ustvarjeni v mednarodnem sodelovanju z več kot 100 astrofiziki, ki sodelujejo v nečem, kar se imenuje Baryon Oscilation Spectroscopic Survey (eBOSS). Raziskava je zajela podrobne meritve več kot dveh milijonov galaksij in kvazarjev, ki zajemajo 11 milijard let vesolja.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Zemljevid razkriva, kako strukturo vesolja opredeljujejo nitke in praznine materije, ko je bilo staro šele 300.000 let. Pokaže tudi vzorce porazdelitve galaksij, ki so jih raziskovalci uporabili za določitev parametrov vesolja z več kot 1-odstotno natančnostjo.

Ključnega pomena za določeno kozmološko skrivnost, ki že desetletja osuplja astronome, je neusklajenost v Hubblovi stalnici. Ta temelji na opazovanju, da se vesolje širi, kar vemo, ker se galaksije, ki so bolj oddaljene od Zemlje, oddaljujejo še hitreje kot galaksije, ki so bližje. Toda težava je, da se nihče ne more strinjati, kako hitro se širi, nova raziskava pa potrjuje, da se zdi, da se različni deli širijo z različnimi hitrostmi – vse navidezno vzdolž iste ravne osi, čeprav ima geometrijsko krivuljo.

Posamezne skupine v skupini eBOSS na univerzah po vsem svetu so analizirale različna območja in ustvarile različne dele zemljevida s pomočjo galaksij, ki oddajajo različne valovne dolžine svetlobe. "Skupina je za izdelavo dela zemljevida, starega šest milijard let, uporabila velike, rdeče galaksije. Dlje pa je uporabljala mlajše, modre galaksije," so povedali v SDSS.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

"Končno so za preslikavo vesolja enajst milijard let v preteklosti in več uporabljali kvazarje, svetle galaksije, osvetljene z materialom, ki pada na osrednjo supermasivno črno luknjo. Vsak od teh vzorcev je potreboval natančno analizo, da so odstranili onesnaževalce in razkrili vzorce vesolja," so povedali raziskovalci.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (143)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ni_mi_vse_eno
27. 07. 2020 20.14
-1
Dejansko mi ustvarjamo vesolje z našim opazovanjem. Bolj globoko gledamo, več različnih zadev vidimo, vse pa vlečemo iz verjetnostne distribucije možnosti, po principu eksperimenta, ki je začetek kvantne fizike, Tom Campbell: The Key to Understanding Our Reality = Ključ za razumevanje naše realnosti; dr. Tom Campbell. Zato je Einstein izjavil, da ne verjame, da Luna ne obstaja, če jo nihče ne gleda. Seveda ni razumel, da je naša simualcija konsistentna. Ko je prvi opazil Luno, je Luna pričela obstajati in ker je simulacija konsistentna, bo Luna obstajala še naprej, vsaj dokler bo informacija (opazovalec). Če bi človeštvo izumrlo in prišla na Zemljo druga rasa, bi se informacija izgubila in mogoče iz verjetnostne distribucije možnosti se Luna ne bi rendrirala za zunajzemeljske obiskovalce. Opazovalec ustvarja z opazovanjem. Imejte pozitivne oči in boste ustvarili pozitivno. Živela pa svoboda izbire ustvarjanja.
slastne_nogavičke
27. 07. 2020 21.09
-2
Ja, deloma imaš prav, verjetnostna distribucija je poznana kot valovna funkcija, prihaja namreč iz kvantne mehanike. Rečemo, da nekaj obstaja če iz perspektive opazovalca obstaja ti. quantum entanglement. Vendar to je iz naše prspektive nekoliko egoistično, saj ni nujno, da so stvari, ki jih opazimo bile res definirane z naše strani prek quantum entanglement. Se opravičujem za medstavčne angleške fraze (ni najboljšega prevoda).
ni_mi_vse_eno
28. 07. 2020 09.57
+1
Mi opazujemo vse kar je in ne samo quantum entanglement, ki je pa poseben primer, ko iz energije spontano nastanega dva delca in ker zakon o conservation momentum obstaja, je jasno, da če enemu elektronu izmerimo spin +1/2 ima drugi elektron avtomatsko spin -1/2. Da pa resnično deluje na ta način, kot sem opisal zgoraj, pa ni egoistično, ampak tako potrjujejo stoletja eksperimentov na tem področju. Poglej si delayed-choice quantum eraser experiment in boš spoznal, da se z opazovanjem ustvari informacija. Ključna je informacija. Detektorji so lahko bili prižgani, potem so informacijo izbrisali, so dobili valovanje, če so detektorji delali in se je informacija ohranila, so dobili delce. Živimo v konsistentni multiplayer simulaciji za našo rast v sodelovanju.
antilevi?ar
28. 07. 2020 11.54
+2
Seveda obstajajo plemena, ki se spomnejo časa, ko na nebu lune ni bilo. Celo imajo svoje zgodbe kako je do tega prišlo.
antilevi?ar
28. 07. 2020 11.57
+3
To, da se foton obnaša kot delec ali valovanje je že dolgo znano. Opazovalec vpliva ali bo skoži režo šlo valovanje ali delec.
ni_mi_vse_eno
28. 07. 2020 20.56
+3
Tako govorijo dejstva eksperimenta, če se strinjate ali ne. Živela pa svoboda verjetja v karkoli ali kogarkoli.
ni_mi_vse_eno
27. 07. 2020 19.29
-1
1% natančost. To ni 50%, niti 90%, ampak 1%. Otroci v vrtcu so dobili pri likovni vzgoji nalogo, da narišejo pike in ustvarili vesolje z 0,05% natančnostjo. Tako to gre, 1% je tako veliko, da tarčo veliko 100 m fališ za 99 metrov in si 1% natančen, hehe. V vojski so dobili nagrado, tisti, ki so zadeli tarčo na 1% natančno, vikend izhod, hehe.
AI2023
27. 07. 2020 13.22
+9
Kaj je tisto črno za balonom?
slastne_nogavičke
27. 07. 2020 21.11
-3
AI2023
28. 07. 2020 14.02
+2
Ni res.Tisto črno je vesolje.Neomejeno okolje,ki nima mej.Nima ne začetka,ne konca.To so drugačni fizikalni zakoni,kot jih poznate na zemlji.Tisto ne more biti nič ,ker če bi bil nič,bi ta nič moral nekje obstajati.Galaksije,ki so vidne v ospredju so samo objekti-naravni seveda-.In tako naprej po neskončnem vesolju.
dante
26. 07. 2020 20.11
+3
Kaj vse si še ne bodo izmislili. Samo ,da ne bodo s svojim znanjem škodili našemu planetu, s kakimi poskusi
Millady
26. 07. 2020 17.12
+17
Huudooooo!!! Vesolje je v osnovi ravno! Zemlja je okrogla, vesolje ravno! Ravno obratno od tistega, kar govorijo flateartherji :)
M teorija
26. 07. 2020 16.59
-5
Glede na , 5,6,7 ..dimenzionalno vesolje je ta 3 D prikaz , manj realen kot se naš Svet prikazuje z dvodimenzionalnimi zemljevidi!? Tako, da je realnost vesolja kot takega tako popačena, da si jo v vsakem primeru vidimo in predstavlano narobe, subjektivno in popačeno!?
KungFuPanda
26. 07. 2020 19.15
+6
To so vse teorije. Koliko dimenzij je, sicer še ne vemo, imamo pa trenutno možnost zaznave samo treh prostorskih. Torej, kako bi ti vizualno prikazal vesolje v recimo 9 dimenzijah?
antilevi?ar
26. 07. 2020 20.17
+5
Seveda so teorije. Znanstveniki imajo naštepanih na tisoče teorij. Mene to dejstvo ne moti, dokler tega ne začnejo zagovarjat kot edino možno verjetnost. Vemo, da za vsako teorijo morajo poiskati validitet in to udejaniti v praksi, drugače vse ostaja pri teoriji.
slastne_nogavičke
27. 07. 2020 21.13
-6
Dimenzij naj bi bilo vsaj 10 sodeč po teoriji strun.
Silvester Kresnik
26. 07. 2020 15.37
-12
Zanimivo. Sodobna znanost je z velikim trudom uočila razdalje Univerzuma do tolikih razsežnosti' da človeštva nikjer več ne bo' ko bi sicer utegnilo pridit do komuniciranja na takšni relaciji. Mi pa za jutrišnji dan ne vemo kaj nas lahko doleti' na osnovi tega' da sta bili dve prejšnji zimi brez snega in to pomeni obraz atmosferske kataklizme iz leta 1962' ker smo za 300 let pospešili podnebne spremembe. Za še en takšen nedovžni korak narave smo prikrajšani' pa se znajdemo v apokalipsi' ki je nekaj povsem desetega kot pa akademsko univerzitetna' antropološka nesmrtnost. Še sreča' da je razlaga astronomskih spoznanj in opažanj tako zanimiva' da ne uspemo formirat panike' ki bi situacijo še bistveno poslabšala. Sivc.
Antropozofija
26. 07. 2020 15.19
+13
Skrbi me, kaj bo čez 5 mlrd let..
antilevi?ar
26. 07. 2020 20.18
+6
Ne vemo kaj bo jutri in ne vemo kaj je bilo 1000 let nazaj,.vse drugo je le plod naše domišljije.
NeeeeeeY
26. 07. 2020 21.36
+0
Hibridi z vesoljci. Tudi mi nismo popolnoma iz zemlje
antilevi?ar
27. 07. 2020 16.07
+5
Ne, moški smo z marsa, ženske z venere, zato se nikakor ne razumemo, lol
slastne_nogavičke
27. 07. 2020 21.14
-1
Eh, zakaj? Takrat nas verjetno ne bo več.
Anejcc
26. 07. 2020 15.10
+13
Žaba pozna samo svoj vodnjak.
slastne_nogavičke
27. 07. 2020 21.15
+0
upornik19
26. 07. 2020 15.08
+9
noben ne ve kaj je bilo pred pokom ..... ali je bil veliki pok naključje?
antilevi?ar
26. 07. 2020 15.19
-1
Pok je ena izmed 1001 teorij, skratka vse je en navaden BS.
antilevi?ar
26. 07. 2020 15.20
-3
Pri poku gre vse narazen v vse smeri, kdaj je že to imelo čas, da se ustavi, se nazaj združi in nekaj nastane? Inteligentno nastane, ker lahko še tako treseš smeti v kanti iz smeti ne boš sestavil jedi.
antilevi?ar
26. 07. 2020 19.45
+3
Minusi nikakor ne spremenijo zgoraj omenjenega dejstva. Delci se pri eksploziji oddaljujejo eden od drugega,.znanost še dan danes trdi, da se vesolje širi. Torej še enkrat vprašam, kdaj so se vsi ti razpršeni delci uspeli ustaviti in se nazaj združiti v vse to kar smo danes? Pazi jaz lahko ne vem kolikokrat delam kupčke iz mivke še vedno iz tega ne morem narediti človeka ali letalo? Bolj smiselno zdaj?
KungFuPanda
26. 07. 2020 21.54
-8
To ni eksplozija, ampak raztezanje prostora-časa. Delci so bili določen čas tako skupaj in tako močna energija je bila, da se niti atomi še niso tvorili. Ko pa se je tako "raztegnilo" in posledično ohladilo, da so začele delovati privlačne sile, so se pa začeli tvoriti atomi, molekule in kasneje tudi zvezde, osončja, galaksije... Znanstveniki obnašanje materije v takih pogojih študirajo v Cernu v hadronskem trkalniku. Niso te investicije tako brez veze, zaradi poznavanja zakonov kvantne mehanike lahko ti zdaj klofaš svoje teorije po ekranu in se pojavi na mojem ekranu, da se lahko držim za glavo, kako se nekje v nekem prostoru v Sloveniji manifestira Dunning-Kruger efekt.
Mravljicaa
26. 07. 2020 14.52
+30
Zanimivo...in koliko stvari nam je se v tem vesolju neznanka, koliko se neraziskanega...
STOP
26. 07. 2020 15.01
-6
antilevi?ar
26. 07. 2020 19.47
+3
Najbolj preprosta obrazložitev ima največ možnosti, kajne? Skratka nateg od natega nateg.
First Last
26. 07. 2020 14.37
-11
Vse je eno, nedoumljivo, drugačen je le ples in samo to se vidi, daje vtis vezanosti vsega na dojemanje, vendar logika in zakoni so iz tistega eno. Če znamo o tistem govoriti tistega ne poznamo.
Balki30
26. 07. 2020 14.37
-23
Glede na to da v vesolju obstaja najmanjsa mozna razdalja....planckova ....obstaja logicno tudi najvecja...ki je torej koncna....in ce je vesoje koncno v prostoru....je tudi v casu....logika...pa to
STOP
26. 07. 2020 14.40
-14
in če je tako kot praviš, je vesolje digitalno in smo simulirani
Balki30
26. 07. 2020 14.47
-17
Ni digitalno..se pa ponavlja ...v vecnost....kot.tudi nasa zivljenja....vse poteka v nihanju v trm vesolju...vsaka stvar ma svoje nasprotje.....rodil si se...umrl bos....potem se bo vesolje skrclo v singularnost in zopet eksplodiralo.....potem bodo spt dinozavri...in cez 160 mio let mi....na isti nacin...in takrat se bova zopet menla tule...kot ze milijardokrat do danes....pa to
Balki30
26. 07. 2020 14.48
-13
Ce mas pa prov da je digitalna simulacija....potem.pa le ta zagotovo.poteka na racunalniku ki stoji na pisalni mizi...janeza janse....pa to
AI2023
26. 07. 2020 14.50
+9
Si prepričan da boš tu gor. Kaj pa če boš na kakšnem drugem planetu.?
AI2023
26. 07. 2020 14.52
+10
AI2023
26. 07. 2020 14.55
+9
In če ima vsaka stvar svoje nasprotje, to pomeni da obstaja tudi večnost.
Janez_53
26. 07. 2020 16.22
+7
Balki30, po moje bi ti moral malce ponoviti slovnico za tretji razred. Kje hudiča si se pa učil pisati? Tega učitelja bi morali nagnati s šole.
STOP
26. 07. 2020 14.31
-34
drugače pa ta 3d prikaz je samo še ena fora za tiste, ki mislite, da so planeti okrogli
STOP
26. 07. 2020 14.31
-25
STOP
26. 07. 2020 14.35
-28
zakaj minusi? ste tudi vi padli v milost in nemilost napačnih informacij v šolah, s katerimi so nas učili od rojstva?
GAYPROPAGANDA
26. 07. 2020 14.40
+1
Zakaj pa misliš da so ploščati in zakaj bi nam lagali!
AI2023
26. 07. 2020 14.42
+0
Zato, ker potrebujejo par milijard dolarjev za pripravljanje novih laži.
STOP
26. 07. 2020 14.42
-26
nas svet je projekcija iz 2d sveta, ki je tisti pravi..tam sta tudi povezana kvanti svet in teorija relativnosti..to kar vidimo je samo iluzija 2d realnosti
Anejcc
26. 07. 2020 15.03
+17
Janez_53
26. 07. 2020 16.23
+9
Stop, a imaš ti mogoče štirioglato glavo? Ali pa sploščeno?
HumanNOTsheep
26. 07. 2020 16.59
+11
Eni k da nimate dostopa do teleskopov ... prodajo vam bučke pa jih kr takoj uzamete pa še več bi plačal ... opranogavlje
antilevi?ar
26. 07. 2020 19.49
+7
Napačno vprašanje postavljaš? Zakaj nam nebi lagali, vse možnosti imajo, priložnost, sredstva in denar, motiv kolikor želiš mnogi nam nedojemljivi, recimo MOČ.
KungFuPanda
26. 07. 2020 21.57
-8
Ampak moč in kontrolo je mogoče manifestirati na kak bolj učinkovit način, kot na obliko zemlje. Nima smisla.
Debely
26. 07. 2020 14.26
+12
Še popolnega zemljevida Zemlje ni, pa bi delali zemljevid Vesolja. 😂 Klovni.
HumanNOTsheep
26. 07. 2020 17.02
-10
je je samo ne za nas ovčice .... vojaški zemljevidi so točni v nulo ... da ne govorim o satelitih in njihova "pomoč" pri mapiranji zemlje ...
antilevi?ar
26. 07. 2020 19.51
+8
Res? Zato se vojska izgublja po drugih državah, ker imajo odlične zemljevide? Zato v afganistanu in iraku ne dela gps in enote nimajo podpore na terenu, ker so sateliti? Da nimajo v zraku stalno avacse in brezpilotnike nebi si upali iz baze ven, toliko o teh tvojih SAT-A-LIE's
KungFuPanda
26. 07. 2020 21.59
-7
Haha, fasciniran sem nad količino nekih informacij, ki jih bruhaš. Koliko časa imaš v enem dnevu, da to vse bereš in gledaš, kar ne morem verjeti. Pojdi delat nekaj koristnega.
AI2023
26. 07. 2020 14.25
+3
Vesolje - črni prostor - ta prostor ni ne okrogel, ne ploščat in je neomejen. V tem primeru se zemeljska fizika lahko poslovi. To pomeni, da sam prostor oziroma okoliščina v katerem se nahajajo galaksije nima meja. Ne začetka in ne konca. To je fenomen za človeško razmišljanje. Tako pač je v naravi vsega. In noben bog, ker ga ni. Ker če bi bil bog, bi nekdo ali nekaj moralo ustvariti tega "boga". Bog je samo izgovor človeka za človeške napake. V imenu boga to in ono,češ tako je hotel itd,.... Tudi, če bi vesolje imelo neki mejnik, se spet pojavi dejstvo, da je zadaj spet nadaljevanje. In tako v nedogled. Ne verjamem v znanstvenike, verjamem v naravo.
STOP
26. 07. 2020 14.27
-15
Debely
26. 07. 2020 14.27
+5
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
AI2023
26. 07. 2020 14.30
+4
STOP
26. 07. 2020 14.31
-13
AI2023
26. 07. 2020 14.32
+8
Po tvoji ja, ker hodiš vsako nedeljo k maši.
STOP
26. 07. 2020 14.37
-19
vsaka stvar ima začetek in konec, to je vsa logika
AI2023
26. 07. 2020 14.43
+14
nivampomo?i
26. 07. 2020 15.28
-10
Veliko naprednejše civilizacije verjamejo v Boga.
nivampomo?i
26. 07. 2020 15.29
-5
Velika večina astrofizikov verjame v Boga.
Janez_53
26. 07. 2020 16.27
+7
Stop, ko si tako brihtem, pa mi povej, kje ima krožnica začetek in kje konec? Če seveda v tvojem svetu krožnica sploh obstaja. Mogoče je pri tebi vse oglato in ploščato.
KungFuPanda
26. 07. 2020 19.32
-3
Odnkje ti ta podatek? Mogoče misliš na tistih nekaj, ki so javno izpostavljeni, pa še teh je samo par. Drugače je astrofizikov malo morje, vaaka država ima vsaj eno fakulteto za fiziko, kjer letno nekaj ljudi došturira astrofiziko. Seveda je nekaj takih, še posebno iz držav, kjer sta religija in vladanje zelo prepletena in nekje celo morajo javno izkazovati vero, ampak ne moreš trditi, da je v večini sekularnih držav večina astrofizikov vernih, saj je med drugim to zaseben podatek in ga ne rabijo obelodanit.
antilevi?ar
26. 07. 2020 19.52
+2
Še vsa logika Dr. Spock-a ni razumela človeškega obnašanja Jim Kirk-a.
antilevi?ar
26. 07. 2020 19.55
+0
Kaj pa to, da je krožnica le navadna premica? Ne razumem kaj želiš s tem dopovedat? V domiščljiji si lahko tudi peter pan,.v realnosti bolj teško. In Zvončica naj bi bil navaden brezpilotnik, kajne?
antilevi?ar
26. 07. 2020 19.58
+1
Največ je tistih teoretičnih fizikov, ki bluzijo in bluzijo vendar ničesar ne dokažejo, kar je čisto nasprotje znanstvenih postulatov (dokazljivost in ponovljivost). menda se boš strinjal, da kadar znanstvenik nekaj raziskuje in verjame, da je na sledi nečemu, dokler to še ni jasno,.ga vodi VERA. Vera v končni cilj nejgove raziskave-odkritje, potrditev teorije.
STOP
26. 07. 2020 13.29
+2
zgleda kot zenica..kaj ce je v vsakem očesu eno tako vesolje kot je naše?
Gobert HRolob
26. 07. 2020 13.27
-14
Naš GOSPOD BOG je strašen v moči....Amen
pejdspat
26. 07. 2020 13.21
+0
A ni vesolje ravno?
kahelc
26. 07. 2020 13.33
+10
Debely
26. 07. 2020 14.27
+10
transs
26. 07. 2020 13.20
+41
Fascinantnost tega neskončnega prostora pač ljudska dojemljivost ne more predstavit realno v maketi,ker naše dojemanje ne presega več kot vizualizacijo.Seveda vse pohvale ljudem,ki svoje življenje poklonijo širjenjenju obzorij neznanega,vendar smo mi tako majhni tem prostoru in preveliki v egoizmu da bi presegli dojemljivost temu malemu času in obstoja,ki nam je naklonjen.