Znanost in tehnologija

Velika piramida v Gizi skriva 'votlino', katere namen ni jasen

Kairo, 02. 11. 2017 13.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Kaj še skrivajo egipčanske piramide? Z novo tehnologijo so v Keopsovi piramidi našli votlino, dolgo okoli 30 metrov, ki leži nad Veliko galerijo. Zakaj je tam, ni jasno. Vprašanje je tudi, kako bodo razvozlali skrivnost, saj je votlina nedostopna.

V Veliki piramidi so našli ''votlino''.
V Veliki piramidi so našli ''votlino''. FOTO: AP

Skrivnost egipčanskih piramid se je še poglobila. V Keopsovi piramidi, ki je znana tudi kot Velika ali Kufujeva piramida, so namreč odkrili ''veliko praznino''. Za zdaj ni jasno, zakaj obstaja velika votlina in ali je kaj notri, saj je dostop do nje prej kot lahek, so zapisali pri BBC. 

Japonski in francoski znanstveniki so zgodbo predstavili po dveh letih preiskovanja znamenite piramide. Uporabljali so tehniko miografija, s katero zaznajo spremembe gostote v velikih kamnitih strukturah. 

Keopsovo piramido so zgradili med leti 2509 in 2483 pred našim štetjem, ko je vladal faraon Kufu, ki so ga Grki imenovali Keops. Visoka je 140 metrov in je največja med piramidami v Gizi. 

Piramida vsebuje tri večje sobane in številne hodnike, najbolj znani je 47 metrov dolg in osem metrov visok hodnik Velika galerija. Novo odkrita votlina, dolga okoli 30 metrov, naj bi bila podobna tej galeriji in naj bi ležala nad njo. 

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

''Ne vemo, ali je ta votlina  vodoravna ali poševna, ne vemo, ali gre za eno samo strukturo ali več manjših,'' je za BBC pojasnil Mehdi Tayoubi iz pariškega inštituta HIP. ''Zagotovo vemo le, da je tam velika praznina. To je impresivno in povsem nepričakovano glede na vse znane teorije,'' je dodal.

Ekipa ScanPyramids se za zdaj izogiba, da bi votlino opisali kot ''sobano''. Piramida namreč vsebuje predele, za katere strokovnjaki verjamejo, da so jih zgradili, da bi se izognili porušenju zaradi teže, ki so jo nalagali. Nad kraljevo grobnico je pet takšnih prostorov. 

Eden od vodilnih članov ekipe Hany Helal iz univerze v Kairu meni, da je votlina prevelika, da bi imela le namen sprostitve pritiska na preostale sobane, ampak se strokovnjaki še niso zedinili glede tega. ''Skušamo razumeti notranjo strukturo piramid in kako so jih gradili. Egiptologi, arheologi in arhitekti imajo nekaj hipotez. Mi jim dajemo podatke. Oni nam morajo povedati, ali gre za pričakovano votlino ali ne,'' je povedal o anomaliji. 

Kaj je namen te votline, za zdaj še ni jasno.
Kaj je namen te votline, za zdaj še ni jasno. FOTO: AP

Miografija je neinvazivna tehnika, s katero proučujejo vulkane in ledenike. Tehnologija uporablja visokoenergijske delce, ki na Zemljo padajo iz vesolja. Ko se hitri delci srečajo z zračnimi molekulami, se ''rodijo'' različni drugi delci, med temi mioni. Gibljejo se skoraj s hitrostjo svetlobe in z materijo praktično ne reagirajo, so zapisali pri BBC. Ko dosežejo površje, prodrejo globoko v skalnato površje. Nekateri delci atomi v kamenju ali absrbirajo ali odbijejo, če so detektorji mionov postavljeni pod območje zanimanja, pa dobijo podatke o anomalijah gostote, so še navedli na BBC. 

Ekipa ScanPyramids je uporabila tri različne tehnologije zaznavanja mionov in vse tri so ugotovile enako lokacijo in velikost votline. Sebastien Procureu iz univerze Paris-Saclay je dejal, da ta tehnologija zazna le večje značilnosti. 

Zdaj se seveda sprašujejo, kako naj raziskujejo naprej, da bi razvozlali skrivnost piramide. Jean-Baptiste Mouret in francoskega nacionalnega inštituta za matematično znanost je dejal, da imajo idejo, vendar jo morajo dovoliti egiptovske oblasti. Povedal je, da bi v votlino zvrtali zelo majhno luknjo, preko katere bi v votlino spravili zelo majhnega robota. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (107)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Poginuli Kazuar
03. 11. 2017 16.37
+16
Nedvomno so piramide izvenzemeljsko delo, načrte za njih je narisal sam Luke Skywalker, ta prostor pa je bila skrivna špajza, da mu Master Jedi ne bi vseh zalog poJedu.
5enun
03. 11. 2017 09.21
-8
Nekje sem prebral, da si piramide v starodavnih časih veljale kot primitivni ojačevalniki kozmične energije, ki so jo starodavne civilizacije uporabljale za zdravljenje itd. In da jih niso zgradili nezemljani, temveč so jih ljudje ustvari zanje kot nekakšen opomnik, da so bili tam. In da zagotovo niso služile kot grobnice :)
ad-hoc
03. 11. 2017 09.03
+1
ta uradna razlaga piramid ne pije vode
ad-hoc
03. 11. 2017 09.02
+7
jaz vem kaj je blo tam, sanitarije pa vinska klet! se kaksno vprasanje?
emilzapata
03. 11. 2017 08.22
+5
Egiptovskim turističnim oblastem zelo ustreza pridih misterioznosti piramid, saj je to zastonj reklama. Je pa zanimivo, da njihovi vodiči niti za milimeter ne odstopajo od uradne razlage arheologije, čeprav je že brez očal mogoče videti, da so njihove razlage daleč od logičnih dejstev.
kurva2
02. 11. 2017 19.44
-1
Razstaviti kamen po kamen, pa nazaj zložite. Vse bo se videlo.
kameltrajbar
02. 11. 2017 19.07
-5
..pa kaj...beton pa zalit.....)))
emilzapata
02. 11. 2017 18.53
+14
o piramidah je bilo podobno kot o teoloških vprašanjih napisano na tisoče knjig, pa vendar niso še ničesar dokončno razjasnile, vsako trditev je mogoče negirati tudi nepoznavalcu.
ecnarf
02. 11. 2017 18.47
+12
Vprašte Ivana Zidarja on je strokovnjak v gradbeništvu
CestniKolesar370Wattov
02. 11. 2017 17.58
+6
Kaj, ko bi pametnjakoviči in diplomiranci googlanja podali kakšen takšen vir, katerega ni ustvaril nekdo, ki nima preveč jasne agende? Beri: Se mu ne gre zgolj za € in s svojim "senzacionalnim" natolcevanjem ni napisal knjige v zameno za par 10k€. Nihče? Alrighty then.
User1063544
02. 11. 2017 20.37
-5
Affiliations F-lab, Nagoya University. Furo-cho, Chikusa-ku, Nagoya, 464-8602, Japan Kunihiro Morishima, Mitsuaki Kuno, Akira Nishio, Nobuko Kitagawa, Yuta Manabe & Masaki Moto KEK, 1-1 oho, Tsukuba, Ibaraki 305-0801 Japan Fumihiko Takasaki, Hirofumi Fujii, Kotaro Satoh, Hideyo Kodama, Kohei Hayashi & Shigeru Odaka IRFU, CEA, Université Paris Saclay, 91191 Gif-sur-Yvette, France Sébastien Procureur, David Attié, Simon Bouteille, Denis Calvet, Christopher Filosa, Patrick Magnier, Irakli Mandjavidze & Marc Riallot Cairo University, 9 Al Gameya, Oula, Giza Governorate, Egypt Yasser Elshayeb, Tamer Elnady, Mustapha Ezzy & Hany Helal HIP Institute, 50 rue de Rome 75008 Paris, France Benoit Marini, Vincent Steiger, Nicolas Serikoff, Hany Helal & Mehdi Tayoubi Dassault Systèmes, 10 Rue Marcel Dassault, 78140 Vélizy-Villacoublay, France Bernard Charlès & Mehdi Tayoubi Emissive, 71 rue de Provence 75009 Paris, France Pierre Gable & Emmanuel Guerriero NEP, 4-14 Kamiyama-cho, Shibuya-ku,Tokyo 150-0047, Japan Yoshikatsu Date Suave images, N-2 Maison de Shino, 3-30-8 Kamineguro, Meguro-Ku, Tokyo, 153-0051, Japan Makiko Sugiura Inria Nancy – Grand Est, Villers-lès-Nancy, 54600, France Jean-Baptiste Mouret Corresponding authors Correspondence to: Kunihiro Morishima or Mehdi Tayoubi
Janez_53
03. 11. 2017 09.11
+4
Debely
02. 11. 2017 17.40
+24
Strokovnjaki sploh nimajo pojma kdo je zgradil piramide, še manj pa kaj blebetajo.
gozdar1
02. 11. 2017 17.43
+14
Mogoče Egipčani? Ampak to je taka nora teorija.
kameltrajbar
02. 11. 2017 19.06
-4
anunnaki???..to misleš svečkarje???....)))
ochi
02. 11. 2017 17.05
+7
Jaz mislim da je ta praznina nastala ko se je elektrolit te velike elektrarne iztrošil.
flojdi
02. 11. 2017 16.49
-4
.torej je kot prvo .. našli so to lukno. ki je nedostopna. torej je kot drugo.. ne morejo , znajo, najti. / ej ,sam počakajo naj na kočevske robot ke
ni_mi_vse_eno
02. 11. 2017 16.44
+0
Če kdo misli, da ni potrebne velike znanosti za piramido in da so samo kamni zloženi na kup naj si raje pogleda, da je piramida pravzaprav 8 stranična. Google: 8 side pyramide. Zadeva je natančno narejena in ni neko naključje, da je 8 stranic, ker je slučajno tako ratalo.
ni_mi_vse_eno
02. 11. 2017 17.21
+0
če bi uporabil google in preveril, potem ne bi samo predpostavljal.
ni_mi_vse_eno
02. 11. 2017 16.39
+4
Pod sfingo je sobana v kateri naj bi bile te zadeve razložene, podobno kot roseta stone. Seizmični preizkusi so potrdili sobano pod sfingo, vendar egiptologi ne pustijo izkopavanja.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 16.48
+1
js sm gledov en dokumentarc, ki je kazov, da je pod sfingo ubistvu skopana luknja, ker so že probaval odspodi kej najdt, sam so pogruntal, da nič ni. So šli z snemalno ekipo not v luknjo, zgleda da maš ti še zastarele vire.
ni_mi_vse_eno
02. 11. 2017 17.21
+2
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 17.31
pojdi v egipt in se prepričaj na lastne oči, sej veš da so tvoji al pa moji viri loh fejk
ni_mi_vse_eno
02. 11. 2017 20.47
-1
Ramzess
02. 11. 2017 16.32
-1
Danes ne znajo priti v sobano, ja kako so pa oni nekdaj prišli, in še, ali je sploh kaj v njej, zaradi česar bi dostop zazidali, zasuli.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 16.51
+5
piramido so postavl kamen na kamen, med tem ko so to gradil, so umes spustil kak kamen in tako je nastala luknja, niso oni postavl piramide pa pol luknje not kopal, so takrt že znal mal logike uporabljat, so bli bl pametni kokr marsikkšn ramzesll dons.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 16.55
+0
in še, če je bila soba narejena z namenom, je verjetno kaj v njej, večina grobnic v egiptu je najdenih praznih, ker so pred raziskovalci v njih vstopili roparji, enako velja za veliko piramido v gizi.
ni_mi_vse_eno
02. 11. 2017 16.29
+2
Marsikatera zadeva uradnim egiptologom ni jasna. Od erozije okoli sfinge, glej dr. Robert Schoch; Mystery of the Sphinx. Do raznih izrezanih lukenj v granit, glej: Lost Ancient High Technology In Egypt. Dick Allgire je ugotovil, da so posamezne kocke piramide prestavljali s pomočjo zvoka, glej The Great Pyramid of Giza (farsight press), kar se sklada z Coral Castle. Med leti 1920 in 1950 je Latvijski imigrant Edward Leedskalnin naredil Coral Castle, sam. Premikal naj bi skale z zvokom.
Ramzess
02. 11. 2017 16.43
+4
Na piramidah so morski, oceanski sedimenti, vse do školjk ipd., kar pomeni da so bile pod morsko vodo, oz. nastale že pred potopom, z Sfingo vred, ki pod sabo skriva mrežo sob z bogatim znanje prejšnje civilizacije, ki so take zgradbe zgradile ravno tudi zato ker prestanejo kataklizmo, ipd. dogodke, tudi ti, kvantni skok, prehod, ki nevtralizira vse kar je umetno oz. iz umetnih snovi, pol pa se folk trapasto čudi, zakaj za prejšnjimi civilizacijami ni ostalo skoraj nič oz. kar je naravno oz. iz naravnih materialov. Zadnja različica, ter tudi prejšnje, sicer pravimo da učijo zadnjo različico zgodovine, zgodovine v šoli, je napačna. Današnja znanost sicer marsikaj ve, a to taji, ker mora z nekega razloga oz. ljudi z znanjem, pravim znanjem je težko če ne nemogoče kontrolirati, manipulirati. Na piramidah, na slikarijah je marsikaj mogoče prebrati, čeprav se namenoma napačno razlaga, od žarnice (tako so si svetili v notranjosti piramid ipd., saj namreč ni dokazov o pristnosti ognja oz. saj) do pitagorovega izreka, če ga imenujem, kot nam je znan, vse do ustvarjenja človeka, natančneje Homo Sapiensa.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 17.00
+2
vse te vaše teorije obstajajo, vendar stojijo na trhlih tleh, saj se upirajo na razlagio nekih hieroglifov, ki ni čisto jasno kaj predstavljajo. Vsak jih lahko interpretira po svoje tako kot recimo sveto pismo in potem pride do nesporazumov kot je krščanstvo in vse ostale religije, ki so nastale na podlagi ene same knjige, pod pretvezo katere so sežgali vse druge obstoječe knjige iz tistega časa.
ni_mi_vse_eno
02. 11. 2017 17.18
+0
za učenje hieroglifov glej rosetta stone, da ti bo bolj jasno kaj predstavljajo.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 17.39
-1
oprosti, s tvojmu komentarjem se strinjam, ne strinjam se s komentarjem Ramzesll a, ki citira neke teorijo, ki so bile predstavljene v oddaji ancient aliens na history chanel, kjer je manj resnice kot v risanki smrkci.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 17.48
+5
plastika se razgrajuje tudi 100 000 let, kar za zgodovino zemlje ni velika številka, tako da plastike izpred 500 000 let že zdavnaj ni več, kamen je večen. Tako da če so prej obstajale civilizacije bolj razvite od naših še ni rečeno, da so že kvantno skakale naokoli sploh pa da ti to veš z vso gotovostjo kaj se je toliko let nazaj dogajalo je nemogoče, predstavljaj si, da če nekdo čez miljon let najde knjigo gospodar prstanov in se upira na tako knjigo in potem pametuje kaj je bilo takrat pa takrat.
tron3
02. 11. 2017 16.06
+23
Stare Egipčane ali kdor koli so to bili, raje puste na miru, oni so že vedeli takrat stvari o katerih sedanja civilizacija nima pojma.
Ramzess
02. 11. 2017 16.28
+10
Žal res, sploh pa so te piramide starejše celo od od njih, predpotopne.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 16.32
+5
zakaj pa bi jih morali potem pustiti na miru,najhuje kar se zgodi, je da zbudimo kakšno mumijo, kar verjetno ni tako strašno kot recimo Kimjonun ali pa Trump ali pa Kučan
piko2263
02. 11. 2017 16.05
+9
Me zanima koliko aneksov je bilo pdpisan med gradnjo, z dodatna plačila. No če je bilo že v tistih cajtih kaj rdečih egipčanov, pol sigurno veliko!!
Cmrlj3
02. 11. 2017 16.13
-1
sužnji so delali, ni bilo ravno veliko plačil ;)
nightangel
02. 11. 2017 16.17
+7
Če bi takrat živel Zidar,bi jo desetkrat preplačali.
vladaricaumov
02. 11. 2017 15.47
+4
A niso neki Angleži, al kdo že, špičk od piramid pokradl.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 16.35
+2
baje so egipčani sami pokradli marmorno skorjo, ki je prekrivala piramido in ji dajala ravno površino. iz te skorje so potem zidali svoje hiše
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 16.40
+4
špičk je bil izklesan iz velikega diamanta, ki je omogočal zagon zvezdnih vrat. Ena druga teorija pa govori, da če postaviš v sredino piramide Milo Jovovič, da potem piramida začne ene žarke streljat.
Ramzess
02. 11. 2017 16.51
+5
Na mnogih piramidah z ozirom kjer so postavljene so opazili da sevajo žarke v nebo, piramide namreč stojijo na sečiščih svetovne energijske mreže, pravijo jim tudi zmajeve črte. Mreže se spet vzpostavlja in aktivira. Piramide niso, in nikoli niso bile, nekakšne grobnice.
nogutsnoglorry
02. 11. 2017 18.02
-1