Znanost in tehnologija

Starship končno uspešno prestal testni polet

Washington, 06. 05. 2021 08.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Raketa Starship zasebne vesoljske družbe SpaceX je po štirih neuspešnih testnih poletih končno uspešno pristala. To je bil peti test prototipa te rakete. SpaceX načrtuje, da bo raketa nekoč na Luno prevažala tovor in ljudi.

Zadnja različica rakete Starship je preživela svojo izstrelitev in uspešno pristala, piše Guardian. Po štirih neuspešnih poskusih so končno zazvenele besede: "Starship je pristal." Tako je preživel šestminutni testni polet nad Mehiškim zalivom in pristal na tleh. Kot je razvidno s posnetka, je ob pristanku sicer rahlo zagorelo, a kot je pojasnil komentator, to ni nič neobičajnega. 

Elon Musk je ob tem tvitnil, da je bil pristanek 'šolski'.  V družbi SpaceX načrtujejo, da bo raketa Starship nekoč prevažala tovor in ljudi na Luno in Mars. Musk si želi, da bi bila raketa v celoti namenjena večkratni uporabi. Raketa bo imela predvidoma 37 motorjev, v višino pa bo merila 120 metrov. V Zemljino orbito bo lahko ponesla 100 ton tovora.

Prejšnji prototipi eksplodirali in strmoglavili 

Decembra in januarja sta prototipa SN8 in SN9 strmoglavila in eksplodirala, 3. marca pa je prototip SN10 uspešno pristal, a ga je nekaj minut kasneje razneslo. Četrti poskus konec marca pa se je končal tako, da je raketa strmoglavila. 

Koronavirus pasica nova


UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (97)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ni_mi_vse_eno
07. 05. 2021 19.19
Hehe, spet ena cvetka: "Ma dej, že pri F1 imajo gorivo ki ne da vidnega plamena, kot da je to čirule čarule.." --- Le zakaj ne grejo na Luno kar z F1, hehe?
ivan res grozni
08. 05. 2021 14.14
-2
Očitno niste videli niti ene izstrelitve Saturna 5, saj bi vas bleščeči plamen za nekaj sekund zaslepil. Proizvodnjo F1 so leta 1972 ukinili, saj je bila ameriška javnost proti novim poletom na Luno. Po šestih pristankih na njej, ne bi znovimi nič novega odkrili.
RTVjeZAKON
08. 05. 2021 14.42
+1
Ivan a se ti je poslabšalo. Ne morem verjet, da nisi Janše omenil v tem članku.
Supervillain
06. 05. 2021 20.28
-2
Odlično Elon Musk SpaceX tako se dela zelo dober in neverjeten podvig.
Supervillain
06. 05. 2021 18.56
-1
Za čudake in neumneže spet nateg kajne hahaha.?
Supervillain
06. 05. 2021 18.53
-1
Odličen in uspešen test bravo.
kek?e
06. 05. 2021 16.16
-3
Comannderja ni nč blo a je ugotovu da je zemlja res ravna pa je še zmer u šoku:)
Supervillain
06. 05. 2021 18.52
-1
Kaj pa tebi ni jasno kdaj sem jaz sploh pisal o tem ali je Zemlja ravna ali ne hahaha????.
kek?e
06. 05. 2021 15.58
-2
Ooo kere buče spet..take bi jst rabu na vrtu...ovčke a ste se preštele na okrogli zemlji???
Supervillain
06. 05. 2021 19.48
-2
Ti res nisi normalen in niti malo pameten si pa zato zelo neumen pa verjetno še moten zraven in zaostal.Genij
ni_mi_vse_eno
06. 05. 2021 15.00
-4
"stoji na mestu pristanka koncentrator žarkov" --- hehe. To je pa najboljša. Zjutraj vstanem in se pogledam v koncentrator žarkov, potem se šele obrijem, hehe. Baje ta koncentrator žarkov ukrivlja čas-prostor in posrka vase vsa elektromagnetna valovanja vidnega spektra, hehe.
ivan res grozni
06. 05. 2021 21.04
-2
Preberite kaj preden nakladate. Gre za reflektor, ki žarek zoži. Ne znate angleško? Morda je kaj tudi v slovenščini.
kure bedne
06. 05. 2021 13.44
+0
Haha nekoč bodo na luno prevažali tovor in ljudi. Z raketnim pogonom se ne potuje po vesolju, mogoče v nizki zemeljski orbiti.
ni_mi_vse_eno
06. 05. 2021 15.04
+0
V nizki zemljini orbiti se redno potuje z raketnimi motorji. Enostaven raketni motor je balon napolnjen z zrakom. Na eni strani piha zrak ven, balon odleti stran v nasprotno stran. Za boljši izkoristek mešaš dve kemijski znovi, ki reagirata z visoko T => plamen nujen, da potem skozi šobe ta material odriva. Apolo 17 je zato zelo slab fejk, rezultat tehnologije 70 tih let.
Supervillain
06. 05. 2021 18.56
-2
Tebi ni pomoči za kako zelo pametnega se pa imaš haha ti si samo domišljav haha.
ni_mi_vse_eno
07. 05. 2021 19.23
-1
ko se pogledam v koncentrator žarkov, sem še lep, hehe.
Brabus
06. 05. 2021 13.44
+0
Ja, nekoč bo.
ni_mi_vse_eno
06. 05. 2021 15.33
-3
Nekoč bo, to je gotovo. "Velike stvari še lahko odkrijete, če boste le odstranili tančico, ki prekriva resnico" - Armstrong, prvi človek na Luni.
FRC-H
06. 05. 2021 19.43
+1
ni_mi_vse_eno
07. 05. 2021 19.21
Google videoposnetki, Armstrong, tančica, ki prekriva resnico (=armstrong, truth protective layer). Mogoče ti uspe najti, hehe.
ni_mi_vse_eno
06. 05. 2021 12.05
-5
Apollo 17 so posneli, ki naj bi odletel z Lune, ampak ni imel nobenega izgorevanja. Letel kot NLP, hehe. (=Apollo 17's Lunar Module takeoff). Verjemite. To ni bilo narejeno v studiju, hehe. Remote kamero so upravljali na Zemlji, tako, da so imeli težavo z zoom out in sledenjem modula.
gozdar1
06. 05. 2021 12.27
-2
Barva plamena je odvisna od goriva, poglej kakšno izstrelitev soyuza in primerjaj z protonom. Prvi uporablja podobno gorivi kot apolo modul in ima skoraj prozoren plamen.
ivan res grozni
06. 05. 2021 12.58
-2
Izbrano gorivo za lunarni modul zgoreva brez plamena. Če je bil studio, kako to, da so lunarni sateliti ZDA, SZ, Rusije, Kitajske, Japonske in Indije posneli spodnji del modula in opremo, ki so jo pustili na površini? In kako to, da stoji na mestu pristanka koncentrator žarkov na katerega usmerjajo danes laserski žarek, če hočejo izmeriti razdaljo do Lune.
ivan res grozni
06. 05. 2021 12.58
-3
ni_mi_vse_eno
06. 05. 2021 14.53
+0
To drži, da je barva plamena odvisna od goriva, ampak odsotnost plamena. To je pa misteriozno, hehe.
ni_mi_vse_eno
06. 05. 2021 14.55
-1
hehe, "gorivo za lunarni modul zgoreva brez plamena" Gorenje je spajanje s kisikom. Kemiska reakcija, ki omogoča življenje. Organska snov se spaja s kisikom in daje živemu organizmu energijo za življenje. Pravzaprav je lunarni modul zrastel do neba, hehe.
gozdar1
06. 05. 2021 15.51
-4
Zato rakete ponavadi nosijo oksidator in oksidant v primeru lunarnega modula kemična reakcija steče ob stiku obeh, beri "hipergolično gorivo".
ni_mi_vse_eno
06. 05. 2021 16.52
-1
Tudi to je res. Ravno to je razlika med reaktivnim motorjem, kjer voziš s seboj samo gorivo, zrak pa pride iz atmosfere. Raketni pogon pa gre nad atmosfero, mora pa še kisik s seboj nesti. Odsotnost plamena na Lunarnem modulu (posnetek apollo 17) je jasen znak natega. Če bi želel, da lunarni modul zapusti Luno, bi prav tako moral odrivati materijo spodaj (raketni motor), ki bi s kemijsko eksotermno reakcijo (plamen) odrival modul stran od gravitacije Lune.
ivan res grozni
06. 05. 2021 21.05
-4
V vakumu bi radi plamen? Ste že slišali za kisik?
valovanje
06. 05. 2021 21.23
Ma dej, že pri F1 imajo gorivo ki ne da vidnega plamena, kot da je to čirule čarule...
ni_mi_vse_eno
07. 05. 2021 19.18
hehe, ivan, tebi pa res zadeve niso jasne. V vakuumu imajo rakete plamen, da. Zato morajo gorivo in oksidant goriva tovoriti s seboj. Gozdarja vprašaj, kako je to, on ve, hehe.
ivan res grozni
08. 05. 2021 14.17
-1
F1 je poganjal kerozin in plamen je bil še kako viden. Motorji F1 so bili samo v prvi stopnji rakete in ne na Luni.
ivan res grozni
08. 05. 2021 14.19
-1
Ja, če izbruh raketnega motorja imenuješ plamen.
ELIASMOD
06. 05. 2021 11.37
+2
Elon Musk za predsednika sveta!
valovanje
06. 05. 2021 11.19
+0
@VAREN. Ok, morda da pojasnim in se boš bolje razumel. Čeprav je zemlja krogla, ti moram potrditi da je tudi ravna. Zakaj?! Živimo namreč v več dimenzionalnem prostoru. In v drugi (2) dimenziji je dejansko bivanje samo levo/desno/naprej/nazaj, skratka ploskovno. Tako da je hkrati poleg 3-6 in naprej 7-12 dimenzije, tukaj navzoča tudi 2 dimenzija, kjer dejansko je vse v enem nivoju, ploskovno. Zato seveda ti lahko komplementiraš vidik ploščatosti in ga čutiš/objameš. Vendar je to samo ena dimenzija izmed vseh ostalih. Že takoj v 3 dimenziji je zemlja krogla. Ker seveda živiš vse dimenzije hkrati (nezavedno seveda) ne moreš trditi da živiš v ploščatem svetu (se pravi v 2 dimenziji) in druge preprosto negirati. Bolj zanimivo je to, da to tudi potrjuje da je vse konstrukt (sanje), ker se vesolje dejansko uklanja naši zavesti in nam sproducira kar nameravamo. Da pojasnim, dejansko se dogaja se v mentalu (recimo od 5 dimenzije naprej) konstrukt pa omogoča da lahko doživljamo tudi nižje obstoje, ker je to zgolj izkušnja/predstava le tega, ki pa za tako omejeni um ni prav nič manj resnična. No, bodi dovolj. Vso srečo pri doživljanju in ne pozabimo; Love above all!
valovanje
06. 05. 2021 11.30
-1
In ja, prava svoboda zavesti, da ji lahko že rečemo svobodno zavestno bivanje, je šele od 7 dimenzije naprej, naprej je le še zrelostno učenje (sposobnosti in zmožnosti dajanja) vse do 12 dimenzije. Nižje od 7 so svetovi (bitja) ki so v takem odklonu od pravega sebe, da so v nekem pogojujočem odvisnem stanju. Recimo v karmičnem zapletu. Ali pa pač še vedno nekako nori in v iskanju samega sebe. Seveda so napredne izjeme ki imajo tu določene naloge, ampak na splošno je tako. Zato pravijo da je 7 dimenzija nebeška pregrada. Ko se dokoplješ do tja, se osvobodiš, oziroma pravijo tudi; vrneš domov. No toliko, da se malo pozicionira zadeva. Srečno.
VAREN
06. 05. 2021 11.39
+2
No po vsem povedanem pa še dokaži z argumentom svoje dimenzije.
valovanje
06. 05. 2021 11.42
In ja. Žal v naši 3 dimenziji vse te pravljice o disku v vesolju in kupolo itd, ne držijo. Lahko pa seveda že takoj v naslednji 4 dimenziji (in višje) doživljaš tudi takšno resničnost. Ker tam je že sanjsko področje (astral, mental) in konstrukti takšnega tipa so precej enostavni. Seveda imaš vso pravico raziskovati stvarstvo kakor ti ustreza. Ni pa lepo vsiljevati drugim svoja stališča, oziroma bi bilo pametno da se malce prizemljiš in predvsem poučiš kako stvari dejansko funkcionirajo in bo lažje najti sebe, za kar pravzaprav sploh smo tu. Da najdemo sebe in ljubezen do vsega. Hja nekaj dela nas čaka, vsekakor, zato pa živimo toliko življenj. No tudi čas je relativen in po dimenzijah teče različno, no to je pa spet povsem druga zgodba, nič manj zanimiva. Išči in boš našel. Pa veliko veselja pri tem ti želim. Srečno
valovanje
06. 05. 2021 11.50
Moje dimenzije? Hehe, polagaš mi preveč zaslug. Že v knjižnici imaš množico knjig ki ti vse to in veliko več natančno pojasnjujejo. Kdaj si bil nazadnje v knjižnici in pa predvsem, kaj v knjižnici iščeš? Vse kar v resnici potrebuješ (mislim resnično iskreno da to drži, ker sem sam izkusil) je da si postaviš vprašanje (se pravi bo postavljeno vesolju) in verjemi mi da odgovor vedno pride najkasneje v roku 14 dni, ponavadi nekje v dveh dneh. Ko ima človek že več energije gre to že v ure ali celo minute! Zaupaj. Vse kar človek rabi je da je pripravljen. In ko si postaviš konkretno iskreno vprašanje, takrat si pripravljen in odgovor vedno pride. Ne moreš kar večno čakati da bo nekdo drug kaj dal. Ker če nisi pripravljen itak ne boš prav razumel. Tako da, samo postavi si vprašanje in naredi kar čutiš da ti je narediti da boš našel odgovor. Greš v knjižnico, srečaš prijatelja, kupiš revijo... Odgovor vedno pride. Zaupaj. Ne rabiš učitelja, za vse je poskrbljeno, boš videl. Love above all, kajne. Pa srečno
VAREN
06. 05. 2021 10.26
-7
Polet je trajal 6 minut. To je 360 sekund. V tem času naredi vaša vrteča zemlja pot dolgo 167400 metrov. Bravo izvajalcu, ki je pristal na istem mestu kot poletel. Vatikan je že razglasil čudež. Izvajalec pa bo svetnik.
gozdar1
06. 05. 2021 10.31
+2
Ali manj kot eno kotno stopinjo. Ti verjetno v avtobusu ali vlaku zaradi strahu, da bi končal v zadnjem vagonu ,sploh ne upaš odlepit nog od tal?
Themaninblack
06. 05. 2021 10.33
+4
Zakaj bi Vatikan razglasil čudež. To je plod cold hard znanosti in človeške vedoželjnosti. Čudeže potrebujejo le sprane glave tipa flat-eartherjev in podobnih bučmanov
VAREN
06. 05. 2021 10.37
-7
Reveža argumenti štejejo ne pa blebetanje.
VelikoVedro
06. 05. 2021 10.39
+5
Prav. Poskoči navpično v zrak. Pa recimo da bo to nekje 0.2 sekundi. Po tvoji matematiki boš pristal 90 metrov stran. Če ti to uspe, si dokazal svojo 'hipotezo'. (In obenem v lajfu očitno nisi niti malo poskočil, to je bilo veselo otroštvo ...)
Themaninblack
06. 05. 2021 10.48
+2
Moji argumenti so: NASA, ESA, Kitajska vesoljska agencija, Ruska, Japonska....
VAREN
06. 05. 2021 10.48
-4
VV po moji matematiki ne, ker po moji matematiki se zemlja ne vrti. Tvoja pa je napačna.
VelikoVedro
06. 05. 2021 10.51
+2
@VAREN: nah, kar drži, samo čiste osnove fizike je treba poznat.
VAREN
06. 05. 2021 10.52
-3
avioo
06. 05. 2021 10.54
+3
varnek,tvoji argumenti z ravnimi možgančki so nični😆
VAREN
06. 05. 2021 10.56
-3
AVIO resnica boli ane. Če nimaš drugega se tud s tem tolažiš.
asdfghjklqwertz
06. 05. 2021 11.03
+2
Spet rusofil pametuje ... Daj Varen ... spravi se v službo ... oz. bolje ... nazaj v osnovno šolo, predvsem h fiziki, ker ti NE gre.
VAREN
06. 05. 2021 11.06
-3
ASD bodi pametnejši pa predstavi nasprotni argument ne pa prazno blebetanje. Takšnih je tu dost.
gozdar1
06. 05. 2021 11.11
+0
Saj vprašanje je zakaj v vlaku lahko poskočiš brez strahu, da boš končal v zadnjem vagonu, kljub temu, da se le ta premika torej se z njim premikaš tudi ti?
VAREN
06. 05. 2021 11.14
-2
GORAZD sem ti napisal, da s tem trdiš, da smo pod kupolo, kjer bi bila tvoja teorija možna.
gozdar1
06. 05. 2021 11.18
-1
Kaj ima to skupnega s kupolo? Čisto preprosto, če bi po tvoje zaradi vrtenja zemlje moralo spremeniti mesto pristanka, bi morala ista logika veljat tudi za zgoraj omenjen vlak. Zakaj se to ne zgodi?
VelikoVedro
06. 05. 2021 11.21
+1
@VAREN: ajej, vsi tvoji posti imajo +1, vsi nasprotni pa -1. Samotno, a?
VAREN
06. 05. 2021 11.21
-3
GORAZD ko boš to ugotovil, boš mogoče dojel kakšno realnost. Na krožniku pa ti ne bom serviral. Kar uporabi svoje možgane.
c00kies
06. 05. 2021 11.24
-1
@VAREN in @VelikoVedro, če skočiš v zrak, dejansko bo tvoja lokacija drugačna ampak to je tako majhna razdalja, da je ne boš niti zaznal. Cel point tako majhnega odmika pri skoku navpično v zrak je, da si zelo blizu središča Zemlje oz. reciva temu, tvoj radij do središča je majhen, nate deluje gravitacija in tudi tvoja 'človeška' hitrost in višina skoka ti ne pomagata prav veliko, da bi skrenil s poti pri skoku s tal. Dlje vstran kot si od središča Zemlje in če ne prilagodiš tvoje hitrosti in poti sorazmerno z radijem od središča in hitrostjo rotacije Zemlje, dlje vstran boš pristal. Za primerjavo, če boš izstrelil raketo navpično do neke dostojne višine (recimo temu nekaj 100m v zrak in ne boš spreminjal njene poti in hitrosti) bo raketa pristala zahodno od tvoje lokacije (pa to sedaj ne pomeni, da bo pristla v Kanadi), če jo boš izstrelil recimo na severnem polu ali na južnem polu, pa bo pristala bolj ali manj na isti lokaciji. Na rotacijski osi objekta je opravljena pot objekta na tej osi pri rotaciji enaka 0.
VAREN
06. 05. 2021 11.33
+1
COO vse lepo za tvoje prebrane teorije. Moje prakse so drugačne.
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.01
-3
Presenečate me, saj zdaj že verjamete v rakete. Čudež tehnike. Raketa visoka kot 16-nadstropna stolšnica, premera kar devet metrov.
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.02
-3
Če bi se Zemlja prenehala vrteti, bi strmoglavila na Sonce.
kek?e
06. 05. 2021 16.14
+1
Ivan ta ti je bla pa najbolša do zdej....če bi se zemlja nehala vrtet:D umiram..ne na mars bi padla ker sonce je premočno bi jo prej skurl...tele
ivan res grozni
06. 05. 2021 21.07
-3
Končajte vsaj osnovno šolo. Morda boste potem razumeli?
hotchilipoper
06. 05. 2021 10.21
+1
Že mogoče da je uspel test,samo kdo se bo upal vsesti v to raketo
hotchilipoper
06. 05. 2021 10.24
+0
Prejšnji prototipi eksplodirali in strmoglavili
Al83
06. 05. 2021 10.29
+6
Prvih 20 poskusov pristajanja Falkon 9 se je končalo v eksploziji, pa ga sedaj uporabljajo, da pošiljajo NASIne astronavte na mednarodno vesoljsko postajo.
Al83
06. 05. 2021 10.32
+3
Pa cela astronmska skupnost se je smejala Musku za vsako strmoglavljane. Sedaj pa se jim smeje Musk, ko je prevzel že več kot polovico vseh komercijalnih naročil za polete v vesolje in astronomska skupnost ostaja brez dela in služb.
asdfghjklqwertz
06. 05. 2021 11.06
Zakaj pa potem ljudje letijo z letali, če razpadejo takoj, če pristanek ni tak, kot bi mogel biti? Da nekaj poženeš v zrak, more biti čim lažje za čim manjšo porabo.
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.04
-3
Za njeno izpopolnjevanje in izpopolnjevanje prve stopnje Super Heavy je NASA pred nekaj dnevi Musku dodelila 2,4 milijarde dolarjev.
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.07
-3
Ta ima glede na prejšnje prototipe več kot 200 sprememb; od motorjev do zakrilc in manever pristajanja so nekoliko spremenili. Taka raketa velikanka mora zavirati tudi z izrabo zračnega upora s svojim "trebuhom".
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.07
-3
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.09
-3
Astronavtska, ne astronomska. Z nizkimi cenami je Ruse izrinil s trga komercialnih izstrelitev. Prejšnji mesec je ena od prvih stopenj Falcona letela že devetič v vesolje.
VirusX
06. 05. 2021 10.11
+2
Star ship enterprise....
hotchilipoper
06. 05. 2021 10.25
+0
VAREN
06. 05. 2021 10.03
-7
NASA že od leta 1969 sanja kako bi prišla na Luno. Tako bo ta nekoč še neskončen. Sicer pa nebi komentiral teh virtualnih igric z izgubljenim časom, poletom s tremi motorji in pristankom s presledki z dvema. Sanjajte še naprej.
un4seen
06. 05. 2021 10.10
+7
gozdar1
06. 05. 2021 10.10
+1
Torej k doktoratu iz oblike zemlje, letalskih nesreč lahko dodamo še tistega iz raketnih motorjev?
Themaninblack
06. 05. 2021 10.12
+5
V NASI se že tresejo, ker si jih tako dobro razkrinkal hahahahah
VAREN
06. 05. 2021 10.12
-9
Themaninblack
06. 05. 2021 10.23
+3
Jap. Resnica in realnost je za nekatere resnično pretežka in preveč strašna, da bi jo sprocesirali, zato si ustvarijo domišljijski svet v katerem sebe prištevajo k silam resnice, ki bijejo bitko proti silam zla. Precej žalostno in patetično. Ampak hej svoboda...
c00kies
06. 05. 2021 10.41
+4
@VAREN pa sej so bili od leta 1969 skupaj kar 6x na Luni s posadko (ZDA) in nešteto krat brez posadke. Raketni znanstvenik si ti pravi, izderi si ti lepo tole tvojo raketo dvema motorjema iz ta zadnje in idi tablete vzet, pacient. Če še nisi vedel vesoljska plovila ZDA so v svojih misijah po vsakem vzletu odvrgle rakete (so namreč odvečen tovor ko goriva enik krat zmanjka), zato je pa med drugim bil vesoljski program tako blazno drag, ker je bilo treba te rakete na novo narediti. Musk bi pa rad prišparal na teh raketah in jih vrača nazaj na Zemljo za ponovno uporabo. Kaj ti ni jasno?
asdfghjklqwertz
06. 05. 2021 11.08
+1
un4seen ... misliš reči rusofila? :) Rusofili vse, kar ni ruskega ali na ruskih tleh, zaničujejo in se norčujejo. Oz. najboljžalostno pa je to, da gre za zelo nizko inteligentne ljudi. Njihova razgledanost je na ravni osnovnošolčkov do 3. razreda.
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.10
-3
V letih 1968 do 1972 je že devetkrat letela proti Luni in šestkrat na njej tudi pristala.
setisfekšn
06. 05. 2021 09.39
-5
S to obstojećo človeško tehnologijo pri pristajanju je tako kot pri pristajanju harierja ali f 35 ki porabi četrt goriva za pristanek!ne vem v čem je tukaj smisel!
Soulless
06. 05. 2021 09.53
+6
V tem, da se vrne celo plovilo in ne samo kapsula s človeško posadko. Razumeš pomen večkratne uporabe?
Al83
06. 05. 2021 10.16
+3
Zato ker je strošek goriva 1-2% stroška poleta. Pač ima raketa zaradi pristajanja 20-25% manjšo nosilnost. Če upoštevaš, da Maskov Falkon 9 namesto 25ton kot druge rakete nosi v orbito samo 20 se pa računica izide, ko Musk pošlje isto raketo v Vesolje naslednjič, med tem ko so rakete od njegovih konkurentov takrat že nekje na dnu ocena.
VelikoVedro
06. 05. 2021 11.38
@setisfekšn: a pol bi bil avto za enkratno uporabo s pol manjšim tankom (in vsem ostalim, vključno s ceno, enakim), za enosmerno pot do tvoje destinacije, brez vrnitve bolj smiseln?
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.13
-2
V čem je smisel??? Se vam ne zdi pametno, da bo lahko ista raketa letela brez posebnega vzdrževanja tudi do 200 krat. Če bi letalska industrija tako delala kot danes raketna, bi za vsak polet npr. iz Evrope v ZDA izdelali novo letalo; staro pa zavrgli.
Fletno
06. 05. 2021 09.37
+7
Zhodovinski trenutek
mario64
06. 05. 2021 09.22
-10
Lahko ti je če te država fila z denarjem
asdfghjklqwertz
06. 05. 2021 10.19
+8
Ja, res je ... musku je država sama poiskala inženirje in vse ostalo ... Musk govori samo tisto, kar mu reče Biden ... Daj nehaj. Če ne bi bilo Muska, bi američani se še danes prevažali z rusi. Je edini oz. en zelo redkih, ki si zelo želi poleteti na Mars. Dokler bo tak človek živel z nekim življenskim ciljem, tako dolgo bo svet v razvoju. Vesoljska tehnologija je spala od hladne vojne pa do danes, dokler se ni pojavil Musk s svojimi idejami o poletih v vesolje. Rusi so pa še vedno v času hladne vojne. Napredovali niso nič od takrat. No, zdaj so se rusi odločili narediti kopijo Starshipa, bodo vsaj malo šli naprej s tehnologijo.
Al83
06. 05. 2021 10.35
+2
Absolutno, samo kar koli bodo sedaj Rusi in Kiajci razvil bodo še najmanj deset let za Muskom.
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.14
-2
Poleg denarja potrebuješ tudi znanje. Bi vi to izvedli, če bi vam dali milijardo?
felix59 drugič
06. 05. 2021 09.19
-8
Ja kar tako se bo vozilo na Luno , pa kaj še , še ceste do Zgornje Kungote ne morejo narediti , pa bodo . . .
EUprostipadvprepad
06. 05. 2021 09.22
+5
Pošlji poziv Musku, če se boš zanašal na naše birokrate, bo wc še vedno na štrbunk.
ZemljaJeTrikotna
06. 05. 2021 09.42
+9
V Bruslju, Washingotnu, Kremlju ter Penkingu potekajo intenzivne seje na temo gradnje ceste do Zgornje Kungote....dejmo se zresnit ;)
ivan res grozni
06. 05. 2021 13.15
-2
Musk bi tudi cesto do Kungote znal izdelati.